HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Tengernyi új autó (frissítve!)

2009.04.14. 13:47 TóthZé

Pár héttel - tán hónap is lehet már, nem emlékszem kristálytisztán - ezelőtt kedves olvasónk, KuKori küldött egy linket. A link egy fotógyűjteményre mutatott, a képeken felfoghatatlanul sok autó áll szó szerint hegyekben. Jelentős részük úgy, hogy hozzá sem lehet férni, mert a többi kocsi elbarikádozza őket. KuKori csupán ennyi kommentárt fűzött leveléhez: hátha jó egy válságblog poszthoz. De még mennyire, pont ide való. Ez ugrott be, amikor Csepelen, a Szikratávíró utcában elhajtottam vagy ezer eladásra, behajózásra váró új Suzuki mellett. Vigyázat, sokkoló képek következnek.

 
 

Kezdjünk mindjárt egy klasszikussal, ez a fotó több hírportált is bejárt, mi is megénekeltük: a Nissan angliai gyárának próbapályáját ábrázolja. Rajta elképesztő mennyiségű, ilyen távlatból felismerhetetlenül apró, eladásra váró anglo-japo. De itt még nagyjából lehet közlekedni és az autók jelentős részéhez is hozzá lehet férni úgy, hogy legfeljebb egy másik autót kellett megmozdítani. Sunderlandben nem csupán a sok bennragadt Nissan jelzi a válságot: 1200 alkalmazottat is elbocsátottak.

Szintén angol hír, hogy a Honda Swindonban található gyára, miután karácsony előtt már tartott egy két hónapos kényszerszünetet, most áprilisban és májusban is csendes. A Honda mellett túltermelési gondokkal küzd a legnagyobb rivális Toyota is. Mindkettő becsukott szemmel, a fröcskölő vérrel nem törődve, éles sebészi pengével vagdalja gyártási kapacitásait. Elsősorban azért, hogy elkerüljék azt, amit a következő fotó ábrázol: Hondák várnak a behajózásra egy Tokió közeli kikötőben.

 

Ha pedig beteltek a kikötők, csordultig töltődtek a raktárak és a kereskedőknél sincs már egy talpalatnyi hely sem, akkor az autók elmennek úszni tanulni. Vagy valami hasonló. A Toyota ugyanis már tudott mit kezdeni legyártott, de gazdátlan új kocsijaival, ezért kibérelt egy 2500 férőhelyes autószállító teherhajót - raktározási céllal.

 

A tavalyi eladások kapcsán még arról adtunk hírt, hogy a Jaguarnak szerencséje van, a pont jókor érkező új XF limuzin miatt nem estek vissza az eladásai. Egy újdonság a válság idején azért jó, mert a nehéz gazdasági helyzet ellenére nagy rá az érdeklődés. Illetve csak volt. Íme pár milliárd forint értékű, új, gazdára váró Jaguar. A Land Roverrel közösen az indiai Tata tulajdonába került Jag nem csak az eladásain érzi a recesszió hatását: 450 ember talpa alá kötöttek útilaput.

És lassan elérkezünk az olyan lerakatokhoz, ahol már az is komoly bonyodalmakat okoz, ha egy kocsihoz hozzá szeretnének férni. Ez a szabadtéri raktár Corby, Northamponshire közelében is közel jár a teljes tárolókapacitásához.

 

Nem csak a magyar, de a világ összes autókereskedője számára megdrágultak és elfogytak a pénzügyi források, ezért mind kénytelen leépíteni a saját raktárkészletét. Így az eladatlan járművek a gyártók és az importőrök nyakán ragadnak. Az autók végeláthatatlan sorát felvonultató, Sheernessben található telepen is arra várnak az autók, hogy kiszállítsák őket a dealerekhez.

 

Minden viszonylagos: 150 hektárt soknak gondolna az ember, különösen, ha kizárólag autók tárolására használják. Pedig nem az. Bár ezen a képen nem látszik, a Toyota Long Beach, California melletti logisztikai központjának mérete ekkora. Ami viszont jól látszik, hogy közel a telt ház.

 

És a kedvencem, szintén Amerikából. Ez a Newark, New Jersey közeli telep tényleg olyan, hogy már egy gombostűt sem lehetne benne leejteni, nemhogy még egy autót bepasszírozni. Csak azt tudnám, hogy mit csinálnak, ha valaki pont azt a középső, fehér tetejű kocsit rendeli meg. Igen, azt ott, ni.

Egy éve még vitték őket, mint a meleg kenyeret, és még most is elég jól fogynak. Viszont ahhoz nem elég jól, hogy a teljes gyártási kapacitásra akadjon vevő. Ezt a nagy kupac Ford pick-upot hol máshol tárolnák, mint egy Detroit melletti lerakatban.

Persze a felduzzadt raktárkészlet nem kizárólag amerikai betegség: ez a spanyol Valencia mellett található kikötő is tele van egyelőre céltalan autókkal - zömében Fordokkal. Nem irigylem a mozgatásukért felelős logisztikust.

A következő képen legalább könnyen fel lehet ismerni az autókat. Na nem a hátsó sorban állókra gondolok. Az olasz Civitavecchia kikötőjében veszteglő PSA, Peugeot és Citroën termékek a továbbhajózásra és persze új gazdára várnak.

Itt legalább van még pár üres hely: eladatlan autók a Bristol melletti Avonmouth dokkban.

Igazából az sem csökkentette a jelentősre dagadt készleteket, hogy karácsony környékén szinte az összes autógyártó hosszú téli szabadságra küldte dolgozóit és a szokottnál hosszabb időre állították le a termelést. Decemberben az előző havihoz képest 47,5%-kal, 57 823-ra esett vissza az autógyártás.

Ezernyi autót halmoztak fel ezen a használaton kívüli repülőtéren is Bicester, Oxfordshire közelében. De itt legalább a többséghez hozzá lehet férni.

Persze van magyar találatunk is. A helyszín Csepel, a Szikratávíró utca kikötője és persze mi más állni itt, mint Suzukik, százasával. Nekünk (még) nincs légifelvétel készítésére alkalmas magánrepülőnk, ezért fotóink talán nem olyan drámaiak és látványosak, mint a nemzetközi képek, de higgyék el, ez a sokadalom is megdöbbentő látvány.

