HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Indul a Válságblog!

Mosolyogva autózni át a krízisen

2008.11.30. 02:54 Csikós Zsolt

A szokásosnál többet lapozgatja a krízisről szóló híreket? Hirtelen drágának tűnik a szerelője? Megfordult már a fejében, hogy a válság miatt elhalasztja az autócserét? Esetleg kisebbet vesz? Tart tőle, hogy fel kell adnia az autótartást? Új rovatunk, a Válságblog segít a túlélésben, a legkevésbé fájdalmas megoldások kikeresésében. És rajta tartjuk ujjunkat a még lüktető ütőéren. Naná, hogy az autóiparén.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

351 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr19795391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vwman 2008.12.02. 11:31:40

Nekem az a véleményem,hogy aki csóró az ne vegyen fél millióért HD TV-t ,meg 2évente új autót,majd utána amikor nem tudja a részleteket fizetni,rinyálni hogy milyen szemét a kormány a világ,meg az atyaúristen.Előttem már többen írták:addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér,és ez örök igazság.

Acmee 2008.12.02. 11:34:31

cseti:

Igen, az értékrenddel van a baj! Az emberek a megkeresett pénzt "felesleges" marhaságokba "fektetik". Veszel plazmatévét, jóverdát, nagyobb kanapét ingyéhitelre. Fizeted a részletet nyugdíjadig, mert nem volt jó a Telefunken, nem volt menő a Favorit, vagy már kiment a divatból a kanapé színe/formája/szaga.

Gyári munkásként gondolom rendelkezel valamennyi kézügyességgel! Vegyél könyveket, szerszámokat a felesleges marhaságok helyett, aztán a főállás mellett fennmaradó idődben lehet bütykölgetni pénzért. Tulajdonképp mit csináltál? vettél valamit, ami utána pénzt termel Neked! Mondjuk 1-2ügyesebb használat után visszahozza az árát, majd termeli a hasznot. Mire tönkremegy (pl. egy csavarhúzó/villáskulcs), tudsz venni egyel jobb/nagyobb/kényelmesebben használható szerszámot, amivel rövidebb idő alatt végzel, ergo többet tudsz megcsinálni.

Ez az első része, a másik a lustaság... (én is az vok, bevallom) Meló után már a francnak van kedve még dolgozni. De pl. a hobbidban is vállalhatsz. Én pl. imádom az autókat/motorokat. Amit az időm és a tudásom enged megcsinálok. Ezzel mondjuk nem keresek konkrétan pénzt, de kiadnom se kell, h vki megcsinálja helyettem!

Kopi3.14 2008.12.02. 11:40:15

vwman 2008.12.02. 11:22:07
Az lehet, de meg nem ertetted, mit modnott.

Elektro (törölt) 2008.12.02. 11:48:31

Bevallom, én sem értem, amit válaszolt...

vwman 2008.12.02. 11:59:59

nem tudom mi nem érthető,magyar viszonylatba írtam le a hozzá fűzőt gondolataimat,mert ugye többségben még Magyarországon lakik a legtöbb magyar,nem Angliába,Svájcba,meg akár hol ahonnan maximum akkor jön haza ha nyugdíjas lesz.

Kopi3.14 2008.12.02. 12:18:39

vwman 2008.12.02. 11:59:59

pont arrol beszelt, hogy a tulajdonolt ingatlan mennyi problemat okoz Mo-n. Ezt irtam korabban en is. Ha nem veszel ingatlant, hanem berelsz, akkor jelentosen mobilabb. Ha lenne egy munkahely mondjuk az orszag tulvegen, akkor ahogy az ismerosodnek a peldaja is mutatja, sokszotr egyszeruen nem eri meg valtani, mert roghoz koti a tulajdonolt ingatlan. De a magyar tarsadalom erre rendezkedett be, hogy tulajdonaban legyen midnenkinek az ingatlana. Es emiatt nem is tud hosszu tavu berleteket talalni altalaban.

Elektro (törölt) 2008.12.02. 12:35:37

Ez régi gyakorlat külföldön. És működik is. És ez probléma itthon is. Azért ilyen nehezen kezelhető állapot a munkanélküliség, mert mindenki ragaszkodik ahoz, ahol a saját lakása van. Mégha lenne is lehetősége munkát vállalni máshol, nem megy, vagy nem tud menni. Az igaz, hogy másnak fizetsz a bérelt lakásért, viszont nem is kell megvenned. Ha nem jött be a hely, azt mondod a tulajnak, hogy csákány a jövő hónaptól,aztán már mész is... Ráadásul a bérlőknek az pl. USA-ban komolyabb jogai vannak, mint a tulajnak.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.02. 13:35:52

Emlékeztek arra az újFabia óriásplakátra, amin a függöny mögül irígykedve leső szomszéd volt látható, és a placcon ragyogott az új csoda?
Na azt basznám pofán egy jóképű vascsővel, aki azt kitalálta..

qualitaet 2008.12.02. 14:16:12

"Bocs, de a paldoszonyeg, meg a muanyag kapcsolok, meg a borulesek nem az en reszortom.

Semmi gond, nyilván nem ismered közekebbről a korábbi modelleket (használat) csak akkor ne mondj ilyet:

"Nem voltak tartosabbak, es nem volt bennuk tobb anyag."

"Meg aztan az autok nem csak lathato alkateszekbol allnak."

Hogyne. De azért a nem látható alkatrészek közül is (a kerekeket és azelektronikát kivéve) legalább egyet mondj amiben több anyag van, légyszi.
(550i vs. e32 750, vagy 34-es 540i)

"Termeszetesen van racionalizalas, es sporolasi vagy. Csakhogy ez nem a kapzsisag, hanem a gazdasagi kenyszer eredmenye. Kulonben becsukhatnank a boltot, mi is, masok is."

No és a az un."gazdasági kényszer" nem a kapzsiság és a túlgenerált fejlesztések és az ebből adódó kényszerű verseny eredménye?

Nem voltak tartósabbak?! NE BOLONDOZZ! Tucatjával tudok neked példát hozni arra olyan hibákból vagy idő előtt tönkremenő, elkopó olcsó alkatrészekből ami a fent említetett korábbi modellekben elképzelhetetlen volt és a maiaknál meg meggebed.
A tartósság nem ugyanaz mint a megbízhatóság.
Az akkoriban két-három éves "múmiáimon" 100-200 ezer km használat szinte meg sem látszott, pedig sokkal többet és sokkal mostohább körülmények között üzemeltettem őket.
A mostanin szinte minden egyes eltelt hét nyomot hagy... (Pedig többnyire én mosom kézzel,imádok porszívózni,min. havonta waxolok a kertben, kicsi gyerek nincs, a német juhászom is csak kétszer ült benne orvoshoz menet :)))))))) )

"A tervezési élettartamot kibírja, ennyi anyaggal is, 1-mm-es falvastagság mellett is akár. mert az anyagtudomány ennyit fejlődött az elmúlt 30 évben.Forma miatt reklamálni Bangle úrnál és csapatánál kell."

Igen ennyit fejlődött vissszafelé. És nem is a kelet-európai beszállítót okolom, hanem a BMW illetékeseit aki a cigány "minőséget" megrendeli.

Ha már a környzettudatról ugatnak mindenfelé az is annak a gondolkodásnak a része, hogy a legkisebb sérüléstől is letörik a lámpakeret füle és dobhatod a picsába.
Én még megúsztam mindenfajta koccanás nélkül, de van kereskedő és szervizes haverom is aki órákig tudna mesélni a "szándékosan könnyen szarrá menő" alkatrészek tucatjáról.

qualitaet 2008.12.02. 14:32:34

""Ha az USA bebukik, bukik vele az egesz vilag. Ha nekik ott nehezen fog menni, te ehendoglesz."

He-he. Pontosan ezt próbálta belesúlykolni a magát a világ "Világ Rendőrének" és "mennyei demokráciaexportőrének" tartó USA és nomenklatúrája élükön a neoleiberális gazdaságpolitikájukkal csődöt mondott globalista pénzügyi arisztokráciájukkal.
Látom te már bevetted.

Pont ettől a nézettől kell megszabadulni. Érdekes módon ahová nem sikerült kiterjeszteni a befolyásukat (Kína,Japán, Oroszország (ahol jeles közgazdászok az USA gazdasági összeomlását megjósolták) Délkelet-Ázsia, no meg Venezuela, élén az agyonostorozott Hugo Chávezzel, aki szintén lerázta az amerikai igát. Ő is már évekkel ezelőtt is vizionálta az amerikai csalásra és lehúzásra épülő manipulatív gazdaságpolitikát meg az ebből következő krachot.

Kopi3.14 2008.12.02. 16:06:25

qualitaet

"Semmi gond, nyilván nem ismered közekebbről a korábbi modelleket (használat) csak akkor ne mondj ilyet"

1. olvas
2. ertelmez
3 goto1

nem a regi autokra modnja, hogy nem az o reszortja, hanem a muanyagokra, borokre.

"No és a az un."gazdasági kényszer" nem a kapzsiság és a túlgenerált fejlesztések és az ebből adódó kényszerű verseny eredménye?"

Piaci verseny ismeros szokapcsolat szamodra? Amelyik gyar eletben akar marandi, az kenytelen olcsobb lenni a konkurencianal, amit meg egy ido utan mar csak az elettartam csokkenesevel lehet leredukalni.

"Igen ennyit fejlődött vissszafelé. És nem is a kelet-európai beszállítót okolom, hanem a BMW illetékeseit aki a cigány "minőséget" megrendeli."

1. olvas
2. ertelmez
3 goto1

Az anyagtudomany nem fejlodott vissza, a kovetelmenyeket csokkentettek a megrendelok. Es senki nem fog tobbet produkalni, mitn amit kifzetnek neki, mert kulonben ehenhal. Azt kapod, amiert fizetsz el ervenyes.

"Én még megúsztam mindenfajta koccanás nélkül, de van kereskedő és szervizes haverom is aki órákig tudna mesélni a "szándékosan könnyen szarrá menő" alkatrészek tucatjáról. "

Azt a szandekossagot kerlek valamivel bizonyitsd mar, ne csak bebofogd.

qualitaet 2008.12.02. 14:32:34
Na nezzuk csak: kina legfobb vasarloja az USA. Venezuela az olajnak koszonhetoen tudja Chavez politikajat folytatni, ami igencsak esztelen, nem realis gazdasagilag. Es nem fenntarthato, olajkitermelesuk pl ha jol tudom iden csokkent tavalyhoz, s a korabbi evekhez kepest, uj mezoket meg nem nyitottak meg.Egyik szomszedja most rugott fel egy kot5venykifizetesi igeretet, amiert Veenzuelanak kell fizetnie, vallalasai miatt. Tenyleg okos, felelos gazdasagpolitika.
Kina, Japan. Ki a legfobb vasarlojuk? USA. Ha nem birja USA megvenni az o szarjaikat, akkor egyreszt belefulladnak, masreszt ok is ehenhalnak.
Kina, Oroszo. Miben van az allami vagyon befektetve, mitn tartalek? Dollarba, meg amerikai kotvenyekbe. Mert ok finansziroztak az USA fogyasztast mostanaig. Viszont ahogy azt mar irtam korabban, ha USA bebukik, akkor eme remek tartalekok mennek szepen a kukaba, vagy ujrafelhasznalasra wc-papir kepeben. Belso fogyasztas, piac meg messze nicns akkora, ami a gazdasagukat fenn tudna tartani. Ez kulonosen Kinara igaz.
Es nem csak eme orszagokban vizionaljak az USA gazdasagpolitika tarthatatlansagat egy jo ideje, majd tiz eve ovlastam mo-i ujsagban elemzest az USa fogyasztas meghitelezesenek tarthatatlansagarol, szoval nem ok talatak fel a spanyolviaszt.

Elektro (törölt) 2008.12.02. 16:36:31

Ugyan nem autós téma, de hasznos olvasmány... index.hu/politika/belfold/vls8304/

vwman 2008.12.02. 17:23:49

Elektro 2008.12.02. 16:36:31

esti mesének jó a cikk,meg nyomtatva wc papír helyett is megteszi.

qualitaet 2008.12.02. 18:28:18

Tán fuss neki még egyszer. Vagy tudod mit segítek:

""Bocs, de a paldoszonyeg, meg a muanyag kapcsolok, meg a borulesek nem az en reszortom."

MIRE ÉN EZT ÍRTAM:


Semmi gond, nyilván nem ismered közekebbről a korábbi modelleket (használat) csak akkor ne mondj ilyet:

"Nem voltak tartosabbak, es nem volt bennuk tobb anyag."

MAGYARUL NEM BAJ. HA NEM ÉRT ISMERI EZEKET AZ AUTÓKAT.
ÉS HA NEM ISMERI NEM CLÉSZERŰ ÁLTALÁNOSAN KIJELENTENI, HOGHY NEM VOLTAK TARTÓABBAK ÉS NEM VOLT BENNÜK TÖBB ANYAG. Most már érted?

