HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Hat autógyár marad 2010-re?

2008.12.08. 16:36 Androczi Balázs

A Fiat vezérigazgatója vázolta apokaliptikus jövőképét az autógyártók túlélési esélyeivel kapcsolatban.

Vélemények az azonos című hírünkről.

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr92811338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Harmatos Libaf.s 2008.12.08. 16:50:12

No remek :) Toyota és a VW túléli én csak a Fiatnak a sportos és a klaszikus részét sajnálom még és a BMW-t meg a híes Britt autókat :( nem lesz ez jó h megszűnik enyi jó cég :S reméljük nem fog :) csak a férgese fog reméljük kihullani -,-....

Harmatos Libaf.s 2008.12.08. 16:51:22

de az tetszik h enyire konkrét h a saját Cégét nem is említi meg mint túlélésre esélyes

Magyar Huszár 2008.12.08. 17:56:56

ez az "ennyi jo cég" vigan együtt müködött idáig a köolajlobbival,és látták el elmaradott technologiával az autovásárlokat: benzin-dizel motorok.

Most dörzsölöm a tenyerem és remélem minnél több megdőőőől.

A GM már 1996-ban csinált(persze nem magátol,hanem a kaliforniai törvényhozás kényszeritette) 100% elaktromos autot. 260km-es hatovávolsággal, 12 évvel ezelöt....

en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

Napjainkban:

Elektromos autó 0-96km/h: 3,6 sec Hatótávolság 480 km

uk.youtube.com/watch?v=1_tqTxEHITQ

w a s d 2008.12.08. 18:09:13

@ Magyar Huszár:
És ennek a hűdeszuper elektromos autónak hány féldisznó fér a csomagterébe?

imreimre 2008.12.08. 18:36:00

Mint a hullámvasut. egyszer fenn,egyszer lent..az egysejtü is osztódik egyébként, majd az autógyárak is ,akik eddig összeálltak, ismét szétválnak. Nincs megállás, helyrebillen az egyensuly, talán jobban odafigyelnek a külső jelzésekre...

Shadowbull 2008.12.08. 20:03:26

"Elektromos autó 0-96km/h: 3,6 sec Hatótávolság 480 km"

Gondolom neked nincs autod, es eletedben nem is vezettel.

sb

Magyar Huszár 2008.12.08. 20:04:34

Ez miért következik a fent irásombol?
nem értem mi az összefüggés.

Shadowbull 2008.12.08. 20:13:28

Azert mert akkor tudnad, hogy az autovasalok csak egy kis resze akarna olyan autot, amit nem lehet mondjuk 10 perc alatt megtankolni.

Meg akkor is, ha az autok egy jo resze valoban keveset megy egyhuzamban.

De a potencialra akkor is szukseg van.

Mert akkor 2 autot kene tartani, egyet varosba, egyet hosszutavra.

sb

lacza87 (törölt) 2008.12.08. 20:15:30

szerintem az a poén, hogy a Fiatnak most nagyon jó esélye van az életbenmaradásra, egy-két éve megindult felfelé, pont olyan kicis autókat gyárt amire növekszik az igény, körülbelül ő az egyetlen aki a tervezett és halogatott a CO2 kibocsátás korlátozást egy peták beruházás nélkül teljesíteni tudja, még terjeszkedni is van pénze (Zastava) stb-stb.

invad3r 2008.12.08. 20:56:56

Eddig is csodálkoztam h hogy képesek ennyi autót eladni. Visszatérnek azok az idők, amikor az emberek 10-20 évre vettek autót. Kérdés h ezeket az autónak csúfolt műanyag termékeket, ilyen alkatrész árak mellett, hogy fogják fenntartani?

PistonHead 2008.12.08. 21:09:39

"Gondolom neked nincs autod, es eletedben nem is vezettel."

Minek állsz le 14 éves gyerekekkel vitatkozni? :)

PistonHead 2008.12.08. 21:15:01

"Visszatérnek azok az idők, amikor az emberek 10-20 évre vettek autót."

A többség sosem vett 10-20 évre autót. Az autókat már 40 éve is modellévvel reklámozták, hogy ez az új színes, szagos, 1966-os.

"Kérdés h ezeket az autónak csúfolt műanyag termékeket, ilyen alkatrész árak mellett, hogy fogják fenntartani?"

