HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Rekordeladások a Mazdánál

Válság van? Ökörség

2009.01.06. 15:06 Csikós Zsolt


Itt van ez a Mazda nevű hirosimai autógyár. Most, hogy a hitel- (és a hozzá kapcsolódó gazdasági) válság lassacskán túljut a bimbózási stádiumion, és színpompás virágba borul, nos a Mazda most éppen ficánkol örömében.

Vegyünk néhány adatot, amelyek röppályáját látva Ferihegyen már készítik elő a kettes kifutót a landoláshoz: az összeurópai autóeladások 2007 novemberéről 2008 novemberére 25,3 százalékot estek, ugyanekkor Magyarországon 28,7-et, éves szinten pedig nagyjából 10 százalék volt a csökkenés. Nem szép számok. Az adatokért köszönet a JATO Dynamics-nak.

Mindeközben az autógyárak (lényegében az Audi kivételével) kisebb-nagyobb veszteségeket könyveltek el, nyilvánvalóan. És inkább nagyobbakat, mint kisebbeket. Akadnak azonban kivételek. Például a Jaguar (+13,3%), a Smart (+12,1%), a Subaru (+10,5%) és a Nissan (+9,9%). Gratula. Hozzájuk képest a Mazda a szerényen tapsikolók csapatát gyarapítja a maga 2,4 százalékával, ami a helyzetet ismerve még mindig lottónégyes.

Na de, mi történik ilyenkor turáni átok (és most már válság-) sújtotta kis hazánkban? A Mazda éves szinten 28,6 százalékot, 2007-2008 decemberi összehasonlításban 21,7 százalékot nő. Egy olyan modellpalettával, amely nem szenved olcsóautó-túltengésben, tehát a pánikból downgrade-elő autóvevők észre sem veszik. Egy olyan modellpalettával, amely nem tartalmaz luxusautókat – márpedig a gazdasági elemzők azt jósolják, hogy talán csak a szuperluxus-kocsik piaca nem szűkül majd jelentősen.

Ez nettó számokban 3566 eladott autót jelent. Egyben a Mazda eddigi legsikeresebb évét hozta el Magyarországon. És ezek az adatok a 2000 darabon túli eladásokat felmutatni tudó márkák között a legnagyobb fejlődést is biztosították a márkának.

Persze, persze, friss a termékpaletta, sok az új modell. És egy elemzés szerint a Népítéletbe írók is a Mazda-szervizeket szeretik a legjobban. De akkor is: válság van, történelmi rekordeladás van. Jó vicc, mi?

71 komment

Címkék: mazda válság

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr61861484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bell & Sebastian 2009.01.06. 15:36:28

Jó házasságot kötött.
Tartós.
Megbízható.
Dizájnos, karakteres.
Erős kis-, és középosztály.
Nem túl lehúzós szervíz.

Ez kell a népnek! És nem több, nem kevesebb.

Harvey mar van 2009.01.06. 15:41:15

Mazda forever...
A legütőképesebb palettája vanm talán ezért...

W140 2009.01.06. 15:46:54

A Mazda nálunk nem a 0%-os befizetéssel 10 évre hitelt felvevő autóvásárlók (hitelöngyilkosok) típusa, hanem azoké, akiknek pénzük is van autóra.
Ezért nem csökkentek az eladásaik.
Meg különben is, Zoom-zoom :)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.06. 15:48:16

Ráadásul még most indul a háromajtós 2-es, és lassan érkezik az új 3-as. A CX-7es dízel verziója, a frissített RX8 (bár megjelenésének évétől eltekintve nem tudott komolyabb eladásokat felmutatni) és az átrajzolt MX-5 is várható az év derekára. Ezzel a darabszámmal lassan utolérik az olyan tömegmárkákat, mint a Citroen és a Fiat.

aqw (törölt) 2009.01.06. 16:03:26

Szerintem az új 6-os hatalmas dobás volt,ahhoz képest,hogy nem egy olcsó mulatság elég sokat lehet látni az utakon.

tiramiska 2009.01.06. 16:03:30

Annak is van előnye, ha egy autót nem kell feszt szervízbe hordani!!!! ;) Mazdát mindenkinek!!!

megint 2009.01.06. 16:29:13

Ez az új hármas itt a képen szép auótnak indult, így oldalról az is egyébként, aztán csináltak neki egy koppintott pögőra hajazó orrot.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2009.01.06. 16:29:33

Volt már Mazdám, nem is egy, legutóbb megtévedtem, most nem az van, de a következő az lesz.

