HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Megéri-e átlagembernek filléres autóval járni?

Öreggel kihúzni a nehéz időket

2008.12.27. 00:54 Csikós Zsolt

Bizonyos körökben tényként kezelik, hogy öreg, filléres autóval kell közlekedni, mert minden más színtiszta pénzkidobás. Mint ahogy bizonyos körökben tényként kezelik azt is, hogy a cigaretta, az alkohol és a bekötetlen biztonsági öv szemernyivel sem rövidíti meg az életet. Lol.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

69 komment

Címkék: használtautó öregautó

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr83843324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.27. 01:28:00

Nem úgy volt, hogy lesz a szavazásnál egy fix menüpont a szerző felé? :-)

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.27. 01:31:30

De hogy ontopic is legyek: tavaly megvettem a Winkler könyvét, azóta öregautó-szerelmes vagyok.

w211 2008.12.27. 02:31:15

Látom más sem tud aludni,hosszú vót a karásony.Csík-úr,nézegetek egy 83-as W126 SD-t,mi a vélemény nagy álltalánosságban róla? 5-hengeres usa verzió,gyári dízel.Át lehetne élni vele a váságot?

dextercapo 2008.12.27. 02:55:41

vannak egyszeru , olcson fenntarthato autok , nem presztizs , de mindenki utd regi , megbizhato , olcson fenntarthato autot amit siman el lehet hajtani joparezer km-t .
egy egy forintert vettem az automat es az elmult negyvenezer km alatt egyszer sem hagyott cserben . ha elromlik megjavitom , ha valami kell , beleteszem . melyik mai autoba (can busszal) lehet par ezresert beszerelni kozponti zarat , riasztot , ulesfutest stb ?
nem izgatnak az uj autok .
vegyetek polszkit . mindenki azt mondja hogy megbizhatatlan - en nem igy latom . kapott egy gyujtaselektronikat es kesz . persze jatekbol erositgetem , kemenyitem , de igazabol csak autozok , hasznalom es fillerekbol felujithato ha valami gond van . uj fekmunkahenger : 1000 ft . legszuro 450 , ac felujito keszlet 300 - olajszuro ... hat az nem cserelheto :)
byebye 60.000ft-os markaszervizes olajcsere :)
nezzuk csak . egy olajcsere otthon nekem kb het ezer ft - legyen tiz . a megmaradt otven k-bol lehet most venni ugy ketszaz liter benyat - atlatg ot liter alatt marad a fogyasztasom , igy ez mondjuk eleg negyezer km-erre . cserebe ha gond van , akkor nem kell elsokent egy marek tizezrest elokesziteni . van klubja , hozzaertokkel , szakertokkel es alkatreszekkel . nem fogok vele taxizni , de barmikor el lehet vele indulni az orszag tulso sarkaba .

Csokis · http://csokis.blog.hu 2008.12.27. 06:58:23

És hová ikszeljen a szavazásnál az, aki öreg rommal jár, nem ért hozzá, szív, mint állat, oszt' mégis szereti?

ZsoltK 2008.12.27. 08:41:43

dexter, könnyű neked, mert buherálod. ha nem buherálnád ... úgy lennél mint én: vettem egy Bogarat, ez volt az első fázis aka. luzer. Elindultam a lejtőn és a harmadik motor után vettem egy Volgát. De itt már okos voltam és eljutottam oda, hogy ha kell én mászok alá. De nem kell, mert azzal kezdődött a Volga sztori amivel minden öreg autónak kezdődnie kell: átnézni / nézetni. Amit kell megcsinálni magad / megcsináltatni (jelen esetben: fékek, kuplung, váltó, termosztát, motor, karburátor) és innentől használható. De ez is fájt 100 ropiba. Ebből a pénzből persze tengernyi dolog elkészült az autón, mert olcsó. De ehhez luzer státuszban el kell tapsolni temérdek pénzt, amiből minimum egy új autó kijön.

Vagy autószerelőnek születik az ember, de ez egy másik történet. Én nem mondanám, hogy vegyetek öreg autót ész nélkül mert ez megcsömörlött, rosszindulatú, kárörvendő emberre vall. Az öreg autó azoknak ajánlott akik nem félnek a villáskulcstól és a nyakukba ömlő olajos létől. Azok viszont piszkosul fogják élvezni,mert egy öreg autó élvezet. Volt a kezem között mindenféle modern autó, de csak ezek az öreg vasak olyanok, hogy az ember a munkahelyén már számolja a perceket mikor mehet haza végre az öreg vashoz.

Mellesleg az sem előnytelen, ha az asszony megbocsájtó. Emlékezzünk csak Csikós kolléga posztjára a Tipo karburát szerelésről és a feleségre vonatkozó részekről :) (tegnap délelőtt pld. 3 órát szívtam egy egyszerű helyzetjelzővel, mert a fél autót szét kellett szednem egy öreg vezeték miatt. Ilyen ez de csak kisebb családi vita lett belőle:D )

pszihoapu 2008.12.27. 09:07:57

Én vettem 125 pénzért egy 18 éves dízelt. A szokásos cseréken kívül (vezérlés, fékcsövek, vízpumpa, szilentek, stb) egy 70 pénzes nem várt költség keletkezett. Összesen kb 200 pénzt költöttem így el, DE...
Új vez.szíj, új két gögő, új vízpumpa, első-hátsó futóműben minden cserélhető cserélve lett, a lengéscsillapító kivételével. Új fékcsövek, elől fém, gumi; hátul gumi. Két év múszaki és egy év zöldkártya. A cserélt dolgoknak a nagy része még bőven ráért volna !!!
Áprilisban vettem azőta 20ezret beletettem, ennek a felét azelőtt, hogy bármi cserélve lett volna.
6 litert eszik, korához képest jól megy, nekem megérte, ennyit szántam is rá és így tudom mi mikor lett rendbetéve. Bármikor bárhová elmerek vele indulni !

