HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Alternatíváink a nulla százalékos befizetés utáni időkre

Megszűnik a nullásra elvihető autó − mit tegyek?

2008.12.12. 00:44 Csikós Zsolt

A magyar újautó-eladások egyhatodát olyan vevők adták eddig, akik az indulóár 15 százalékát sem tudták befizetni. Most megszűnnek az ennyire kockázatos finanszírozások, tehát minimum húszezer leendő új autós hoppon marad. Mit tehetnek, ha mégis kellene autó?

Vélemények az azonos című cikkünkről.

58 komment

Címkék: hitel használtautó újautó

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr78818310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abc 2008.12.12. 01:12:05

Hál' Istennek, hogy megszünik.
Így legalább elgondolkodik egypár ember, aki eddig zsigerből vette az új autót úgy hogy kilógott a segge a gatyából, hogy esetleg másra is kell költeni.
Mert legyünk öszinték!
Kinek kellett az a sok eleve bedölésre tervezett hitel?
Havi 90 nettóból új autó vásárlás?
Legfeljebb a banknak mutatott jól a statisztikában meg a kereskedőnél jól jött a jutalék ("a feltüntetett ár kizárólag 120 hónapos futamidőre vonatkozik, készpénzes ár +400 000 Ft").
Van ismerősön így vett SX4 et 2,7 helyett 10 év alatt kifizett 4,2 és örül neki (illetve most többet mert nem 120 hónap hanem 130 hónap lett törlesztője).

biker_kolee 2008.12.12. 01:35:39

A medzsó-gyűjteményre vevő vagyok. :))))

Ciri 2008.12.12. 05:37:10

Na Zsolti bácsi, ezt megint összehoztad! :D

Maradj csak az autóknál, ez a hitelesdi meg újautósdi nem megy neked. :D

Jót akarsz te mondani, csak kevered a szezont a ...:D

Már látom is a sok síró ügyfelet, akik nem kaptak hitelt..:D

Ciri 2008.12.12. 05:48:31

Azt viszont méltányolom,hogy használt vas vásárlására buzdítod a népet, csak könyörgöm ne a használtautós hitelt javasold !!

Acmee 2008.12.12. 07:36:40

Baszki... Legalább megint eljön az az időszak, h akinek autója van az ért is hozzá! A használtautó-vásárlás tényleg nagy lutri, de alapvető műszerezettséggel (kompresszió-, rétegvastagság-mérő) elég jó közelítéssel betippelhető, h mi a történet. Ha vkinek egy kis műszaki vénája van, akkor sacc/kábé látja az alkatrészeken, h mennyire elhasznált mondjuk egy szilent vagy egy féktárcsa, esetleg egy lengéscsillapító... A műszerekkel pedig könnyen megállapítható a törésmentesség, vagy az esetleges szar motor. Ha pedig ugye a fődarabok jók, a többi "relative" nem nagy költség (anyagáron, esetleg bontóból). Csak hát ugye a bosszúság és az aknában töltött órák száma büdös nagyon sok embernek...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.12. 08:51:22

>>>Renault 19, a titkos tipp, sokak szerint az utóbbi évtizedek egyik leggyűrésállóbb francia típusa.

Muhahahaha!

loláb 2008.12.12. 08:53:51

Most ősszel néztünk egy haveromnak 3-5 éves autót kb 1,5 millió forintig. A tapasztalatok:

Yarisból ennyiért vagy csak klímátlant, vagy töröttet kínálnak 2002-eset, 100ekm felett, 99%-ban kereskedéstől.

Hyundai Getzből viszont 2004-2005 körüli klímásakat is lehet szép számmmal találni, magánszemélytől.

Chevy Kalosból (ezt vette a srác), szintén van 1.3-as, klímás, szép számmal, szerényebb futásteljesítménnyel.

A német típusok borzasztóan túlárazottak, (értéktartók), kb 2001-2002-es astrák, és még régebbi golfok fértek volna bele, ki tudja hány kilométerrel.

A régi swift viszont jó alternatíva, 6-700e körül már 2002-esek vannak, sokkal kissebb futással. Sajnos azonban a régi swift nagyon egyszerű szerkezet, szóval csak valami matematika-logika professzor számára ajánlatos, mindenki más nagyon fogja utálni, ha egyszer véltetlenül beül egy európai autóba.

A Tico olcsó, de az egyik TC tvadásban volt, hogy élve még nem vágtak ki belőle embert, szóval azt inkább ne...

Különben pedig sokan úgy oldják majd meg az önrész kérdést, hogy felveszik a 400%-os thm-es hiteleket, vagy jobb esetben a (banki)személyi hiteleket, és abból állják majd az önrészt.

Én, ha nem lenne autóm, de kéne, ebben a helyzetben (se) vennék fel autóra hitelt. Nekem rossz lenne a szájízem, ha a 3 milliós autómra 10 év alatt 4,8-at költentenék. (még akkor is, ha tisztába vagyok a pénz időértékével)

joskafiser 2008.12.12. 09:00:01

AKINEK NINCS PENZE AUTORA AZ NE AKARJON AUTOT VENNI !

idiotak...

sharlax 2008.12.12. 09:50:18

Szerintem akinek van havi 40ezer forintja amit tudna az autóba fizetni, az inkább gyűjtögessen egy-másfél évig, és mindjárt megvan az induló befizetnivaló.