Attól tartok, ha itthon is "népszerű" márka lesz, a szervízek minősége is nagyban csökken...

AtoszMester 2009.01.06. 16:31:21

Szép fehér ótó. De szép is volna 3 liter V6-ban :) Naná, hogy benzin.

RaveAcE 2009.01.06. 16:46:56

Ja, érdekes ez a válság dolog, közben meg fullra tele vannak a wellness központok minden hosszú hétvégén. A magyarnak nem alacsony a fizetése, csak papíron.

Super aGyuri 2009.01.06. 17:23:57

A tágabb családunkban (unokatestvér-nagybácsi szintig bezárólag) jelenleg 5 db. Mazda van - mondhatni teljes termékskála, Wankel-motor kivételével: 121, 323, 626, 6, MX5.

"Sajnos" nekem most Subarum van (a fogyasztását leszámítva kiváló autó ez is), de lehet, hogy a következő (a fogyasztás és a térkínálat miatt) megint egy 6-os Mazda lesz. Vagy az új 3-as. Nem tudom.

Nem sok olyan tökéletes autó van, mint a Mazda. Csak a spanyolországi összeszerelésű 2-esekről hallottam rosszat, de hát ki vesz európai gyártású autót manapság??? :)

(Vigyázat! A Japánban gyártott japán autó az igazi! MÁR HAMISÍTJÁK (ŐK MAGUK)!) :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.06. 18:12:20

Simán csak tudnak autót gyártani, nem csak nyínak mint az amcsik. Ha már piacgazdaság van meg az erősebb győz, hát akkor legyen az.

NagyiWRX 2009.01.06. 18:14:29

Nekem volt a 323 as szériából 1983 tól 1994 ig az összes tipus mind 3 ajtós volt.Jók voltak pláne az 1989 es 1.6 turbo na az tényleg jo volt igaz kétszer hengerfejeztem , egyszer egy vizcső miatt másszor a lábam miatt.Most subaru legacym van ez is jo csak nem megy majd a következő vagy egy jobb kormányos legacygtb lesz mert az megy vagy egy saab 95 mert az meg ocsó igaz szar de mivel autoszerelő vagyok nem gond ha beszarik(tudom be is fog) hehehehhe.
A mazdárol csak annyit hogy az e36 os bmw 325 öst adtam el és ültem vissza a 89 es 323 turboba mert az szanaszét verte a bmw t és 10 L evett, igaz abba zörgött minden de alázott, könnyü volt szerelni is mert okosan tervezték , nme ugy mint a mazda 6 ost vagy a 3 ast na azt nem is vállalok kuplungra mondamt a fönöknek akkor kilépek inkább.
Külömben a japán belpiacos autok tényleg mások láttam egy párat angliában és ha megnézük az árait akkor értem miért drágább egy 96 os legacy mint egy 2001 es mazda 6 vagy egy 2000 volvo.

Gran Turismo 2009.01.06. 18:15:02

Mazda6 2.0 CDH TE-m 120ezernél jár. Eddigi összes meghibásodása: bal első ablakemelő kapcsoló. Pedig tolom neki, különösen, ha 10%-nál nagyobb emelkedőt látok. Megint ilyent veszek, DÍZELt!

elfogomfelejteni 2009.01.06. 18:16:16

a mazda, a toyota es a subaru gyartja a legolcsobb autokat.
csak tankolod es olajat cserelsz sok szazezer kilometeren at ...

h.gaby 2009.01.06. 18:32:06

Így van! Nekem egy 2001-es 1,4es Corollám volt. Mikor eladtam 255.ezer kilométer volt benne. Mezőgazdaságban is használtam, nem kevés földutat tett meg. Sokat húztam vele nagyobb terheléssel utánfutót stb. Azon kívül, hogy elvittem 15 ezer km-te olajcserére, és időnként égőt cseréltem, talán 5 dbot? + kopó alkatrészek, gumi, fékbetét semmi gondom nem volt vele, mindig indult. Most egy 2005ös 1,4es sedan Corollám van, de nagyon kacsingattam egy 3as mazdára. Ez a két márka ami szóba jöhet. Elég megnézni a németek elégedettségi felmérését, melyik 2 márka vezet....