Kuss3 2008.12.27. 09:25:31

aki nem ért az öreg autóhoz és a használt autó vásárláshoz az ne űzze ezt a sportot vagy vigyen magával szakértőt (értsd: típus buzit) és akkor nem szív vele vagy nem akkorát.
Amúgy meg pofon egyszerű a dolog vesz itthon egy autót ami nincs szétrohadva és a többi nem számít, mert külföldről fillérekért lehet hozni (vagy már behozottat venni ) olyat amit rendesen szervizeltek még öreg korában is. Elég gyakran lehet olyan autót találni külföldön aminek még 200.000 km után is vezetett a szervízkönyve. Na ha meg van a két autó, akkor lehet legózni :)
Ennyi probléma megoldva.
Persze jobban jár az ember ha a használt autóból is a megbízhatóbbat, egyszerűbbet vesz, olyat amihez az alkatrész sem drága.
A sok új autós azért veszi meg a pukimentes autót mert ezt gondolja hogy az nem megy tönkre, meg van garancia meg ilyenek. Én viszont láttam már olyan Lexus-t ami úgy ment mint egy low-rider, mert a 2 milliós légrugó központi egysége elszállt, meg síró-rívó embereket akiknek nem cserélték ki a 300.000 Ft-os alkatrészt mert nem garanciális. Az aki fizet havi XX-XXX összeget a hitelezett autójára, annak általában borzasztóan nagy kiadás a 4 téligumi, amit ha meg is vesz akkor is az alufelnire szerelteti mert nincs pénze további 30 ezerre hogy vegyen vasfelnit is.
Amúgy meg a Tiponak nagyon idióta megoldása az hogy a szilentek a lengőkarba vannak sajtolva és csak kompletten lehet cserélni.
Mindenki azt az utat választja amelyiket akarja.

Kuss3 2008.12.27. 09:46:39

Én legózok mert nem engedhetem meg magamnak az új autót (de én nem is veszem meg hitelre) és magamnak is szerelgetem. Így tuti hogy minden meg van csinálva rendesen.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.12.27. 10:24:39

lehet hogy a kispolski 5 alatt eszik de országúton 60 al.itt bp-n inkább 7-8 litert esznek télen.Mert ugye most tél van.

littlerock 2008.12.27. 10:51:04

Azthiszem van itt helye még egy kategóriának: anno vettek "0" kilométeres újautót, az meg 9-12 éves, és 150000-200000 km között jár. Ugye ilyenkor már nincs márkaszervíz, főleg ha autószerelő az ember, de lassan elő kell készíteni a pénzt, mert lengéscsillapító, szilentek, gömbfejcserék, talán ugye kuplung, a vezérlés is, vagy meg volt, vagy most lest cserélve, a következő pár év, és pár 10000 km alatt... Szóval lassan el kell kezdeni számolni, mert a jármű teljes költsége, havi szinten lebontva 10-20000 huf környékén mozog, és akkor még nem tankoltunk, de a kötelező B10, meg a teljesítményadó, már bele van kalkulálva az árba. Én most cseréltem két féltengelycsuklót. kert a belső tönkretette a külsőt most vettem megint téligumit, de látom, hogy az ajtón az oldalvédő gumicsíkok kezdenek leválni, a csomagtérajtó-teleszkópok kezdik megadni magukat, a hátsófék is lassan szabályzás-fékpofacsere idejébe ér... szóval van vele gond, lesz is, de 8-9 liter gázt eszik és 35000-et megeyek vele évente az esetleges hirtelen fellépő termosztát, generátor, önindító gondok is ott lebegnek a fejem felett, mert az autók ilyenek. De azért szeretem ezt a vasat, tehát a ... magam buherálom és, élvezem köszi - mellé tettem az x-et

redriot77 2008.12.27. 11:05:23

A mi családunk '93-ban vette meg első nyugati autóját, egy '83-as Mazda 626-ot. Azon tanultam meg vezetni rá egy évvel.

Szép fehér eredeti fényezés, a kaszni ránézésre egyben volt. Gyári dísztárcsák, kultúrált állapotú sötétkék plüsskárpit, csendes motor, vajpuhán működő sebváltó, kezelőszervek.

Aztán előjöttek a hibák. Hidegben alig akart beindulni, és utána is rángatott. Kiderült hogy rozsdás a tank, és a rozsdadarabok eldugítják a benzinszűrőt. Tankcsere. Aztán átégett a hengerfejtömítés. Aztán kiderült, hogy a dugattyúkat gyűrűzni kell, a főtengely is kopott, cserélni kellett a kipufogót stb.

Apám eddig bírta, '96-ban eladta, és vett egy akkor kétéves Favoritot. Ez most kezd betegágy lenni, nem tudom mivel folytatja. :)

Én most egy négyéves koreait használok, ami ugyan tökéletesen megbízható, mint a kenyérpirító a konyhában, de sajnos egyénisége, feelingje sincs sokkal több. :/ Kicsit hiányzik a terpeszkedés a mélykék plüsskárpiton, a zöld kvarcóra a műszerfal közepén, a tökéletes ergonómia - nagyon szeretnék egyszer egy régi autót, de mivel hangyányit sem értek a szereléshez, maradok a 2-4 éves használtaknál.