Akit érdekel, az a googlemaps műholdfelvételén is megnézheti a tényleg sokkoló látványt, bár nem tartom kizártnak, hogy győri raktárakban vagy az esztergomi gyár területén még nagyobb mennyiségben halmozódtak fel eladatlan autók. Ha Ön ilyet lát, kérjük, fotózza le és egy rövid leírás kíséretében küldje el nekünk. Ha nem ismer tömött lerakatokat, akkor csak azt árulja el, hogy Ön szerint vajon megoldást jelentene a gondjainkra, ha bevezetnék a roncsautó kedvezményt? Ön venne új autót, ha kapna rá 300 ezer forint állami támogatást? Kíváncsian várjuk a véleményét.


Nagyobb térképre váltás

Olvasóink küldték:
Januári felvételek egy Esztergom közelében szálló repülőről. Hely nem
maradt Suzuki nélkül a gyár területén. (Kattintásra számolhatóvá válik.)

Áprilisi légi felvétel a Suzuki esztergomi gyáráról. Látszik, hogy a januárban még csurig töltött parkolók itt-ott már foghíjasak. Úgy tűnik a nyugat-európai roncsautó akciók kiszívták a készlet egy részét. És nyilván a termelést is visszafogták, a gyár nem üzemel
teljes kapacitással.

157 komment

Címkék: auto eladatlan

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr141064259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.14. 20:18:00

@mauser: "Árakra nem mondok semmit, de az általunk szállított cuccok árszorzója BMW-nél 10X-es (nem csavar a félreértések elkerülése végett:D), de inkább több..."

Melyik lenne az az alkatrész? Halljunk mellé es beszállítási árat is, és megmondom a bruttó végfelhasználói árat.

nincs_nick 2009.04.14. 20:30:57

@Hrzrasn: Nem vagyok István. Mint írtam motor 3.0d, azaz ugyan az. BMW-nél legjobb tudomásom szerint az alapár szerepel a listán, ergo igazad van ennél csak jobban felszerelt lehet a használtautón árult példányok, azaz 60% alá is mehet a megtartott érték. Alkatrész: azt te sem gondolod, hogy ide beírom, hogy kukutyin ltd/gmbh piszkafavezérlőt 23432.324234€-ért adott el xy-nak...

CConstantine · http://www.xenu.net 2009.04.14. 20:31:17

ha 2500EUR támogatást kapunk itthon, valszeg veszünk új autót :)

papa33 2009.04.14. 20:32:25

Nem támogatnám a kereskedőket, talán egy 10 éves ér 300 k-t. Érdekes, nem a beszállítók, a kereskedők verik magukat, szakértők szerint 400 ezer/év, vagyis 2* annyian vannak mint kéne. Meg eladták vissza az olcsón vett gépet, most meg a drágán vettet akcióznák, ja mellé ők is bevállalnák a 300 k-t.

Tényleg mennyibe van egy autó?

plb2009 2009.04.14. 20:39:09

Végre nem vesznek az emberek autókat! Éljen a válság!
Szerintem támogasák a tömegközlekedést. A személygépkocsiból már annyi van, hogy nem lehet közlekedni miattuk. Az autógyárak szépen átálnak buszok, trolik, villamosok stb. gyártására.
MINDENKINEK jobb lesz.

Telepito · http://telepito.dolgok.com 2009.04.14. 20:42:55

Akkor miért kell hónapokat várni egy autóra?

tiramiska 2009.04.14. 20:43:33

Lehet, hogy ha 0 haszonnal adnák el az autókat, az célravezetőbb lenne..... legalább 1-2 évig.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.14. 20:54:21

@mauser: "BMW-nél legjobb tudomásom szerint az alapár szerepel a listán"

Nincs olyan, hogy BMW, kereskedôk vannak. Felszereltség attól függ, hogy kinek milyen akciós listáját olvastad, és azon milyen Sonderedition szerepel.

"ergo igazad van ennél csak jobban felszerelt lehet a használtautón árult példányok, azaz 60% alá is mehet a megtartott érték."

Aha, ja. A BMWk pont arról híresek, hogy mennyire szarul tartják az értéküket :)))
(Megnézném én, mennyit futottak azok a BMWk, milyen állapotban vannak, milyen sérüléseik voltak, milyen felszereltségûek, és hány volt közülük céges lízingautó nyugaton. Fôleg a dízelek.)

"Alkatrész: azt te sem gondolod, hogy ide beírom, hogy kukutyin ltd/gmbh piszkafavezérlőt 23432.324234€-ért adott el xy-nak..."

Akkor sajnos kénytelen leszek azt mondani, hogy kamu, és a szorzót kevered az adott alkatrész meghibásodási kötbérszorzójával, ami bôven 10x felett is lehet.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.14. 20:58:56

@papa33: A legtöbb gyártó éves pénzügyi jelentései nyilvánosak, fent vannak a neten. Nem sokat fogsz találni, ahol a bevétel több mint 10%-a megmarad profitként.

(Porschét ne keverjük ide, az nem autógyár :)

perszepersze 2009.04.14. 21:05:21

hát, a németeknek bejön a kedvezmény, mert a népesség nagy része kötődik az autóiparhoz közvetve vagy közvetlenül....mi kell az autóhoz? út-útépítés, festék, műanyagok-kémiai üzemek, fémalkatrészek-bányászat, kohászat, fémfeldolgozóipar, elektronika, stb.... stb.... szerintem minden az autóiparhoz kötődik! és a németek a kedvezménnyel csak a saját gazdasági stabilitásukat és fejlődésüket támogatják, közvetlenül! mitől és miért ment-megy kifogástalanul egy zőccségesmerci 25 évig európában, és sokszori tákolás után is vidáman gurul afrika és más világvégi ország útjain mind a mai napig? a marketingtől meg a fogyasztói társadalomtól, persze.....

Ubul1 2009.04.14. 21:20:18

@Káposztakukac:
Zsidó e vagy?
Buzi e vagy?

perszepersze 2009.04.14. 21:21:15

tényleg... a kínai és más fejlődő ország piacának eladot 20-30 éves autók és konstrukciók, meg nem is hoznak hasznot, ugye? csak min. 100* kitermelte a gépsor a mindenféle költséget és nem kis hasznot hoz a tulajdonosok! ja, és a kínai hogy csinálja, hogy pár év alatt eléri a ma elvárt színvonalat, dizájnt és minőséget, és honnan veszi az ehhez szükséges temérdek pénzt, hogy ilyen olcsón adhassa a termékeit? feléért, harmadáért, de talán még tizedéért is előállít mindent, mint bárki más!