Rocko- 2008.12.12. 09:58:17

scheerti 2008.12.12 08:51:22
:DDD
mos mé, max melegednek a fékek, de hát a pirosan izzó tárcsa mikor nem vagány? :))))

vizimolnár 2008.12.12. 10:11:35

Egy normál Octavia(Ambiente TDI, FSI) 6 millánál kezdődik,egy Fabia meg 3,5 milliónál(sajnos). Ezeket nem nullszázalékra vették eddig sem. Meg kell nézni mondjuk hány új Fabia futkos az utakon, és mennyi Suzuki Swift,Fiat Punto,Peugeot 207,Chevrolet,Hyundai,Ford Fiesta stb.., és akkor nagyjából tiszta lesz a kép a nullszázalékos autókról.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.12. 10:17:44

"120 hónapos, fordítsuk le magyarra, 10 éves futamidőket. Sokan ingatlant nem hajlandók így venni"

Hát igen, soha nem vennék ilyen hosszú hitelre autót.

"szívesen választanák a garanciás, még kilométerek százezrein át biztos indulást, meleg fűtést, könnyen vett műszaki vizsgát ígérő"

Hát most akkor volt egy 18 éves Escortunk, ami 22 éves koráig volt nálunk, és mindig pöccre indult... Télen-nyáron-fagyban-belegben.
Most van egy Escortom ami 17 éves, 11 éves kora óta van nálam, de olyat hogy nem indul, nem csinált még. Az úton sem hagyott ott soha.
Baja is csak annyi volt ami a Németországban széthajtott dögöknek szokott, de szép lassan összeállt, és frankón használható.
NA ennyit arról hogy veszel-e 2 milláért új vasat vagy 500e-ért egy öreget ami megbízható.

Humphrey 2008.12.12. 10:50:00

egy nagyon gazdag, pénzhez nagyon értő ismerősöm azt mondta nekem: "Humphrey, ha el akarsz érni valamit az életben egy nagyon egyszerűszabályt tarts be: nem költsd el azt a pénzt, amit nem kerestél meg. Tanulj meg megtakarítani, és azzal jó bánni."

szóval 120hónapra, 0% hitel? legalább nem lesz annyi honfitársunkból szerencsétlen lúzer. megtanulnak spórolni - már megérte, hogy lemondanak szegénykéim a fingszűz ülésről.

w a s d 2008.12.12. 10:52:16

10000 HUF havi casco? Swift- kategóriás, klímás, újonnan vett autóra a családban ha jól tudom, 5-6000 FT/hó.

Teszkóbajárni (meg még sokmindent) meg akár a nem mindig tettrekész, 100000 forintos szoci csodákkal is lehet. Persze akinek minden nap időre ott kell lennie valahol, annak nem jó. De akinek évente 1-2x belefér, hogy elkésik, mert buszozni kényszerül, és kb. ugyanennyiszer 1-1 hétre nélkülözni tudja az autót, annak akár meg is felelhet.
Persze érdekes kérdés, hogy egy 2-300000 FT- os AX, Swift, Uno, Golf, bármi, mennyit fogyaszt (én max. a 120- as csoda 8,5-9,5 literes fogyasztását ismerem), mert ~ 2 literrel kisebb fogyasztásból (meg abból, hogy azért a kocsiért még kaphat később az ember eladáskor egy 100ast, míg Škodáért- Ladáért semmit) pár év alatt megspórolódik az árkülönbség.

Tényleg, a diesel AX miért maradt ki, mint lehetőség? Csak ha már nemrég egy tesztben pont a Csikós úr állapította meg, hogy az tényleg keveset fogyaszt, akkor fel lehetett volna sorolni, már csak azért is, mert akár egy év alatt elköltheti az ember egy ilyen autó árát üzemanyagra, vagyis várhatóan az jelenti a legnagyobb költséget a használat során.

Csikós Zsolt 2008.12.12. 11:31:24

vizimolnár:

az euroleasinges profi mondtam, hogy elsősorban a Suzukikat és a Skodákat vitték 15 százalék alatti befizetéssel. Sőt, szinte kizárólag. A Fiat és a peugeot is feljebb volt átlagban. A számokkal nehéz vitázni.

Csikós Zsolt 2008.12.12. 11:33:11

F/aki...:

Mert nem piaci tényező, és az általunk látogatandó használtautós oldalon nemigen találni belőle a szóban forgó összegért. Egyébként nem is a fogyasztás, hanem a tartósság, megbízhatóság, elterjedtség, nem piaci túlértékeltség volt a fő szempont.

loláb 2008.12.12. 11:58:08

"...de szép lassan összeállt, és frankón használható...."

Na pont ezt nem akarják sokan megvárni...

LyukasBogrács 2008.12.12. 12:06:03

"Megszűnik a nullásra elvihető autó − mit tegyek?"

Akinek ez kerdes, az meg nem erett meg a valaszra.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.12. 12:45:55

Egyszer mondta egy haverom, hogy a Suzuki olyan mint a Lexus. Ha egyszer azt veszel, akkor legközelebb is azt fogsz.

De ez tényleg jellemző, mert 3 év alatt bukni ~1,5 millát egy 3 millás kocsin, na az a nem gyenge..

The Good Boy 2008.12.12. 12:53:47

Na annyira én nem féltem a neppereket. Majd előkerülnek a megvételre szánt pl. 3 milkás új autók, aminek ára a bankba már mint 3,6 milkásként fog befutni hitelbírálatra, olyan plusz tételek beirásával, hogy utólagos vonóhorog 150 ezer, gumiszőnyeg 20 ezer, oldalvédő gumicsik 60 ezer, üléshuzat 30 ezer, csomagtér takaró 30 ezer stb. és szép lassan össze is jön papiron 20 %-nyi olyan extra tétel, ami a kocsi esetleges visszavételekor nem lesz benne, ráadásul majdnem visszakövethetetlen pár év mulva, hogy valóban benne voltak-e azok az extrák (föleg, ha a tulaj utólag rak rá vonóhorgot, meg a többit)...
Használtnál meg kissé lejebb kerülnek az árak alapból a kereslet visszaesése miatt az eurotax értékhez képest, úgyhogy itt könnyebb lesz gépészkedni a neppernek, legfeljebb nem százezer km-re nyomják vissza az órákat, hanem 60-70 ezerre:) Meg gyanithatóan itt is felkerül majd a banknak küldött állapotlapra egy csomó olyan utólagos extra, ami késöbb nehezen lesz visszakereshető. A vevő pedig partner lesz a csalásba, mert neki is érdeke, hogy összejöjjön a biznisz.

w a s d 2008.12.12. 13:28:21

@ Csikós Zsolt
Így, a felsorolt szempontok szerint érthető. (Mondjuk a piaci túlértékeltség szubjektívebb jellemzőnek tűnik a többinél.)