NagyiWRX 2009.01.06. 18:34:39

Ez külömben igaz mert mért van hogy állandóan francia szarok alatt bujkálok meg A6 audi meg x5 bmw k alatt.Néha A8 ja meg az opel szarok. kb ennyi két hetente jön egy japcsi szar de az is valami öregebb 13 év körüli vas.

NagyiWRX 2009.01.06. 18:48:54

Ja pont karácsony előtt volt egy 96 os mazda 626 és egy 95 ös subaru legacy mind a kettő ugyanazzal a bajjal , nem indultak , ha rávertem eggyet az öninditora akkor néha elindult , mindegy kiszettük belőlük az indito motort mind a kettőbe a szénkefék elkoptak. Azt mondta a srác a kapás utcai bosch szervizbe most megint jok lesznek 10 évig , hehehehehehe ennyi!!!

Humphrey 2009.01.06. 18:52:01

egy válság nem arról szól hogy mindenki mindenképpen megszivja. aki erős és jó és nem hibázik nagyot az meg is erősödhet.
a mazdának most éppen nagyon jó a palettája (nem véletlenül, mindig /legtöbbször/ voltak nagyon jó ötletei), a megbizhatósága sosem volt kérdéses és a cégnek olyan vezetése van, ami látványosan tudja mit akar és ért is hozzá (talán még szereti is az autókat, de ez nem biztos :).

azért azt se felejtsük el, hogy amikor éppen azt gondolták, hogy a jellegtelen semmilyen autó kell a népnek és elkúrták az értékestési csatornájukat csődbe mentek volna, ha nincs a ford...

tomcs!** 2009.01.06. 18:55:31

én is szeretnék 1 mazda-t :/

Cooper911 2009.01.06. 19:35:08

A 2es Mazda nagyon aranyos (arányos) lett. A 6os meg egy álom.
Hajrá Japók.

"Ja, érdekes ez a válság dolog, közben meg fullra tele vannak a wellness központok minden hosszú hétvégén. A magyarnak nem alacsony a fizetése, csak papíron."
Na jah a fizetése egytizedét üdülési csekkben kapja, valahol azt is el kell verni. Most még nem látszik a válság, majd év vége felé.

karlov 2009.01.06. 19:43:27

Én nem szeretem a japán autókat de ha mégis a felkelő nap országából kéne autót választanom talán a Mazda vagy a Honda jöhetne szóba.
Plegy Lexus-t simán összehasonlitanék egy 6-os mazdával.
Az is igaz,hogy attól,hogy valamit lexusnak hívunk még nem lessz luxszus.

lack 2009.01.06. 19:49:23

na ..meghogy nincs valsag..ep amiatt nem tudtam mazdat venni..csak Kia ceed' et.. (megszivtam par reszvennyel, es igy muszaj lett a kocsin sporolni)..az az egy vigasztal h ez 1.4 essel is erosebb mint a 3 as lett volta 1.6 al (az 105..a Kia 109)..ami szerintem hianzyik most a mazdatol az a modern benzinmotor a 3asba..valami VVt vagy micsoda..olyan ceed szeru..... nade eccer ugyess veszek 1t ;)

Sógun 2009.01.06. 19:50:43

karlov!
A Japán császári család is Lexussal közlekedik.
Nekik is lukszus a lexus.
Hát akkor a pór népnek mi?

karlov 2009.01.06. 19:53:29

A monacoi herceg meg fiat 500-al(régivel)
Akkor az is luxszus?
Meg mondjuk némi önérzetük,hazafiasságuk még jó ,hogy van és nem Mercedesszel járnak.
Talán ez így korrekt ,nem?

karlov 2009.01.06. 20:03:09

Szerintem a Hondának sincsen rossz modelpalettája,mégsem áll a helyzet magaslatán?!Hmmm erre mi a tudományos magyarázat?
Aki autót venne azok egy része inkább kivár,nemhiszem,hogy az önerő nélküli hitel miat nem fogynak ezek az autók.