Ubul1 2009.04.14. 21:21:56

@Káposztakukac:
Ja és nyilvánvaló, a fél ország melóhoz használja a kocsiát még maszekban is és olyan jól élünk h évi 60ezer futás zsebből meg se kottyan. Hülye vagy mint a segg!

nincs_nick 2009.04.14. 21:23:16

@Hrzrasn: Ne fárassz már, ha kérhetlek. www.bmw.hu-n ott az árlista (BMW Magyarország Kft. által üzemeltetve), használtautón ott a listaár ~68%-ért árult autó. Elhiszem, hogy viszonteladónként nagy a szórás, és természetesen felszereltségben is biztosan különbség csakúgy mint az állapotban, de a mobile.de-n még olcsóbbak is vannak... A lényeg, hogy már az új ár 60-70%-áért találsz két éves X5-öst. (VW Phaeton-t meg két évesen az új ára 30-40%-áért..)

Alkatrész: nem keverem semmivel (önirónia on) mivel nem fejlesztünk hibás terméket.:D (önirónia off) ha kamunak gondolod/ja, ám legyen, ezzel nem tudok mit csinálni

Hrzrasn (törölt) 2009.04.14. 21:24:44

@perszepersze: "szerintem minden az autóiparhoz kötődik! és a németek a kedvezménnyel csak a saját gazdasági stabilitásukat és fejlődésüket támogatják"

Nem csak a saját ipart, lévén, hogy minden márkára vonatkozik a kedvezmény. Túlnyomórészt persze a hazai ipar részesül belôle, mert az Umweltprämie toplistáját a VW vezeti, és a Skoda a második. (Harmadik asszem a Dacia, tehát a franciák is kivágják a maguk szeletét.)

perszepersze 2009.04.14. 21:25:31

az ikea-s öreg svéd autója hány éves is? aki tudja, segítsen! köszi.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.04.14. 21:25:47

én vennék egy Cayenne Turbo S-t, azt mennyivel fogják támogatn?

én mondjuk úgy egy olyan 130 ezer Euróra gondoltam (:

ratrider02 2009.04.14. 21:27:07

Telepito: Viccelsz pajtás? Nézd mán meg a fotókat. Válság van, kirúgták az alkalmazottakat a gyárakból, csak a portás maradt. Befut a rendelés a gyárba, hívják a portást, hogy szedje ki a 15-ik sorból azt a korallpirosat, mert hétfőn rakják hajóra és megy mo-ra. Portás barátunk vesz egy tejesládát, beleborítja a kulcsos szekrényből a slusszkulcsokat és elkezdi eltakarítani az útból a másik 500 autót, azért az egyért. 1 hét mire megtalálja a kulcsát, 2 hét míg helyet csinál a kiparkoláshoz, újabb 2 hét míg visszarendezi a sorokat, és már csak be köll hajózni.....

perszepersze 2009.04.14. 21:30:04

@Hrzrasn: maximálisan igazad van! de én csak arra gondoltam, hogy náluk tényleg van értelme a támogatásnak, mert jobban függenek az autóipartól mint magyarország. a mezőgazdaságunk a legjobb volt a szoc. érában ,de azt is elkúrtuk. nem kicsit, nagyon! gondolok a dutrára, csepelre, rábára és más, az akkori mérték szerint is világszínvonalú gyártmányra. amihez nagyon értettünk, azt hagytuk elveszni....

Hrzrasn (törölt) 2009.04.14. 21:35:18

@mauser: Azért 60-70%, mert nyilván olyan állapotban is vannak, nincsenek felszerelve, sérülve voltak, vagy mert jelenleg baszott nehéz megszabadulni az adott modelltôl. Csodák nincsenek. (Persze nyilván az elsô években a legnagyobb az értékvesztés.)

A 10-szeres extraprofitot pedig, konkrétumok nélkül, a 7-8%os tipikus profitok tükrében kamunak tartom. Evvan. Ha cáfolni szeretnéd, szállíts adatokat.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.14. 21:42:49

@perszepersze: "de én csak arra gondoltam, hogy náluk tényleg van értelme a támogatásnak, mert jobban függenek az autóipartól mint magyarország."

Ez nem is volt titok. De szerintem normális, hogy az ember a saját országának iparát támogatja (van egy olyan gyanúm, hogy a szubvenció olcsóbb, mint a munkanélküli segély), már ha van olyan, amit *érdemes* támogatni.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.14. 21:50:30

@perszepersze: "gondolok a dutrára, csepelre, rábára és más, az akkori mérték szerint is világszínvonalú gyártmányra."

Izé, ezek már akkor sem voltak világszínvonalúak, az Ikarus csak a szoci országokba bírt eladni buszt, amerikaiak kb egy tucatot vettek (Atlanta?), aztán soha többet. A vasfüggöny mögött hemzsegtek az olyan nagyvállalatok, amik gazdaságtalan módszerekkel, elaviult technológiákkal fos minôséget állítottak elô - ezek aztán tömegével rogytak térdre, amikor kihúzták 89ben a hónuk alól a szocializmus mankóit.

JmOS 2009.04.14. 21:58:12

Feleségemmel 4 autónk van. Átlagéletkoruk 18 év (a "főautónk" épp 19 éves).Évi 60-70e körül megyünk. Nem szórakozásból.
Lehet én is f.. vagyok mint egyesek írják, de NEM fogom 3-4 évente cserélni! Mert NEM ÉRI MEG. És mert utálom az újautókat és az egész gusztustalan nyomulást.
Felháborító.

És nem szeretném ha támogatnák a vásárlást. Szerintem aki nem tud újat venni, 300eFt kedvezménnyel sem tud. Legfeljebb lesz egy újabb bebukott hitel...

Ubul1 2009.04.14. 22:02:44

@Hrzrasn:
Illetve csak az omlott össze amit hagytak összeomlani, aztán rá lehet csipázni a csehekre, megvan majdnem az öszes akkori gyáruk, és nem csak a gépgyártás területén. Kivegetálták a kezdeti néhány évet amihez kellett természetesen állami támogatás meg egy valag befektető de miután belefektettek már egy rakás érdekeltségnek volt érdeke hogy fennmaradjon, ergó felfuttatták és osztoztak rajta. Ha nincs a sok áruló tróger a Rábánál, IIkarusnál, Videotonnál, stb akkor stratégiai fontosságú cégek lennének még mindig talpon nálunk és fel lehet ébredni h a külföldiből te itt nem vogsz gazdaságot csinálni mert annak ez a hely egy semmi, csak kényszerből jön ide mert itt olcsóbb a működés magyarán nagyobb a profit, de mihelys valaki beint valamelyiknek szépen elhúz közép-kínába aztán pofánröhög. Stabil pontja csak egy van egy gazdaságnak, a hazai székhelyű cégek, melyeknek idehaza mindig is lesz termelő részlegük és szerencsés esetben otthon van a legnagyobb százalékú beruházás. De mi eljutottunk odáig h nics mit itthon tartani mert nincs magyar tulajdonú gyár. Lényegében a következő évtizedekben az egész országnak nevezett csődtömeg legfőbb célja az átvegetálás lesz és a lépéstartás az összes környező országgal mert már jó ideje a legalján vagyunk a balkánon folyó konkurencia harcnak is. Röhöghet Európa