2008.12.12. 14:40:39

Én azért kicsit megengedőbb vagyok a témában. Miért olyan extra az, hogy valaki mondjuk életében egyszer új autót akar, 10 évig nem is akarja majd eladni, és nem tudja egyszerre letenni a 3MFt-ot, de a törlesztést ki tudja fizetni? Erre van a hitel. Miért kéne venni egy használtat, ha nem azt akar a polgár? Az új autók eladása miatt elég sok embernek van munkája az autóiparban, rengeteg vállalkozás él a beszállítói szektorban. Ha nincs új autó eladás, ők visszaadhatják az ipart, amivel az ország és így polgárai is rosszul járnak. Szerintem ha valaki hosszú hitelre akar venni autót és vállalja az ezzel kapcsolatos plusz költségeket, attól még nem hülye. Ez az ő választása.

Rocky 2008.12.12. 15:52:21

Klesk:

tulajdonképpen miért baj az ha valakinek nem elég a napi 4 zsemle és nem akar várni amíg összejön a napi 4 kg kalácsra való?

miért van az hogy pl. én és a párom netto 400e felett viszünk haza, de nekünk jó volt a használt lakás és kocsi, valamint, hogy nincs hitelünk, max a szüleink felé egy kevéske?

akinek meg 70e-ért bérel egy lakótelepi lakást, annak mindenképpen kell az új kisautó, havi 40e-ért?
tenné félre havonta, az évente fél milka, abból már jövőre vehet egy 10 éves használt autót, de jobban tenné ha lakásra gyűjtene inkább...



nem szoktak hozzá az emberek, hogy van olyan is hogy nincs

pl. nincs nappali bútorunk 1,5 éve, de hitelre nem fogunk venni, csík tv dettó

a legújabb mobiltelefonról, PDA-ról, számítógépről, Wii-ről, ruháról stb. nem is beszélve...

lehet, hogy sok ember munkahelyét vennénk így el, de amerika már belebukott ebbe a fogyasztási spirálba

de a tények magukért beszélnek, tegnapi hírek:
-tavaly óta 400000 nőtt mo-on a BAR listások száma
-még mindig nagyon népszerű a karácsonyi ajándékra felvett személyi kölcsön....

margit! nooooormááális?

Kopasz Mercis 2008.12.12. 16:30:11

3 havi jövedelem felett ne vállalj hitelt.
A hitelre vett cikk értéke legyen több mint a fennálló tartozás.

Ebből következik járművet minimum 30% befizetéssel maximum 5 éves futamidőre.

Ha ezt nem tartod be, fennáll a reális lehetősége a csődnek.

yoo2 2008.12.12. 16:50:58

Mindenki addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér!

Én is akarok kommentelni 2008.12.12. 18:27:56

Tudom, hogy hülye voltam, csak magyarázza el nekem valaki miért is, hisz vettem új kocsit, 3 milláért. 0 befizetéssel, 120 hónapos futamidővel. a THM 3,99%, svájci frankos, 178 HUFos árfolyamon (mind a mai napig nem fizettem annyit, mint kellett volna, ellenben sírva röhögtem mikor 140 volt az árfolyam és az alapján kellett törleszteni... gyakorlatilag az értesítőkön sorra az szerepelt 150 körüli árfolyamtól, hogy csak a tőkét törlesztem, kamat pedig 0 az árfolyamváltozás miatt, sőt, sokszor a 22 ezer tőketörlesztés 21 ezerbe került).

Volt vásárláskor 3 millám rá, de valahogy nem értettem, hogy miért ne kössem le inkább a pénzem, akkor 9,5%on, most éppen 14,41%-on kamatozik a pénzem... Mit és hol is látok rosszul, miért nem kellett volna 0 befizetéssel kihoznom a kocsit?
Ebben az évben összeadogatva durván 40000 Ft lesz a kamat+árfolyamváltozások összesítve, a pénzem kamatozása pedig a kamatadót is levonva 250 ezer felett van.
Vagy valamit nagyon nem jól látok, vagy a cikkben megin van csúsztatás, nem is kicsi. A főnököm ennél jóval nagyobb tételben, 11,5 millás kocsinál játszotta el a 20% befizetést, majd 3,33%-as THMes hitelfelvételt, a maradék pénzt pedig lekötötte. Ő értelemszerűen az én számadataimnak többszörösét mutathatja fel.

Vezesse már le valaki nekem miért is érte volna meg inkább kifizetni a kocsit? Arról nem is beszélve ugye, hogy akármi történhet, és ha végszükség esetén kell, ott van a pénz a számlán....

BTO11 2008.12.12. 20:08:54

a szomszád hirdetön van jo ajánlat is pl. ez.
www.hasznaltauto.hu/2599168_opel_corsa_1992

aztán a használtauto hitel nem jobb 1 jo személyi kölcsönnél.
tapasztalat.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.12. 21:40:07

ja ha van 3 millád akkor tökmindegy hogy mennyi időre veszed fel de szerintem a suzukisok nagy részének nincs 3 millája lekötve a bankban.

loláb 2008.12.12. 23:15:49

Én is akarok kommentelni,

Ez is egy jó taktika. Pontosabban ez a jó hitelfelvételi taktika. Tudniillik veled nem tudja eljátszani azt az élet, hogy kiütik alólad a kocsit, és ott álsz pénz és autó nélkül, valamint azzal a ténnyel, hogy a két-három éves autód értéke a tőketartozás 60-70%-át fedezi.