"Az anyagtudomany nem fejlodott vissza, a kovetelmenyeket csokkentettek a megrendelok."

Nyilván a gúnynak szántam a "visszafejlődést".
Ez meg nyiván ismét elkerülte a figyelmed:

"És nem is a kelet-európai beszállítót okolom, hanem a BMW illetékeseit aki a cigány "minőséget" megrendeli."

Es senki nem fog tobbet produkalni, mitn amit kifzetnek neki, mert kulonben ehenhal. Azt kapod, amiert fizetsz el ervenyes.D?

Hogyne. A duplájáért fele olyan minőséget...
Hisz arról meg szintúgy fingod sincs, hogy az árak megduplázódtak az elmúlt 10-15 évben.Ugyanazok az árak mind az új mind a használt tekintetében, csak éppen euróban.
A korabeli áraknak utánnanézhetsz, a használtakra meg hidd el, kristálytisztán emlékszem. Efféle autók importjával foglalkoztam hobby szinten '89 elejétől 15 éven át.

"Azt a szandekossagot kerlek valamivel bizonyitsd mar, ne csak bebofogd."

No én legalább böfögök de Te figani sem tudsz legalábbis a témában. Tán ha látsz majd egy sérült E60/65-ÖT akkor majd sikerül észlelned a lámpákat tartó kicsinyke füleket ami szinte a menetszéltől is letörik. Ugyanez vonatkozik a lökhárító boritásra .
A fele annyit bíró féktárcsákról, dieselkatalizátoroktól, futóműalkatrészekről,stb. Szerinted ez véletlen?

"Érdekes módon ahová nem sikerült kiterjeszteni a befolyásukat ..."

én ezt írtam de sajna valamiért nem akaródzik értelmezni a szöveget.
"Na nezzuk csak: kina legfobb vasarloja az USA. "

Jól látod. Sőt Kína kvázi bekebelezte az amerikai könnyüipart, és az USA dollármilliárdokkal tartozik Kínának.
Ez nem befolyás, Papi, hanem FÜGGŐSÉG. Nem érzed az arányokat...

"Venezuela az olajnak koszonhetoen tudja Chavez politikajat folytatni, ami igencsak esztelen, nem realis gazdasagilag... "

Hát persze ezt mondják a hoppon maradt neokon csalók, minekután kibaszták őket az országból mint a macskát szarni:) Nem kivánok oldalakat vitatkozni, az erdményeik (és a környező országoké is) egyelőre színtisztán javulnak amióta megszabadultak az IMF hiénáitól.
Picit nézz utánna ha nem hiszed. A makrogazdasági adatok publikusak.

"Kina, Japan. Ki a legfobb vasarlojuk? USA. Ha nem birja USA megvenni az o szarjaikat, akkor egyreszt belefulladnak, masreszt ok is ehenhalnak."

Ugyanaz mint fentebb. Persze,hogy megérzik -.ezt már korábban én is kifejtettem- de effektív amerikai befolyásról (ÉRTSD: NEOLIBERÁLIS GAZDASÁGIRÁNYÍTÁS) szó nincs. Sőt. Amerika van kiszolgáltatva (megérdemli) nekik és így meggyegülve pont, hogy az USA válik befolyásoltá.
Az éhenhalás meg egy kicsit odébb van. Pláne, ha a feltörekvő Dél-Ázsiai piacokat is méltóztatsz nem figyelmen kívül hagyni.
"Miben van az allami vagyon befektetve, mitn tartalek? Dollarba, meg amerikai kotvenyekbe."

Te meg megkajálod ezt a sületlenséget:)))))))))))))))))

HÁT PERSZE... Kína és Oroszország a stratégiailag potenciális ellenfélbe fekteti állami tartalékait. NA MENNYÉ MÁ'!


"Mert ok finansziroztak az USA fogyasztast mostanaig."

Ez is elég sarkos. De leglább arra tökéletesen jó, hogy bizonyítsa, hogy a "kitartott" USA ebben a pozicióban aligha tudta a hibás gazdaságpolitikáját Kínára ráeröltetni.

"Viszont ahogy azt mar irtam korabban, ha USA bebukik, akkor eme remek tartalekok mennek szepen a kukaba, vagy ujrafelhasznalasra wc-papir kepeben."

Attól, hogy esetleg az USA bebukna még nem tünne el a Föld színéről. Az államcsőd után a hitelezők rabszolgája lennne és ugyanúgy létezne élet és fogyasztás csak visszafogva.Az állampapírokra meg a nemzeti vagyon a garancia.
Ha esetleg nem érted, enem kell messze menned. Pont ez zajlik MAGYARORSZÁGON.
Az oroszok meg pláne kibírják. Jusson eszedbe, honnan álltak fel a '98-as válság után. Csípi is az amerikaiak szemét all right!

"Es nem csak eme orszagokban vizionaljak az USA gazdasagpolitika tarthatatlansagat "

Persze. A kutya sem állítja az ellenkezőjét.

Kopi3.14 2008.12.02. 19:04:26

qualitaet 2008.12.02. 18:28:18

Inflaciorol hallottal az elmult tiz-tizenot evben? kamatos kamatot tudsz szamolni? Innentol mi es hol duplazodott meg? Berkotlsegek novekedese mennyi votl ezen ido alatt? Nyersanyagok aranak valtozasa? Regebben mennyi ido alatt teljesitette a segged alatt egy auto a 100 000 km-et? Ma mennyi ido alatt teljesiti? Csak hogy a tartossagot is figyeljuk,. Regebben mekkora votlal, mennyire terhelted a jarmu karpitjat, ma mekkora vagy, mennyire terheled? Mennyire vagy a szabvanynak megfelelo, mennyire a szabvany szerint ulsz bele a jarmube? Regen az adott meghibasodasok mennyi futott km-re estek, teljes jarmumennyiseget tekintve, ma mennyire esnek? Mennyivel osszetettebb egy mai jarmu egy itzeneves peldannyal szemben?

Valami konkret tipust erre a toro lampara mondj mar, ha lehet.

Kifizetik a vevok a tobbet biro alkatreszt, mint a megrendelt? Nem. akkor miert gyartson barki otbbet, anyag, fejlesztes es ido tobb pazarlasaval? Az ilyen cegek haltak ehen. Es a vevoknek is a mai megodlasu jarmuvek kellenek, nezd meg.

Vilaggazdasag: ha nicns vevod, akkor baszhatod a rengeteg arudat a mai globalis piacon. Termeltel egyh alom tragyat, es nem lesz belole penzed. Ha Kina es Oroszo. finanszirozta meg az USa fogyasztasat az elmult evtizedben, akkor megis hogy tettek, ha nem Kotvenyekkel, dollar vasarlasaval? Az USA evek ota kivulrol finanszirozza a sajat fogyasztasat. Ez egyaltalan nem ujdonsag. Es ezt mivel tudja megtenni? Ahogy a magyar allam, meg barmelyik a vilagon: kotvenyeket, allampairokat bocsat ki. Kvazi hitelt vesz fel. Es ha Kina, Oroszorszag finanszirozta az egeszet, akkro hol vannak a papirok? Bizony, naluk. Nem nalam, vagy nalad. Ha beborul az USA, akkor Kina is, meg midnen orszag, akinek amerikai papirjai vannak a papirokat kidobhatja a kukaba, erteke annyi sem lesz, mitn az alapanyag. Ha nem eppen elektronikus cucc. Hiaba lesz nekik egy csomo rabszoglajuk, attol meg valahogy at kell alakitaniuk a gazdasagukat, hogy sokezer milliard dollaros vesztesegeket elviseljen. Nem csak az orszag, de a nep is. Mar ha torodnek veluk.

Ha a fogyasztas olyan nem jelentos tenyezo lenne a mai globalis piacon, akkor a koolaj vajh mitol zuhant ilyen jelentosen az utobbi idoben? Vagy pl Ike idejen, mikor benzinhiany volt, de a koolaj megis csokkent?

Kopi3.14 2008.12.02. 19:07:02

Ha az USa gazdasagi problemak nem erintenek Kinat, Oroszot, akkor talan nem kellett volna melyrepules miatt bezarni a moszkvai tozsdet, nem lett volna Kinaban is jelentos visszaeses a fogyasztasok teren, es meg mdinig boven tolnak a vilag, meg az USA kepebe a sajat arujukat. Vagy minimum midnen sarkon mar a kinai autopkat vennenk, mert leigaztak Europat.

Shadowbull 2008.12.02. 19:23:17

qualitaet 2008.12.02. 14:16:12

Amikor ezt irtam:

""Nem voltak tartosabbak, es nem volt bennuk tobb anyag.""

akkor nem a BMW-re, Mercire, hasonlo premium autokra gondoltam, hanem a kommerszekre, amikbol sok van.

Egeszen konkretan a regi E-Kadettem jutott eszembe, meg a H-Astra.

Marpedig mindketto koranak kommersz autotipusat testesiti meg, ami belesimul az atlagba.

Az E-Kadettben nem volt tobb anyag, nem volt jobb minosegu, es nem volt tartosabb sem.

Ugyanez igaz az osszes kommesz tipusra, tok mindegy milyen nacio.

Azt keszsegesen elismerem, hogy esetleg a regi BMW-kben jobb bor volt, vagy jobbnak tunt, vagy nem tudom, abszolut nem ertek a borokhoz.

"a "szándékosan könnyen szarrá menő" alkatrészek tucatjáról. "

Maradjunk annyiban, hogy ilyet senki nem tervez. Ez maximum kovetkezmeny.

Kopinak abban teljesen igaza van, hogy az arak osszevetesenel kihagytad az inflaciot, meg az autok komplexitasat.

Ha a E-Kadett - H-Astra parhuzamnal maradnuk, akkor azt hiszem egyertelmu, hogy az autok osszetettsege 20 ev alatt exponencialisan nott.

Az arak viszont messze nem.

Gondolom egyertelmu, hogy ilyen fejlodes mellett mindenki ehendoglott volna, ha nem racionalizal orrba-szajba. Az altalad reklamalt konnyen letoro ful sem azert olyan, hogy minden kis koccanastol letorjon, hanem azert, hogy a lampaegyseg minnel olcsobb legyen, es minnel egyszerubben, gyorsabban lehessen a gyartosoron szerelni.

sb

Shadowbull 2008.12.02. 19:33:56

Ebbe az egesz gazdasagosdiba nem akarok nagyon belemenni, a lenyeg hogy Kopival ertek egyet.

De egyet azert megjegyeznek:

"meg Venezuela, élén az agyonostorozott Hugo Chávezzel, aki szintén lerázta az amerikai igát."

Erdekes dolog ezt pont toled olvasni. Asszem ha Chavez megvalositana amit akar, es te ott elnel, teged huzanank ki a legelsok kozott az 550i volanja mogul, es kotnenek fel az elso fara.

Jobb esetben mehetnel a Gulagra, mint a tarsadalom ellensege, a kulak, a haracsolo, a kizsakmanyolo, vagy valami hasonlo nep ellensege.

Nem tudom, nekem ez nem hianyzik. Egeszen pontosan borsozik a hatam az ilyen Chavez-felektol. Putyin se jobb, se a kinaiak.


sb

Herman 2008.12.02. 22:09:38

Az usa napjai megvannak számlálva, bárhogy is próbálkoznak a neoliberális erők ezt máshogy beállítani.....közeleg a sárga veszedelem.

Shadowbull 2008.12.02. 22:16:14

Herman 2008.12.02. 22:07:15 Nem ertek egyet, de a velemeny szabad.

PistonHead 2008.12.02. 22:21:02

Ismét eljutottunk az autóipartól a zsidókig.

Függöny.

qualitaet 2008.12.02. 23:17:28

"Inflaciorol hallottal az elmult tiz-tizenot evben? kamatos kamatot tudsz szamolni? Innentol mi es hol duplazodott meg? Berkotlsegek novekedese mennyi votl ezen ido alatt? Nyersanyagok aranak valtozasa?"

Valóban igazatok van,erre nem tértem ki, de fekve szarok, ha Németországban 100%-os infláció lett volna az elmúlt 20 év során.
Ráadásul a dupla árért fele olyan minőséget kapsz.

"Regebben mennyi ido alatt teljesitette a segged alatt egy auto a 100 000 km-et? Ma mennyi ido alatt teljesiti? Csak hogy a tartossagot is figyeljuk,"

Ez az baszki', jó hogy mondod.A régebbi verdákkal hetente-kéthetente jártam Romániába. Akkoriban (2000 előtt) leíirhatatlanul rosszak voltak az utak odaát, és itt is sokkal trébb volt.
Évi 100-110 ezret is leautóztam (igaz a felét német pályán).Futómű mániás vagyok, általában egyszerre kibasztam belőle mindent az utolsó csavarig a rugókat kivéve a vásárláskor általában három éves kocsikból(ha jó volt akkor is, ) és vadonat új alkatrészek röpültek be gátlóstul, lengőkarostul.
Innetől kezdve további l 30-40 ezerig "nyugtom" volt. Esetleg egy alsó lengőkar vagy egy kitámasztó szilent füstölt el, pedig iszonyú volt az igénybevétel.
Úgy futottak mintha gumiból készültek volna.
Igaz a kőfelverődés miatti fényezést leszámítva az utolsó csavarig minden úgy állt mindegyiken mint ahogy kifordultak a gyárkapun...
Az olcsósodás szele az e38/39-en már egy picit érződött is...