Shadowbull 2009.04.14. 22:05:27

Hinnye, milyen jo kis poszt ez :)

Ubul1 2009.04.14. 22:05:47

@JmOS:
Kitartás polgártárs, magyar a jég hátán is megél meg mindenhol, épp csak itthon nem!

perszepersze 2009.04.14. 22:07:07

@Hrzrasn: hja, ebben is igazad van! és ma mivel jobb? látom a sok csóringert az országban és hálát adok az istennek, hogy jobban élek mint mások. csak hogy értsd mire gondolok: évek óta a vendéglátásban dolgozom, alkalmazottként, és amikor az átlagember 100e. nettót keresett kemény munkával, én már akkor is ennek az összegnek a háromszorosát kerestem. szóval, láttam már érdekes dolgokat! a raiffeisen bank alkalmazottai a céges hétvégén úgy költötték a cég pénzét, mintha a henessy xo. és r. & j. szivar ingyen lenne! amikor szóltam, hogy fájront intett a csaszi és mostantól priviben fizet mundenki, még a kóla árát is sokalták. négyen ültek 2 kóla mellett! lenéztek, röhögtek a buta felszolgálón és másnap meg pilláztak a törzskönyves volvómon! az elavult technikáról annyit, hogy a dutra sikeres és keresett volt az eu. piacon is! a DPC dízeladagoló tervét és a mintadarabot meg 72.-ben bemutatta a Momért, majd nagy üdvrivalgás és világsiker közepette ismét feltalálta a Lucas-Delphi dízelgyártó 74.-ben! simán ellopták az ötletet, sajna...

Ubul1 2009.04.14. 22:07:23

@Shadowbull:
Üdv mérnök úr! Te is betaláltál?
Szóval te kint milyennek látod a helyzetet? Ugye a svábok nem kezdtek el megint tömegesen Trabival járkálni?

Shadowbull 2009.04.14. 22:08:35

@Hrzrasn: Ne mongyá mán ilyent, e! Hát mindenki tuggya, hogy a szemét ótógyárak feléér, harmadaáér gyártsa az ótót, osztán meg jaó drágáért aggya elfele!

A sógórkomám a Suzuki mellett a kricsmóba vót csapos, az mesélte!

Ubul1 2009.04.14. 22:12:08

@perszepersze:
Valóban addig volt jó a Dutra míg alaposan belemerített a Steyr liszencekbe, az osztrákokhoz pl egy az egyben Steyr motorral ment meg mindenhova külföldön. Hazaival pofán is röhögték volna őket.
A feketemellényes pingvinekről meg annyit h láthatóan túl vannak fizetve. De mire föl...Csak ez a helyzeted oka

Shadowbull 2009.04.14. 22:13:01

@Ubul1: Szep joestet.

Roviden: a helyzet szar.

Most eppen annak orulunk, hogy marciusban csak 17%-ot estunk a tavalyi evhez kepest, az elozo honapokban meg 20% folott volt a visszaeses.

Most mindenki azt remeli, hogy a feny az alagut vegen nem a szembejovo gyorsvonat.

Bar egy erdekes felmondatot olvastam valahol, hogy allitolag az iden a lizinguzletbol nem lesz akkora buko mint tavaly. Az remenytkelto dolog, mert ha ugy lesz, talan nem lesz veszteseges a ceg.

sb

perszepersze 2009.04.14. 22:18:39

@Ubul1: na, de most szégyeljem magam, mert élek a lehetőséggel és nem mondom a vendégnek, hogy tegye el a pénzét, jó lesz az később is?! nem én kérem tőle, hanem ő adja, önként....
lehet, hogy pingvin vagyok, de a háromszoros pénzért tanultam meg németül, angolul, és valami keveset ugatok holland-flamandul és svédül! ha nem lettem volna lusta és befejezem a sulit, akkor most lehetnék állatorvos és 20 milláért vehetnék praxist, hitelbe.... mert a szüleim sajna csóringerek!

Begérke 2009.04.14. 22:23:40

Nagyon nem értek egyet ezzel a támogatással, több okból is:
1. Ezzel a már meglévő technológiát konzerválják, amely kb. arról szól, hogy kőolaj+acél=út+autó= BIG MONEY. De már nem bírjael a bolygó, a válság lehetőség arra, hogy új utakat keressünk.

2. A 300e SZJA-kedvezmény vicc. Egy 3M-s autónál annyit minimum tudni kell alkudni, mert csak a hitel jutaléka legalább annyi, nem beszélve az autó árréséről. Így viszont a kereskedőnél marad a haszon, nekünk meg kiszúrnák a szemünket az SZJA-kedvezménnyel, ami nem valós kedvezmény, mert ki kell fizetni. Az meg teljesen mindegy, hogy SZJA-ra vagy autóra.

3. Szerintem 1M-nál kezdődne az a támogatás, amely tényleg támogatás lenne.

4. De kell ez nekünk? Miért támogassuk a külföldi autóipart?

Ubul1 2009.04.14. 22:24:15

@perszepersze:
Jahh hát aki jattol azért valakinek csak mert az a valki elvégza mi a dolga lenne, az bassza meg,(mert szokás attól még nem kötelező) biztos van miből szórnia, de én spec a postást se dobom meg csak mert kihozta a reggeli napilapot. Az állatorvos az érdekes egy dolog, biztos lenne ott is bár zsíros tulok aki NAGYON hálás lenne mert feltámasztottad a Versace-kardigánba dugott pudliát.

bubacsek 2009.04.14. 22:27:36

Na de ha ennyi az uj auto raktaron, akkor hol kesik (es miert) az enyem?!