Sógun 2009.01.06. 20:04:50

Részben igazad van!
De nem mazda 2-vel, vagy Toyota aygoval szaladgál egyik Japán herceg, vagy hercegnő sem. Mindegyik Japán gyártmány.
A Japánok a Németeket sokra tartják és ha jól tudom a királyi családnak vannak Audi A8-asai is a palettában. A II. világháborúban haverok voltak!
A Lexust nem a pór népnek találták ki, mint az A8-ast sem.
Nekem most egy Mazda 6-osom van és IMÁDOM!!! De hol áll ez még egy Lexushoz!?

karlov 2009.01.06. 20:08:43

Szerintem nem sok a különbség mármint ha egy IS-hez hasonlítod.
Nyílván nem az Ls-hez kell mérni de pl a suv kategóriában sem látok nagy különbséget.
Az egyik partneremnek van 400 hibridje és az elektromos hátsó ajtóval akart prádézni.hát ezt az én régi német autóm is tudja de nem az elktromotorok számától nő egy autó nimbusza(legalábbis az én szemembe).

lally 2009.01.06. 20:12:21

A császári család már nem nagy dög Toyotákkal nyomja?????

karlov 2009.01.06. 20:17:06

Az,hogy valaki azt mondja,hogy soha nem kell szervizelni az autójat az mit jelent?
Mert a sógorom carinája is ilyen volt,az igaz,hogy amikor mentem vele kopogott a futóműve,meg volt néhány olyan baja amitől én már rég idegbajt kaptam volna...
Minden autót karban kell tartani .Nem? Az pedig pénzbe kerűl.

Sógun 2009.01.06. 20:18:09

Ami tény hogy a világon a legmegbízhatóbb, legjobb autókat a Japánok és a Németek csinálják. Nemrég olvastam hogy a Japók elérkezettnek látják az időt hogy a vállság miatt ráálljanak a hibrid és villanymotoros autók széria gyártására. (Toyota,Honda, Mitsubishi) az élen.
A németek pedig a benzin és gázolajos motorjaik fejleszésébe ölték eddig a rengeteg pénzüket. Alig van némi tapasztalatuk a hibrid és villanymotorok terén. Az hogy az ablakot meg minden kütyüt elektromotor működtet az csak parasztvakítás. A lényeg a meghajtás!!!

Sógun 2009.01.06. 20:31:45

karlov! Válasz a kérdésedre:

Vannak akik tudatosan vágják szét a seggük alatt lévő autót és vannak akik alatt széthullik magától is.
A Japán és Német autókat szét kell verni, a többi elporlik.

NagyiWRX 2009.01.06. 20:40:20

Itt a totalcaron lehetett olvasni a honda üzemanyagcellás kocsijárol na az kurva jo lehet asszem FCX a neve, ha minden igaz 2009 valamikortól sorozatba akarják gyártani de csak japánban értékesitik a töltöállomások hiánya miatt.Bár hallottam hogy californiában is müködik tizenpár hidrogéntöltő állomás.Hát ez lenne a jövö a hibrid is csak lassu átmenet csakhát kérdés hogy minek egy hibrid camry asszem 2.4 es motorral amikor 9-10 L körül zabál és elég bonyolult müszakilag, akkor egyen 11-12-t aszt kész.Onnan tudom hogy van egy a családba és ennyit kajál(nő használja).