Manapság ritkábban és inkább göbzivel megyek, kocsival max kéthavonta, a 4-est leszámítva szinte tükörsima úton. Itthon is csak Pesten, vagy a Balaton ill. Hegyeshalom felé közlekedem és nagyságrendel jobbak már az utak. (a szemét kormány egyetlen teljesítménye_)
Ennek ellenére az előző autómon (2005 eleji 535d) amit 55000 km-rel vettem anno,és 110000-rel pateroltatam el, szinte 10 ezrenént elkezdett zörögni valami,kétszer cseréltem féktárcsát, lemattultak a fényszóróburák, rongyos lett a bőr,látványosan kopott a kormány, kilukadt a sarkamtól a gázpedál alatt a szőnyeg, a téli gumiszőnyeg szintén egy szezon alatt kilukadt. A küszöböt borító kopogós műanyagon pedig olyan eltüntethetelen karcolások keletkeztek mintha vasból készült csizmával rugdaltam volna.
A belső tér gombjai is undorító módon tükrösödtek mint valami emberzsíros ócska taxiban. Folyton after shave-s vattával kellett mattítanom, heti rendszerességgel. A választókar is hatványozott sebességgel kopott. Az eladás előtt meg már úgy zörgött a kormánymű mintha géppuskával lövöldöznének.Úgy is hagytam a fenébe.

A mostanit meg még kevesebbet használom (2006/67000 km) még nincsenek ilyen dolgok, talán mert egy fokkal jobb kiforrottabb széria, drágább (excl.) bőr van benne a szar érdes montana helyett, de már ez is finoman rongyosodik. A beltér sem olyan cigány, de itt is látszik az idő múlása.

(Nagyon jók a kérdéseid, becsszó. Ezért is fogsz megérteni)

"Regebben mekkora votlal, mennyire terhelted a jarmu karpitjat, ma mekkora vagy, mennyire terheled?"

"Ez az, ma már félvén az öregedéstől jobban figyelek az optikra és még könnyebb is vagyok 5 kg-val mint 10-15 éve."
Mennyire vagy a szabvanynak megfelelo, mennyire a szabvany szerint ulsz bele a jarmube? "

188 cm-es vagyok és 90 kg. Utálok behuppanni és a nagyobbdarab barátaimra is rárivallok ha beülnek, hogy : "Ne tiporj!"

"Regen az adott meghibasodasok mennyi futott km-re estek, teljes jarmumennyiseget tekintve, ma mennyire esnek?"

Az imént nagyjából leírtam.
" Mennyivel osszetettebb egy mai jarmu egy itzeneves peldannyal szemben?"

Nem hinném, hogy az 535d vagy az550-es egy fokkal is bonyolultabb lenne az E32-es 750i-nél.
Tizenéves példányról szó sem volt. A legelső egy olyanomban 248 ezer km volt, 88-as évjáratú volt és három esztendősen került hozzám.Még 50 ezret kifejezetten taposva belerktam.
Egy termosztát, két vízcső , egy komplett hűtő és egy szintszabályzó gömb no meg egy szervócső szart be.
A későbbiekben ezeket idő előtt kicseréltem, így még ezzel sem kellett szopni.

Az e34-es 540i pedig kétévesen 80000-rel került hozzám - ezt nyílván senki nem hiszi- a kopó alkatrészeken kívül SEMMI nem szart be a további 110 ezer km és két esztendő alatt.!!!!!!!!!

Az E38-as 750-esen(95/05, 110 ezer km)) már három évesen elment a rückw., a beszart szegmensek miatt kompletten ki kellett cserélni a klimavezérlőt és a komplett(!)műszeregységet,(akkoriban még nem tudta javítani még senki sem, se kint sem idehaza) de fekve az sem maradt sehol a nálam lefutott bő százezer alatt.

Hú ,mennem kell majd holnap panszkodom tovább...

qualitaet 2008.12.02. 23:23:16

"Németországban 100%-os infláció lett volna az elmúlt 20 év során."

8-10 évet akartam írni.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2008.12.03. 05:53:47

Ciri: hát nem fogok.
Mondjuk nem is neked címeztem a hozzászólást, de ezt már leírtam. Hülye játék, amit játszol, nem szállok be. Valami értelmeset te is írhatnál, mert azon kívül, hogy értetlenkedsz, más hozzászólásodra nem emlékszem. Mutasd meg végre, hogy milyen az ütős hozzászólás :)

Kopi3.14: amit írsz, az rendben van, de azért a jelenlegi nem a legjobb kompromisszum. Bizonyos dolgok túl vannak bonyolítva, mások meg nem elég kidolgozottak. A cserélhetőségnél én nem feltétlenül arra gondoltam, hogy minden apró darab szerelhető legyen, inkább arra, hogy ami lehetséges, az ne a lehető legszerencsétlenebb módon legyen összerakva. Mondanám, hogy legyen arany középút, de nehéz lenne megfogalmazni, hogy pontosan milyen is az..mert a jelenleginél rosszabb is elképzelhető.

Acmee 2008.12.03. 07:29:28

"A cserélhetőségnél én nem feltétlenül arra gondoltam, hogy minden apró darab szerelhető legyen, inkább arra, hogy ami lehetséges, az ne a lehető legszerencsétlenebb módon legyen összerakva. Mondanám, hogy legyen arany középút, de nehéz lenne megfogalmazni, hogy pontosan milyen is az..mert a jelenleginél rosszabb is elképzelhető."

Respekt, én is erre gondoltam! Ne lehessen mondjuk egy ablakemelő-kapcsolót szétszedegetni, javítgatni, mert az úgyis 2 fillér! DE!! Bírjon ki az a kapcsoló egy jó időt, és a kopás miatt menjen tönkre, ne azért mert a 0,0001mm anyagvastagság eltörik (mielőtt kiforgatásra kerülne, nem kalapáccsal kezelem a kapcsolókat) Azért az sztem kicsit durva, h a lámpatest egy komplett darab... Azért nem egy hadronütköztető, h otthon ne tudjam megszerelni, ehhez képest fullosan szétszedhetetlen a 90%-a. Lassan már ha kiég az izzó, akkor is lámpatestet kell cserélni. Plusz mondjuk a kipufcsonkkal egybeöntött turbóházra mit mondtok? Ott másra nem lehet hivatkozni, mint a direkt kibaszásra! Mennyivel kerülne többe 3 v. 4db önzáró anya+egy síkköszörülés, mint a teljesen egybeöntött darab legyártása? Sztem semmivel sem, sőt! Olcsóbb, mivel nem tudsz felrakni "akármilyen" turbót, csak azt az egyet, amit ugye csak a gyárból tudsz megszerezni gyémánt árban (ez már túltesz az aranyén is)!

Kopi3.14 2008.12.03. 10:22:08

Zsoli · www.trollhattansaab.net/ 2008.12.03. 05:53:47

a mai vilagban a reszegysegek is igen bonyolultak. Egy lampatest pl. Es elegge pontosan kell passzolniuk a reszegysegeknek is egymashoz, majd a gyarban minel kevesebb mozdulattal kell osszerakni oket, s vegul beepiteni a komplett autoba. Az oldhato kotesekkel, csavarokkal ezek gondok, egyreszt pontossag teren, masreszt kotlsegek teren, harmadreszt munkaido okan.

Acmee 2008.12.03. 07:29:28
"Plusz mondjuk a kipufcsonkkal egybeöntött turbóházra mit mondtok? Ott másra nem lehet hivatkozni, mint a direkt kibaszásra! Mennyivel kerülne többe 3 v. 4db önzáró anya+egy síkköszörülés, mint a teljesen egybeöntött darab legyártása?"
kezdjuk kotlsegodlalrol: egy turbohaz ontvenyhez kell egy-ket szerszamfel, akkor is, ha a kipuffcsonkkal egyutt van, akkor is, ha kulon. Ha kulon, akkor a kipuffcosnknak kell plusz ket fel minimum. Szerszamkoltseg egybol felezodott. Csavar, anya, plusz ket alkatresz, plusz ket koltsegnovelo elem. Sikkoszorules, megitn nem olcso mulatsag nagy tetelben sem.
na es akkor nezzuk masik oldalarol a dolgot. Sikkoszoruleskor a vegeredmenyt tekintve a ket cso nem fog tokeleseten csatlakozni egymashoz, s a csavarok is pontatlanabb kapcsoaltot biztositanak, mint az egybeontes. Minden, ami az aramlast rontja a turbo mogott a turbo hatekonysagat rontja. Egy mai jarmunel manaopsag a kipuffogo es a szivocso is eleg komoly tervezes vegeredmenye, nem csak ugy ahol tudod ott vezesd el jozsikam elven epul fel. A gazlengesekkel eleg komolyan szamolnak, tamaszkodnak rajuk. Es ezen lengeseket a csovek pontatlansagai, illesztesi elteresei mind drasztikusan rontjak.

"Bírjon ki az a kapcsoló egy jó időt, és a kopás miatt menjen tönkre, ne azért mert a 0,0001mm anyagvastagság eltörik "
Muanyag alkatreszek jellemzoen 1mm koruli falvastagsaggal keszulnek, vagy tobbel. Es a megrendelo kovetelmenyeit ki kell elegitsek- jellemzoen x darab ciklus, mellette termikus teszten masik y ciklus, stb. Ha valaki sokat baxtatja a kapcsolot, parkolaskor szeret az ablakemelovel jatszadozni, akkor hamarabb elfogy az elettartam, mint ha csak amikor tenyleg kell akkor hjasznalja.

cseti 2008.12.03. 10:58:07

Válság van emberek! Ma 5 forinttal olcsóbb lett a benzin! Én ezt nem értem.

pejka 2008.12.03. 13:31:23

az autót megőrizni(mondjuk az utókornak),sztem a legegyszerűbb ha a minimális odafigyelésen túl,az öregek rafijait is felhasználjuk.melegítsd be,hűtsd ki,ne told ki a szemét,ne VENUS-sal menjen olaj helyett,stb.Aki ehhez nem volt hülye,az az öreg Surányi(Winkler tudja),ezért mentek el a régebbi szekerek 20 évig.Mostanság szarik a gépre mind!!!!

nyarivihogo 2008.12.03. 13:44:05

Igen, ezt én sem értem, hogy lassan 100 forinttal olcsóbb a benzin, mint tavasszal, a dollár pedig csak erősödik...Ki érti ezt?
:)
A nagy válság idején egy tojás ára egy nap alatt milliárdokkal változott.
Most a benzin lefelé megy.
Azért írom azt a kettőt, mert ezek a meghatározóak, akkor és most!
Most akkor mi van?

Kopi3.14 2008.12.03. 14:26:01

nyarivihogo 2008.12.03. 13:44:05

Jelentos mertekben spekulacio okozta a korabbi benzinarat. Es nem a tenyleges kotlsegek. De sok olyan mezo van, ahonnan nem eri meg jelenleg kitermelni, mert tul olcso a koolaj hozza.

eko 2008.12.03. 14:33:02

" cseti 2008.12.03. 10:58:07
Válság van emberek! Ma 5 forinttal olcsóbb lett a benzin! Én ezt nem értem. "

Mit nem értesz?
Válság van. Mindenki ott takarít meg, ahol tud.
(Nem megy el kirándulni, nem vesz plazma tv-t, azt nem kell leszállítani, stb) Tehát csökken a kereslet, így csökken az ár is...

Majd ha jól megy megint, akkor felmegy az ár megint...

nyarivihogo 2008.12.03. 15:40:07

Kopi3.14!