Druida 2009.04.14. 22:29:10

Azt nem értem, hogy miért ez a nagy meglepetés meg rácsodálkozás, amikor a világon már minden szerencsétlennek van egy autója, akkor nem fog venni még egyet, vagy ha van akkora barom, akkor meg is érdemli. Mégis mit gondoltak az autógyártók? Hogy megveszem az autót 5 éves hitelre, és eladom egy éven belül... hát nem mert akkor bukok a kocsin, és bukok a hitelen, nem is keveset. És akkor arról nem is beszéltem, hogy az autóm bent áll a garázsban, és csak akkor indítom el ha nagyon nincs más megoldás mert a város teljességgel közlekedhetetlen (Budapestról tudok csak nyilatkozni) Viszont ezen a ponton érdemes lenne készíteni egy statisztikát, hogy az autóeladásokkal ellentétben mennyit emelekdett a kétkerekűek eladási rátája.

perszepersze 2009.04.14. 22:30:25

@Ubul1: ha a pingvinek láthatóan túlfizetettek, akkor arról ők tehetnek?
sok pincér, felszolgáló és a vendéglátásban dolgozó minimálbérrel van bejelentve, nem tudják, hogy mi a szabad hétvége, vagy a karácsony, szilveszter. volt rá példa, hogy 37 órát nyomtunk megállás és alvás nélkül! 4 kilót fogytam, megittam 1 tálca energiaitalt és 2 napig aludtam utána egyhuzamban.... lehet, hogy jobban keresek mint az átlag, de megdolgozom érte! ezt csak úgy megemlítem, gondoltam... de nem sír a szám, mert én választottam ezt az életet! tessék utánam csinálni, a lehetőség adott....

Kage 2009.04.14. 22:33:24

Nem kell ennyi autót gyártani (főleg ennyi szart), és akkor nem lesz probléma.. Az elmúlt évek tendenciájának köszönhető az egész, a legutolsó csöves is kapott hitelt csak vigye már el az új autót.. Aztán majd ha bedől, hát eladjuk a követelést..

Carrotfield 2009.04.14. 22:39:22

@Shadowbull: Ez kombinájt mellik ótót gyárcsa?

Shadowbull 2009.04.14. 22:39:39

"amikor a világon már minden szerencsétlennek van egy autója, akkor nem fog venni még egyet,"

ez aranyos:))

sb

perszepersze 2009.04.14. 22:42:00

@Kage: maxi riszpekt neked, barátom! ez a tuti... németországban, a főbérlőmnek fecskefarkú mercije volt 97.-ben. kérdeztem, hogy miért nem cseréli le valami überwagen.re? nézett rám bután és megkérdezte : miért cseréljem le? semmi baja! nem értettem akkor.... belátom, neki volt igaza....

LOci 2009.04.14. 22:48:36

Az érték tartással kapcsolatba saját példa: 2005-ös 5ös BMW új ár 17,5 M, Én 1 évesen vettem 22ezer Km-el, 9ért... most ér 4,5 M-et.... sérülés mentes gyönyörű állapotba.... ez van, ezzel számolni kell hogy semmit nem fog érni az autó 5 év múlva! aki ezen meglepődik az más földön él... nem kell cserélgetni az autókat 2 évente és akkor nem lesz siránkozás hogy mennyit bukott ezen meg azon... (a képek meg elképesztőek akár mostanság készültek akár nem...)

Csontos Szigfrid 2009.04.14. 23:09:16

Azoknak van igaza, akik azt mondják, hogy az a legnagyobb baj, hogy az autók eladási árában rettentő sok a haszon. Olcsóbban kellene adni, még úgyis bőven megérné. De hát a mai világ kapzsiságába ez nem fér bele!

Shadowbull 2009.04.14. 23:15:53

@Calyx: Ez egy baromsag. Az autogyartas nagyon messze van az extraprofit termelestol.

sb

perszepersze 2009.04.14. 23:25:01

@Calyx: olvasgatva a posztot, hála istennek azt látom, hogy a többség józanul, tisztán látja a dolgokat!
az autómban cserés lette a kerékcsapágy, elvittem a jó, öreg "matatós" szerelőmhöz. megnézi a gépben a cikkszámot, rákeres és jöttek a bajok! gyári csapágy 37e., utángyártott ban 22.e ft.! mondja az öreg erre:ez sok még mindíg! nekiállt és kivette a csapágyat az agyból, csapágyszámot felírta és elment. másnap hívott, hogy megvette a csapágyat a száma alapján, csapágyboltban, gyári skf-et 8 ezerért! akkor tényleg nincs haszon az autóiparban, ugye?

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.04.14. 23:28:59

Ha fizetnének nekem akkor sem kellene 1990 után gyártott szar autóból egyetlen egy sem. Mind 1forma, semmi egyéniségük nincs ezeknek az autóknak, mindnek olyan kemény a rugózása, hogy leszakad tőlük a vesém, a nyelvem elharapom, ha egy gyufaszálon átmegy, hullanak szét az új autók, ha macsakaövön megy pld seat toledo, műanyag patentokkal rakják fel a műanyag lökhárítót, télen megdermed a műanyag és letörik, hulladékok ezek nem autók. A német szarok meg a legbüdösebbek, mert a sok hülye magyar segre ül egyből ha beülhet egy 30 millás autóba aminek az előállítási költsége 500 ezer ft maximum. Nemrég olvastam egy részletes cikket, amiben az egyes több tízmillás autóktól kezdve az olcsó népautókig végivették, hogy mennyi az előállítási költsége az adott kocsinak. Egyiknek sem volt 500 ezer ft felett!!!

Ezt olvassátok el és megtudjátok az igazságot !
totalcar.hu/magazin/kozelet/gaztettek/

Shadowbull 2009.04.14. 23:42:34

@perszepersze: "akkor tényleg nincs haszon az autóiparban, ugye?"

Hat manapsag nem sok.

sb

Shadowbull 2009.04.14. 23:43:50

@kgl: "egy 30 millás autóba aminek az előállítási költsége 500 ezer ft maximum. Nemrég olvastam egy részletes cikket, amiben az egyes több tízmillás autóktól kezdve az olcsó népautókig végivették, hogy mennyi az előállítási költsége az adott kocsinak. Egyiknek sem volt 500 ezer ft felett!!!"

Ezt a cikket belinkelhetned, mert szeretek rohogni az ilyen baromsagokon :)

sb

Shadowbull 2009.04.14. 23:51:00

@kgl: amugy nem csodalkozom, hogy ezt az ostoba cikket linkelted be. Kabe minden masodik mondatat izekre lehetne szedni, de minek.

sb

cbc 2009.04.14. 23:54:04

"Feleségemmel 4 autónk van. Átlagéletkoruk 18 év (a "főautónk" épp 19 éves).Évi 60-70e körül megyünk. Nem szórakozásból.
Lehet én is f.. vagyok mint egyesek írják, de NEM fogom 3-4 évente cserélni! Mert NEM ÉRI MEG. És mert utálom az újautókat és az egész gusztustalan nyomulást."