Néha felbukkan itt a környéken egy kb. 82-es Opel Senator, bronzmetál színben, eredeti felniken, csillogó krómok mindenhol - kicsit írígykedem mikor látom...

janper 2008.12.27. 11:50:06

Csikos, kiraly vagy, tenyleg. :)

Bambano 2008.12.27. 12:04:39

Megint eretnek duma: van ismerősöm, aki diplomás autószerelő, igyekszik mindig új autót venni, 3 évesen meg elhajtja a portáról... Nekem egyszer volt öreg autóm, majdnem személyit kapott, mikor vettem, mire kilakatoltattam, megcsináltattam, kapott négy vadiúj gumit (a négy gumi többet ért, mint az egész autó), elszakadt a vezérlés. Azt összelegózták nekem, friss vizsga, stb. na mire meglett minden, ellopták. Anyád...

A következő autómat úgy vettem használtan, hogy előtte cégautóként évekig csak én jártam vele, abban nem volt lutri. Utána lett egy 0 km-es cégautóm, mikor elmentem attól a cégtől, mondták, hogy vegyem meg, de az olyan hulladék volt, hogy nem vettem meg.

Azóta van a veki, ami munkás autó, mindig menni kell vele, nincs se időm, se lehetőségem, se tudásom berhelni. Annyi elektronika van benne, mint egy kisebb számítógépközpontban... Sok kínlódással, veszekedéssel találtam egy elfogadható márkaszervizt, azóta odajár a kocsi. Marha sokban van, de másképp nem megy. Én annyira értek hozzá, hogy megérzem, mikor kezdi felütni a fejét a baj, annyira nem, hogy megcsináljam.

Rocko- 2008.12.27. 12:04:44

az a baj, Csik, h nem tántorítottál el, most készülök beleugrani a lúzer kategóriába. :)
aztán meglátjuk mi lesz.

Bambano 2008.12.27. 12:09:01

Mai modern autók tele vannak dróttal. A vekiben például három különböző digitális busz van, CAN szabvánnyal. Amikor bemegy szerelőhöz, mindig azzal kezdünk, hogy végigkotorássza a kocsi összes számítógépét, hogy milyen hibaüzenetek vannak benne. Utána meg az elektronikus szervizkönyvben kell kotorászni, hogy mi mit jelent. Több, mint 1600 féle hibaüzenetet tud elektronikusan adni a kocsi, egy része még a tisben sincs benne.

EZT hogy csinálod meg otthon, a garázsban?

littlerock 2008.12.27. 12:40:44

Bambano! Van diagnosztikai kábelem, mert vettem, van laptopom, mert azt régebben vettem, és van olyan ismeretségi köröm, illetve internetes fórum ezekre a célokra, hogy nem esek kétségbe, egy alapbeállítástól, vagy egy folytószelep tisztítástól... a féltengelycsuklók cseréjéért anyaggal együtt, a márkaszervíz kb 80-90 ezret kért volna, egy alapbeállítás is 5-10000 huf lenne, ha mindent összeadok, az autóm jelenlegi árát, már régen megspóroltam azzal, hogy utóljára 45000-es szervízen volt, még valamikor 2001- környékén... azóta 190000 van benne minden időben, megfelelő anyaggal megcsinálva, általam...

no_holy_shit 2008.12.27. 13:02:26

nyomasek_bobo:

azt hittem a Winkler kutya elönevekrol irt konyvet

no_holy_shit 2008.12.27. 13:14:15

en elsore beleleptem a mazlista kategoriaba (21 eves golf 56ekm-rel :-) ) Mondjuk aztan rajotem miert adtak el... rossz volt a termosztat, beegett a megszakito es el volt rohadva a tankstucni. Ja meg a csomagter teleszkop is rossz volt :-DDD

aztan neztem sok hasznaltautot, de vegul vettem egy ujat (es 1 evesen tk-ra tortem casco nelkul - de jo magyar virtus szerint osszeraktam es azota beletekertem 30ekm-t hiba nelkul)

szerintem csakis uj auto es otthoni szereles (akkor nem kell a markaszervizben otthagyni vastag penzkotegeket es nem is basszak el a kocsit)

Joee 2008.12.27. 13:19:20

"Nyugati autós" pályafutásomat annak idején a lúzer kategóriával nyitottam. Elég nagy szívással kezdődött, "szemre" jól nézett ki a tizenpár éves autó, megvettem. Gondolom mikor látta az eladó tag, hogy milyen lelkes voltam egyből tudta...megérkezett a madár...a 250 pénzért vett gépre 350-et költöttem egy év leforgása alatt...hétről, hétre elromlott valami, egyedül nem tudtam megjavítani, sorra jöttek elő a hibák...stb...stb...egy évig tartott a lelkesedés és a pénzem...aztán eladtam 70 vagy 80? pénzért...Az utána következő autóm ismerőstől került hozzám, de azt már alaposan átnézettem aludtam rá párat, és úgy vettem meg, negyedannyi gond nem volt vele, mellette némi pénzt is félre tudtam tenni, onnantól tudtam fiatalabb és jobb autók felé lépni...Jó a használt autó, csak nagyon körültekintően kell megvenni, átnézetni, meggondolni, számolgatni...stb...persze így sincs garancia semmire...

w a s d 2008.12.27. 13:21:17

5-6 évi, de csak ~30.000 km használat mellett, évi kicsivel kevesebb, mint 100.000 FT- os fenntartási költség (vételárral, de benzin, meg az állam által beszedett adók és biztosítás nélkül) az melyik kategóriába helyezi az embert?
(Ahogy számoltam, ha vennék valami új minimál autót, pl. fapados Sparkot, vagy Splasht, azok úgy havonta 15-20.000 FT- tal lennének drágábbak.)

w a s d 2008.12.27. 13:23:20

Ja, és szerintem a hozzászólásoknak lehet, jobb helye lett volna a belsőségen, többen mondanák el a véleményüket.

Bambano 2008.12.27. 15:52:21

littlerock: nekem is van valami diagnosztikai kábelem, rögtön nem is fér hozzá a három can buszból kettőhöz...