Például úgy, hogy kevesebbszer szarnak be, mint a 20 éves romok, ergo kevesebb alkatrész kell nekik :)

Jól gondolom, hogy neked sem volt még autód a büdös életben, vagy legalábbis frissjogsis vagy, egy 15 éves bontószökevénnyel?

Shadowbull 2008.12.08. 21:51:33

PistonHead 2008.12.08. 21:09:39

Hatha tanulnak valamit :)

sb

PistonHead 2008.12.08. 22:14:00

Tôled? Te kis arrogáns! :)

Shadowbull 2008.12.08. 22:18:57

Ne verd itt magad, te bunkó :)

Josz mindig ezzel a CAN-busszal, amikor a Jaózsi a kocsmabul is megmondta, hogy az szar!

:)

PistonHead 2008.12.09. 00:10:20

Jóvanbazmeg, kiszórom itt elétek, disznók elé mûvészetem gyöngyeit, és ez a hála! :)

Kopi3.14 2008.12.09. 02:03:53

Aszem nekem már meg sem kell szólalnom. :D

Kopi3.14 2008.12.09. 02:12:25

lawrence: azért ha végigondolod, gyakorlatilag magát is besorolta- egy német, egy francia-japán és még ey európai. Vagyis a németek közül számolhatjuk úgy, hogy a csóka szerint kihullik -jelenlegi piaci erőt tekintve- a BMW, a Mercedes és a Ford-GM páros közül az egyik, a franciák közül a PSA, és ki maradt ezeken kívül? A FIAT. meg is oldottuk a gordiuszi csomót.

Ha a saját ilyen gondolatmenetemet veszem égigi, akkor szeirntem a Hyunday-Kia megmarad, a Toyota megmarad, lesz még egy japán, pl Honda-Mazda koprodukció, a Mitsu- Subaru meg esetleg ltűnik- Subaru megmaradhat az anyacég hobbijaként, a FHI elég nagy ahhoz- a három nővérből kettő süllyed, és a Fordot tartom a legesélyesebbnek a túlélésre, hála az európai részleg produktivitásának, ami jövedelmezőbb a GM-nél. A Franciáknál el tudom képzwlni, hog Renault-Nissan megy a levesbe és lesz egy PSA- xxx japán francia vegyes csapat, aaz indiaiaknál a TATA megerősödik, szeirntem a Volvot is megveszik-vagy kínaiak, még lefuttatandó kérdés. Németek közül a VAG bedőléséhez kisebb csoda kellene, de akkor a komplett német gazdaság menne a klotyón le. Szerintem a Mercedes is túléli, esetleg összenőve a BMW-vel, ha nagyon sokáig elhúzódik a jelenlegi történet, de inkább két külön cégben gondolkodom. A FIATnak jelenleg mindene megvan a jelenlegi helyzethez alkalmazkodáshoz, aszerintem ők is túlélik. Kínában meg a dolgok kikristályosodása utánrakét céget várok. Vagyis összesen 11 megmaradó cég. És egy halom márka, amiknek a fele szépen ki fog pusztulni.

Kopi3.14 2008.12.09. 02:14:59

invad3r 2008.12.08. 20:56:56

20 évre venni autót? A T-modell óta mikor volt utoljára ilyen?

Bullcsi: nekem Magyar Huszár olyan ismerős, csak finomítva. Van tipped kire emlékeztet? :D

Magyar Huszár 2008.12.09. 07:45:22

Látom ez már az emberiség örök hibája marad, a sok begyöpösödöt a régi megszokott elavult dolgait fel nem ado élölényekkel.

Kis kompromisszumra se képesek,hanem fikázzák ha vki egy uj dolgot probálna bevezetni.

Ha az ilyenekhez hasonlo élölényeken mulott volna,még szekéren meg loháton közlekednénk.

Mayday 2008.12.09. 08:51:40

"Például úgy, hogy kevesebbszer szarnak be, mint a 20 éves romok, ergo kevesebb alkatrész kell nekik :)"

Persze.

Mutass olyan új (=elmúlt 6-8 évben hozták ki) autótipust 5 mill alatt, amire az első 5 évben ne lenne jellemző (=1-2-3%-ban előfordul) valami kb 100 ezres javítás.... kormánymű szimmering, vízpumpa, kuplungtárcsa 100 ezren belül, ilyen-olyan "apróságok", pl ablakmosócső törése, amiből belefolyik a víz vmi csatlakozóba, elektronikus kormányzár bedöglik (megane) stb.