Szíved joga. Viszont sajnos mindenkinek más az igénye. Egy komolyabb üzleti tárgyalásra nem lehet pl. 19 éves autóval megjelenni. Ugyanúgy ahogy lila öltönyben sem, pedig de divat volt.

Sam75 2009.04.15. 00:09:06

Akárhogy is srácok, szar van a lecsóba de jó nagy. A slusszpoén hogy senki se tudja hogy kell kivenni :-). Röviden meg van b...va sz egész.
Ne gondolkodj vegyél új autót mer az jó! :-) Óccsó.
de hogy amikor nekem sincs lóvém, azaz van de nem ér semmit. nos akkor hogy van ez?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.15. 00:21:35

@Ubul1: "Illetve csak az omlott össze amit hagytak összeomlani"

Hát egy életképtelen szart ne is tartsanak lélegeztetôgépen az adófizetôk pénzébôl. Nem volt még elég abból, hogy fenntarthatatlan gazdasági és társadalmi struktúrákat tartotok fent az adótokból + egy valag hitelbôl?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.15. 00:26:03

@perszepersze: "a raiffeisen bank alkalmazottai a céges hétvégén úgy költötték a cég pénzét, mintha a henessy xo. és r. & j. szivar ingyen lenne!"

Pontosan ez a mentalitás vitte a béka segge alá az országot, ami közös, az senkié, azt szét lehet lopni. Legyen szó céges vagy állami vagyonról.
(Arról nem beszélve, hogy a lopott pénzt/javakat nem fektetik be, hanem faszságokra verik el.)

Hrzrasn (törölt) 2009.04.15. 00:30:52

@Shadowbull: Az én apósom meg a Pentagonban kantinos, innen tudom, hogy a világot a szabadkômûvesek uralják :)

Hrzrasn (törölt) 2009.04.15. 00:40:58

@perszepersze: "megnézi a gépben a cikkszámot, rákeres és jöttek a bajok! gyári csapágy 37e., utángyártott ban 22.e ft.! mondja az öreg erre:ez sok még mindíg! nekiállt és kivette a csapágyat az agyból, csapágyszámot felírta és elment. másnap hívott, hogy megvette a csapágyat a száma alapján, csapágyboltban, gyári skf-et 8 ezerért!"

Szeretném látni mindhárom csapágy cikkszámát, hogy összehasonlíthassam a specifikációikat. A 37 rugós gyári csapágy már csak azért is érdekes, mert egy gyári BMW kerékcsapágy egy E90hez bruttó 40 EUR (33 41 6 762 317).
Ferrarid van? :)

monogram 2009.04.15. 00:52:45

Hétvégén egy elég nagy embertől azt hallottam,600 e. lesz a támogatás, rögtön az új autó árából jön le, kb. nyár végétől esedékes, az állam pénzt nem ad, a vezérképviseleteknek kell majd ennyivel kevesebb járulékot befizetni. Erre azért mérget nem innék, bár logikusnak tűnik.Szegény autókereskedőkről csak annyit, pl. a SEAT most mondta le egy csomó hirdetését a médiában, mert nincs mit hirdetni, egész Mo.-i készletét eladta Németországba, a Toyota megvette Pesten a legjobb Citroen-szalonokat, csak árulniuk kell még egy ideig a citromot a szerz. szerint.(Ezt a Toyota egyik főkönyvelője mondta, elég hiteles emberke.)Ha valaki tud erről valami bővebbet,szivesen elolvasnám.

Manyizga (törölt) 2009.04.15. 07:58:55

Az autóipar és a hozzá kapcsolódó gyártók-szolgáltatások 30-50%-os visszaesés kezdetén vannak. Vagyis kb. fele annyi autót lehet eladni majd reálisan, a válság vége felé...
Aki meg állami támogatással ("roncsprémium") vesz autót, az nem sokban különbözik attól, aki hitelre vett autót. Csak elodázza a végső (rá/meg)fizetés határidejét.

Shadowbull 2009.04.15. 08:14:19

@Manyizga: "Az autóipar és a hozzá kapcsolódó gyártók-szolgáltatások 30-50%-os visszaesés kezdetén vannak. "

Kezdeten? Mar lassan fel eve megtortent a visszaeses. Bar az 50% az erosen tulzas.

sb

Shadowbull 2009.04.15. 08:15:37

@JTX: azert az durva, hogy az ilyen dodzsemek forgalmi engedelyt kapnak. Remelem azert autonak nem akarjatok nevezni.

"Nekik nincsenek eladatlan készleteik, igaz nem is gyártanak raktárra, csak megrendelésre!"

Mint ahogyan az autogyarak jelentos resze.

sb

TóthZé 2009.04.15. 08:21:22

@JTX: sajnálom, de az ilyen viszonylag egyértelműen reklám célú hozzászólásokat kénytelen vagyok kimoderálni.

Tucsok84 2009.04.15. 10:24:48

nekem egy pont 10 éves swiftem van ha állambácsi ad 300ezret kereskedő is 300ezret még akkor sem érné meg bezúzatni. Mennyi ilyen akció volt hogy 600ért beszámolták a hozott autót akár egy fábiára is ?!

Plusz lista árból egy kicsit talpra esett ember bármikor lealkudott 300ezret vagy pluszba ennek megfelelő extrat kapott.

Tucsok84 2009.04.15. 10:27:45

remélem majd ugy járnak mint a ford t-modellel és akkor majd szinte ingyen odaadják a gépeket kilóra csak ne kelljen fizetni a tárolásért :D akkor lehet veszek valami új gépet.

afrosamurai 2009.04.15. 10:45:45

@cbc: aki számít annak azért nem nézik az öltönyét/autóját aki meg nem annak meg azért nem

Motoros III. 2009.04.15. 11:07:05

Soha az életben nem fogom megérteni, hogy a haza cégeket, állami vállalatokat, hivatalokat, miért nem ösztönzik arra, hogy magyar suzukit vegyenek. Az ötajtós SX4-es nagyon sok vállalatnak, közintézménynek megfelelne!
Miért nem teszünk pl. egy olyan kikötést a hazánkban élősködő PROVIDENT-nek, hogy a kis cicababák csak suzuki splash vagy swift gépkocsit használhatnak?
Jelenleg úgy van, hogy a Provident "kicsik" fiestát, a nagyobbak focust a még nagyobbak mondeót a legnagyobbak volvót használnak. Természetesen magáncélra is ?!
A tűzoltóknak vagy az orvosi ügyeletnek miért kell honda szabadidőautó?
A rendőrök miért bérelnek selejtes focust vagy astra H-t? ( Természetesen tudom vannak spec. feladatok ahol ezek a járművek nem alkalmazhatók.)