De ha mindenki ilyen otthon fusizós fajta lenne, én, mint számítógépek bütyköléséből élő informatikus, éhen döglenék. Ez nem jelenti azt, hogy ezért te ne bütyköld magad, de azt jelenti, hogy jó, hogy a többség nem teszi... és emiatt, hogy időnként menni kell, mint az ügyeletes orvosnak, nem is engedhetem meg, hogy a szekér ne induljon pöccre és ne bírja, ha időnként az eredetileg 46-os lábamat 54-esnek látja a gázpedál :)

Bambano 2008.12.27. 15:53:12

egyszer le kellene ülni az ilyen öregautó veteránosos bütykölőssekkel beszélgetni egy sör mellé, hogy az a nagyobb marha, aki 25 éves pandát szerel otthon, vagy az, aki 10+ éves szerver számítógépeket gyűjt :)

zalkapone 2008.12.27. 16:24:22

A 15 éves Ford Orionommal fele annyi bajom nincs, mint a céges VW Poloval, ami talán két éves! Persze, egy ennyi idős autóval már kell törődni, de kéthavonta ránéz a szerelő cimbi, és minden oké. Utoljára a kipufogócsövet kellett cserélni, mert megette a rozsda, de a komplett rendszer 16e forintos ára azért nem volt vészes. Most tavasszal meglátogatja a karosszériást (jobb hátsó sárvédőív, küszöbök), aztán mehet a dolgára tovább!

ps3peter 2008.12.27. 16:50:01

Én szívtam eleget öreg autóval, pedig nem is az aljából válogattam. Volt Opel Record, Audi 100, Golf II... Aztán 8 éve áttértem az 1-2 éves autók vásárlására (Vectra B, Vectra C, 530i), azóta nyugodtan alszok. Ezek mindig mennek, csak olaj meg fékbetét kell beléjük. Mindig úgy veszem öket, hogy az elsö évük nálam még garanciás legyen, így - nagyon - nem lehet pofára esni.

Bambano 2008.12.27. 17:03:12

zalkapone: rossz betűk vannak a kocsi orrán...

AtoszMester 2008.12.27. 17:57:00

Bambano: Egyetértek, én is informatikus vagyok :) És utálom a fórumokat, ahol segítenek az otthoni gépeket megcsinálni a civilnek. Na persze néha ez segít nekik a minél nagyobb galibában. :)

Rocko- 2008.12.27. 18:06:53

F/ aki... 2008.12.27 13:23:20
nézd, itt lehet társalogni.
ott meg egy BMW/Suzuki vitáb torkoltt volna olyan 15 komment környékén. itt meg nem.
megkérek mindenkit: ne.

Bambano 2008.12.27 15:53:12
és aki mindkettőt? :D

zalkapone 2008.12.27 16:24:22
gondolom az őj kocsik megpróbálják hamar begyűjteni a hibákat, azt javítani kell, utána megy. réginél fordíta van. :)

ps3peter 2008.12.27 16:50:01
"azóta nyugodtan alszok. Ezek mindig mennek, csak olaj meg fékbetét kell beléjük."
főjön a következő tulaj feje, mi?

w a s d 2008.12.27. 19:15:27

@Rocko- 2008.12.27 18:06:53
Na igen, ez a lehetőség nem jutott eszembe, pedig valószínű, tényleg ez lenne.:D

zalkapone 2008.12.27. 20:19:01

Bambano

Milyen betűkombinációval lennél elégedett?

zalkapone 2008.12.27. 20:24:28

Nálunk a családban elég sokféle autó van (Astra 1,7 Isuzu TD, Mazda6 Xedos, Új Suzuki Swift 1,3, Wagyonőr Pozitív, Skoda Fabia 1,4, E36 318i, Focus 1,8 TD, a teljesség igénye nélkül), mint látszik a benzinesek vannak előnyben. Apám Mazdáját, és Kereszték Focusát leszámítva senki sem elégedett a sajátjával.

zalkapone 2008.12.27. 20:28:16

Ami ugye 1-1, ha benzin vs. gázolaj meccset nézünk. Nekem volt már Fordom ez előtt is (Rocko szerint talán az utolsó, ami jó volt), egy Granada. Most az Orion van, aminek szintén semmi baja. A következő autóm pedig tuti Focus lesz. Hacsak nem fogadnak örökbe valahol a Dohány utca környékén, mert akkor Mustang! :-)

ps3peter 2008.12.27. 20:48:12

Rocko: Nem úgy gondoltam, hogy lepusztítom öket, aztán eladom, természetesen mindent megkapnak, ami esedékes. Viszont az tény, hogy nem várok addig, míg elkezdenek sokasodni a gondok.

zöldi 2008.12.27. 23:53:00

B+, az előbb körmöltem fél oldalt, aztán benyelte. A lényege az volt, hogy én meg öreg motorokkal szívtam. Az első 22 éves volt, a második 16, a harmadik 11. Rájuk elment kb 900e....Autóm csak másfél éve van, de akármennyire is kacsingattak az álló- és fekvőlámpák, én nem mertem bevállalni, pont a fentiek miatt. Ha meg öreg kell, ott az apámnak fillérekért beszerzett Ascona, azt élmény vezetni.

abc 2008.12.28. 00:33:49

Egyfajta jó autó van, az új. Henry Ford

redriot77 2008.12.28. 08:20:45

Ha 3 kilóm lenne autóra, vmi ilyesmiben gondolkodnék:

www.hasznaltauto.hu/2349242_nissan_sunny_1992

Nincs olyan megbízhatósági mítoszuk, mint a Corolláknak, ezért olcsóbbak, nem sportosak, mint a Civicek, ezért kevesebb az összetört, szétpörgetett. Talán a legbácsiautósabb japán típus.

