HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Ford villanyautó 2011-re?

2008.12.04. 18:08 Andróczi Balázs

Nem csak a GM kezdett vad ígérgetésbe a kormányzati kölcsön kedvéért

Vélemények az azonos című hírünkről.

21 komment

Címkék: hír ford

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr30804465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.04. 18:19:51

Már megint az ál-fejlődés... Javaslom megtekintésre ezt a kétórás kis filmet:

video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en

Nem szentírás, de elgondolkodtató. Az autós rész kb. 45 perctől jön benne. A többi is tanulságos...

GatyaPityu 2008.12.04. 19:16:28

Végre valami hasznos, előnyös hatása is van a pénzügyi-gazdasági válságnak. Itt az ideje alternatív megoldásokat keresni a szénhidrogén alapú üzemanyaggal működő gk. helyett, és letörni a kapzsi, milliárdos arab olajsejkek kielégíthetetlen pénzéhségét.
A NatGeo-n hallottam egy lehetséges megoldást: hidrogén alapú üzemanyag cella - csak a hidrogéngáz előállítása nehézkes még manapság.

Kopi3.14 2008.12.04. 20:03:03

Atro · keresemaparom.freeweb.hu 2008.12.04. 19:16:28
Meg a szallitasa, tarolasa. Minden tuzeloanyag-cella hidrogenen alapul valahol, mert a forditott vizbontas folyamatat hasznalja ki. Aztan hogy szenhidrogen vagy sima hidrogen a forrasa, mar mar kerdes.Egyebkent hidrogengazt eloallitani nem nagy kunszt, neked is menne otthon, ket ceruzaval- szigorúan grafit- ket rezdrottal meg egy zsebteleppel, 9V-os kis elemmel, stb. altalanos iskolai kemia. :)

Egyebkent elektromos autoknal ket nagyon problemas dolog van jelenleg: kapacitas, toltesi ido. Az elettartam meg most kiserletezodik.

PistonHead 2008.12.05. 09:40:24

"Egyebkent elektromos autoknal ket nagyon problemas dolog van jelenleg: kapacitas, toltesi ido."

Meg a többszáz kilós akksik, amiket állandóan hurcolásznod kell.

Kopi3.14 2008.12.05. 10:43:15

PistonHead 2008.12.05 09:40:24

A tomeg a legkevesbe sem akadalya a terjedesuknek. ellenben a masik kettovel. Es annyira a tobbszaz sem allja mar meg a helyet.

Shadowbull 2008.12.05. 20:20:45

Volt szerencsem tegnap latni az elektromos Minit.

Nincs benne csomagter, se hatso ules.

Valami 300 kiloval nehezebb, mint a normal.

Es az egy pocs kisauto.

sb

Magyar Huszár 2008.12.07. 09:28:13

Ez a villanyauto mizéria tiszta vicc.....
Már rég LÉTEZIK 12 éve 1996-ban megcsinálta a GM: 100% villany meghajtásu autot, ugy hogy 260km-es hatotávolsábs volt 12 évvel ezelött !!!!

en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

csak elö kéne szedni,és nem kell se kifejleszteni ujat,sem egyéb hüJJJe kifogást gyáratni hogy "nem tudjuk megcsinálni..."

Magyar Huszár 2008.12.07. 10:53:12

uk.youtube.com/watch?v=1_tqTxEHITQ

0-96km/h 3,6 sec
480km hatótávolság


480km kinek kevés?

Shadowbull 2008.12.07. 16:15:22

"csak elö kéne szedni,és nem kell se kifejleszteni ujat,sem egyéb hüJJJe kifogást gyáratni hogy "nem tudjuk megcsinálni..." "

Valamiert megiscsak fejlesztenek a gyartok, ezerrel.

sb

Shadowbull 2008.12.07. 16:16:26

"480km kinek kevés? "

Nem a hatotavval van a legfobb baj, hanem a feltoltesi idovel.

Nekem pl. a 480km keves, mert ha mar megyunk, egyszerre tobb mint 600-at megyunk.


sb

Magyar Huszár 2008.12.07. 17:12:30

"Valamiert megiscsak fejlesztenek a gyartok, ezerrel."

inkább: ugy csinálnak mintha.....

Magyar Huszár 2008.12.07. 17:13:28

és hányszor mész egy évben 480nál többet egy nap alatt?