Nem az lenne a logikus, ha a jövedéki adó tartalmát növelnék, és ezzel növelnék a bevételeket...?
Józan ésszel ezt tenném!
Egyébként a jelenlegi válságot is spekuláció okozta, a telekspekuláció!
Mindenesetre érdekesen alakul az ár...
Állítólag jövőre olcsóbban kapunk mindent az oroszoktól, kérdem én, csökkenni fognak az árak is?
Pl.gáz.
Vagy a "válság" elvisz mindent...?
És, jegyzem meg, 9 hónapos előjegyzés van a kőolajra!ezt egy okos mondta a tévében! :)
Magyarán, most még a 9 hónappal ezelőtti olajat tankoljuk...?
Akkor mi lesz később?130 forintos benzin?
Tőlünk fognak majd az ukránok csempészni benzint...? :)
Szééééép lesz.... :)

Kopi3.14 2008.12.03. 16:17:31

nyarivihogo 2008.12.03. 15:40:07

Sehol nem tudsz mostanra koolajat venni. Ami a tozsdeken van, midnenfele aru, az valami jovobeli idopontra vonatkozoan van ott. Amikor a szallitas megvalosul. Ez azt jelenti, hogy amit most megveszel, azt x honap mulva kapod meg.A beznin es tarsai mostani ara esetleg meg a kedves kis Ike hurrikan idoszakbol maradhatott meg. Akkor kezdett jelentosen esni a koolaj ara, azota meg a kereslet sem no, inkabb csokken, igy a "tultermeles" arcsokkenessel reagal.
A msotani vaslagot nem telekspekulacio okozta, hanem sok kreten, diplomajat az ecserin vett kozghazdasz, aki minel nagyobb hasznot akart maganak hajtani azzal, hogy a mar eleve jelzaloggal terhelt ingatlanra ujabb hitelt adott, aminek ellenerteke az ingatlan aranak jovobeli novekedese volt. Erted, semmi materialis dolog, csak a majdan bekovetkezo arvaltozas pozitiv resze. Magyar bankok szerencsere nem voltak ennyire hulyek, pl egy lottoszelvenyre nem kerhettel volna hitelt, hogy majd az otosbol visszafizeted...
A beznin aranak csokkenese nem csak mo-t erinti, hanem midnenkit. A jovedeki ato novelni max az allamnak lenne jo bneveteli oldal egyik tetelekent, de mellette nem lehet megmondani mennyivel fogna vissza a gazdasagot. Lehet elegge megfogna pluszban. Most inkabb oruljunk, hogy ha nem fognak nagy marhasagokat elkovetni a politikusok.
A gaz tuti nem fog csokkenni, ebbol eleg komoly haszna lesz a szoglaltatoknak, amibol elvileg az allam is latni fog valamennyit. Minimum AFAnyit. Plusz ceg adojaban is.

yard (törölt) 2008.12.03. 17:04:51

Milyen krízis?
Aknek elvész a munkahelye annak az, Őket sajnálom. Különösen azokat a családokat ahol férj-feleség egy helyen dolgozott (sajnos sok ilyen van).
Az autó- nélkülözhető. Különösen egy olyan országban ahol az állam és az egyén is felelőtlenül túlköltekezik. Aki "szabad" jövedelmét kizárólag gk. törlesztésre és a járulékos költségek fizetésére fordítja, szerintem nem normális, és bocs, de megérdemli a sorsát. Ahol vélt preztizsből alsóközepes autót vesz valaki a szomszéd (kollega, ismerős, barát stb.) "bosszantására" az tipikusan beteg emberek országa- MO. Természetes -és nem hibáztatható-, hogy a kereskedők, bankok kihasználják (ták) ezt a konjunktúrát- ők nem hibásak, végzik a dolgukat.
Az autó jó, de ettől függetlenül lehet gazdaságosan is autózni pl. használt autóval -persze akkor lenéznek. De őszintén, ha én bennt ülök és telik benzinre (és nem hitelt kell törlesztenem, tehát használni tudom a kocsimat) ki a szart érdekel, mit gondolnak rólam.

Carisma001 2008.12.03. 20:30:26

Na! Csökken a hozzászólások intenzitása!!! Tehát a válságot megoldottuk!:):):)

Akkor most minden hozzászóló vehet tőlem 1 Új autót, és én akkor semmit nem fogok érezni a válságból!:):):)

eko 2008.12.03. 22:47:26


Zsoli · www.trollhattansaab.net/ 2008.12.03. 22:19:03
Mid van?


Ilyen Nickel szerintem nem neked való.. :-)

cseti 2008.12.04. 00:11:22

Szerdai hir. Az MDF kötelezővé akarja tenni a téligumi használatát téli időszakban! Németországban 60-70% az osztrákoknál 95%- használja mi csak 50% -on vagyunk. Engem nem kérdezett meg senki akkor ők honnan tudják hogy az én autómon mi van, esetleg 4-évszakos ja és én mikor keresek annyit mint a sógorok v. a németek! Ezt pont most kellett előhozni!

conmorientes 2008.12.04. 02:10:17

A probléma mint mindenben ebben a kibaltázott országban az ÖNÉRTÉKELÉS és Önkorlátozás hiánya. Nem a tükör, hanem az arcunk torz.

Attól vagy fasza gyerek ha új a verda, a régi meg ciki. Ugyan panelba bérelek 35 m2-t de a hitelre vett X5 ott álla a parkolóban........
És csak az új a fain, mert más ne pukizzon először bele, tudom most erre az jön hogy akkor ha nincs ennyi új autó akkor használt se lesz, bár amennyit bezúznak a működő vasak közül csupán az amortizáció miatt simán cáfolható ez az álláspont.
Az is baromság hogy a tartós fogyasztási cikkek közül az autó talán az egyetlen aminek ugyan hihetetlenül magas a használati értéke, középtávon mégsem befektetés hanem tuti bukás. (Veteránok ez alól kivételek)
Költői kérdés, de miért van az, hogy egy jó karban lévő problémamentes10 éves autó már ciki ????
Hitel meg autóra 60-70% önerő alatt egy baromság, most próbálják megmagyarázni a suzukit 0% önerővel 10 évre vevő tulajdonosoknak, hogy ugyan már 3 éve fizetik a havi 20 ezreket, és még van 3 milla a hitelből, de ha leadják az autót akkor is tartoznak másféllel. Ezek az emberek fel vannak háborodva, de nincs igazuk, mert végre fel kellene nőnie egy társadalomnak ahol az értelmi szint nem átlagos 8 év.
Tennék egy laza próbát, a hitelre vett autók %-os arányát valahogy megnézni az utcán, nyakamat rá, hogy 80% felett lesz.
Ehhez képest öreg autóra egyszerűen nem kapsz hitelt, senki nem támogatja azt hogy megtartsd a jó kis öreg vasadat, sőt ha valami barom legyalulja az utcán akkor a biztosító sem fizet gyakorlatilag semmit.
Ezzel szemben az öreg autó megbízható, olcsó fenntartani és még van egyedi stíusa. Persze nincs katalizáror, meg komfortindex, meg windows csilingelés, de nem terheli jobban a környezetet annál ha 3 évente kidob az emberfia egy autót.

Végezetül néhány saját alapvetés:

1994 után már nem gyártottak igazi autót,
Csak olyat veszek ami tartja, vagy növeli az értékét
Napi autóért nem adok 1.5-2M-nál többet.
Leszarom hogy ha egyik nap 8M, míg a másik nap 200K értékű autóban ülök akkor mit szólnak hozzá.
Szombat vasárnap ha nincs eső akkor különleges, vagy veterán, hétköznap meg youngtimer.

És a nagyfiúk fikázását megelőzendő, akiknek már volt olyan haverjuk aki autót akart venni, van összehasonlítási alap, mert jelenleg is 6x4 kerék nyomja a garázs padlóját.

Shadowbull 2008.12.04. 07:20:02

"jelenleg is 6x4 kerék nyomja a garázs padlóját. "

Gumis vagy?

sb

Shadowbull 2008.12.04. 07:21:31

cseti 2008.12.04. 00:11:22

4 evszakos nem jo semmire.

"én mikor keresek annyit mint a sógorok v. a németek!"

Gondolom a fizika torvenyei rad is ugyanugy vonatkoznak, mint az osztrakra meg nemetre.

Nem kotelezo autoval jarni.

sb

Shadowbull 2008.12.04. 07:22:18

Ja meg valami:

"1994 után már nem gyártottak igazi autót"

Fogadjunk hogy a legfiatalabb autod 94-es.

sb

w211 2008.12.04. 08:36:04

Az ősszel vettünk Párizs mellett 1 w111 220sb MERCEDESt 1964es évjárat,második tulaj,de nem vitrinben tárolt,érvényes műszakival,úgy jöttünk vele haza a párommal,hogy végig fülig ért a szánk! Sehol 1 nyikorgás,zürgés,kopogás,hangsúlyozom,nem múzeumi darab,csak karbantartott,és nem olyan országban futott ahol esőben kátyuznak
cukrosvizet a gödörbe,és a csatornafedél sincs lejjebb 10 cmel a síktól. Amúgy afeleségem egy 1 éves 207 hdi-vel jár,ami megszokható a nyikorgásaival együtt,de szerintem ide a legideálisabb autó: lada niva,porlasztós motorral,gyári kerekekkel,brja az utakat,nem lopják el,gombért van hozzá minden,és az ember nem sajnálja,kijön a kútból is

nyarivihogo 2008.12.04. 08:50:58

Az X5 nem az enyém, a lakást pedig azért bérelem, mert gyorsan tudok dobbantani onnan!
A sajátomat mé' bukjam, ha visznek a "tesók"? :)

primatus 2008.12.04. 09:01:10

Ez a "kötelező téli gumit használni" tiszta baromság. Már látom előre, ahogy pl. dátumokhoz kötik (vagy a csillagászati vs. naptári ?) a téli gumi használatát. Ha abból indulok ki, hogy egyre enyhébbek a telek és mondjuk 90%-ban olyan időszakban használom a kocsit, amikor a nyári gumi jobban viselkedik, mint a téli gumi, nem dönthetem el, hogy inkább a nyárit használom. Ráadásul az egyes gumik között is óriási különbségek vannak.
Nem szeretem az ilyen kötelező dolgokat, mert akkor hamar eljuthatunk oda, hogy télre a következő szabályokat hozzák:

- csak első, vagy összkerékhajtású gépkocsival szabad közlekedni
- csak téli gumiabroncs használatával
- a téli abroncs meg kell feleljen a "Firestone Megasnow cv7685" gyártmány előírásainak
- motorkerékpárral télen tilos közlekedni, vagy csak téligumival és oldalkocsival :-)
- lovaskocsi esetén az erőforrás talajjal érintkező felületét csúszásmentesíteni kell

etc. etc.

eko 2008.12.04. 09:56:00

"Fogadjunk hogy a legfiatalabb autod 94-es.

sb "

A BME-n pszichológiát is tanítanak? :-)

conmorientes 2008.12.04. 10:16:36

"1994 után már nem gyártottak igazi autót"

Fogadjunk hogy a legfiatalabb autod 94-es.

Ön nem nyert !
Az 1994 mint dátum onnan fakad, hogy emlékeim szerint akkor kezdté meg a bus rendszerek tömegesen autóban alkalmazását, (biztos lesz aki cáfol és pontosít, úgyhogy hajrá) és onnantól számítva nekem a személygépjármű már nem autó, hanem egy kerekeken guruló kinagyított számítógép, tele synax error üzenetekkel:))

Ja és gumis vagyok........

cseti 2008.12.04. 11:00:39

Érdekes hogy ez a hazug párt (MDF) ilyen dolgokkal jön elő hogy kötelező a téligumi használata mert ezzel is csak saját magára akarja terelni a figyelmet, hogy mi itt vagyunk ám és okosak vagyunk a parlamentbe(azt se tudom hányan vannak, de mindegy) miért nem olyan törvényjavaslatot terjeszt be hogy keressünk annyit mint az osztrák v. német dolgozók!!!!!!!!!! Bocsánat én nem azt akarom mondani hogy a téligumi nem ér semmit csak az időzitéssel van baj. Egyébként itt megjegyezném, hogy az ismeretségi köreimben mindenkinek van téli-nyári kollekciója. A legfájóbb az, ha van egy baleset, drága televiziós szerkesztőink bemondatják a csinos hölgyekkel, hogy azért volt baleset mert az autón nem volt téligumi. És ha van rajta akkor nincs baleset? Na ilyenkor tudnám a főszerkesztőt feltolni a falra!!! Ha jeges az út akkor mi különbség van téli-nyári gumi között?? Ajánlom mindenkinek, hogy próbálja ki egy olyan területen ahol nem okoz balesete! Ja és valakinek esetleg oktatták jogositványszerzéskor, hogy mi a teendő jeges úton és az oktató elmagyarázta mi a különbség a 2 gumi között?

Kopi3.14 2008.12.04. 12:21:05

conmorientes 2008.12.04. 10:16:36

Miert csak onnantol szamitogep neked? Elotte sem volt kevesebb elektronikus ketyere benne, csak minden kulon kommunikalt...

primatus 2008.12.04. 13:53:06

"CAN BUS" rendszer:

"CAN/Controller Area
Network/ rendszert.
A CAN egy olyan programozott adatkommunikációs soros bus,valós idejű
alkalmazásokhoz,amely az autóipar számára készült,a Bosch és az Intel
közös fejlesztése nyomán."
Ettől kezdve nem analog irányítású mondjuk a hátsó lámpád, hanem digitális (pl. Rover 75). Nézz utána a kulcsszavakra keresve..... Sok előnye mellett,azért elég sok hátrány is jelentkezik. Ezeket most nem részletezném... Ebből a szempontból Én is a hagyományosakat szeretem.