ZYLO 2008.12.28. 09:54:54

Egy bő fél éve még egy 29 éves Fiestával jártam. Szerettem. Olcsó volt, meg tudtam javítani. Alkatrész volt hozzá, nem is nézett ki rosszul.

Csakhogy elgondolkodtam, hogy a forgalom egyre csak nő, és egyre frusztráltabbak vagyunk az utakon. A jármű, ami 20 éve megfelelő volt, nem biztos, hogy most is az. Az össze-vissza foltozott öreg kaszni vajon mit véd, ha véletlenül valaki úgy dönt, hogy nekem jön?

Ezért úgy döntöttem, olyan autó kell, amiben ilyenkor is lesz némi esélyem. Gyerekeim vannak és hitel a házon. Köszönöm, van életbiztosításom is. De felelősen gondolkodva légzsákos, ABS-es autót kerestem, minél újabbat 500 eFt-ig. (97-es Escort lett.) Fél évig keresgéltem, de az a véleményem, hogy aki türelmes, van némi szeme a kocsikhoz, az talál jó használt autót.

Az említett Fiestát soha nem adtam volna el, ha nem lennének idióta szabályok a kötelező biztosítás, forgalomból kivonás, stb területén. Apránként újítgatnám, néha lemosnám és mennék vele egy kört a faluban... Az Escort motorjához hozzá sem mernék nyúlni, igaz, nem is kell... máshoz sem.

Rocko- 2008.12.28. 10:58:47

ps3peter 2008.12.27 20:48:12
úgy már más a dolog.

zalkapone 2008.12.27 20:28:16
inkább az utolsó, ami nagyon jó volt, de Ford nem annyira az én asztalom. :)

Panka-manka 2008.12.28. 14:31:28

Nálunk két családi autó van.
2000-es Escort 1,6. Ezzel hosszab távra jár a család, így megáll 7 körül a fogyasztása.
Munkahelyemen százalékolták le két éve. Én felügyeltem a karbantartását. Jó vétel volt.
Városi futkosónak egy R5 1,1. Életkora megállapíthatatlan, ez előző tulaj külön hozta be a kasznit és a motort.
Kaszni korrekt, motor is rendben, a futóműre kellett eddig költenem.
Válság is vagy oda, a következő 2 évben semmiféleképpen sem terveztem váltást.

zurta 2008.12.28. 17:41:52


Zsolt, szemfelnyitó volt a cikked, nekem épp jókor jött, így nagyot ütött. Ezúton is köszönöm.

Egy huszárvágással próbálom a lúzer kategóriát elkerülni - fizetnék a szakértelemért a kocsi kiválasztásában.

Tudtok valami ajánlani? Magatokat, erre szakosodott céget, szakit, stb.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2008.12.28. 18:58:23

zurta! Szvsz. olyat nem fogsz találni, aki 1000%-ra megmondja neked egy régi autóról, hogy nem leszel a végén szopóágon vele...
Egy régi autóban többnyire minden régi a hűtőtől az indítómotoron át a vezetékekig...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.28. 20:08:12

Hm, én is ott tartok, hogy nem adom el a gépet, mert sok lóvé van benne, viszont már jó is. Most vegyek egy másik romot ami újabb, de költsk rá többet mint a mostanira tettem? Inkább nem, főleg hogy a mostani is megfelel nekem. Új autót hitelre meg sohasenem.

zurta 2008.12.28. 20:21:29

Hali Kóser Malac! Tudom, és amikor visszaolvastam a kommentemet már bántam, hogy nem írtam bele.

Lesz vele macera, tisztában vok vele, a "tipo"-s helyzetet szeretném elkerülni (ld cikk).

A család persze kapva kapott a cikken - vegyél inkább 2-3 éves autót hitelre, nem akarsz te öreggel bajlódni. De én úgy vagyok vele, hogy ha x évig fizetek valamiért, akkor kincsként kezelem, nem használati tárgyként.

Tehát maradtam az öreg autónál és egy szakitól csak azt várnám, hogy a szarvashiba elkövetésének esélyét csökkentse, ill kábéra megmondja, hogy mennyibe fog fájni használható autóvá tenni a gépet.

2-400e -es kategóriát fürkészem, azzal, hogy ki tudok köhögni még 100-150et azonnali javításra. Jan - febr lakásfelújítok, jönni-menni kell. Később hétvégi kirándulóautónak használnám.

Twingoban gondolkodtam először, viszonylag drága, most a kombikat nézem minden kategóriában 1500 köbcenti alatt.

LyukasBogrács 2008.12.28. 21:18:29

Én 20ezer forintért vettem a kétütemű Trabantomat. Azért volt olyan olcsó, mert hengerfejes volt és mind a négy gumiabroncs ki volt szúrva. Hazavontattam, megjavitottam, és azóta használatban van, ha nem is egyfolytában. Ki kellett lakatoltatni, átesett egy-két motorgenerálon, féltengelycsukló-törésen, de most már kiforrott az egész kocsi.
Összesen kb. 200ezerben van, az új fényezéssel, motortuninggal együtt.
A kötelezője 24ezer egy évre.
Benzin 6-7 liter százon, plusz az olaj, ami 40 forint literenként. Na, az az egyetlen, ami kifejezetten drága.

Bambano 2008.12.28. 22:22:51

Zalkapone: Nekem volt két opelem, egy d kadett meg egy astra, utána lett egy borám, amikor a borát rám akarták tukmálni, ahelyett vettem a vectrát. A bratyóméknál szolgált egy darabig egy passat, amikor kikerült a kezükből g astrát vettek. A fateromnak van egy fiatalkorú f astrája meg egy viszonylag fiatal vectrája.