Eleve kb 200 ezret birnak ki ezek a kocsik szétkopás nélkül, az sokaknak 10 évre sem elég, nemhogy húszra.

És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy az agyonelektronikázott autókban kimenő filléres szirszarok a márkaszervizek dilettantizmusával kombinálva százezres tételek annak, akit meg lehet vezetni (megane klimapanel elsötétült, szervizben közölték hogy panelcsere, panel ára 1xx ezer. kérdem, nincs biztosíték??? nincs. aha. másik, ismerős szerelő: de van, a szivagyújtó biztosítékát kell kicserélni. 50 Ft-ból megoldotta a problémát).

Ezek után megértem hogy sokan 1x éves kocsikat keresnek, annak ellenére, hogy a biztonsgáuk kb a maiak harmada-negyed (1-2, nagyon max 3 csillag a mostani 4-5 csillag helyett).

Kopi3.14 2008.12.09. 09:53:33

Magyar Huszár 2008.12.09. 07:45:22

a lo motorizacio kezdeten az emberek elete sokkal lasabb, kisebb kornyezetre korlatozott volt. Manapsag sok esetben nem megengedheto mar az automentes eletmod. Kollegaim kozott sokan vannak, akik 100+km-rol jarnak dolgozni. Na nekik modnhatod, hogy vegyen elektromos autot, amivel kb a segget torolheti ki, mert dolgozni jarni csak eroteljesen korlatozva tud.Amikor adott jarmu hatotavja elektromoskent kb osszevetheto a napi minimalis futasmennyiseggel, akkor inkabb kihagyja a dolgot.
Elektromos auto manapsag szigoruan varosi hasznalatra alkalmas, oda tokeletes benzines helyett, ahol megoldhato az otthon toltes problematikaja. Es ahol van ido majd fel napokat tolton hagyni a gepet. Aki viszotn sokat rohangal, annak nem lesz alternativa a sok kis toltessel. Li-ion akkuk nem tul fenyesek elettartamot tekintve, ha jol tudom.

Mayday 2008.12.09. 08:51:40
Tehat mert a te Meganod egy hulladek, attol az osszes mai auto az? Koszonjuk a brillians levezetest.

PistonHead 2008.12.09. 10:11:31

"Mutass olyan új (=elmúlt 6-8 évben hozták ki) autótipust 5 mill alatt, amire az első 5 évben ne lenne jellemző (=1-2-3%-ban előfordul) valami kb 100 ezres javítás.... kormánymű szimmering, vízpumpa, kuplungtárcsa 100 ezren belül"

5 éven és 100e km-en belüli maghibásodásmentes mûködés címû mutatványt kb. bármelyik mai autó tudja. Ha a tied nem, akkor sajnos belenyúltál, és szart fogtál ki.

"Eleve kb 200 ezret birnak ki ezek a kocsik szétkopás nélkül"

200 a minimális élettartam, pl a VW-nél. Persze minden autóval lehet közlekedni úgy is, hogy a 100at se érje meg. Érdekes, nekem még 100 alatt kötelezôn kívül egyiket sem kellett szervizbe vinnem.

"És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy az agyonelektronikázott autókban kimenő filléres szirszarok a márkaszervizek dilettantizmusával kombinálva százezres tételek annak, akit meg lehet vezetni"

Nyilván a gyártó az oka annak, amiért a magyar szerelôk segghülyék, basznak elolvasni a gyári dokumentációt, mert "ôk jobban tudják", nem? :)

"(megane klimapanel elsötétült, szervizben közölték hogy panelcsere, panel ára 1xx ezer. kérdem, nincs biztosíték??? nincs. aha. másik, ismerős szerelő: de van, a szivagyújtó biztosítékát kell kicserélni. 50 Ft-ból megoldotta a problémát)."

Téged mi akadályoz meg abban, hogy kompetens szerelôhöz vidd az autódat?

PistonHead 2008.12.09. 10:12:53

"Tehat mert a te Meganod egy hulladek, attol az osszes mai auto az? Koszonjuk a brillians levezetest."

