HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Autóipari szuperhatalom lehet a Fiatból

2009.05.04. 14:54 Androczi Balázs

Ha a Chryslert és a GM európai részletét is sikerül megszereznie, a Fiatból a Volkswagenhez mérhető óriásvállalat válhat

Vélemények az azonos című hírünkről.

16 komment

Címkék: saab németország opel fiat felvásárlás chrysler gm general motors

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr131102355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megint 2009.05.04. 18:34:07

Igen, de sztem igen sok idő kell ,hogy ebből a romhalmazból nyereséget hozzanak ki, mindegy valami nem olaszt vigyenek vezető pozícióba, mert úgy járnak mint az F1-ben.

abwert 2009.05.04. 20:27:25

ez a 3 név igy elég szerencsétlenül hangzik egyik se bizonyított túl sokat...

Tipo16v 2009.05.04. 21:05:54

jóféle Chryslerrel összejön a biznisz akk lesz amcsi piac+ nagyauto amerikának meg kisautó:D
jóóóóóóóóóólenne.

guni 2009.05.05. 01:54:26

A chrysler és a Fiat nagyon jó üzletet csinálnak egymással. Az Opel nem tudom minek. Sokkal jobb lenne, ha a Magna venné meg.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.05.05. 09:54:37

Fiat az Olasz állam támogatásából szeretné megváltani a világot?
Volkswagenhez mérhető vállalat soha nem lesz a Fiatból.

Sunburst 2009.05.05. 12:03:19

Ha-ha. Sőt mu-ha-ha!
Egy még nagyobb csődhalmaz lesz a vége.
Volt olyan típus, amit sajnáltam amikor letűnt a piacról (pl. Rover),
és van olyat amit sajnálni fogok ( pl. Saab, bár az utóbbi időben felhigult
az is nagyon, mint a sz*r) , de ebből a nagy egyesülésből sok jót nem nézek ki.

Moodshooter (törölt) 2009.05.05. 14:48:54

Hogyan szerezné már meg? Ezt magyarázza meg nekem valaki. Csak mert szövetségben vannak a Gm ráhagy mindent ha felszámolják, és ők lesznek az örökösök???? Szerintem biztos nem. Én úgy vélem a bankok fognak ott vinni mindent ami mozdítható.

Moodshooter (törölt) 2009.05.05. 14:50:20

De ha elbukik a GM a hiénák nagyon jól fognak lakni...

lacza87 (törölt) 2009.05.05. 20:52:21

@R. T.: frissítsd fel történelmi emlékeidet, ha vannak, ugyanis a 80as években a Fiat kb egy méret volt a Volkswagennel.
Pénzük az nincs ez igaz, de most keveseknek van. Viszont olyan dolgokat fejlesztettek ki (pl.: kis lökettérfogatú turbódízelek és feltöltött benzinesek(a VW ugye a másik TSI-vel)) amire nagy szüksége van sok gyártónak.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.05.06. 11:10:01

@Zsoli: A minőség és megbízhatóság terén rengeteget kellene fejlődniük.
Nem valószínű, hogy képesek utolérni a konkurenseket. Eddig se sikerült, ezután se fog menni...

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.05.06. 11:24:31

@lacza87: A 80-as években is VW és az Audi közös volt már, így nem lehetett akkora a Fiat-Lancia, aki jóval később egyesült az Alfa Romeoval. Fiat 1,25 ös Multi-Jet diesel megbízhatóságban eléggé elmarad a hasonló lökettérfogatú /1,2 -1,4 L/ PDTDI-kkel szemben és a T-Jet motorok megbízhatósága is hagy némi kívánnivalót.
A teljesítményeik elég jók, csak sajnos ez mind a megbízhatóság rovására megy és elég rövid élettartamúak. A régi Turbo Uno is veszedelmesen jól ment, csak nem sokáig. Ellenben a régi és mai VW motorok élettartama kétszer akkora.
Azt ne felejtsük el, hogy a Fiatnak soha nem sikerült olyan minőséget produkálnia mint bármely német márkának.

lacza87 (törölt) 2009.05.06. 13:22:45

@ R.T.
Először is az Alfát 1986-ban vette meg a Fiat. Az kérlek nyolcvanas évek akármennyire fáj is. A 87ben kijött 164-est már közösen fejlesztették.
Egyáltalán nem mindnekinek a megbízhatóság a legfontosabb. De amúgy ADAC statisztika kisautók: Panda 3. Punto 13. a 32 versenyzőből. Az nem szar szerintem.
Dízelmotorok: azért nem véletlen h mindenki igyekszik hozzáférni a Fiat kis dízelekhez. Rakják azt mindenféle GM-be pl.
Élettartamot meg hagyjuk már, nem hiszem h a Ducatoba és testvérmodeljei kímélőüzemmódban járnak.
A minőséghez meg annyit: nyilván jobb a minőség, de milyen áron.
Sokan nem engedhetik meg maguknak a német autókat...
Arról pedig nem találtam gyorsan konkrét adatokat ha a Fiat ill VW mennyi autót adott el a nyolcvanas években uh nálad a lehetőség h számokkal bizonyíts.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.05.07. 13:03:35

@lacza87: Meg is lett az eredménye a közösen gyártott 164-nek. :) Már nem tudta tartani azt a színvonalat és minőséget, amit korábban produkált az Alfa. Személyautókhoz nem sorolnám az általad említett Ducatot. Az ok amiért vásárolják a Fiattól a kis dieseleket, csupán a kedvező ár. De érdekes módon a nem túl jó hírnevű /Európában/Chevrolet is inkább saját dieselt fejlesztett, minthogy berakja a Fiatét. Én se találok adatokat az eladásokat tekintve.

Seregély 2009.05.07. 22:59:41

Én egyszerűen nem értem ezt az egészet. Jelenleg pénzügyi válság van a világban, a bankok alig hiteleznek, tehát akinek kevés a pénze, nagy bajban van. A Fiat elnöke, egy itt közölt néhány hetes cikkben még arról beszélt, hogy valószínűleg ők sem tudnak önállóak maradni a válság miatt, mivel az elmúlt nehéz évek után a válság őket igencsak tőkehiányos állapotban találta. Ezek után, előhúzzák a nyulat a kalapból, és megveszik a Chryslert és az Opelt.
A Chryslerrel kapcsolatban ráadásul szerintem életképtelen az elképzelés. Néhány évig kint éltem az USA-ban és egyszerűen nem tudom elhinni, hogy az amcsik 1.4-es turbo-s autókat kezdjenek el venni. Ott már a 2.4-es motorok is igencsak kicsinek számítanak, az átlag jelenleg kp. 3L V6. Ebben a kategóriában a Fiat-nak egyszerűen nincsenek modern, olcsón gyártható motorjai, így nem tudom mit segíthetnének a Chryslernak. A váltók terén a Chryslernek a jelenlegi legnagyobb gondja, hogy szüksége lenne egy 6 sebességes automatára. A Fiat semmilyen automata váltót nem gyárt (nem is gyártott soha), csak vásárol az Aisin-től (Toyota). (A robotizált váltók már megbuktak néhány éve kint, így azokat nem számítom bele.)
süti beállítások módosítása