Esetleg úgy, hogy van egy atombiztos (átvitt és valódi értelemben is!!!!) autóm és van egy ilyen kényes.... , úgy O.K. :-))))

(de kinek van erre energiája (és pénze) ?)

qualitaet 2008.12.04. 16:25:47

"Kopinak még tegnapelőttről:

Az E38-cal kezdődött undorító olcsósodás másik tünete a filléresen csattogó centrálzár, a gyengébb anyagból készült ablakemelő szerkezet ami nem bírta a dupla üveg súlyát és kétszer is széthullott, a mattulásnak indult hátsó lámpák,( a prosztó filcből készült,gyárilag zsiguliszerüen bűzlő csomagtérkárpit, a fele annyit bíró futóművek. ( a hástót gátlókat és a szintszabályzó renszert kivéve. (Ezek sokkalta tartósbbak voltak az előzeknél)
A folyton párásodó fényszórók. Ezek és a tegnap leírtak felháborítóak voltak egy akkor három és fél éves, sértetlen, használtan 54000, újonnan 130000 DM árú autótól.
Ezután meg egy 98-as(már facelift) S8-am volt, szintén sérmentes, Mo-i üzembehelyzett, három esztendős, orig.80 ezer km.
A szokott futóműgenerál emitt is megvolt, utánna alig kellett ezt-azt azon a tájékon cserélni. Egyszer elfüstölt egy vízcső meg egy kupplugszerkezet. Ez nem is lett volna cudar a lemotorozott további 90 ezer km és közelhárom év alatt.
Az viszont példa nélküli, hisz sem azelőtt sem azután nem fordult velem elő hasonló.:
Ottmaradtam az autópálya szélén, és nem egyszer hanem 3 azaz három alkalommal.!!!!
Először a gyújtótrafó, másodszor a benzinpumpa adta meg magát, harmadjára meg komplett gyertyakábel-köteget cseréltek.
Lehet, hogy öszefüggtek a hibák, mert amikor méltatlankodtam az általam látogatott márkaszervíz hírhedt akkori munkafelvevőjénél, csak a vállát rángatta: " Nem tudsz mit csinálni, ez ilyen. Az új autók már szarok"

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2008.12.04. 16:48:17

eko 2008.12.03. 22:47:26
"Ilyen Nickel szerintem nem neked való.. :-) "

Na most lettem csak igazán kíváncsi...
Szerintem DongFeng lesz az, bár ilyen nick-kel ki tudja :D

qualitaet 2008.12.04. 17:10:54

"Az Audi margójára még annyit, hogy a nagyon kedves barátomnak akkoriban egy '96-os A6-osa(amúgy az, és az utolsó szériás 100-as a legtartósabb Audi) volt és akárhányszor beleültem mindig kissé irigykedve konstatáltam, hogy sokkal jobban egyben van mint a 8-asom. Neki most egy 2003-as A8-a van és úgy nyeklik-nyaklik az úthibákon mint egy XVIII-századi fregatt a viharos tengeren.(Az Ő dumája nem az enyém. Amúgy meg folyton ugynazokon kesereg amin én.)
Az A8 után meg egy 2002-es 540 i-m volt nem egész kétévesen 60 km-rel és szintén töretlenül.
Itt a hűtő olcsó műanyag csonkja szakadt le tőből, mindenfajta előjel nélkül. GYorsan mattultak a lámpák,rongyosodott és tükrösödött a bőr spotülés na meg beállt a klímakompresszor (JAPÁN)közel 3 év és 70000 km-nyi használat alatt.
Ja,és elrepedeztek(!) a klímavezérlő gombjai, pedig nem lettek szértugdalva, ebben a kocsiban nem kúrtam meg senkit.
Öröm az ürömben, hogy a gombsor fillérekért külön is kapható volt.
A futómű közepesen a gátlók nagyon jól (M-Sportfw).

A váltó csak azért nem mutrázott be mert az is és a régi is kéziváltós volt.
Majd jött a fos 535d aminek a hibáit fentebb már emlegettem, de kifelejtettem a folyton lefagyó Bordmonitort és a toronyóra módjára ütő aut. váltót. Amit szemrebbenés nélkül kicseréltettek volna velem a szervízben egy gurtni körüli áron. Végül egy leleményes maszek orvosolta a problémát potom 30000 forimtért egy softwarefrissírtés formájában.
A mostani meg kéziváltós ismét így semmi nem mutrázott be.( egyelőre)
Folytathatnám az "újkori" és újszerű autókkal megesett szopások és az ablakon kihajított horror összegek csokorba vételét mind az általam importált tucatnyi vagy a baráti körben használt járművek tekintetében. Estig tartana.
Nagyjából '94-ben indult a gyagyisodás.(Legalábbis a BMW, MB, később meg az Audi vonalon) Ezt egy előttem szóló nagyon jól látja.
Eklatáns példa még a 210-es vagy 220-as Merci ami a 124-eshez de főleg a 140-eshez képest szó szerint egy köpet.
Vagy említhetném az Apám idehza a 70-es 80-as években újonnan vett BMW-it. A kopóalkatrészek kivételével gyakorlatilag bármilyennemű gebedés szó szerint ELKÉPZELHETETLEN volt.

Mielőtt meg bárki is elkezdene "japánozni" vagy "lexusozni" ne feledje, hogy jó néhány tucat újonnan vásrolt Legend is futott idehaza amikből szinte hírmondó sem maradt.
A Lexus meg sosem volt minőségi, nem volt honnan lecsúsznia.

qualitaet 2008.12.04. 17:17:57

"Valami konkret tipust erre a toro lampara mondj mar, ha lehet."

Szinte az összes BMW modell 2001-2003- tól.

Kopi3.14 2008.12.04. 17:32:48

qualitaet 2008.12.04. 16:25:47

"munkafelvevőjénél, csak a vállát rángatta:"

Ez votl szerintem a baj.

Furcsallom, hogy ennyire szarnak erzed a jarmuveket, idekinn eleg sok regi autot latok rohangalni, ujabbakat is rengeteget, es vaalhogy sem a trailer, sem a duhongo sofor az auto mellett nem mindennapi sajatossaga az utaknak. A szervizben nem eleg csak azt tudniuk a "szakiknak", hogy radugom a kabelt, kiolvasom a hibakodokat es jolvan.

Haverom az Arosajaval rohangalt egy idoben haza, es egy alkalommal szethajtotta, megtepte 160-nal. Utana a motor veszmodba kapcsolt, miegymas. Hibakod osszesen annyi votl, hogy a maximalis motorfordulatszam tul lett lepve, es csokolom. Kozben lett valami 600€-s kotlsege belole. Na ebbol a magyarok kb kiutottek volna a kodot es jolvan.Itt meg csereltek benne par alkatreszt is.

A hibak egy resze egybekent akaratlanul is bennemarad a rendszerben, hisz tokeletes szeriat nem lehet gyartani. Es hogy mennyire halmozodnak a dolgok egy masik kerdes. Hasznalt autoknal az is felvetodik, de esetleg uj autopknal is, hogy eladas elott hol, milyen korulmenyek kozott es mennyit alltak. Ha pl honapokig rohad egy auto szabad eg alatt a telepen, kevesbe tesz neki jot, mint ha kozben neh hasznaljak is, es mozog, az alkatreszek felmelegednek uzemi hofokra, stb. Pl telen minusz sokban alldogalni igy meg ha elvileg a homersekletet ki is birja az alkatresz- kovetelmenyeknek megfelel- nem fogja jol turni. Gumi elemek, kulonosen a mai, komplikalt futomuvel megaldott jarmuvekben kulonosen erzekenyek lehetnek ere. Terhelve allnak eros hidegben, naponta jelentos hoingadozasnak kiteve akar, ugy, hogy konstans terheles eri oket. Ami ezen esetben roszabb, mitn a tenyleges. Ott vibraciok, minden van, es bizonyos oregedesi dolgokat az anyag felmelegitesevel csokkenthetnek.

qualitaet 2008.12.04. 17:36:34

"Kifizetik a vevok a tobbet biro alkatreszt, mint a megrendelt? Nem. akkor miert gyartson barki otbbet, anyag, fejlesztes es ido tobb pazarlasaval? Az ilyen cegek haltak ehen. Es a vevoknek is a mai megodlasu jarmuvek kellenek, nezd meg."

Dehogynem. Bőségesen.Pont itt vannak a vásárlók arcul köpve. Rádásul miközben valóban nő az infláció, az enegria, ára,stb, addig a költségracionalizálás terén is fényéveket haladtak.
Egyelőre az éhenhalt (pl.angol) cégek a jellegtelen vagy fényét és image-dzsét illetve identitását vesztett mindig is megbízhatatlan modelljeibe (és nyilván más üzleti bénaságba) pusztultak bele.

A Porsche az egytlen ahol nem spóroltak a minőséggel. Miért nem bukott bele?
Másutt a vásárlók megvették a "szart" mert nem volt más választásuk, mert nem volt alternatíva.
De panaszkodtak hidd el.
Valamelyest erdménnyel. A 221-es S-Klasse fényévekkel jobb megint az elődjénél, az X6 is már "béemvésebb" belül, és az F01 sem tűnik olyan szarnak(abban még nem ültem) mint az E65/66)


qualitaet 2008.12.04. 17:57:29

"Vilaggazdasag: ha nicns vevod, akkor baszhatod a rengeteg arudat a mai globalis piacon. Termeltel egyh alom tragyat, es nem lesz belole penzed. Ha Kina es Oroszo. finanszirozta meg az USa fogyasztasat az elmult evtizedben, akkor megis hogy tettek, ha nem Kotvenyekkel, dollar vasarlasaval? Az USA evek ota kivulrol finanszirozza a sajat fogyasztasat"

Közgazdasági alapigazságokat írsz itt és később is, amit én sem kétlek.
Erdendően én az USA gazdasági befolyásáról (magyarul irányítási és nem piaci) vitáztam, no meg arról, hogy akikre ezt nem sikerült ráerőltetniük azok kvázi kevésbé szívnak.
Az állampapírok létét és helyét sem vitatom, pusztán a mértékével (értsd: Kína és Rus. tartalékai) nem értek egyet továbbra sem.

qualitaet 2008.12.04. 18:36:57

"Shadowbull

"akkor nem a BMW-re, Mercire, hasonlo premium autokra gondoltam, hanem a kommerszekre, amikbol sok van."

Így már más:)

"Azt keszsegesen elismerem, hogy esetleg a regi BMW-kben jobb bor volt, vagy jobbnak tunt, vagy nem tudom, abszolut nem ertek a borokhoz."

Picit pontosítva: a technikához kiválóan értesz a régieket meg nem ismered. Ezért nem tudod, hogy nem csak a bőr volt jobb minőségű hanem az egész kidolgozás, en-bloc.


"Az altalad reklamalt konnyen letoro ful sem azert olyan, hogy minden kis koccanastol letorjon, hanem azert, hogy a lampaegyseg minnel olcsobb legyen, es minnel egyszerubben, gyorsabban lehessen a gyartosoron szerelni."

Nem ironizálok, de pl az E38-tól kezdődően a maiakba beépített klímaventillátor egység is lapátostul, motorostul azért van úgy széthszedhetetlenül, nagy műgonddal "egybeöntve" hogy könnybben szerelhessék a soron, viszont ha beszarik még véletelnül se szerelhese vagy javíthassa senki sem, se gyorsan se lassan?
Mehet az egész a szemétbe mindenestül több mint százezerért.
Ugyanaz amit régen megtekercseltek tíz rongyért.

Az is a szerlőszalag melleti sanyarú élet édesítésére tett fáradozás, hogy amíg az E38-nál legalább lámpaüveget , az E39-nél meg házat cserélhettél ha bemattult az E60-nál már komplett lámpaegységet kell cserélni akár egy kopás akár egy fülecske miatt.

Színtiszta lehu ez Papi, natti'n elsz, ne izgatsd magad.

Vagy vegyük azt amikor légszűrőt cseréltek még a 35d-men.
Mindkét alkalommal két órát piszmogtak vele. Direkt úgy volt elhelyzve, hogy sok legyen a munkaóra, mi más?
És még ezt is kibírtam, de az undorító, hogy a toronymervítőt is ki kellett csavarozni mind a kétszer hozzá. és a sok szereléstől kurva gusztustalan ahogy a filléres mervítőkbe belvájtak az acélcsavarok.

Mint valami agyonjavított, sérült szar, olyanná válik, hiába vigyázol.



Shadowbull 2008.12.04. 19:35:21

"A BME-n pszichológiát is tanítanak? :-)"

Miskolci Egyetem Gepeszkar :)

sb

Shadowbull 2008.12.04. 19:42:05

"viszont ha beszarik még véletelnül se szerelhese vagy javíthassa senki sem, se gyorsan se lassan?"

Ez nem szempont. Sot. Gondolj a garancialias cserekre, a ceg kontojara.

"Direkt úgy volt elhelyzve, hogy sok legyen a munkaóra, mi más?"