Persze, az 1 db Mégane tökéletes statisztikai alap az egész autóiparra nézve :)

(Egy kiflicsücsökbôl extrapolálta az univerzumot, ha olvastál Douglas Adamst ;)

Shadowbull 2008.12.09. 10:21:45

Kopi3.14 2008.12.09. 02:14:59

Aszondod, EVDriver feltamadott a halottaibol? :))

En amugy nem bannam, ha ertelmesen probalna vitazni, akar meg sikerulhetne is.

sb

mr.editor 2008.12.09. 15:34:43

Kedve PistonHead,
Egy német autóipari cégnél dolgozó fejleszőmérnök ismerősöm infója alapján a várható élettartamot max. 15 évre tervezik az általuk fejlesztett autóelektronikai alkatrészeknél. Ez persze nem azt jelenti hogy addig hibátlanul fog működni. Ez azt sejteti hogy előtte érdemes lecserélni ezeket az agyon extrázott mai autókat.
Az én autómnál 10 éves korában rengeteg biztonsági extra cseréjét írja elő a szervizleírás, amit valószínűleg sokan nem cseréltetnek, bíznak benne, hogy majd működni fog ha nagy a baj.
Úgyhogy a 15-20 éves vagy hosszabb autóhasználat az autók jelenlegi fejlettségi szintjén nem lehet célunk. A nagyon egyszerű régi autóknál ez nem így volt. Szerintem.

lacza87 (törölt) 2008.12.09. 15:35:38

A Mazda bár pici szerintem holtbiztos, hogy megmaard. Rátenném a nem létező vagyonom felét:)
A modellpalettájs baromi új(az összes húzómodell 2007-es vagy 2008-as, most a 3ast úgy véve, hogy gyakorlatilag kész van, hisz USAban már bemutatták) a legidősebb az 5ös 2005ben mutatták be...
Gyakorlatilag kész vannnak egy dízelmotorcsaláddal.
Visszanyerték nagyjából a pénzügyi önállóságukatm, műszakilag már eddig is nagyon függetlenek voltak a Fordtól. Szerintem náluk max az MX5 és RX8 lehet áldozat

Kopi3.14 2008.12.09. 15:40:58

mr.editor 2008.12.09. 15:34:43

Kerlek nevezd meg a ceget, nehogy veletlenul vevojuk legyen a munkaadom.

Autoiparban termeknek x ciklust kell kibirnia. A ciklus termekfuggo modon definialt. Nem elettartamra terveznek, hanem ciklusra. Csak at lehet szamolni, hogy adott termeknel adott cikluszszam nagyjabol adott hasznalat mellett mennyi evet jelent.

Hogy bizonyos alkatreszeket cserelni kell, az nem meglepo, semmi sem orokeletu. biztonsagi elemeknel meg kifejezetten jo dontes az ilyen, felelos gondolkodas. A kedves vevo meg leszarja szepen az ilyen ajanlasokat, mert o okosabb a gyartoknal, tervezoknel is.

lacza87 2008.12.09. 15:35:38
"műszakilag már eddig is nagyon függetlenek voltak a Fordtól."

Valamivel ezt ala is tudod tamasztani?

lacza87 (törölt) 2008.12.09. 17:33:58

alátámasztom: pl a Mazda 6nál külön kiemelték, hogy semmi sem jön a Mondeoból, csak Japánban gyártják. az MX5nél és RX8nál nem lehet kérdés a függetlenség (hátsókerékhajtás ill. Wankel motor), ha jól tudom egyedül a Focus-régi 3as-Volvo S40ben alkalmaztak egyedül közös padlólemezt. Úgy tudom a Fiesta Kölnben készül, a Mazda2 meg valahol Portugáliában. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a PSA illetőleg a Fiatnak több közös motorja van a Forddal mint a Mazdának, szóval szerintem teljesen igaz a műszaki függetlenség, főleg ahhoz képest hogy a Mondeo I és a 626os műszakilag mennyire hasonlóak voltak.