(a közismert banki anekdota szerint a hitelkérelem olyan folyamat, amikor bebizonyítjuk a banknak, hogy miért nincs szükségünk a hitelre)

Csak nem ezok az emberek vannak többségben. Én személy szerint nem bánom, a végrehajtóknak is meg kell élniük valamiből. Szóval nyugodtan vegye fel aki csak akarja, a 0%-os hitelt.

A hülyeség alanyi jog. Csak ne jöjjenek azzal, hogy ki segítse meg a devizahiteleseket, mert arra megmondom én a választ...

abc 2008.12.12. 23:22:47

Az abaj a 0% os autokat nem 3,99% os THM szokták adni hanem többre. Árfolyam kockázat is van, bármerre lendülhet az árfolyam.
Tavasszal lekötés volt vagy 4,5 % tehát nem biztos többet nyersz.
Most magas a kamat de nem mindig lesz igy.
Viszont van tartozásod, tartozol valakinek.
Ha el akarod adni az autot nehezebb mintha tehermentes lenne, kiszállni a hitelből is nehezebb.

Ha pedig kifizetted egyben senkinek és semminek nem tartozol saját autód van nem a bankké.

zöldi 2008.12.12. 23:49:23

Ezt még mercigyáras cikkben kifejtette pár közgarázdász, hogy ha van lóvéd, és beleteszed kocsiba/lakásba, akkor pénzügyi analfabéta vagy.
Én is tartozom a banknak. De úgy vettem használt kocsit, hogy az legalább 10 évig meglesz, utána meg addig, amíg nem kerül eszetlen költségbe az üzembentartása(amúgy is ragaszkodom a dolgaimhoz és vigyázok rájuk). A lóvé nekünk is megvolt rá, de a fent említett okok miatt természetesen nem tettük bele.

Harmatos Libaf.s 2008.12.12. 23:53:12

Aj bexarok megint itt szenvednek a negyed annyi tartalmű expressen mint h átmennének a hasznaltauto.hu-ra ott aztán van választék nem csak anyi h kell v nem kell a kocsi . Szerintem is irgalmatlan hülyeség hasznaltautora hitel mer uram bocsá ki fog egy fost( mert nem ért hozzá az illető aki meg veszi) viheti szervízbe ahol ő fizet mert keine garancia és még a banknak is adhatja a pénzt . A másik meg h amúgy is hülyeségnek tartom a hitelt de főleg ijen helyzetben h még oda fönt az okosok sem tudják h mi lesz a jövő héten ijenkor azt mondani h vegyen hitelt hát ehez aztán kell az ész de rendesen -,- .Aki autót akar venni most az vagy vegyen a kisfiának kislányának vmi matchboxot karácsonyra (az legalább nem romlik el :D:Dés ő is tud vele játszani XD) v pedig kuporgasson ösze amenyit csak tud és vegyen egy öreg megbízható agyon fingott de legaláb biztonságosan működő vast lehet h rá kell költeni vásárlás után de lesz egy autója amit tud majd használnirendesen csak hát keresgélni kell meg érteni kell hozzá és egy kicsi máknak is kell lennie :P

zöldi 2008.12.13. 00:06:51

Ha most kéne kocsit vennem kevés pénzből, akkor meghúznék egy felső határt köbcentiben, és addig bezárólag keresném az egy tuajos kocsikat, ~20 évtől visszafelé. Mindig lehet találni valami jót. Egy barátom rokonánál-70 körül van bátyó- pl lapul a garázsban egy Zsiguli, 60 ezer km-rel, 25 évesen...Persze nem eladó, mert használják :OOO

Ciri 2008.12.13. 05:15:15

„Én is akarok kommentelni:
Tudom, hogy hülye voltam, csak magyarázza el nekem valaki miért is, hisz vettem új kocsit, 3 milláért. 0 befizetéssel, 120 hónapos futamidővel. a THM 3,99%, svájci frankos,”

Ez a dolog „csak néhány” helyen fog megbukni, egyrészt érdemes lenne lekérned a friss lezárási egyenleget (nem összekeverendő a havonta küldött egyenleggel, itt majd meglátod pontosan, hogy mennyi tőkét fizettél eddig), itt majd rájössz, hogy a papíron 3,99-es THM mennyi is. Aztán az is valószínű (és fogadni is mernék rá egy csomag ropiba), hogy nem fogod a kocsit 10évig használni, eladáskor zsebbe nyúlás lesz, hogy meglegyen a törzskönyv. Innentől elbukod az összes pénzt, amiről azt hitted megspóroltál. A legrosszabbról még nem is beszéltem, amikor TK-ra megcsukod az autót. A biztosító Tax-on fizet, ami messze nem fogja fedezni a hiteled lezárását. Nem véletlenül akarják eltörölni ezt a konstrukciót.

Zsolt:
Egy valamit nem ártana tisztázni. Nem azért nem vettek az elmúlt két-három hónapban új autót és nem azért nem lesz jövőre sem eladás, mert nem kapnak hitelt az emberek, (ahogy te mondanád: ott áll a savanyújóska hitel nélkül,szégyenkezve a szalonban) hanem mert egyszerűen fosnak. Ez k.rvára nem mindegy! Üresek a szalonok. Mivel az ügyfél még nagyobb kincs lesz, ezért olyan hitelek is át fognak menni a rostán, amit eddig elhajtottak volna (és a kereskedés sem erőlködött volna, hogy pozitívan bírálják el) A nullás-tizes és tízéves hitelek eltörlését már régóta szajkózza a bankszövetség sok tagja, csak szartak rá. Na most már nem szarnak rá.