Ez biztosan nem igy van. Nem talaltak mashol helyet.

Nekem napi rutin a motorterben legozni. Nem egyszeru, hidd el. Neha meg az is problemat okoz, hogy a szervizben egyaltalan hozzaferjenek nehany alkatreszhez anelkul, hogy ki kene venni a motort valtostul.... Nemhogy meg szandekosan kibasszunk a szerelokkel.

"és a sok szereléstől kurva gusztustalan ahogy a filléres mervítőkbe belvájtak az acélcsavarok."

Ez viszont tenyleg gaz.

sb

Kopi3.14 2008.12.04. 19:56:51

"Dehogynem. Bőségesen.Pont itt vannak a vásárlók arcul köpve. Rádásul miközben valóban nő az infláció, az enegria, ára,stb, addig a költségracionalizálás terén is fényéveket haladtak.
Egyelőre az éhenhalt (pl.angol) cégek a jellegtelen vagy fényét és image-dzsét illetve identitását vesztett mindig is megbízhatatlan modelljeibe (és nyilván más üzleti bénaságba) pusztultak bele."

Mivel nem csak a gyarakrol beszelek, hanem a mogottuk tornyosulo beszallitoiparrol is, igy tudom, aki jelentosen tobbet tudott a vevoi kovetelmenyeknel, az nem birta az arversenyt.
Szemleltes peldA: az Opelnal volt egy remek szakember, aki maximalizalta az alkatreszek utan a beszallitoknak fizetendo osszeget, cserebe folyamatosan javulo minoseget kert. volna. Na ez nem ment, a beszallitok meg mivel nem maguk ellensegei, ezert elkezdtek sporolni a termekeken, iogy lett egy korszaknyi opel ipari hulladeknak minositve.
Aztan kifizetnel egyuj Swiftert ketszer ennyit, hogy ugyanennyi ideig hasznald, mikozben a jarmu elfutna 20 evet, de valamelyik utolso tulaj kb tiz evesen kukazza az egeszet? Ami egyebkent legalabb akkora pazarlas, mint folyamatosan vilagitani otthon minden lampaval, amikor nem fontos akkor is.

"Nem ironizálok, de pl az E38-tól kezdődően a maiakba beépített klímaventillátor egység is lapátostul, motorostul azért van úgy széthszedhetetlenül, nagy műgonddal "egybeöntve" hogy könnybben szerelhessék a soron, viszont ha beszarik még véletelnül se szerelhese vagy javíthassa senki sem, se gyorsan se lassan?"

Igen, pont azert ilyen,. hogy a soron minel hamarabb kesz legyen. Autogyartonak nem a javitas az erdekes, o mer abbol minimalis plusz penzt lat. o minel tobb autot akar eladni, hogy minel jobban menjen neki.

"Az is a szerlőszalag melleti sanyarú élet édesítésére tett fáradozás, hogy amíg az E38-nál legalább lámpaüveget , az E39-nél meg házat cserélhettél ha bemattult az E60-nál már komplett lámpaegységet kell cserélni akár egy kopás akár egy fülecske miatt"
Ez kotlsegcsokkentes a beszallitonal. Plusz igen, a sori munkas munkajank egyszerusitese: ne kelljen csavaroznia, csak rapattintani a dolgot, hallott n kattanast, kesz. Csavarozasnal szuttyoghetne, hogy pozicionalja, csavar, alatet esetleg, neadjisten anya, szerszam, es majd utana tudja befejezni a muveletet. Rengeteg ido, plusz munkafolyamatok, plusz veszelyforrasok.

"Direkt úgy volt elhelyzve, hogy sok legyen a munkaóra, mi más?"

Ezt ne mdontad volna.
Autotervezes iranyai: megvan a ksztni, amibe bele kell tervezni midnen mutyurt utana. Lemezek korlatoljak a motorteret, a futomu kiharap maganak egy reszt, a valtonak is kell hely, stb. Ezeket osszevetve, egymas melle illesztve, es figyelembe veve, hogy esetleg tobb jarmuben is hasznalni kell a motort, az oszesbol rendelkezesre allo helybe kell beoptimalizalni. Vagy megadjak a legelejen, ebbe a kockaba ferjen bele. Es utana a motorfejlesztoknek kell elhelyezni ugy, hogy a csatlakozasi pontok jok legyenek, a szviocsoveket, kipuffcsoveket is megfelelo helyre tudjak tenni, legyenek meg a megfelelo ivek, tavoslagok a hangolashoz, s a vegere marad a tobbi. Jo lego, nem unalmas, sok iteracioval dobalva. A mernoknek nem a szerelhetoseggel kell ilyenkor foglalkoznia, hanem a muszaki kovetelmenyekkel. Szerelni majd annyi ido alatt lehet, ami a vegen adodik.

"kurva gusztustalan ahogy a filléres mervítőkbe belvájtak az acélcsavarok."
Akkro tegyel acel merevitot, s ne csodalkozz, ha a csavar enged el leghamarabb, vagy kilazul.

"USA gazdasági befolyásáról (magyarul irányítási és nem piaci)"
Gazdasgi befolyasa a piaci befolyasa. Nem mas. nem tudja sehol megmondani, hogy ezt es ezt csinald a cegedben, csak az amerikai tulajdonu cegek befolyasolhatoak, a tobbi nem. Azokbol meg annyi azert vilagszerte nicns. Igy a vevoi igenyeivel befolyasol, amit vagy tud ervenyesiteni, vagy nem, mert van jobb vevoje az eladonak.

"pusztán a mértékével (értsd: Kína és Rus. tartalékai) nem értek egyet továbbra sem."
linket nem tudok adni, majd megprobalok valamit talalni, de bizony Kinaban is es Oroszoban is jelentos merteku az amerikai papirok merteke. Talan Oroszoban valami 60-70% koruli, de ez most csak emlek, nem tuti adat. Amikor a dollar nagyon zuhanoban volt, Kina akkor kezdett gondolkodni, esetleg lecsereli a dollartartalekok egy reszet eurora.

Shadowbull 2008.12.04. 22:17:23

". A mernoknek nem a szerelhetoseggel kell ilyenkor foglalkoznia, hanem a muszaki kovetelmenyekkel. Szerelni majd annyi ido alatt lehet, ami a vegen adodik."

Azert ez nem egeszen igy van. A minnel egyszerubb szerelhetoseg ugyanolyan tervezesi szempont, mint az osszes tobbi.

Csakhat ezek a szempontok gyakran ellentetesek egymassal.

A vegen meg kijon valami kompromisszum.

sb

PistonHead 2008.12.05. 09:38:24

"Ettől kezdve nem analog irányítású mondjuk a hátsó lámpád, hanem digitális (pl. Rover 75)."

Nincs a hátsó lámpában CAN interface, de nem baj. Az elsôkben sincs, max ha xenonos, akkor a hozzá tartozó vezérlôegységben, nem a lámpában.

"Sok előnye mellett,azért elég sok hátrány is jelentkezik. Ezeket most nem részletezném..."

Pedig részletezd nyugodtan.

eko 2008.12.05. 10:19:33

Szerintem arra gondolt, hogy a józsi a szomszéd utcából nem tud vele mit kezdeni a próbalámpával.
Ez pedig a szarrágó magyarisztánban fontos.
Piros lámpánál érdemes átnézni a szomszéd autókba: Milyen sok autónak ég valami hibaüzenet, vagy az inspekcióra figyelmeztető jel.
Mert a józsi csinálja az olajcserét ócsóé..
És nem tizen éves autókról van szó!

Kopi3.14 2008.12.05. 10:41:42

Shadowbull 2008.12.04 22:17:23

"A minnel egyszerubb szerelhetoseg ugyanolyan tervezesi szempont, mint az osszes tobbi."

Szerelhetoseg alatt melyiket ertjuk? 'Az osszeszerelhetoseget, vagy a kesobbi szet-es ujbol osszeszerelhetoseget?
Elobbi igen, fontos szempont. Utobbi meg kb nalatok. A beszallitoi vonalon, lampatestek, kapcsolok, bizonyos panelek, stb. meg nagy ivben leszarjak, hogy szetszedni hogy lehet, amikor ugyis cseres javitas van.

Shadowbull 2008.12.05. 14:08:45

Szerelhetosegen en azt ertem, hogy a gyarban meg a szervizben konnyen hozza tudjanak ferni, ill. a leheto legkisebb rafoditassal lehessen ki es beszerelni.

sb

Kopi3.14 2008.12.05. 15:18:39

Shadowbull 2008.12.05. 14:08:45

Mondjuk az egesz motort. vagy lampat. De utobbinal mar nem szempont manapsag a szetszerelhetoseg. Kapcsoloknal sem. Sot, nem is kovetelmeny a megrendelotol, igy nem is szerepel. Sokmindenre eleg korulmenyes megoldasok vannak, pl ajtopanelbol ablakemelo kapcsolokat kibogaraszni nem egyszeru.Le kell bontani a teljes panelt hozza.

Kopi3.14 2008.12.05. 15:19:22

Ja, vaslag: a Honda kilep a F1-bol, legkesobb az idenynyito elott, ha addig nem tudja eladni a csapatot, akkor azt megszuntetve.

primatus 2008.12.05. 15:31:58

Pistonhead

Megint a lényeget sikerült megtalálnod :-( Az ne zavarjon hogy még a gyári rádiót sem tudod kicserélni benne (nem egyszerűen) mert azt is figyeli a központi számítógép.

Egyszerűen nem szeretem, amikor egy számítógép dönt helyettem, hogy mit, mikor és hogyan használjak. Vannak helyzetek, amire a számítógép nincs felkészítve, amit Én meg tudnék oldani, de felülbírál, letilt mindent és trélerezhetem be egy szervizbe.
Amikor semmi nem fog működni, ami digitális (megint nem részletezett okok miatt), akkor egy régi (analóg) cucc vígan falni fogja a kilométereket.
/Felhívnám a figyelmedet.... azt is írtam, hogy elfogadnék egyet, de csak mint pluszt, a biztonsági kocsi mellé. Ugyanis tudom, hogy nagyszerű dolgokat lehet tenni egy ilyen rendszerrel..../

Persze, ha "CAN FAN" vagy, akkor hiába bármit is mondanom.... Nekem ez a véleményem és a vélemény szabad. A vita kedvéért nem fogok vitázni.

(Nem CAN -probléma, de pl. ma az új munkahelyi Octaviában nagyon tudtam utálni, hogy a tompított már akkor bekapcsolódik, amikor gyújtásra teszem. Nem tudtam kikapcsolni. Helyzetjelzőn kívül nem sikerült eredményt elérnem. A célt értem, de Nekem ez már nem O.K.

Kopi3.14 2008.12.05. 17:16:16

"ma az új munkahelyi Octaviában nagyon tudtam utálni, hogy a tompított már akkor bekapcsolódik, amikor gyújtásra teszem. Nem tudtam kikapcsolni. Helyzetjelzőn kívül nem sikerült eredményt elérnem."

Szokj hozza, EU-s eloiras, sot, ennel komolyabb is, hogy alabol ne tudj vilagitast kikapcsolni, ha rajta a gyujtas. Csak gyujtas levetelevel.

primatus 2008.12.05. 18:16:17

Majd előbb-utóbb visszavonják, mint az uborka méretére és görbületére vonatkozó szabályozást...... Baromság.

papa33 2008.12.05. 18:27:19

Saját kardjukba dőlnek az autógyárak ezzel a dobd el vegyél újat elvvel, mert ha ócska egy márka, átmegyek más márkához. Anno ittuk a nyugati gondtalanságát, mára semmivé lett.
De a válság okán elgondolkodhatnának a gyártók, valami új, egyszerűbb, olcsóbb gépeken (mert eddíg pumpáltatták a bankokat de ennek lehet vége). Valamikor csavarhúzó nélkül izzócsere, erre büszkék, ma szervíz, szégyen.
És az is szégyen, 35 évvel ezelőtt 8 literrel ment a Lada, mai (benyás) is ennyit eszik, még egyszer: 30-40 év telt el azóta.
Itt az idő váltani.
Amúgy szerintem (és én is benne vagyok) aki írja hogy csakis használt autó, szal egyrészt savanyú a szőlő. Mert mindenki újat akar, azzal menne messzeföldre nyaralni, csak nem reális, és bevallva másodautónak évi 2-4000 km telekre városon belül jó a használt.
Másrészt aki dolgozik, megérdemel egy újat 6 légzsákkal pl a gyerekek biztonsága esetére. Mért a német különb?

Shadowbull 2008.12.05. 19:18:05

"35 évvel ezelőtt 8 literrel ment a Lada, mai (benyás) is ennyit eszik, még egyszer: 30-40 év telt el azóta."

Hat ugye.... Az en valamikori E91 318i-m evett atlagban 8,5 litert, pedig en azert nem nagyon kimeltem, meg a benzinnel sem sporoltam.