JmOS 2009.04.15. 11:57:40

@cbc: "Szíved joga. Viszont sajnos mindenkinek más az igénye. Egy komolyabb üzleti tárgyalásra nem lehet pl. 19 éves autóval megjelenni. Ugyanúgy ahogy lila öltönyben sem, pedig de divat volt."

Vannak kivételek, de szerintem elég nagy baj, ha az autó kora vagy értéke a megítélés alapja.
MÁS kérdés az pl. hogy mennyire szakadt...
De még ez sem mérvadó, hiszen miért lenne valaki attól jobb ügyvéd, hogy sokat foglalkozik az autójával.
Legyen már egy egyben lévő E28, vagy 34 BMW érték 25 évesen is. Bocs.
A következő az lesz, hogy az emberek a feleségüket/férjüket is lecserélik, mert már nem olyan "menő"...

Hrzrasn (törölt) 2009.04.15. 12:58:08

@JmOS: "Legyen már egy egyben lévő E28, vagy 34 BMW érték 25 évesen is. Bocs."

De nem az, mert egy tömegtermék. Bocs.
Egy 507es BMW, NA AZ érték 50 évesen is.

Káposztakukac 2009.04.15. 14:33:16

@Ubul1: egyik se, de ha az lennék baj lenne? szerintem nem. az már sokkal rosszabb lenne, ha egy akkora műveletlen iq-light lennék, mint te, aki a panel 20. emeletéről terjeszti a nagymagyar igét. menjél vissza szart lapátolni, paraszt. arra vagy csak jó.

hosszú lépés 2009.04.15. 15:39:44

szerintem ha kellően olcsón próbálnák kipucolni a készletet biztos sikerülne elpasszolni ezeket. :)
még mindig jobban járnának mint azzal, hogy full a nyakukon marad az összes...

becsibacsi 2009.04.15. 15:46:31

@bubacsek 2009.04.14. 22:27:36

"ratrider02 2009.04.14. 21:27:07" megadta a valaszt. :)))
En pedig kiegeszitem: amikor a portas bacsi visszapakolja az osszeset, akkor jon az ujabb megrendelo, hogy most a 15. sorbol a hupikek kell...

tónik 2009.04.15. 18:23:15

Ennek a támogatásnak úgy lenne értelme, ha a gyártók az időnyereséget az átállásra használnák fel, és szépen nekiállnának hőszivattyúkat, napkollektorokat, stb. gyártani. A maradék kapacitással pedig gyártsanak olyan autókat, ami 20 évig seder. Ha 30 éve sikerült, most is megoldható lenne...

meakzs 2009.04.15. 18:24:10

@aticom: SX 4 mint ELFOGÓ AUTÓ HA HA HA , megnézném annak a zsarunak a pofáját amelyik 1 ijennel menne 250km/h felett üldözéskor, szerintem össze szarná magát.

tónik 2009.04.15. 18:30:40

@meakzs:
Nyilván nem kergetőzéshez kéne, de kiválóan lehetne hármasban aludni benne, amíg a trafi az anyósülésen gyűjti a lét...

Hrzrasn (törölt) 2009.04.15. 20:01:45

@tónik: "a gyártók az időnyereséget az átállásra használnák fel, és szépen nekiállnának hőszivattyúkat, napkollektorokat, stb. gyártani."

Oké. Mutass ezek közül néhányat, amely elegendô energiát képes termelni egy autó meghajtásához, és még el is fér a motortérben.

"A maradék kapacitással pedig gyártsanak olyan autókat, ami 20 évig seder."

Erre bármelyik mai autó képes. Mégis mi a problémád?

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.04.15. 20:25:47

@Shadowbull: természetesen nem. Nem autó, hanem Jármű. Elektromos jármű. Uniós kategóriája L7e. Négykerekű motorkerékpár. A honlapon (is) utána nézhetsz - amit most ide nem írok le, nehogy kimoderáljanak tiltott reklám tevékenység miatt -, vagy a témában érdekelt indexes fórumokon...

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.04.15. 20:30:59

@TóthZé: az reklám, hogy ha idelinkelek egy kapcsolódó TV interjút, miszerint a REVA-nak, az elektromos jármű gyártónak nem csökken a termelése a válság ideje alatt sem? Vagy csak BMW, Suzuki, SEAT stb nevek szerepelhetnek :) ?

bokaszalag 2009.04.15. 20:40:37

@Hrzrasn: Azt hiszem nem érted. Kevesebb autó is elvihetné ugyan azt a futásteljesítményt, a maradék erőforrásból (infrastruktúra, ember, nyersanyag, ..) meg lehetne mást gyártani. Előremutatóbbat. Elméletben könnyű ez, meg tervgazdaságban :). Az autógyártás egy adott gazdasági-technikai-piaci környzetben kiforott verikummá vált, ami nagy Lb@szsok hiányában hozhatta a maga 10-20%-os (?) hasznát és erre túl sokan rácuppantak. A környzet úgyis megváltozik idővel (pl. peak oil) a válság esetleg segíthetne, hogy kisebb legyen a pofára esés.

Shadowbull 2009.04.15. 21:45:13

@JTX: De ugye nem gondolod, hogy ez barmilyen autot kivalthat?

Esetleg egy robogot.

Ugyhogy az autoipar valsagaval egyutt emlegetni eleg meredek dolog.

sb

Shadowbull 2009.04.15. 21:48:50

@bokaszalag: Ezzel 2 problema van.

Az elso az, hogy az emberek nem akarnak 20 evig hasznalni egy autot, ahogy egy tevet vagy egy mikrosutot sem. teljesen ertheto modon egyebkent, a jelenlegi 6-7 eves modellciklusok pont jok arra, hogy az idokozben megjeleno muszaki ujdonsagok belekeruljenek az aktualis modellekbe.

A masik pedig az, hogy az autogyar nem ert sem a hoszivattyukhoz, sem a napkollektorokhoz. Nincs hozza szakembergardaja, gepei, piaca....

A 10-20 % messze nem igaz, a legjobbak esetleg elerik a 10%-ot.

sb

sourcerror 2009.04.15. 22:54:26

"A masik pedig az, hogy az autogyar nem ert sem a hoszivattyukhoz, "

Khm, khm, azért a belsőégésű motor mégiscsak egy hőerőgép. Megvan hozzá a szakember gárdájuk, hidd el nekem.

Shadowbull 2009.04.15. 23:12:50

@sourcerror: nem arrol van szo, hogy nem tudnank hoszivattyut csinalni.

Biztosan tudnank.

Csak aki mar 20 eve ezzel foglalkozik, az jobban tudja.