Merida001 2009.01.06. 22:19:08

Sziasztok! Én alapvetően német autó párti vagyok, de ettől függetlenül a mostani Mazda paletta mind külcsíny és belbecs tekintetében kifogástalan!:))) A legszebb japán autókat gyártó cég. Nyílván a Lexust most direkt hagytam ki. De ott van a Toyoyta (ami Lexus rokon) azok teljesen jellegtelen autók a Nissanokkal, Suzukikkal egyetemben.Itt most a külső tervezésre gondoltam...szürke egérkék!De műszakilag jók!:)

aFx 2009.01.06. 22:22:51

svédországban már ott vannak az etanolos kutak. és pl a kórházak teljes autóparkja etanolos. anyám is parázott egyet, nehogy alatta fogyjon ki a kocsi, mert a benzinkút ritka, ő meg techanalfabéta:)

mazda6 kombi meg egyik legszebb a piacon;> most technológiát hanyagoljuk, férfiemberként is szeretem, ha egy kocsira jó ránézni. a Mitsu Galantunkra 10 éven át minden nap az volt.

Dávidka84 2009.01.06. 22:52:34

Szevasztok!

Ez azt gondolom, most rendkívül aktuális, ráadásul pont ide passzol!
Kihagyhatatlan. Szerintem...
video.google.com/videoplay?docid=6132500997336473908

Dávidka84 2009.01.06. 22:53:57

Kommenteljetek, ha tetszett, ha nem!
Köszi!

faterpolo 2009.01.06. 23:04:56

Üdv!
Én se csodálkozom rajta, hogy Mazdáék erősödnek. Mint tudjuk, minden válságnak vannak vesztesei és nyertesei is. Ha ez nem így lenne, már rég eljött volna az Armageddon és az emberiség már csak valami homályos emlék lenne a delfinek emlékezetében (akik ezúton is köszönik a halakat...:D). Hogy miért pont a Mazda? Ha komoly műszaki zsargonnal akarunk válaszolni: Mert faszák a verdáik!:). Mondom ezt úgy, hogy a család nyolc éve Nissannal (előbb Sunny, most Almera) megy és imádjuk a márkát...:)

Bell & Sebastian 2009.01.06. 23:58:27

Valaki azt kérdezte, miért nem a Honda tart itt?

Válasz:

1., A hektikus gyártási minőség miatt (angol, török, kínai, amcsi
üzemek)
2., Balfasz vezérképviselet miatt (árképzés, modell összeállítás)
3., Bebetonozott, béna területi képviseletek (mióta külsős a minő-
ségbiztosítója a kereskedéseknek, már van változás)
4., Hazai kereskedő a szervizből él, ez meg nem romlik el gyakran
ezért az értékesítés, hitel kiajánlás marad csak

INSIDER 2009.01.07. 00:32:45

Kedves Karlov! Javaslom üljél be egyszer, egy GS hibridbe, azonnal megváltozik a - jelenleg - beszűkült világnézeted. Csak egy példa, hogy mennyivel járnak előrébb a japánok, az általad nagyrabecsült németeknél. A Priust 10 éve nyomják, a VW tavaly év végén adta ki az első nyiltkozatot, mely szerint 2012 körül jön a Golf hibrid. Ez 13 év különbség a két márka között. Az autóiparban,.,...... ahol fél évente jönnek ki az új modellek. Nyugodj meg kicsit, ülj a géped elé és gondold újra a mondandód lényegét.... Peace!

karlov 2009.01.07. 06:11:22

????
Szeretem ha az autóm nem csak engem hanem a csomagjaim is eltudja vinni,mondjuk a nyaraláskor (gs csomagtaró250l)Hmmm?!
Szeretem ha az autóm esztétikailag is élményt nyújt nap,mint nap.Nem pedig 12 egy tucat....
Hibrid? Nekem mindig a kukorica jut az eszembe róla.
Egy hibrid üzemű autó fogyasztása kevesebb,mint a benzines társaiké de nem nem kevesebb,mint egy diesel üzemű autóé(noha inkább haszálok benzinest).Akkor meg mi az értelme?
Ha meg a különbségekről beszélünk hát Lexszust európában évente eladnak legalább 50000db-t Míg BMW-t ?Mercedest Audit évente kb 4-500.etezret.De mondjuk ennek van a legkisebb jelentősége.

karlov 2009.01.07. 06:16:38

Itt meg "beszélgetni" lehet,hogy kinek mi a véleménye,szubjektíven hová húz a szíve.No de kioktatni a másikat?!
A Mazda is sokáig gyártott nagyon unalmas autókat.
Szerencsére ma más másképp van és ez a periódikus változás sok gyártóra igaz,ettől lessz kevésbé ubalmas az autós élet.