A hitelekben bekövetkező minimális változást (mert a gyakorlatban ez minimális szereppel fog bírni, illetve ez hosszútávon az ügyfélnek jó) a kereskedők folyamatosan lereagálják és valószínű, hogy már Januárra kijönnek az alternatívák a dolog megkerülésére –sajnos. A Suzukinál, hidd el megoldják továbbra is a roncsautó beszámítását.

Lesznek még igen csak pozitív változások, például a szerződésmódosítási/lezárási díjakkal kapcsolatban.
Voltak/vannak olyan bankok, akik a jutalékot nem írták vissza a kereskedéstől ha meghatározott időn belül (1-2 év) lezáratták az ügyfél hitelét (mindegy milyen okból), hanem ezt beleépítették a zárlati díjba. Aztán volt olyan „Suzukis bank” is, ahol a használtautó beszámítási felárát fizettették ki az emberrel lezáráskor, meg van/volt olyan bank is, akinek csak szimplán k.rva magas, ezzel „büntetvén” a futamidő előtti kifizetést. Így fordulhatott elő az is, hogy egy 3millás hitelnél akár 100-150-200e Forint (vagy még több) is lehetett ez a költség. Jövőre viszont a zárlati díj max 1%-a lehet a hitelnek, ahogy én tudom.

Grafithuszar 2008.12.13. 08:44:37

„Én is akarok kommentelni:
Tudom, hogy hülye voltam, csak magyarázza el nekem valaki miért is, hisz vettem új kocsit, 3 milláért. 0 befizetéssel, 120 hónapos futamidővel. a THM 3,99%, svájci frankos,”

Nos igem. SZámolj utána a THM-nek több lesz mint 3.99% Lehet hogy az első évben még kijön kb annyira, de 3év múlva már nagyon látszani fog, hogy jóval több.
A másik probléma hogy pl. egy lakással szemben az autó nemhogy tartja az árát, vagy nő, hanem brutálisan csökken az értéke. Nézzünk egy példát:
Van 20 millád. Van egy 20 millás lakás amit meg akarsz venni. Beleadsz 10 milliót, + 10 milla hitelt. A maradék 10 millát meg befekteted, mondjuk veszel belőle egy 1,5 szobás panelt, amit kiadsz. Ebből meg is van a törlesztőrészlete a hitelnek, és amikor lejár a hitel lesz még egy lakásod amit pénzé tehetsz addigra már jóval drágábban mint ahogy vetted..
Ugyanez autónál:
Kinézel egy 10 millás autót. Van 10 milliód. Megveszed 0 befizetéssel, 10 évre. A pénzt meg befekteted. Az autóra kifizetsz olyan 25 millát a 10 év alatt, és addig kb 1.000.000-ót fog érni (jó esetben) Tehát amit buktál az -9.000.000 plusz a törlesztés -25.000.000 Tehát hogy 0-ra kijöjjél abból a 10 millából 34 milliót kell csinálnod 10 év alatt. Van ilyen bankbetét????? Ha igen szólj... mert gyorsan én is oda rakom a pénzemet. :)

Redline (törölt) 2008.12.13. 09:47:35

"Kinézel egy 10 millás autót. Van 10 milliód. Megveszed 0 befizetéssel, 10 évre. A pénzt meg befekteted. Az autóra kifizetsz olyan 25 millát a 10 év alatt, és addig kb 1.000.000-ót fog érni (jó esetben) Tehát amit buktál az -9.000.000 plusz a törlesztés -25.000.000 Tehát hogy 0-ra kijöjjél abból a 10 millából 34 milliót kell csinálnod 10 év alatt."

Neked ugye nem erôs oldalad a matek?

Redline (törölt) 2008.12.13. 09:55:40

(Csak mert a hitel miatti bukta esetünkben 15 misi, a 9et akkor is elbukod, ha nem veszed fel a hitelt.)

w a s d 2008.12.13. 10:35:18

Szerintem meg a 25 milliós visszafizetés erősen túlzó.

w a s d 2008.12.13. 10:39:22

@Én is akarok kommentelni 2008.12.12 18:27:56

Ha a havi részlete 120 hónapra 22000 ft egy 3milliós autónak 0 befizetéssel (nekem ezek a számok tűnnek összetartozónak a kommentben), akkor még 3 milliót sem fizet vissza az ember...