De minek csinalna egy autogyar hoszivattyut? Azert autogyar, hogy autot csinaljon.

sb

tónik 2009.04.15. 23:33:48

B.meg, gyöngyöt a disznók elé...Ha a hőszivattyút és a napkollektort bárki autók meghajtására tud használni, lekalap. Max. napelemet, de az sem reális. Egyébként meg minden autógyár tud hőszivattyút gyártani. A klíma szerintetek hogy működik? Ja, a másik: az emberek tényleg ritkán használnak 20 évig 1 autót, de mindíg akad, akinek pont egy 4,8,12 vagy 16 éves a megfizethető...


JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.04.16. 00:55:39

@Shadowbull
A mopedautóknak 30.000 rendszámot gyártottak le. Az egy kisebb kategória, L6e. És belsőégésű... De persze az se kötelező mindenkinek... csak vannak akik ilyet választanának. Ez lehetőség. Választási lehetőség a kisebb racionálisabb méret a városi közlekedésre, a ténylegesen környezetbarát (0 emisszió) és gazdaságos (5 Ft/km) üzemeltetés... de nem mindenkinek természetesen, csak akinek ez a fontos.

Motoros III. 2009.04.16. 08:18:21

Térjünk vissza a témára. Természetesen nem arra gondoltam én sem, hogy az SX4 lenne ezekután a mentőknél a ROKO vagy az esetkocsi, vagy a rendőrségnél ezekkel látnák el az autópálya zsarukat, URH szolgálatot stb... viszont nagyon el tudnám képzelni kis falvakban a körzeti megbizottaknak. A tűzoltóknál sem ez lenne a "fecskendő". Emlékezzetek arra, amikor a rendőrség bérelt 500-600 db. Fiestát, most Astra H-t, na ezek helyett tudnám az SX4-t elképzelni, és természetesen az önkormányzatoknál stb... aki akarja érti!

Moodshooter (törölt) 2009.04.16. 11:57:24

Ha lenne miért újat venni, akkor szerintem az emberek vennének újat, de az modellváltásonkénti +5-10Le és a +2 választható könnyűfém felni miatt semmiképp.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.16. 16:00:41

@Moodshooter: "Ha lenne miért újat venni, akkor szerintem az emberek vennének újat"

Vesznek is.

"de az modellváltásonkénti +5-10Le és a +2 választható könnyűfém felni miatt semmiképp."

Öreg, neked halvány fingod nincs, mi minden változik egy modellváltás során. Alapvetôen egy teljesen új konstrukcióról van szó, még az átvett motorokon is rengeteg apró változtatást eszközölnek.

Shadowbull 2009.04.16. 16:25:50

@Moodshooter: Maradjunk annyiban, hogy nem igazan koveted figyelemmel a modellvaltasokat.

sb

kras 2009.04.18. 11:29:01

Sziasztok!

Én Szlovákiából vagyok és azért ez nem úgy van teljesen ahogy sztem ti azt gondoljátok. A "šrotovné" vagyis roncsautó kedvezmény egyránt jó a vásárlónak, autógyáraknak és az államnak is. Tény és való hogy az állam 1000 eurót ad minden új autóért, vagyis durván 300000 FT-t, csakhogy ha utánaszámolunk hogy egy új autó legalább 2mill Ft és annak (nálunk) 19 százaléka adó akkor ugye az állam abból 380000 FT-t kap. Szal az egész arról szól h az állam kisebb adóval dolgzik de ez mégiscsak jobb nekik mintha nem vennének új autót és így még aza kevés adó sem lenne. Szal mindenki jól jár... a bontókról nem is beszélve :)

aticom 2009.04.18. 21:37:16

Most már csak az nem világos ebben az újautó támogatásban,hogy ha a régi autóm helyett veszek egy újat,akkor mi lesz a régivel.
Mondjuk egy 10 éves autóról lenne szó.
Az többet ér 300 ezer forintnál.
Szóval én elvesztem a régi autóm árát is,meg a kocsit is?
Vagy hogy van ez?

kras 2009.04.19. 09:55:45

Akkor ha az öreg autód többet ér 300ezer forintnál akkor sztem az lenne a logikus ha eladnád, így többet "nyerhetsz" vele :p

papa33 2009.04.19. 13:35:02

Bizony lehetne sok helyen hazait, SX4-et alkalmazni. Különben van polgárőr-rendőr-tűzoltó-orvosi ügyelet és betegszállító SX4, sőt sok Ignis. Mondjuk árral lehetne támogatni, mert az a 3.6 M közepes felszereltségű listaár, kicsit sok. Amúgy a modellváltások egy része ma inkább ráncfelvarrás, valamelyst átalakulás de korántsem olyan előrelépés mint ahogy gondolná az ember, mért nincs pl mai Fócusban, Astrában 6 légzsák alapból?
És amikor a rendőr panaszkodott 180 környékén elmenekült a Swift...
Ma az van, autó túl drága, mindenütt, de nem baj, a bankok kisegítik a dolgokat, mindenki jól jár (ja mi nem). Illetve ennyiért 20 gondtalan évet adhatna a gyár, de egyre hulladékabb a felhozatal. Ha ma nem 50 ezret megy valaki évente, és a galvanizált nem sérül, akkor nincs akadálya, mennyi Golf I működik még. Az újhullámos elektronikát meg tegyék ahová gondolom, én nem kértem a multiplexet, amin a szakszervíz is csak néz. Itt a 300 k miatt nem lesz autókánaán.

Káposztakukac 2009.04.21. 00:51:54

@Motoros III.: közbeszerzés keretén belül lízingelik az autókat. azért astrát, focust, stb., mert azok voltak a legolcsóbbak.

Motoros III. 2009.04.21. 08:44:57

@Káposztakukac:
Köszi az infót!
Azóta már megnéztem egy ilyen "közbeszerzett" focust és astrát, hát mit mondjak. Kissé elnaggyázták az összeszerelését. Különösen érdekes az astra H, egy kis essencia egy kis enjoy, egy kis G astra. (Ami volt a polcon.) 2.600 km van a kocsiban, de az üzemzavart jelző, sárga lámpa már világít.
A focus, pedig a régi focus és a fiesta ráncfelvarrott változata, gyenge-erőtlen motor, fiestára emlékeztető belső, összességében: olcsón megvásárolt (lízingelt) maradék alkatrészekből összerakott autó. ( A magyaroknak ez is jó!)

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.04.23. 12:13:33

nekem is hozhatna valaki meleg kenyeret

BBerki 2009.05.01. 18:27:01

mi van akkor ha jön egy jégeső ? :D