Es azert az megiscsak 136 lovas vót, Euro4-es, es masfel tonna. Ha ugy jartam volna vele, mint egy Ladaval lehet, akkor meg elment volna szerintem 7 literbol is, vagy meg kevesebbol.

Ez a fejlodes.

sb

Shadowbull 2008.12.05. 19:19:01

"Mért a német különb? "

Miert lenne kulonb? Csak o atlagban tobbet termel, ezert tobbet is keres.

sb

Kopi3.14 2008.12.05. 19:24:46

papa33 2008.12.05. 18:27:19

ott a Logan, midnenki szidja, mint a bokrot, meg a TC-t, hogy dicserni merik. Vagy szidjak meg midnig rengetegen a koreait, hogy szar, meg moslek, meg halalos, stb. Vagyis a mai szarok azok a vevoi igenyek miatt olyanok, nem az autogyartok uri heppje miatt. Es hiaba megy at masik markahoz a vevo, ott sem kap mast.

Oseim Zaporozsece ment el 6,8-8 liter kozott, max 80-nal haladva, muszer szerint, 18-20 eve. Ezt a jelenlegi Alfa ugy tudja, esetleg jobb is, hogy azert palyazas is van neha benne, nehezebb, nagyobb az egesz jarmu, es fiatalabb kb 15 evvel. Vagy lehet az 20 is a zapor sem volt uj auto vetelkor.

PistonHead 2008.12.05. 22:02:41

"Szokj hozza, EU-s eloiras"

Még nem kötelezô a Tagfahrlicht. Ha ellenkezô rendelkezésrôl tudsz, linkeld be.

PistonHead 2008.12.05. 22:21:22

"Megint a lényeget sikerült megtalálnod :-("

Nem baj, te majd elmagyarázod :)

"Az ne zavarjon hogy még a gyári rádiót sem tudod kicserélni benne (nem egyszerűen) mert azt is figyeli a központi számítógép."

Kicserélni simán ki tudod, lefgeljebb mûködni nem fog, mert kódkártya vagy alvázszám kell neki. Azt próbáld meg felfogni a pici agyaddal, hogy ez nem azért van, mert világméretû összeesküvés történt, hanem hogy ne találd egy szép reggelen betört ablakkal és kibelezett mûszerfallal az autódat.

"Egyszerűen nem szeretem, amikor egy számítógép dönt helyettem, hogy mit, mikor és hogyan használjak."

Pedig barátkozz meg a gondolattal, hogy te a büdös életben nem fogsz tudni olyan gyorsan olyan jó döntéseket hozni, mint akár a leglassabb 4 MHz-es mikrokontroller. Elég ha az ABSt vagy az ESPt mondom példának. Te úgy a büdös életben nem fogsz fékezni.

"Vannak helyzetek, amire a számítógép nincs felkészítve, amit Én meg tudnék oldani, de felülbírál, letilt mindent és trélerezhetem be egy szervizbe."

Mondjál néhány ilyen példát, amit te "meg tudnál oldani", de ennek ellenére trélereztetni kell az autót.

"Amikor semmi nem fog működni, ami digitális (megint nem részletezett okok miatt)"

Pedig nyugodtan sorold azokat az okokat, mert eddig egyet sem hallottunk.

"akkor egy régi (analóg) cucc vígan falni fogja a kilométereket."

Tévedés. Egy analóg kimenetû szenzornál ha elszakad a kábel, akkor sanyi van. A CAN egyik vezetékének szakadásánál simán megy a kommunikáció tovább (ezért van kettô). Az analóg cucc azt hazudik amit akar, CAN esetében nincs kamu adat a checksum miatt.

"Persze, ha "CAN FAN" vagy, akkor hiába bármit is mondanom...."

Nem vagyok "fan", de neked halvány lila fingod nincs a CAN-rôl, és a baromságokat minden esetben kijavítom.

gnme 2008.12.05. 22:24:24

"...

Miskolci Egyetem Gepeszkar :)

sb..."

Háta fa?omat már. Itt veszekedünk bazzeg ahelyett hogy a Rokiban söröznénk.

Én kiválóan sörözök. :)

:)

PistonHead 2008.12.05. 22:25:14

"Szerintem arra gondolt, hogy a józsi a szomszéd utcából nem tud vele mit kezdeni a próbalámpával.
Ez pedig a szarrágó magyarisztánban fontos."

Remélem ez nem komoly. Nem ismerem a magyar szervizeket, de tényleg képtelenek egy olyan busz mûködését megtanulni, aminek alapjaihoz elég az általános iskolai fizika tananyag?

"Piros lámpánál érdemes átnézni a szomszéd autókba: Milyen sok autónak ég valami hibaüzenet, vagy az inspekcióra figyelmeztető jel."

Na ne, ezt már tényleg nem hiszem el. Még ha síkhülyék is a CAN-hez, egy csomó autónak van rejtett inspekciónullázó funkciója, semmilyen mûszer nem kell hozzá, csak 5 percet guglizni a neten.

Shadowbull 2008.12.05. 22:44:44

gnme 2008.12.05. 22:24:24

Bakker, tudod mikor voltam utoljara a Rokiban? Van annak man vagy tiz eve is :)

Igaz most voltunk a nyaron nosztalgiaturan, hat ocsem, olyan kiraly modon kipofoztak az egyetemvarost, luxus a kobon.

Amikor mi jartunk meg egy lepratelep volt, de imadtuk :)

sb

qualitaet 2008.12.05. 23:13:03

Shadowbull

(Kicsit lassan haladok a válaszokkal, de nincs több időm :)



"Erdekes dolog ezt pont toled olvasni. Asszem ha Chavez megvalositana amit akar, es te ott elnel, teged huzanank ki a legelsok kozott az 550i volanja mogul, es kotnenek fel az elso fara.

Jobb esetben mehetnel a Gulagra, mint a tarsadalom ellensege, a kulak, a haracsolo, a kizsakmanyolo, vagy valami hasonlo nep ellensege.

Nem tudom, nekem ez nem hianyzik. Egeszen pontosan borsozik a hatam az ilyen Chavez-felektol. Putyin se jobb, se a kinaiak."


Nos, kicsit visszadobnám a labdát és azt kell ,hogy mondjam kicsit csodálkozom, hogy egy olyan tájékozott faszinak mint Te, annak a szájából ilyen sarkított csacsiságot kell hallanom.

Eledjére.
Lehet, hogy nem tudod, de Caracasban és Venezuela-szerte olyan súlyos milliomosok és olyan autókkal szúrják, hogy én a szarommal, pláne a személyemmel aligha keltenék feltünést.

Nem kötnek és soha nem is kötöttek fel senkit, kiváltképp nem háborgatnak az anyagi helyzete miatt.
Felelősségre vonás tekintetében valószínűleg Ecuadorra gondolsz ahol több mintegy kétszáz embert állítanak bíróság elé - politikusokat, bankárokat ,minisztereket . (ami a legszebb: nyolc volt elnököt is !).

A vád: Hamis ideológiákkal történt külföldi (naná, hogy IMF+USA) kölcsönök felvétele, az ország felelőtlen eladósítása.

Továbbá:

Közvagyon eltulajdonítása, hűtlen kezelés, írathamísítás, uzsorahitelezés, tiltott vagyonszerzés.

A vádlottak az országot nem hagyhatják el és vagyonuk is bűnügyi zár alá került.

(De szép, nem? Pontról-pontra ez kéne idehaza is. Kísérterteties a hasonlóság:))))

Raffael Correa elnök ezzel egyidejüleg azzonnali hatállyal felfüggesztette a törvénytelen hitelek visszafizetését. (Nem tudom honnan vetted a múltkor, hogy ezt Venezuelának vagy másnak köllene helyettük fiztenie...)

Senki mást nem basztatnak ,csak a velejéig korrupt, hazaáruló tolvajokat.
Lehet, hogy Chávez is tervez ilyesmit, de ott is legfejjebb a neoliberális hiénák bértolvajainak van félnivalójuk.

Én meg minden vagyok, Papi csak komcsi nem, az anyai ,tervezőmérnök-iparos nagyapám teljes vagyonát és a jelenlegi otthonomul szolgáló ingatlant a tetves vörösök szőrőstül-bőröstül elorozták anno. Utóbbit 1959-ben visszakapták a nagyapám egy igencsak magas funkcióba került zsidó barátja hathatós segítségével.
(Az illetőt, családját, és népes rokonságát a Nagyfater bújtatta, úgyhogy aki antiszemitának próbál bélyegezni a későbbi viták során az szintén nagyon rossz fát húgyozik le.)

Amerika minden olyan elemet démonizál és fasisztának vagy kommunistának bélyegez, és a jól bevált recept szerint lejárat aki vagy ami szembe helyezkedik vele, korlátozza hegemóniáját,kritizálni merészeli a politikáját, vagy a szent és sérthetetlen kedvenceit.


Amerkának az többek közt az fáj de kibaszottul, hogy például Rio de Janeiróban Argentína, Brazília, Bolívia, Ecuador, Paraguay, Uruguay és Venezuela gazdasági miniszterei megállapodtak a Banco del Sur (Déli Bank) megalapításáról. A venezuelai elnök kezdeményezésére létrejött új dél-amerikai hitelszervezet - 7000 millió dollár alaptőkével- nem titkolt célja a Világbank és az Amerikaközi Fejlesztési Bank –ezáltal az USA- befolyásának csökkentése a térségben.

Nem hinném, hogy ezekben az országokban katonai junta vagy diktatúra van. EGYSZERŰEN BETELT A POHÁR.

Amúgy meg Putyin-pláne Chávez- ezredannyi kárt és bajt nem okozott sem a világnak, sem Magyarországnak, sem jelenlegi hazádnak(D) mint a kretén Bush és nomenklatúrája.
Ezektől féljél, ne Cháveztől...

papa33 2008.12.06. 00:46:10

Na most hibriddel jöttek a szenátushoz pumpolni a nagyok a maszek sugárgép helyett, igaz több lóvéért.
De még mindíg nem vezették elő a kilábalási változásokat. Nem is kapnak még.

primatus 2008.12.06. 01:07:21

Pistonhead


"próbáld meg felfogni a pici agyaddal"

Ezzel a bunkó, fellengzős stílusoddal menj a francba! Szóra sem vagy érdemes.......

PistonHead 2008.12.06. 17:57:44

"Ezzel a bunkó, fellengzős stílusoddal menj a francba! Szóra sem vagy érdemes....... "

Az, hogy én bunkó vagyok, sajnos semmit nem változtat azon a tényen, hogy síkhülye vagy az elektronikához, és ostobaságokat böfögsz be ide.

primatus 2008.12.06. 18:27:30

Ezt miből sikerült (abszolút tévesen) megállapítanod? Egyszerűen nem szeretem, ha a gázpedálom egy ellenállást nyomogat. Több a hibalehetőség ezeken az autókon és drágább javítani. Te urbanizációs közegből indulsz ki, ahol a pénznek és a hozzáférhetőségnek nincs korlátja. Én viszont alapvetően abból, hogy egy gép-jármű (direkt szétbontva) arra való, hogy engem a legmostohább körülmények között is vigyen el mindenhova és könnyen javítható legyen. Nem leértékeltem az elektronikus fejlődést, hanem Nekem nem felel meg az elvárásaim tekintetében. A mai dízelek pont azt a megbízhatóságot és egyszerűséget vesztették el, amit szerettem bennük. A célt értem, de attól még Nekem kell, maximum "2. autónak"....
Lehet ezzel vitatkozni, de nem érdemes.... a sértegetéseidet pedig tartsd meg. Elég gyáva dolog ezt itt előadnod.

eko 2008.12.07. 12:41:03

"Na ne, ezt már tényleg nem hiszem el. Még ha síkhülyék is a CAN-hez, egy csomó autónak van rejtett inspekciónullázó funkciója, semmilyen mûszer nem kell hozzá, csak 5 percet guglizni a neten."

Pedig sajnos elhiheted. Komolyan ez a helyzet:
"Minek vigyem szervizbe?! Megy. Azok csak a pénzt kérik el a semmiért.. Engem nem zavar az a lámpa.."

Ha tudnád hányszor hallottam már ilyeneket..
És ami a legszomorúbb, hogy ez nem (csak) a kispénzű autótulajdonosok mentalitása..

PistonHead 2008.12.07. 14:58:35

"Ezt miből sikerült (abszolút tévesen) megállapítanod?"

Onnan, hogy veled ellentétben én folytattam szakirányú tanulmányokat, ha eddig nem esett volna le :)

Másrészt abból, hogy lófasz érveket sem tudtál felhozni a hülyeségeidre. A nulla tudás melletti önfényezést meg inkább nem minôsíteném.

"Egyszerűen nem szeretem, ha a gázpedálom egy ellenállást nyomogat."

Aztán miért rosszabb egy nyúlásra, kopásra, szakadásra hajlamos bowden húzogatása helyett potenciómétert nyomogatni? Fejtsd ki nekünk, kedves mester.