Bambano 2009.01.07. 09:20:10

Ha jól emlékszem, valamelyik totalcaros kolléga írta le, hogy a mazda6 dízel tesztautója mennyit fogyasztott egy debreceni kirádulás alkalmával. Könnyes szemmel röhögtem végig, hogy a jó kis mazda dízele többet evett literben, mint az én benzintemetőm. Azóta ha autókról beszélgetek, mindig azt mondom, nem vagyok elég gazdag egy dízelhez.

Egeg 2009.01.07. 12:59:05

Csak vennék egy Lexust!!
Inkább egy Lexus, mint egy BMW vagy Audi!
Semmi baj nincs velük!
Nézd meg az X3-as BMW-t.....kopik a kormányáról a fekete festés.
Auto Bildben volt egy téma erről! Megér egy 5 perc olvasást ez a téma!
Japan forever!

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2009.01.07. 13:01:57

Hat nem tudom, egy elektronikai hibaval engem 600 rugora akartak megvagni az M3-asnal levo Mazda szervizben. Aztan otthon videken a szerelo kiolvasta a hibat, allitgatott valamit egy csavaron, es 3-4 próbálkozás (heti egyszer mentem kb.) után a hiba megszűnt.

Mazdáéknál azt mondták, hogy a menetstabilizátor blokkot kell cserélni, amit abból laikusként érzékelek (ABS, ASR) azok azota is kifogastalanul mukodnek.

Szoval barmennyire is elegedett vagyok a Mazdaval a szervizekre ugyanez nem mondhato el.

hé haver 2009.01.07. 14:08:04

A japánok gyártják a legmegbízhatóbb gépeket, de a dizájn csak a Mazdánál ér valamit. Nem csoda, hogy viszik. Viszont a Hondát már 20 éve nem értem: az árat mindig egy kategóriával feljebb lövik be, mint amit az autó méreteti indokolnának, se nem prémium, se nem tömeg, se nem kicsi, se nem nagy, folyamatos 10 év késés a formavilágban, szerintem a legnagyobb bajuk, hogy nem tudják belőni, kik is akarnak lenni valójában.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2009.01.07. 14:58:27

Haver: azert a Honda dizajn is OK, meg pl. most az uj Lancer nagyon a helyere kerult.

Bajusz. 2009.01.07. 16:28:41

Valószínűleg jövő héten átveszem az új 3 ajtós mazda2-met, remélhetőleg nagy megelégedéssel. Mindenhol csak jót írtak róla, kivétel nélkül, ami negatívum, az az ára. Mégis azt gondolom, megéri kifizetni azt az árkülönbözetet a nem szervízbejárásért, meg az értéktartásért. Csak így is legyen! :)
Én nem csodálkozom rajta, hogy növekedtek az eladásaik, friss, dizájnos járműkínálat a legtöbb rétegnek, jó motorok, megbízhatóság, amiket eddig olvastam róluk. Ja, és valakiírta, hogy a "spanyol gyártású mazda2", nos az újat már Japánban gyártják!
És a német autógyárak is elgondolkodhatnak rajta, hogy miért cserélik egyre többen japánra a VW-ket, Audikat, stb. Köztük magam is, egy 3-as golfból ülök át a mazdába, ha valakinek esetleg érdekes lehet, még eladó a Golfí! :)