The Good Boy 2008.12.13. 11:02:08

Nem mond hülyeséget "én is akarok..."!
Még a válság elött került a kezembe az egyik újságban egy hirdetés és kiváncsiságból akkor utánaszámoltam, és igy maradt meg bennem: 4,2 milkás autó esetén 10% kezdő mellett 120 hónapon keresztül CHF alapú hitelnél havi 42.000-Ft a hitel casco mentesen. Számoljunk csak: az 5.460.000.- HUF, azaz 1.260.000.- a plusz költség 10 év alatt (kb. 30% a felár), tehát évente 126.000.- Ft a költsége. Ha azt számoljuk, hogy valaki ténylegesen 10 évig megtartja a vasat, és mellette hogy csak a legegyszerűbb esetet nézve 10% körüli állampapirba fektet, már akkor jobban jár pénzügyileg (és ne felejük,hogy a végén az autónak még marad 10 évesen is egy bizonyos pénzben kifejezhető értéke-mivel a fenti példában nem dákó és szuzuki volt, hanem értéktartóbb japán).
Persze vannak ellenkező példák is, ezeket tegnap lőttem:
www.hasznaltauto.hu/2464025_toyota_camry_2008
kezdőrészlet az 5 milkás autónál 1 milka,a részlet pedig 120 * 75.000.- azaz 9.000.000.- milka, összesen 10 milkát kell fizetni egy 5 milkás autóért (jó mondjuk alaposan a piaci ár alatt hirdetik-mondjuk a motorháztető helyzete nem sérülésmentes és szakszerüen javitott autóra vall)
Vagy ez:
www.hasznaltauto.hu/2412941_toyota_camry_2007
a teljes visszafizetés összege: 11.767.750.-HUF a 6.599.000.- HUF-ba kerülő autónál.
Félreértés ne essen nem ilyen hitelkonstrukcióvan keresek autót, csak feltüntek az irreálisan nagy összegek a kezdő- és a havi részletek rublikában a keresés során, és utánaszámoltam.
De rengeteg ilyet taláhat az ember más tipusnál is, pl. 9 éves nagyvas 1,8-ért, 6 év alatt visszafizett 3,254 milkával: www.hasznaltauto.hu/2313522_volvo_s_1999
Ha okosan keres az ember, akkor azért belefuthat olyan ajánlatba ami alapján megéri a hosszúhitel (persze csak akkor, ha a futamidő végéig meg akarja valaki tartani az autót, és mellette minimális érzéke van a jó befektetésekhez)

Rocky 2008.12.13. 12:20:26

Én is akarok:

Valszeg ha új autót akarsz venni, ez legjobb megoldás.

Kérdésem: valóban kell 4 milliós autó, 12 milliós, 25 milliós?
Könyörgöm ezek autók: A-ból elvisz B-be, és ha kihoztad a szalonból, bármelyik 10% értékvesztést produkál azonnal...

Valóban egy 20 milliós összvagyonú (nem átlag, inkább feletti)embernek, a vagyona ötödét, negyedét egy ilyen eszközre kell költenie?

Mi ebben buli? De ugyanez vonatkozik minden használati tárgyra is.

Az ingatlan legalább tartja az árát, esetleg emelkedik. És esetleg a gyerekeid öröklik. De mit fog érni egy 15 milliós ML merci 2050-ben? O és a nem létezés között valahol.

Rendben aki havonta 20-30 milkát keres vegyen 20 milkás kocsit.
De normál ember a félévi fizetésénél többet ne áldozzon rá!

Mondom ezt úgy, hogy imádom a kocsim(k)at, egy 18 éves, középmotoros sportkocsival járok, hibátlan állapotban.

Miért elég egy átlag Dánnak a 15 éves Volvo? A GDP-jük duplája a mienknek...

Észhez kellene térni emberek!
Nem az a menő ha valaki 10-18 órát gürcöl és amire elkölti a pénzét az egy kocsi! Ez ciki, nyugaton legalábbis. Ha meg akarjátok érteni miről beszélek, ott az orosz példa nagyban. Ilyen világ kell nekünk?

Pista Bácsi 2008.12.13. 12:22:46

Eleinte (első oldal) érdeklődéssel olvastam a cikket, a második oldalon viszont leesett, hogy a szokásos expresszhirdető promóciós cikket olvasom.

Szóval ha az expresszen ilyen sok jó használt autót találtatok, akkor még többet találtatok volna a hasznaltauto.hu-n :-)))

Ja, amúgy kb. 250 éve ismert az a mondás, miszerint addig nyújtózz, ameddig a takaród ér !!!

loláb 2008.12.13. 12:32:39

egy 1,5 szobás panelt, amit kiadsz. Ebből meg is van a törlesztőrészlete a hitelnek, és amikor lejár a hitel lesz még egy lakásod amit pénzé tehetsz addigra már jóval drágábban mint ahogy vetted..


Mutass már nekem egy olyan 1,5 szobás panellakást, amire:

1.: folyamatosan találsz albérlőt (50ezres távhődíjjal)
2.: Nő az értéke (az ingatlan/hitelpiaci válság kellős közepén)
3.: 10 millió forintba kerül (kereslet-kínálat, gondolom hallottál már róla)

Mert az akkor tényleg jó befektetés...csak ilyen nincs.

Rocky 2008.12.13. 14:02:20

loláb:

van ilyen

metró közeli, jó helyen lévő (duna plaza környéke, örs stb.) 50-60 négyzetméteres panelt, lehet kapni 10-14 millióért
ki lehet adni folyamatosan 70 ezerért (2 éve, egy hét alatt kiadtam)
mit nem mondtam még?

persze egy új mondeo látványosabb a haverok előtt mint egy ilyen befektetés...

loláb 2008.12.13. 15:18:26

Nos, Rocky, én is érdekelt vagyok az ingatlankiadási "bizniszben", nem egy lakás révén, és nem két éve...elárulom neked, hogy az arany időszak 1998-2000 között volt, azóta a lakások jövedelme a FELÉRE-HARMADÁRA esett vissza.

A 14 milliós ár már reális, de tízért metro közeli panelt NEM találsz. Tízért káposztáson, vagy csepelen kapsz panelt, egyikhez sincs túl közel a metro. És nem tudom mennyire kapósak a csepeli panellakások az albérletpiacon...
A távhődíj pedig a téli hónapokban 50 rugó körül van, éves szinten pedig 260ezer. És emiatt egyre kevesebben akarnak panelben lakni (illetve menekülnek onnan). Gondolj bele: télen a lakásod alsó hangon kerül 140 ezer forintba havonta (70+50+víz, villany, közös költség, telefon)

De a legfontosbb indok: szerinted miért kerül a 60nm-es panel 10-14 millióba, mikor az ugyanakkora téglalakás kerülettől fügőn 17-22-(30) milllió? Azért, mert a kutyának se kell a panel...