"Több a hibalehetőség ezeken az autókon"

Baromság. Egy analóg vezérlésû autó kábelkorbácsai és topológiája pont hogy sokkal bonyolultabb, mert buszrendszer híján direktbe van bekötve minden, sokszor többszörösen.

"és drágább javítani."

Ez is hülyeség. Csak érteni kéne hozzá. Neked hülyeségek szajkózása helyett egy tankönyv kinyitását javasolnám, kezdve pl. ezzel:
www.amazon.de/dp/3834802972/

"Te urbanizációs közegből indulsz ki, ahol a pénznek és a hozzáférhetőségnek nincs korlátja."

Te milyen pénzrôl beszélsz? Mitôl lenne drágább egy olyan kábelkorbács, amin digitális jel folyik, egy olyannál, amin analóg? Nem kurvára mindegy a réznek? Ha meg az egyik ECU szarik be, tökmindegy hogy analóg volt-e, vagy digitális, sokba fog kerülni.

Másrészt, milyen hozzáférhetôség? Falura nem viszi ki a tankönyvet/alkatrészt/szerszámot a posta, oda nem kötik be az internetet? Ne akasszál már hasba a hülyeségeiddel.

Azt még mindig nem bírtad összeszedni, hogy szerinted mik a CAN hátrányai, pedig ennyi hadoválás után már igazán érdekelne néhány konkrétum.

PistonHead 2008.12.07. 15:09:09

"Pedig sajnos elhiheted. Komolyan ez a helyzet:
"Minek vigyem szervizbe?! Megy. Azok csak a pénzt kérik el a semmiért.. Engem nem zavar az a lámpa..""

Szomorú olvasni ezt. A legszomorúbb azonban az, hogy általában a legostobább emberek hiszik magukról azt, hogy kurvára értenek mindenhez (primatus az élô példa). Komolyan, ezek pl minek járnak kórházba? Ha olyan marha okosak, mûtsék meg magukat otthon.

"Ha tudnád hányszor hallottam már ilyeneket..
És ami a legszomorúbb, hogy ez nem (csak) a kispénzű autótulajdonosok mentalitása.."

Ha egy ócska fos 10 éves Suzukim lenne, sem lenne szívem elhanyagolni, vagy mindenféle szar teszkóolajat beleburogatni minôségi motorolaj helyett. Ha végképp ruppótlan lennék és nem tudnám megfizetni a szervizt, túrnám a netet szerelési infók meg gyári dokumentáció után, és vennék legalább egy service manualt, hogy legalább félig-meddig szakszerûen tudjam javítani az autót. Pont a szegény ember nem engedheti meg magának, hogy egy rozoga megbízhatatlan szarral közlekedjen, ami ki tudja mikor szarik be és ki tudja mikor kell rá költeni. Értetlenül állok az igénytelenség elôtt.

mark 84 2008.12.07. 18:30:52

Had tegyek fel egy nem is annyira költői kérdést az uraknak(és esetleg hölgyeknek).Sokaknál olvastam a nagy tutit,miszerint használt autót kell venni,mert ugyebár "had ne én bukjam már be azt az értékvesztést,ami bekövetkezik közvetlenül a jármű forgalomba helyezésekor".Ez szép és jó,de ha mindenki ilyen okosan dönt ki veszi meg az új autót,amiből lesz a hőn áhított használtautó?

primatus 2008.12.07. 18:38:23

Pistonhead!


Gyáván gyalázkodni baromira bírsz, talán fel kellene keresned egy elmegyógyászt.

Ha még mindig nem esne le a tantusz.... semmilyen ECU nem érdekel, sem analóg, sem digitális rendszerben.

Az, hogy szerinted mondjuk olcsóbb fenntartani egy modern rendszert, mint egy hagyományost, az külön elmekórtani eset. A hagyományosnál, az összes befecskendező fúvóka cseréje megvan mondjuk 15 ezer HUF-ból, míg egy darab adagoló-fúvóka egység újonnan, megközelíti a 200ezer HUF-t. Nem beszélve egyéb dolgokról, mint pl. a légtömegmérő 50-60ezer HUF, amik rendszeres kiadást jelentenek. Úgyhogy leszakadhatnál a kábelkorbács árának problémaköréről (feldughatod a CAN korbácsot a seggedbe), mert nem erről beszéltem idáig. Ha akarnád, értenéd, de mivel valószínűleg ebből élsz, ellentétesek az érdekeid azokkal, akik olcsó és megbízható autóval akarnak közlekedni (idézet tőled: "Ha egy ócska fos 10 éves Suzukim lenne").
( Jobb lenne, ha visszafognád magad, mert egyszer a bumeráng véletlenül megtalál!)

Shadowbull 2008.12.07. 19:15:27

primatus 2008.12.07. 18:38:23

A Lada bonyolultsagu autoknak regen befellegzett. Es nem azert mert a gyartok ki akarnak veled baxni.

Amugy meg a tobbseg nem akar primitiv autokkal jarni.

Semmi gond nincs azzal, ha neked az tetszik, csak ne karhoztasd a vilagot amiatt, hogy maskepp gondolkodik mint te.

sb

primatus 2008.12.07. 19:37:00

Nem kárhoztattam. Mindössze annyit mondtam, hogy "második autónak" azt is elfogadom. :-)
A másképp gondolkodás kapcsán pedig én lettem sértegetve és nem fordítva. Egyszerűen és passzívan elmondtam az én megközelítésemet, amit nem kell tömegeknek követnie (nem is követik, ezért csak rétegpasszió a veteránozás) erre elég durván sértegetést kaptam.
(A teljesség kedvéért, mert nekem címezted, de a magam részéről ezennel lezártam.)

Kopi3.14 2008.12.08. 03:07:47

primatus 2008.12.07. 18:38:23

Pistonmhead a CAN-buszos nyálverésedre reagált, arra kéne valamit modnanod, kíváncsian várnám az ezirányú alátámasztását állításodnak.

"A hagyományosnál, az összes befecskendező fúvóka cseréje megvan mondjuk 15 ezer HUF-ból, míg egy darab adagoló-fúvóka egység újonnan, megközelíti a 200ezer HUF-t. Nem beszélve egyéb dolgokról, mint pl. a légtömegmérő 50-60ezer HUF, amik rendszeres kiadást jelentenek."

Mesélj már, mennyire rendszeres az a légtömegmérő csere? Heti, havi, neadjisten napi rutin?mi a hagyományos? Az adagolót beleszámoltad? Figyelembe vetted, mennyive komolyabb előírásoknak kell megfelelni a mai rendszerknek, a korábbiakkal szemben? CR-ről is mesélnél nekünk, tudatlanoknak? És akkor ezek mellé, valami statisztikát midnezekről, hogy mennyi járműnél az éáltalad emlegetett hibák milyen gyakran fordulnak elő.

qualitaet 2008.12.05. 23:13:03
"7000 millió dollár alaptőkéve"
Jé, van pénz budipapírra?

"Raffael Correa elnök ezzel egyidejüleg azzonnali hatállyal felfüggesztette a törvénytelen hitelek visszafizetését."
Hmm. Tudod ez mivel jár az adott országra nézve?

"Nem tudom honnan vetted a múltkor, hogy ezt Venezuelának vagy másnak köllene helyettük fiztenie..."
Legalább annak válaszolj, aki modnja. Figylemesen olvass.
Ezt ugyanis történetesen én írtam, országnév nélkül, mert nem tudom pontosan. Lényege, valamelyik Venezuela szomszédja ország államkötvényeinek a kamatát nem fizeti ki, hanem felülvizgáljat címszóval megtagadja. pár éve elkövetett már egyszer haosnlót, akkor államcsődöt jelentett mellé. most eme kötvényeknél Venezuela vállalta, hogyamennyiben a kibocsátó ország nem tud fizetni, akkor x száz millió dollár értékig ő fizet. És azért állami szinten sem illik eljátszani a becsületet, mert fájdalmas következményei lehetnek manapság. tudod, globalizált piac, ami miatt most Mo-n is oskan szívnak.

Vagy az gondolod, ez lenne a helyes mo-n is? A hiteleket felmondani, hogy nem fizetjük őket ki? Igazán remek meglátás, modnhatom.

primatus 2008.12.08. 07:44:10

"nyálverésed"

A gyengébbek kedvéért még egyszer: Lezártam!

qualitaet 2008.12.09. 17:44:04

"Jé, van pénz budipapírra?"

Az amerikaiak adósságtengeréhez képest valóban fagyipénz.
Szerintem szívesen cserélnének velük most az USA-ban.

Mennyivel jobb lehet 7000 milliót elkölteni SAJÁT WC papírra mint millárdokból tömködni az 1000-szer akkora lukakat, no meg vesztes háborúkat finanszírozni, veszteséges iparágakat röhejes módon, lúzer kommunista állam módjára szubvencionálni és fűnek-fának tartozni.

Nézőpont kérdéseez a "budipapír"...
Dél-Amerikában még láthatják az alagút végét, az USA viszont egy sötét gödörben van ahonnan lófasz sem látszik:)

qualitaet 2008.12.09. 17:45:25

mint EZER milliárdokból ,bocs.

qualitaet 2008.12.09. 18:42:22

""Legalább annak válaszolj, aki modnja. Figylemesen olvass."

Bocs.

"Hmm. Tudod ez mivel jár az adott országra nézve?"

Igen. Pont azzal amivel Lengyelországra nézve 1995-ben. Semmivel.

"És azért állami szinten sem illik eljátszani a becsületet, mert fájdalmas következményei lehetnek manapság."

Ja. Eklatáns példája az Amerikai Egyesült Államok.:)
Amúgy meg a neolib. tőke IMF-estül pont telibeszarja a becsületet amíg egy árva cent hasznot is tud cupákolni a csontig lerágott húsú országokból.
Alig várták,hogy nagy kegyesen "odadhassák" a legújabb, a Kádár- rendszer alatt összesen felhalmozott adósság (22 mrd USD) mértékét jócskán meghaladó 25, millárd dolláros hitelt.
Sikerült ismét Magyaroszágot rátenni arra a pórázra amit az ezrdfordoló előtt keservesen lerázott magáról.

"tudod, globalizált piac, ami miatt most Mo-n is oskan szívnak."

Igen, és amitől Venzuela&Co messze nem függ annyira.Felmodják. És akkor mi lesz? Megfeddi őket az USA? :)
Vagy az EU?!! ( akiknek már ugyanúgy tele van a faszuk, hogy Amerika minden politikai kérdésbe belepofázik és minden stratégiai lépésüket megkontesztál, a rájuk is átlőcsőlt csődjükről nem is beszélve.)

"Vagy az gondolod, ez lenne a helyes mo-n is? A hiteleket felmondani, hogy nem fizetjük őket ki? Igazán remek meglátás, modnhatom"

Erre csak Téged idézlek:

"Figylemesen olvass.
Ezt ugyanis történetesen én írtam" Egészen pontosan így:

"mintegy kétszáz embert állítanak bíróság elé - politikusokat, bankárokat ,minisztereket . (ami a legszebb: nyolc volt elnököt is !).

A vád: Hamis ideológiákkal történt külföldi (naná, hogy IMF+USA) kölcsönök felvétele, az ország felelőtlen eladósítása.

Továbbá:

Közvagyon eltulajdonítása, hűtlen kezelés, írathamísítás, uzsorahitelezés, tiltott vagyonszerzés.

A vádlottak az országot nem hagyhatják el és vagyonuk is bűnügyi zár alá került.

(De szép, nem? Pontról-pontra ez kéne idehaza is. Kísérterteties a hasonlóság:))))

Ki beszél itt az adósság visszafizetésének megtagadásáról?

taurus0 2009.01.30. 23:38:30

Sajnos meg nem olvastam vegig (igerem, megteszem), ezert bocs, ha mar volt.

Az autok avultatasa temahoz: angolul "planned obsolescence" es nem csak autok eseteben babralnak ki igy a vasarlokkal, hanem gyakorlatilag minden ipari termek eseteben ez van (kiveve par markas cuccot, bar ezek a markak altalaban nem a legelterjettebbek, mert dragak).Az autok eseteben raadasul van ra egy nagyon jo bizonyitek: teherautoknal az 1 millio futott kilometer teljesen megszokott, es egyaltalan nem szoktak lerohadni 100-200-300 ezer utan. Vagyis letezik a technologia a tartos auto gyartasara, csak az autogyar ugy gondolkodik, hogy most lehet, hogy el tud adni egy csomo ilyen kocsit, de 10 evig senki sem akarja mag lecserelni, igy nem lesz bevetele. Ezert inkabb olyat gyart, amit par ev utan le kell cserelned (az ujat is arcfelvarras utan "teljesen attervezett"-kent reklamozza), igy allando bevetelt biztosit maganak. Az persze ot nem fogja erdekelni, hogy kozben feleljuk a vilag eroforrasait.
süti beállítások módosítása