Annus001 2009.01.07. 18:28:03

Csak a japán :-)
Egy japán sosem romlik el, és ha el is romlik, kb. ugyanannnyiba kerül bele az alkatrész, mint egy európai középkategóriás autóba.
Nem úgy mint egy olasz vagy egy francia ami hajlamos a szélsőséges minőségre...a népítéletekben valaki földig magasztalja az olasz autóját valaki pedig ócsárolja, tény hogy esztétikusabb, mint egy japán, de talán nem olyan megbízható, bár ez a tendencia is a japánok malmára hajtja a vizet, mivel egyre szebb autókat gyártanak
(pl. Mitsubishi Lancer). A franciák meg még csúnyák is!!!!!!!
A 4 éves autónkba gyakorlatilag olajcserén kívül , meg 4 db H7-es izzón kívül nem kellett semmi.
És mégvalami: az új Mazda 3 legnagyobb dízelje 400 Nm nyomatékkal rendelkezik a statisztikák szerint, bár arra nem emlékszem milyen tartományban adja le, de egy ilyen autóhoz 400 Nm, az nem semmi...

NagyiWRX 2009.01.07. 22:02:56

Azért a mazdára ne ugy gondoljunk mint ezelőtt 10 évvel vagyis hogy japán gyártó és kész, pozitivumként meg is látszik rajta és az eladásain , negativumként müszakilag elég komolyan ford. A mazda6 alapjai a mondeo csak más a formavilága meg néhány aproság, ford motorok , ford padlolemez stb. a mazda 2 meg fiesta és az még külsőleg is elég hasonlóak.
Én személy szerint nagyon sajnálom hogy miért pont a szar ford vett részvényt a mazdában de ugyanígy sajnálom a nissant is mert 2000 ota a renault kezenyoma nagyon látszik rajta még a belpiacos modelljeiken is.

nagylaj 2009.01.08. 00:19:51

Ezt rosszul tudod NagyiWRX. Az új hatosban alig van Ford alkatrész, a motorban meg pláne. Tudták, hogy ha valami elromlott eddig a Mazdákon, az nagy valószínűséggel Ford alkatrész volt.

mekkmester 2009.01.08. 14:17:11

A Csikós megint ökörséget írt! Minden válságban, sőt mindenben az életben vannak KIVÉTELEK! Ez is egy kivétel, ha érted miről beszélek.
Attól még mert egyik-másik autógyárnak jól megy, azért még válság van, recesszió van, csökkenés van az egész autóipari fronton. Kár így tapsikolni és ujjongani, hogy hihi, itt van a kánaán!

Alhazred 2009.01.10. 16:08:15

autószerelő ismerős tegnap:

"direkt szarnak csinálják ma a kocsikat, komolyan. japánt kell venni. csak japánt."

Justice RAT 2009.01.10. 23:26:17

Talán olyan marketinget folytatnak, ami a vevővel is foglalkozik. Szerintem ennyi. Nem kevés, de sok.

Justice RAT 2009.01.10. 23:33:42

Itt azok nyernek, akik előidézék a válságot. Nem azt mondom, hogy akik csinálták, mert ez magától is eljön, csak itt az a nagy dolog, hogy ha te idézed elő. Rohadt nagy meló, de meg lehet csinálni. Én a kis lófasz el tudom képzelni. Akkor szerinted aki megteheti, az nem tudja elképzelni?
Szerintem én sem tudnék ellenállni a kísértésnek, főleg, ha ezzel bszott sok pénzt tudnék szakítani.

De nekünk amúgy ez nem fontos. Túl kell élni, azt jóvan. Asszonyt jólmeg, jókat enni, bulizni, vidáman élni, család, barátok, hobby.

Nem kell mindenkinek jó dolgokat csinálnia. Lehet olyan aki csak jól csinálja a dolgát.

SwedishRunner 2009.01.12. 10:51:33

Japán! Pfhujjj Undorító még azok közt is......

trigger187 2009.01.15. 09:53:46

nah szóval. egy dolgot szeretnék leszögezni már az elején. a mazda 3 a világ legjobb alsó-középkategóriás autója, akinek volt már (vagy vezetett egyet), az megerősíti. szóval a golf, a focus, de még a corolla-civic páros is bekaphatja.
másodszor: sajnos csak 2 évig volt ilyen verdám, mert sikeresen lenulláztam egy frontális ütközésben, amely során én egy karc sérülést nem szenvedtem, mert hát már az 1.6-os alapmodellben is 93 légzsák van meg miegymás (2003-as évjárat!!!). a motor majdnem leszakadt, a másik autóból jóformán csak fémhulladék maradt, de az utaskabin teljesen egyben maradt, még az A oszlopok sem deformálódtak. azt hiszem, ez mutatja, h nem nemcsak minőségi összeszerelésével, de biztonságosságával sincs sok baj.