Ez, szerintem, elég egyértelmű vélemény.

MidlifeCrisis 2008.12.29. 12:37:55

Anno legelső autóm egy '90-es évjáratú (kulcsos, nagy műszerfalas, akkor 220 ezer magyar pénzért árult) kispolák volt. '96 augusztusától '99 januárjáig gyakorlatilag a kötelező olajutántöltéseket és egy-két izzócserét leszámítva a lökhárítók és oldalsó díszlécek lefújásában, valamint 2 Fiat jelvény és egy 126 típusjelvény cseréjében merült ki az összes "szükséges szerelnivaló" az autón. Ha a tervezett Oktoberfest-látogatást bevállalni nem is mertem, azért a mindennapi használat mellett Bécsbe is simán elmentem vele anélkül, hogy a tankoláson kívül problémám lett volna. Szóval derék módon kiszolgált, pedig használva lett, ha gyilkolva nem is. Mikor aztán "megneszelte", hogy csere előtt áll, egyszerre adta meg magát minden - ekkor éreztem először, hogy ennek a kispoláknak lelke is van. Elkezdett rozsdásodni, ülést, csapszeget, váltót kellett cserélni. Igaz, egy kispolák esetében, a 90-es évek derekán a javítások azért nem jelentettek visszafordíthatatlan következményekkel járó kiadásokat, bár a sok állás miatt azért így is elég bosszantóak voltak. Végül ilyen, felemás állapotban ment el 185 ezerért. A mérleg tehát keményen mínuszos, ennek ellenére nem érzem magam sem lúzernek, sem megszállottnak. Sőt, néhány év múlva, amikor újból megláttam a csepeli Auchan parkolójában félig behavazva egy "Eladó" cédulával az oldalán, az volt az első gondolatom, hogy újból megveszem. Azóta újabb 5 év telt el, és titkon reménykedem, hogy még mindig rója az utakat valahol, és legalább annyi örömöt okoz a mostani gazdájának, mint nekem tette az első 1,5-2 évben. Vagy szintén egy parkolóban várja, hogy megszállottá váljak... :)

conmorientes 2008.12.29. 21:29:39

No végre egy majdnem értelmes cikk, mégha az Zebra Csikos Úrtól is jött.

Egyik szemem sír (mert a nagy gazdasági válságnak kellett eljönnie hozzánk ehhez a cikkhez) a másik meg üveg (mert van néhány látószög amivel még a t. szerző sem foglalkozik), hát lássuk csak.

1) Financiális spirál. Persze költeni kell az öregre, és sokkal gondosabbnak kell lennie a gazdának, mint pölö egy új Aveo tulajdonosnak, de számoljatok már egy kicsit benzinköltség-súlyadó-kötelező-benzinköltség-értékcsökkennés-hitelkamat arányt és rögtön semmivé válik az a néhányszáz rongy vagy akár egy guri, amit rá kell tolni az öregre, ahhoz hogy tényleg használhasd mondjuk 3-4 nyugodt évig. Az is igaz hogy öreget az vegyen akinek nem kell többet roncsolnia évente mint 20 ezer km., mert e fölött szerény véleményem és tapasztalatom alapján fokozott, vagy abszurd óvatosság szükséges.

2) Végigrágtam magam a kókányoló szerelők részeken és szomorú hogy a szerzőnke is ez a képe, így azt hiszem némiképp árnyalása szükséges. Egyrészről fusson már ki valaki nyugatabbra tőlünk egy 80-as évek beli motyóval és próbálja meg elvinni egy szervízbe (Ludvig testvérek kivétel:) nem fogják vállalni, mert a nagy büdös fogyasztói társadalomban a munkadíj magasabb volna mint az autó értéke. Ennél szomorúbb az a tény hogy már nincsenek valódi szakemberek, csak főegységcserélő droidok. Itthon még tudok mutatni olyan öreg szakit aki bármilyen fesszabályzót megtekercsel, vagy olyan szerelőt, aki megcsinálja a féltengelyt, vagy a sebváltórudazatot. Ezt kellene kihasználnunk, hogy még létezik a szakértelem, a gondolkodás, a normális árú hozzáértés, mert ez már máshol teljesen kihalt, és itt is ez fog történni hacsak nem lesz rá nyiladozó kultúrált igény, úgyhogy csak hajrá.

3.) Minden majdnam ugyanolyan drága egy öreg autóhoz, mint egy újhoz szlogen. Persze ha a gyári bótba mész, de ne feledjük hogy kínában már mindent legyártanak, és hogy ma egy kisautó kb. kétszer annyi kacatból épül össze mint egy húszéves középkategória, ezért ahhoz kevesebb alkatrész is kell. Másrészről aki értelmesen tervez, simán beszerez egy legalább annyira jó donoratót külföldről, és akkor sokáig nincs alkatrészgond, vagy fődarab probléma.

Saját házam tájáról:)
Tavaly decemberben garázsba tettem a 16 éves 3.6-os boxercsitrit mert a városban háromszor zúzták meg anélkül hogy valamilyen betétlapot, vagy levelet tettek volna rá, ezúton is köszönöm k. édesanyjuknak. Jött a Deus ex Machina egy angol szaklap cikke képében és rögtön találtam egy csodás 1986-ban gyártott, de majdnem tökéletes 2.0V6 Alfa Amore Motore típust, full extrával, klíma villanyablak, elektromos ülések, alufelnik. Minden működik, kevés km. no rozsda, az angolok ezt time-wrap-ként aposztofálják. Megy mint a nyíl, stabil 10-et iszik és a feeling tiszta 80-as évek luxusa. Beleraktam eddig 13ezret és költöttem rá kb. 150-et, és nem hagyott ott eddig egyszer sem, simán megjártam vele Bécset, a Balatont és még néhány nem túl közeli helyet. Mindennel együtt egy év alatt nem égettem el egy átlag Passat, vagy Mondeo 1 évre jutó értékcsökkenésének a felét. Persze én vagyok egy hülye filléres jános, mert öreg autóval járok, mert az mennyire ciki....... , míg pénzt feleslegesen kétmarokkal az ablakon kikúrni az nem ciki, hanem kúúúúúúl...
Ehhez képest is azt hiszem mégis eladom (sehol nem hirdetem ne keressétek) egy másik tizenéves, már-már plátói szerelem beteljesülése miatt :)