Kopi3.14 2008.12.09. 18:38:39

lacza87 2008.12.09. 17:33:58

szerinted az, hogy mashol keszul mar eleg indok a fuggetlensegre? Padlolemez kozoskodese egyebkent megvan a Mazda2-Ford Fiesta vonalon. A Mazda 6 es a Modneo legalabb ketto motoron osztozkodik. Es a fejlesztesek sok mas resze is kozos volt, max nem feltuno, es nem verik nagydobra. Ez igy hirtelen ellenpeldakent, a cegcsoportokat figyelembe veve meg nem tudom elkepzelni, hogy a nem lathato dolgokat nem kozosen fejlesztettek.
Az MX5 es az RX8 sajat magad altal lett nem huzomodellnek definialva, igy azok fuggetlensege tul sokat nem oszt, nem szoroz a ceg helyzetet tekintve, penzugyi szempontbol. S a korabbi allitasodnal a huzomodellseg miatt nem vettem figyelembe, de akkor modnom, hogy az RX8 bizony igencsak oreg modell mar, sot, az utodjat-faceliftjet le is fujtak, kidobva egy rakat penzt az ablakon vele.
A kozoskodesnek van egy nem elhanyagolhato elonye. Egy cegnek ugyanazt kifejleszteni joval kevesebbe kerul, akar toredekebe, mitn egyebkent lenne. Vagyis manapsag az onallo, egyedul fejleszto ceg nem tud olcsobb lenni az egyuttmukodo markaknal.

lacza87 (törölt) 2008.12.09. 20:13:34

az a sok egészen alap dolog amit leírtál mind igaz, de ha megnézed a Mitsubishi Outlander- PSA SUVok, PSA-Fiat kisáruszállító egyterűeket, Opel Antara Chevrolat Captiva, Citoen c1-Pug 107-Toyota aygo, Ford ka-Fiat 500 na azok azért műszakilag közel azonosak.
Mondeo-6 kettő közös motor, erre ott van h Focus 1.6os dízele PSA, Ka Fiat motorokkal, ellenben általad emlegetett Mazda2-Fiesta nincs közös motor, Mazda új dízel családja (2.2) saját fejlesztés, új 2.0-ás benzin saját fejlesztés.
Nyilván sok dolgot együtt csinálnak, de nem ilyen kulcsfontosságú dolgokat.
"Mazdáék úgy látták: ha le akarják nyomni a legjobb autót a középkategóriában, egyetlen alkatrészt sem szabad belőle átvenni." így kezdődik az újabbik 6os bemutatója, nyilván túlzó de elgondolkodtató
Nyilván triviális amit mondasz, hogy nagy darabszámnál kisebb az egy darabra eső fejlesztési stb költség, de az együttműködés az általam ismert tények alapján Mazda-Ford viszonylatban jóval gyengébb mint más konszerntársaknál (sőt akár egymástól viszonylag független gyártók között is) szokásos.
Vedd figyelembe, hogy pl Saab 0 saját fejlesztő kapacitás, gyakorlatilag Opel. Másik példa

lacza87 (törölt) 2008.12.09. 21:23:41

amúgy utánanéztem, a jelenlegi 1.8 és 2.0-ás benzines BLOKKja jön a Fordtól, ami ugyan fontos dolog, de korántsem egy egész motor, vagy autó
Csak nem meg kell magyarázni magadnak, a céges 1.6 TDCi Focus, vagy 2.0 TDCi Mondeo volánja mögött, hogy a Mazda3 vagy 6 gyakorlatilag ugyanaz az autó, és a cégedtől azért kaptad ezt használatra, mert fej vagy íráson ezt dobták ???!!!

PistonHead 2008.12.09. 21:24:37

"Egy német autóipari cégnél dolgozó fejleszőmérnök ismerősöm infója alapján a várható élettartamot max. 15 évre tervezik az általuk fejlesztett autóelektronikai alkatrészeknél."

Ilyet az ismerôsöd garantáltan nem mondott, legfeljebb azt, hogy "kb. 15 évre", a másik felét meg hozzáfantáziáltad - Kopi3.14 leírta, miért. Ciklusokban számolnak a villanykapcsolótól a flashmemóriáig, élettartamra tervezni fizikailag lehetetlen. Senki nem fog tudni csinálni neked olyan kapcsolót, ami pontosan 10 év múlva szarik be akkor is, ha hetente egyszer nyomod meg, és akkor is, ha napi 8 órában nyomkodod.

Kopi3.14 2008.12.09. 21:48:00

lacza87 2008.12.09. 20:13:34
marketingdumának hinni azért erősen negatív dolog.

nem csak a motorból áll egy autó, hanem padlólemezből is pl. Ami átszabható, de a fejlesztések kb együtt mennek a legelejétől fogva, ki mire akarja használni.