Rocky 2008.12.13. 16:31:47

Nem akarom reklámozni az ingatlan.com-ot, de:

www.ingatlan.com/index.php?page=kereso&ff=reszleteskereso&kereses=1&mod=1&euro=&mod_=1&tipus=1&altipus%5B%5D=2&armin=0&armax=9999&mertekegyseg=1&laktermin=50&laktermax=60&minkiad=0&teltermin=0&teltermax=9999&teltermertek=0&teltermertek2=0&megyecontainter=%2C1%2C&megyek_szama=0&megye%5B%5D=1&kerulet=&kerulet%5B%5D=13&balaton=&pontositas=&telepules=&pontositas=&varosresz=&pontositas=&pontositas=&szobakmin=0&szobakmax=99.5&szint=0&emeletmin=1&emeletmax=30&tetoterkell=&emlt=&butorozas=&pince=&tetoter=&futes%5B%5D=4&futes%5B%5D=&lift=&parkolasidij=&parkolasidij_mertekegyseg=1&ferohelyek=&esetlegmin=0&esetlegmax=9999&jog=&szabadszo=&kerulendoszo=&rend=ar
ezek elfekvő lakások, az olcsók a napi expresszben vannak!
mennyi ilyet mutassak neked?

Szerintem nem vagy tisztában az árakkal!
8.6 millió, Madarász Viktor utca 58 m2
És ezek irányárak, ebből minimum 10%-ot lehet alkudni!

Én nem mondom hogy jó a panel, de megszokták szeretik. Jó az elosztása, (58m2-es, 1+2fél szobás, étkezős). Kiveszik. Fél évre egy évre. De keresik.

Jól ki lehet adni, ennyi. O forintos befektetésnek jó!

Nem kell elárulnod, 96-02 között a duplájára, triplájára, négyszeresére mentek fel az árak. Én is vettem és adtam is el.

Aki gondol a jövőjére az ingatlant vesz és nem kocsit. Szerintem ez nem kérdés!

A 60 m2-es használt téglalakást aki 30 millióért vesz, az egy barom. 30 millió max. a Gellérthegyen. Tavaly vettünk egy 80 m2-est (1980) garázzsal, pasaréten, csendes helyen, jó közlekedéssel 25 millióért...

Csak keresni kell és kerülni a felfelé alkudó ingatlanosokat!

Most akinek van pénze, csak lakást vegyen!

loláb 2008.12.13. 19:10:02

Az összeset nem néztem végig, de a Madarász Viktor pont egy önkormányzati lakás, ahol bérleti jogot veszel, és azt NEM adhatod ki.

Az áremelkedés hagyján, de van olyan lakásom, amit 98-ban NOMINÁLÉRTÉKBEN dupla annyiért adtam ki, mint most. (reálérétken tehát most 2,5-3szor kevesebbet kapok érte). Messze nem akkora biznisz manapság az ingatlankiadás, sok a fóka, kevés a hal.

És az, hogy 98-2008 között felmentek az árak, az nem azt jelenti, hogy ezután is fel fognak.

Ellenben volt olyan fél év is, hogy nem volt lakóm valamelyik lakásban. Pedig már lassan előre köszön az összes ingatlanos Budapesten.

A harmincmilliós ár nyilván a 2-12. kerület, pár éves építésű lakásaira vonatkozik, azért is írtam zárójelbe. És szerintem is durva, nem is vennék ennyiért lakást.

Szerintem pedig akinek pénze van pont ne most vegyen lakást, hanem várja meg, hogy a hitellehetőségek szükülése miatt elinduljanak lefele a lakásárak. És lakáskiadásra egyáltalán ne vegyen lakást, messze alacsonyabb hozamot produkál, mint akármelyik bankbetét. És az előbb említett dolgok miatt az értéknövekedés se valószínű.

Nekem az a tapasztalatom, hogy a legjobban a 30nm körüli belvárosi lakások adhatók ki. Ezek éves hozama (éves bevétel/ingatlan érték) kb 8,5% , a nagyobb, többször drágább lakások esetében pedig ugyanez 4,5%.

"...Aki gondol a jövőjére az ingatlant vesz és nem kocsit. Szerintem ez nem kérdés!..."

Ez mondjuk evidens, sose állítottam az ellenkezőjét.

Attől viszont óvva intek bárkit is, hogy úgy gondolja, hogy vesz egy lakást hitelre, kiadja és majd "eltartja" magát a lakás, mert ez már nagyon régen nem működik.

De ez már nagyon nem tartozik a poszthoz.

abc 2008.12.13. 20:32:12

" ÖNKORMÁNYZATI lakás SÜRGŐSEN ELADÓ!"

10 millióért pesti panel használati joga? szinte ingyen van! :D

Szerintem is addig nyujtozkodj amig a takarod ér.
És akkor kevesebb a gebasz (mert az mindig van)

BTO11 2008.12.14. 18:16:15

nyáron 96-s corsa B 640+átirás + zöldeskari+vezérmüszijj csere görgővel,oil csere motor váltó,kb 720-ra állt be,augba 4 téligumi használt 1 telet futott 13 péz.téligumi csere novemberbe 5 papir,december elején 10e helyett 11e nél oil csere,4l GM oil+ bárdi szürő + 1l bárdi tömény fagyállo a hütőfolyadék -25 re hozása.
na ennyit költöttem,és a nagyját én csináltam a lányom B corsáján.
750-n személyes kölcsönre ami 60 hóra 18 papir ft alapon.720 jött kézbe.

én kissé korosabbat ,olcsobbat vettem volna ,de a NŐK bédumáltak.
az auton majd minden müxik csak néha a nénó a lámpát kapcsold le nem megy.
ja elfelejtém 3100 1pár ködlámpa ring 21 series.felszeréls sk. relém volt.