Előre a youngtimer kultúra megvalósításáért, nemcsak azért mert a régi szép, hanem azért mert az autógyártás vak kígyóként a farkát harapdálva úgyis a halálán van, és azt hiszem majd a szerző úrnak is lassan át kell nyergelnie valamilyen más szakma irányába, ahogy látom ezzel a cikkel már megkezdte:)

Ezzel együtt bárkinek szívesen osztom a nem létező észt, és az eddig megszerzett tapasztalatot, ha arra érdemes:)

Ugyanígy ha valakit érdekel a fenti fullos majdnem makulátlan 86-os V6 az is jelentkezhet a nevemen freemail-el toldva.

Üdv:

no_holy_shit 2008.12.30. 08:57:07

conmorientes:

es hol tarolod a kintrol hozott donor alkatreszeit? (fura eszmefutattas, de ha azt a helyet berbeadnad(ill. annyival keveebbet kene berelni) rogton sokkal kevesbe erne meg a hasznalt - mondjuk also bivalypusztan ez nyilvan nem szempont)

no_holy_shit 2008.12.30. 09:01:10


csak halk eszmefutatas: mondjuk kell legalabb 5nm a tarolasra (tapasztalatom, hogy inkabb tobb) Bp-n siman 1000Ft/nm tehat evi szinten 60eFt az alkatreszek tarolasa (vagy rosszul latom? buheralo gepeszmernok vagyok es nem kozgazdasz)

ncc1701 2008.12.30. 11:07:53

Anno cégautóm volt egy 0km-es F Astra, full fapad, csak központizár-riasztó. Szakszervíz, vigyáztam rá, nem volt tiporva, garázsban tartottam, ergo mikor ~5-6 éve tipliztem a cégtől, akkor megvettem kőkemény 400e pénzért, valós 140ekm-el.
Azóta kapott 4 nyári, 4 téli gumit, természetesen külön felnin, behalt a kuplung, vezérlés csere, első futómű torony csapágy-szilentek-gátlók. Mind gyári, vagy jobb alkatrészek, szilent darabja volt pl 14e, de az utánygyárott max 1 évet bírna, hiába csak 5e/db. Idén kapott vonóhorgot, volt karosszériásnál (amikor megvettem sk alvázvédtem, üregvédtem, szóval csak esztétikai javításokat kellett csinálni rajta, és egy másik lakatos által elbaszott első sárvédőlemezt cserélni. Az ökör belül le sem fújta az elemet, 3 év alatt szétrohadt, bontóból vettem 6-ért egy patent gyárit). Az öreg vas már ~2 éve nincs napi használatban, 5 év alatt belement 25e km, de nem sajnálom azt a kb negyed millát, amit ráköltöttem. Van egy patent kocsim a meleg pincében, bármi történik a mostani cégemmel, és a cégautóval. Soha nem rohadt le, nem hagyott ott sehol, és nem horror a javítása. Kötelező dolgokat magam megoldom, többi megy haverhoz. Jövőre mind a 4 féket lecserélem nagyobbra rajta, de ez is ráérne, mert mostanában ha belemegy évi 2ekm, akkor sokat mondok. Eladni nincs értelme 400-ért, évi 50e a kötelező-teljesítményadó-olajcsere. Legjobb vétel volt, sosem fogom eladni.

ncc1701 2008.12.30. 11:17:32

no_holy_shit:

Csak halkan megsúgom, h nem mindenki él panelban. Egy normális kertesházban bőven van hegy garázsnak, műhelynek, tárolónak...

no_holy_shit 2008.12.30. 12:48:19

"Csak halkan megsúgom,h nem mindenki él panelban. Egy normális kertesházban bőven van hegy garázsnak, műhelynek, tárolónak... "

azert irtam, hogy also bivalypusztan ez biztos nem szempont, hogy van egy szetbontott verda a hazban/kertben (bp-n 350-500eFt/nm. adjak ki 1,75-2,5MFt-t a lom tarolasara?)

ncc1701 2008.12.30. 13:34:50

no_holy_shit:

Bp-en sem ritka a családiház... Nem a belvárosból kell kiindulni. :)

no_holy_shit 2008.12.30. 17:21:07

nem ritka, De aki Bp-n meg tud venni egy hazat(30MFt-tol, de inkabb 60-70MFt az atlag) annak egy uj auto(3-4MFt 10evre) sem okoz valoszinuleg problemat.

a, ha nem extrem hitelre vette a hazat
b, kozben nem utott be vmi nagy gebasz

(de mondom forditva: akkor kar volt annyi penzt aldozni egy normalis hazra ha alkatrresz tarolonak hasznalja az ember)

conmorientes 2008.12.30. 20:08:05

Imádom a szőrszálhasogatást:)
Ne vegyél 30 ért kertesházat, hanem ugyanannyiért lakj a belvárosban, de:

Mondjuk van egy barátod aki éjjeliőr Kőbányán és simán odállíthatod a donort, esetleg van egy rokon akinek a veteményeskertjében elfér, vagy keresel a közelben egy nyugodt parkolásiövezetmentes de biztonságos helyet, meghagyod a rendszámot és nem hagyod hogy 2 mm-nél nagyobb por lepje be.... stb.
Ha lehet ne ezen akadjunk el.
Csendben mondom nézzetek körbe mondjuk az autoscout-on, hogy mibe fáj egy szép donor :)

Üdv

no_holy_shit 2008.12.31. 01:50:15


azt hittem, hogy en vagyok beteg, hogy a garazsban a hobby auto all. a sufni tele szerszamokkal es a nyaralon az egyik beallo felet kiszerelt ill. beszerelesre varo motorok foglaljak. Tevedtem, vannak emberek akik szabadidejuk egy reszet arra forditjak, hogy roncsvasakat tarolnak haveroknal vagy a kertben vagy illegalisan kozteruleten.

az ero legyen veletek

ncc1701 2008.12.31. 08:47:24

no_holy_shit:

És aki mondjuk oda született? (Asszonnyal Maglódon most vettünk 17.5-ért, közel az M0, príma a környék, és a közlekedés)
Sajna nem vagyok az a típus, aki ki tud köhögni 30misit egy kecóra, örülök, h a mostanin csak 4 milla hitel van, és közben tudom építeni, felújítani sk.

no_holy_shit 2008.12.31. 18:26:06

ncc:

Ha jol olvasok a sorok kozott akkor azert van oreg vasad, mert eleg a 4 milla a hazra nem kell meg 3misi az uj auto miatt es a helyzetedet teljesen megertem.
(Sokan viszont ugy allitjak be, hogy a hasznalt kocsi a legjobb es kell melle egy donor es akkor nirvana. Szerintem ez szuksegmegoldas es nem idealis allapot - tudom, hogy a Blog cime az hogy hogyan lehet "oreggel_kihuzni_a_nehez_idoket"). Ha megtehetem akkor veszek ujat. Hasznaltat azert veszek max, mert vmi megfog benne :-) es hogy legyen mit szerelni. (de ezt hivjak hobbiautonak)

no_holy_shit 2008.12.31. 18:28:03

tehat en inkabb veszek egy uj suzukit 2 millioert mint egy 6 eves bmw 535-t 2MFt-ert.

conmorientes 2009.01.01. 17:28:50

no_holy_shit

Ámen ! áldásom reád, már várnak avgonyír plusz és az ignisz menyországban.
Azért engedd meg hogy közben röhögjek rajtad, nemcsak azért mert először okoskodva tamáskodsz aztán kibököd a világ legszarabb mondatát amit magyar autós fórumon bárki leírni képes, (nem is értem hogy miért nem dolgoznak moderátorok itten) hanem azért az arcodért amit magad is megláthatnál, ha nem volnál átlag magyar öncsaló, "a hányingerbe hajló, mi a tökömér adtam kétmilliót arc", amit a suzuki visszapillantó tükrödben néhány hónappal a nagy vétel után fogok látni amikor vigyorogva zúzok el melletted a felébe fájó de stílusos ócskavasammal.....
Te azonban mjd meggyőzöd magad, hogy ez így jó, és tudod mit, igazad is lesz a magad megnyugtatására.
Broáhhh

mekkmester 2009.01.01. 19:17:13

Az egészhez szerencse is kell. Ha mázlid van vehetsz olcsón használható öreg tragacsot amit még egy darabig fillérekből használhatsz, ha peched van az első kanyarban szétesik a széthajtott verda futóműve és felmászol a fára, vagy valami hasonló szívás következik be. Öreg autó, olcsó autó általában és ez általában szar autót jelent. Szarért hugyért ne akarjatok jó autót venni mert általában ez nem fog sikerülni. Mint ahogy általában a lottón sem sikerül nyerni. Szóval csak óvatosan a "zúzással". Na persze a kétmillás szuzi sem egy nagy durranás.

no_holy_shit 2009.01.01. 20:00:02

conmorientes:

erre irtam, hogy izlesek es pofonok. Te istenited a hasznalt autot, en nem. Te rohogsz rajtam, en meg rajtad. Unalmas lenne a vilag ha mindenki ugyanugy gondolkodna.

(az en regi stilusos vasam csak akkor kerul elo a fütött arazsbol, ha epp kedvem tartja. )

PistonHead 2009.01.01. 20:51:39

"tehat en inkabb veszek egy uj suzukit 2 millioert mint egy 6 eves bmw 535-t 2MFt-ert."

Kurvára semmi köze egymáshoz egy Suzinak meg egy BMWnek, de persze nyugodtan hasonlítgasd ôket. Aki világéletében hátsókerekest vezetett, az a büdös életben nem fog Suzit venni, aki meg vesz egy Suzit munkába csattogni, az leszarja hogy nem BMWben ül.

Arról nem beszélve, hogy egy Suzit benzinnel meg alkatrésszel etetni még véletlenül sem annyiba kerül, mint egy BMWt. Már ezen a ponton elvérzik a számolós példád.

conmorientes 2009.01.03. 19:00:59

no_holy_shit

Éljenek az önellentmondások, és a te hozzállásod. Sajnos ma az egyetemes világtörténelemnek ezt a korszakát éljük:)

Sebaj, lesz ez még így se.....

Tovább röhögve üdvözöllek.

Stevwe 2009.01.05. 00:50:03

1993 as Lancert vettem 1.6 16V motorral első tulajtól, garázsból félmilláért, majd 2 év műszakival. A gyujtás a második nap elszállt, komplett elosztócsere... Ezzel letudtam az összes gondot vele !!! Nagyon örülök neki, imádom, szeretem, 6 litert fogyaszt, klímás, tágas, megy mint állat.
2éve van nálam, most 240.000km fölött járok, de alólam fog kihalni :-)
süti beállítások módosítása