>>"Mazdáék úgy látták: ha le akarják nyomni a legjobb autót a középkategóriában, egyetlen alkatrészt sem szabad belőle átvenni."

muhahaha 2008.12.09. 22:38:55

Jó, maradjon 6:
Ferrari
Maserati
Lamborghini
Rolls Royce
Aston Martin
és azért a BMW is:P

Kopi3.14 2008.12.10. 09:47:56

Kopi3.14 2008.12.09. 21:48:00

Valami hiba volt a jelek szerint a rendszerben, mert csunyan lemaradt a komment fele.

Szoval Mazda, meg Mondeo lepipalas.

A citalt szoveg maximum valami TC-s sajat baromsag. Miert? Mert amikor egy autogyarto egy modell fejlesztesebe kezd, es meghatarozza a lehetosegeket, akkor az meg SOP-4 ev. Ekkor kell lefektetni a fobb parametereket, hogy mi hova, merre. Mik a celkituzesek, sportos, vagy kenyelmes legyen, egyaltalan milyen igenyeket akarunk kielegiteni, generalni a modellel, milyen darabszamokrol beszelunk, mekkora arban- ezek meghatarozzak mennyire igenyes megoldasokat hasznalhatunk. Es amikor ezeket a Mazda6 eseteben megcisnaltak, akkor bizony meg piacon sem volt a mostani Mondeo, igy eleve nem tudtak annak ellenfeleve szanni.Es pl a padlolemez kozos konstrukcio, meg ha nem is ugyanaz, mert azt eleve ruglmas kialakitasura tervezik. De a padlolemez mar meghatarozza utana a futomu fobb parametereit, mit lehet ala tenni es mit nem, milyen geometriak fordulhatnak elo. Persze van lehetoseg meg varialni, de alapvetoen csak szuk tartomanyban. Mert csodak nicnsenek, es koltseghatekonynak kell lennie midnen cegnek.

lacza87 2008.12.09. 21:23:41

nincs sem Mazdam, sem Fordom, sem ceges, sem magan hasznalatu. Sot, autom sincs jelenleg. Ceges autot egyebketn sem akarnek, fizesse a halal a havi kb 200€ cegautoadot. Igy pedig csak azokat magyarazom meg, amiket baromsagkent osszehordasz.

lacza87 (törölt) 2008.12.10. 10:18:50

nyilvánvaló dolgokat miért magyarázol, nyilván költséghatékonyan kell működniük, de ennek csak egy, de nagyon fontos eleme a közös fejlesztés.
Egyébként meg amit az előre meghatározott paraméterekről írtál a Mondeora nem kell 4 évre előre meghatározni??? (gyakorlatilag kb egyszerre jelentek meg) cél akkor, hogy egymás konkurensét fejlesszék 4 évig???
marketingről: szerinted egy ÁTLAGOS középkategóriás limuzin-vásárlót pláne egy flottás beszerzőt mennyire érdekli , hogy mennyire fejleszt együtt a 2 márka? tudja egyáltalán, hogy egy konszernhez tartoznak (a vásárló)? akkor az önállóság hangsúlyozásának mennyiben van reklámértéke???

Padlólemez azonossága: végülis a Mercedes CLC 180, meg a CLK 63 AMG majdnem azonosak ugye?
a citált szöveg nem TCs saját baromság a linkelt cikk második oldalán elég jól elmagyarázza egy gyári marketinges? fejlesztő? hogy miért van úgy
totalcar.hu/tesztek/mazda62!2

továbbra is tartom a Ford és a Mazda között az autóipari átlagnál messze gyengébb a műszaki együttműködés, amennyire ezt te vagy én meg tudjuk ítélni. Nem mondtam soha, hogy nincs ezt jobb ha agyadba vésed, ne adj olyat a számba amit nem mondtam. légyszi

Kopi3.14 2008.12.10. 12:15:19

"továbbra is tartom a Ford és a Mazda között az autóipari átlagnál messze gyengébb a műszaki együttműködés, amennyire ezt te vagy én meg tudjuk ítélni."
Honnan tudod megitelni, mennyire latok ra az ilyen dolgokra?

Ottopappa 2008.12.10. 15:12:03

Kopi3.14, te kis okos.
Shadowbull te kis okos.