Pampara 2008.12.14. 21:05:44

Engem arra tanítottak, hogy 10 havi nettó keresetemnél több ne legyen az az autó amit veszek, amihez tartom is magam.
Igen valóban , nem lehet egy Astra-val dicsekedni, az ingatlanjaimmal meg nem szoktam, de a régi havorek most már csak irigykednek a rohadó szuperjárgányaikban, hogy könnyű neked nyaralni/telelni ....
Ha az emberek kicsit használnák az eszüket és nemcsak a külsőségekre mennének akkor nem lenne ilyen nagy gáz.

Én is akarok kommentelni 2008.12.15. 16:57:26

F/ aki... 2008.12.13. 10:39:22
@Én is akarok kommentelni 2008.12.12 18:27:56

Ha a havi részlete 120 hónapra 22000 ft egy 3milliós autónak 0 befizetéssel (nekem ezek a számok tűnnek összetartozónak a kommentben), akkor még 3 milliót sem fizet vissza az ember...

Mint irtam volt 178 HUF volt a CHF amikor felvettem a hitelt. Nyáron volt huzamosabb ideig 140 HUF körül az árfolyam, azt a részletet emeltem ki mint "pozitív" csúcs... mert mindenki ilyesztgeti a másikat a negatív rekordokkal.

Amúgy meg 28888 lett volna eredetileg a törlesztőm havonta, és a 3 milla felvett hitelre 120 hónap alatt rossz esetben is 3,6 millát fogok kifizetni. 10 év alatt 600at bukok, évi 60at. Ennek többszörösét kamatozza jelenleg a pénzem.

Azokat az embereket pedig akik mindig azzal jönnek, hogy a kocsi nem tartja az értékét, meg 10 év múlva ér majd 1 milla alatt.... őszintén szólva jól körberöhögöm 2 ok miatt:
1, a kocsi KELL nekem, mert munkaeszköz, többszörösét "megtermeli" ennyi idő alatt
2, nem akarom 2-3 év múlva eladni... ez a kocsi 10 évesen is kényelmes lesz, és elvisz oda ahova kell, így ugye nem is érdekel az értékcsökkenés...

Valaki másnak folytatásként:
Nem reklámként, szóval egyik bankba, most tőlem igencsak szokatlan módon nem 2-4 hónapra kötöttem le a pénzem (ezekre érte meg), hanem 26 hónapra, ekkor majd 25%-ot írnak jóvá, mínusz a kamatadó, ez olyan 20% legyen kerekítve. 3 millánál 600 ezer. Ha végigszámolgatom, nem vagyok én abban olyan biztos, hogy mínuszban jövök én ki a végére! De mint mondtam tárgytalan, mert az, hogy havonta törlesztek nem vág még most sem földhöz, de megvan a pénzem és megvan a kocsim is (casco híve vagyok).

Az eladósodásnak én sem vagyok a híve, én mindig azt vallottam, hogy 6 havi teljes költségem legyen meg tartaléknak, mert bármi megtörténhet. A keresetemnek pedig 20%-át költöm hiteltörlesztésre havonta. Ez még "egészséges".

w a s d 2008.12.15. 19:28:49

Értem. De legalább így látszik, hogy aki olyanokat mond, hogy 2-3- szorosát fizeti vissza az ember 10 év alatt az árnak, az erősen túloz.

Ciri 2008.12.16. 05:18:29

"Amúgy meg 28888 lett volna eredetileg a törlesztőm havonta, és a 3 milla felvett hitelre 120 hónap alatt rossz esetben is 3,6 millát fogok kifizetni. 10 év alatt 600at bukok, évi 60at."

Ne haragudj, de ez egyszerűen egy hatalmas baromság!
Majd rájössz...

Ciri 2008.12.16. 05:24:19

"F/ aki... 2008.12.15 19:28:49
Értem. De legalább így látszik, hogy aki olyanokat mond, hogy 2-3- szorosát fizeti vissza az ember 10 év alatt az árnak, az erősen túloz."

Ha tényleg sarkítunk és a futamidő végén megnézzük, hogy mennyit fizettünk és mennyi az autó aktuális értéke, akkor nem is olyan nagy marhaság ez.:D

Ciri 2008.12.16. 05:27:40

"és elvisz oda ahova kell, így ugye nem is érdekel az értékcsökkenés..."

Hogy én ezt hányszor hallottam már...:D

Ciri 2008.12.16. 05:33:42

" nem akarom 2-3 év múlva eladni... ez a kocsi 10 évesen is kényelmes lesz, "

Ezt meg még többször...:D

Nem akarlak megbántani (tényleg nem!) és az is lehet, hogy tévedek, de a tipikus Suzukis beszél belőled, bár nem is biztos,hogy Suzukid van.
Nekem inkább "nincs öt forintom sem, de új autót akarok" szaga van a dolognak.

w a s d 2008.12.16. 10:50:55

@ Ciri 2008.12.16 05:24:19

Ha havonta fizet 30.000 FT törlesztést valaki 120 hónapon keresztül egy 3 milliós kocsiért, az összesen 3.600.000 FT. Ami nem kétszerese, nem háromszorosa a 3 milliónak, akkor sem, ha 10 év után nulla forintot ér a kocsi.
Persze, ha a benzin-, biztosítási-, szerviz-, stb. költségeket is hozzávesszük, akkor ennek a többszörösébe kerül az autó fenntartása, de ezek nem az autó árának részei.

melimeli 2008.12.21. 12:47:13

Ezeket kellene szívlapáttal tarkóncsapni, a vicces szlogenjükel együtt

"Költsön inkább tüzelőre, a részlet csak májustól vár Önre!"
www.szigetiautohaz.hu/koltse_tuzelore.htm
süti beállítások módosítása