Shadowbull 2008.12.07. 19:13:07

"inkább: ugy csinálnak mintha..... "

Jelen pillanatban a legnagyobb szopas a lithium-ionos akksikkal van. Jelenlegi formajukban nem nagyon alkalmasak jarmuvekbe.

"és hányszor mész egy évben 480nál többet egy nap alatt? "

Teljesen mindegy hanyszor, ha egyszer nem tudok menni, ahova akarok, mar az is sok, olyan auto nem kell.

Amugy meg 10-bol 8szor. Gyakorlatilag hetkoznapokon nem hasznaljuk az autot, csak ritkan. Ha meg megyunk, akkor minimum 630 kilometert.

sb

Magyar Huszár 2008.12.08. 18:25:12

Ennek örülök hogy mindketten tömegközlekedtek,vagy bringáztok hétköznaponként.
Sajnos azonban a többség nem ilyen, hanem kényelmes aki hétköznap is 10-20km-ért autoba ül.Persze üljön, ha meglenne a megfelelö technologia (végül is megvan,csak visszatartják) amivel nem fullasztja meg a belvárost.

Shadowbull 2008.12.08. 20:04:27

A technologia nincs meg, es nem tartja vissza a kutya sem.

sb

Shadowbull 2008.12.09. 17:49:23

A villanyautozas?

Jelenlegi formajaban valoban.

Magyar Huszár 2008.12.09. 18:19:19

rolad szolt az elözö hsz...tudod te jol.

Shadowbull 2008.12.09. 19:01:07

Nezd, en csak abbol tudok itelni, amit lattam.

Ismered a Mini-E-t, gondolom.

Most direkt megneztem az adatait.

Egy 260 kilos akksi van benne. A teljes hatso ulessort elfoglalja. A leggyorsabb toltesi ideje 2,3 ora (240V/60A/14,4KW).

A hatotavja FTP ciklus szerint 209 km.

Varosi szaladgalonak elmenne annak, aki max 2 embert szalit, ha mar gyereked van, maris nem jo.

Hosszutavra nem jo.

Raadasul rohadt draga, en valami 250e euro/darabrol hallottam, persze ez prototipusar, de az akksik szeriagyartasban is rohadt dragak maradnanak, legalabbis az elejen.

Namost ha egy kicsit nagyobb autot akarunk, nagyobb hatotavval, akkor meg nagyobb akksi kell, meg nehezebb, meg tobb helyet elfoglalva....

Ezert mondtam, hogy a technologia ugyan elviekben letezik, de a gyakorlatban eros prototipus szint.

Es akkor nem is tudjuk, hogy mondjuk az akksinak milyen gyerekbetegsegei vannak.

Ketsegtelenul ez a jovo utja, de azert a full elektromos autozas (talan sajnos) meg messze van.

sb

Kopi3.14 2008.12.09. 19:03:54

Magyar Huszár 2008.12.07. 17:13:28

kb havonta ketszer, vagyis havonta egy hetvegen. Jelenleg leginkabb repulovel, amikor senki nem megy haza autoval. Egyekbent meg a hetvege oylankor kb 2400 km, nem 480. hazautra kellene ket tankolas, amihez szukseges lenne plusz tizensok ora, amig sikerult rendre feltolteni. Jelenleg halott meg az elektromos autozas.
Egyebkent abban igazad van, a technologia adott regota, konkretan Nicola Volta ota az energiatarolas, es tobb, mitn szaz eve az elektromos auto is. Megsem kepes semmire varosi kozlekedesen kivul.

Shadowbull 2008.12.09. 19:38:12

Kopi3.14 2008.12.09. 19:03:54

Szerintem Magyar Huszar ott koveti el a gondolati hibat, hogy egyszeruen nem veszi figyelembe a vasarloi igenyeket.

Igaz, hogy rengeteg auto jar kis tavokat, amire tokeletesen eleg lenne egy villanyauto. Meg nem is kene 200kmes hatotav.

Viszont sokan szeretnek az autojukat neha tobbre is hasznalni. Megha ritkan tortenik, akkor is. Viszont 2 autot fenttartani azert, hogy az egyik varosi szaladgalo legyen, a masik meg utazo, na arra nagyon kevesen vallalkoznanak.

Ez nem begyoposodes, ez szimplan csak logikus kovetkeztetes.

Raadasu nalam pl. a toltes sem megoldott, ugyanis a Mondeo az utcan parkol....

A Volt talan egy eletkepes koncepcio. En kivancsian varom.

Hacsak el nem sopri az idok szele a GM-mel egyutt...

sb
süti beállítások módosítása