Mennyi okos kisfiú van itt!... :)

Kopi3.14 2008.12.10. 16:22:20

Ottopapa, meselj, nehogy hulyen haljunk mar meg.

lacza87 (törölt) 2008.12.10. 16:36:28

az iparágban dolgozol egy autóipari beszállítónál szóval van rálátásod az egészre.
De nem hiszem, hogy a Ford-Mazda együttműködésre vonatkozóan sokkal mélyebb ismereteid lennének, mint ami a hírekből internetről beszerezhető.
Általános autóipari tendenciákat nagyon szépen vázolsz, ezek egyébként minden érdeklődő számára többé kevésbé ismertek. De itt erről az estről volt szó konkrétan. Nem hinném, hogy dolgoztál valaha is egyik vagy másik cég fejlesztési, vagy vállaltközi kapcsolatokért felelős részlegénél, sőt akár egyik cégnél is. Mertattól, hogy mindkettőbe a "te" ablakemelődet, gumidat, indexkarodat bármit teszik (költséghatékonyság- kedvenc kifejezésed) attól még lényegesen eltérő autókról van szó.

Kopi3.14 2008.12.10. 17:29:10

lacza87 2008.12.10. 16:36:28

kollegaim, haverjaim ellenben ott vannak a Fordnal. Es a mi teruletunkon is vannak olyanok, hogy bizony szigoruan valtoztathatatlan bizonyos elem, ami akar nem is egy megrendelohoz megy, hanem tobbhoz. Altalaban konszernen beluli tortenetkent.

Shadowbull 2008.12.10. 17:32:33

Ottopappa 2008.12.10. 15:12:03

Igyekszunk :)

sb

PistonHead 2008.12.10. 20:57:40

"továbbra is tartom a Ford és a Mazda között az autóipari átlagnál messze gyengébb a műszaki együttműködés, amennyire ezt te vagy én meg tudjuk ítélni."

Neked komolyan nem esett le eddig, hogy szakmabelivel vitatkozol?

"De nem hiszem, hogy a Ford-Mazda együttműködésre vonatkozóan sokkal mélyebb ismereteid lennének, mint ami a hírekből internetről beszerezhető."

Hogy te kibicként mit hiszel, az irreleváns.

lacza87 (törölt) 2008.12.10. 22:17:55

szerencsétlen odaírtam, hogy tudom hogy ott dolgozik, majd ha érveid lesznek tárgyalhatunk

lacza87 (törölt) 2008.12.10. 22:38:39

Kopi 3.14
ők is kemény anyag- maximum gyártástechnológusok? hmmmm a szakma csúcsa, ők igazán belelátnak a fejlesztésbe.....

Kopi3.14 2008.12.11. 00:39:57

lacza87 2008.12.10. 22:38:39

Nem egészen, fejlesztők, váltók, és más alkatrészek területén. Valamint teszteknél sertepertélnek- konkrétan már komplett járművek pályatesztjeinél, stb, és Crash részeken.

látom rohadtul rosszindulatúan közelíted a doglokat, és el sem tudod képzelni, hogy valakinek Mo-ról legyen belelátása az autóiparba, egyes projectek szintjén is, de lenézni ismeretleneket könnyen megy.
Gratula hozzá.

lacza87 (törölt) 2008.12.11. 08:55:53

eléggé felidegesített hogy nem konkrétumokkal, tényekkel, érvekkel próbálsz meggyőzni. hanem autóipari általánosságokat mondasz. Egyébként egyáltalán nem nézem le sem az anyagosokat, sem a gyártósokat.

Kopi3.14 2008.12.11. 11:32:59

Konkretumok: khm. Ipari titokrol hallottal mar?

lacza87 (törölt) 2008.12.11. 11:56:18

ki kezdi megint a sértegetést???
az az ipari titok amit a Fordos haverod elmond neked, az már nem titok:)
amúgy szerintem a probléma gyökere az, hogy a nagyon szoros, kicsit szoros egzaktul nehezen kifejezhető dolgok, így 2 ember simán másként láthatja

Kopi3.14 2008.12.11. 20:07:29

lacza, epp ezert nem tudok en sem midnent, mert nekem sem modnanak el csak fel morzsakat.

lacza87 (törölt) 2008.12.11. 20:46:12

oké figyi szerintem hagyjuk, ezen aztán tényleg nem érdemes veszekedni, de még vitatkozni sem.
bocs ha valami bántót írtam, és virtuális békejobb

Prelude01 2008.12.18. 13:35:03

Sry urak, mert nem a témához tartozik, de nem tudja valaki véletlenül hogy a blog címe alatt található fénykép hol készült?
Köszi.
süti beállítások módosítása