harmadszor: a szervizhálózata gyalázatos. legalábbis budapesten. sajnos, én már "bejáratva", kb 1000 km-rel vettem át az autót. így azt sem tudtam, h korábban valszeg kapott egy akkora padkát vagy kátyút, hogy az egyik jobb oldali lengőkar meggörbült. szóval hordtam mindenhova, mondván, jobbra húz az autó. válasz: "minden második autónál erre panaszkodnak, de ilyenek a magyar utak, nem az autó hibája"... egyetlen egyszer foglalkoztak vele érdemben, elküldték egy "futóműspecialista" céghez, akik úgy-ahogy belőtték a futóművet, de a hiba megmaradt. szóval jártam az autóval, egy idő után már a gumin is látszott, h mennyire ferdén kopik. elvittem egy márkafüggetlen szervizbe, ahol végre észrevették a görbült lengőkart. persze, az autó garis volt, még szép, h nem vették észre a mazda szervizekben. amikor utoljára jártam mazdáéknál, már azt is feldobtam, hogy nem ingyen kérem a javítást, kifizetem saját zsebből a vadiúj lengőkart, meg az összes, javításhoz szükséges alkatrészt. NEM VÁLLALTÁK A JAVÍTÁST MÉG PÉNZÉRT SEM!!!

ennyit a budapesti mazda "szakszervizekről".

aki mazdát szeretne venni, csak ajánlani tudom, de találjon egy hozzáértő szervizt is, ami nem lesz könnyű...

Mazdafan 2009.01.15. 16:50:00

Az előttem szólóval csak egyetérteni tudok, Most használom a 3dik mazdámat. Most voltam az új mazda2-vel először a szervizben. annyi átadásra váró autó van a telepen, már fele rendszámmal. Kérdeztem a srácokat, hogy megy-e még a business, erre jött a napi 4-5 autó átadás válasz. De az emberek 50%-a nagyobból ül át eggyel kisebbe.

Fiery 2009.01.17. 17:45:35

"a mazda 3 a világ legjobb alsó-középkategóriás autója, akinek volt már (vagy vezetett egyet), az megerősíti."

Egy turot. Nekem volt. 2005-ben vettem ujonnan, tavaly adtam el vegre. Rengeteg kisebb-nagyobb hibaja volt az enyemnek, ezek kozul jo par konstrukcios/szeria hiba. Lassunk nehanyat:

- vezetoules nyiszog/nyikorog (gar-ban csereltek a mechanikat)
- hatsoules uloparnaja nyoszorog
- szelvedo rettentoen karcolodik (pedig szarazon sosem torlok)
- ablaktorlo motorja tul hangos, es max. fokozatban az ablaktorlo lapatja koppan (valoszinuleg az A-oszlopon)
- hatso ajto zsanerja nyikorog (gar-ban bezsiroztak)
- a hangszorok nagyon rossz minoseguek
- a radio tunerje nagyon gyenge
- a muszerfal tobb helyen zorog es perceg (tobbszor volt gar kereteben szervizelve, de teljesen egyik szerviz se tudta megoldani ezt a problemat)
- a kormanyoszlop alja bizonyos fordulaton rezonal (nem tudtak megoldani a szervizben)
- kulso/belso levego keringetes neha nem mukodik
- vezetoules kartamasza baloldalon (az ajton) nyiszog, jobboldalon meg rossz helyen van (tulsagosan hatul es tul alacsonyan)

Persze nem hagyott ott az ut szelen egyszer sem, de barcsak azt csinalta volna inkabb, es a sok apro baromsag ne lett volna...

Fiery 2009.01.17. 17:49:06

". Mégis azt gondolom, megéri kifizetni azt az árkülönbözetet a nem szervízbejárásért, meg az értéktartásért. Csak így is legyen! :)"

Ujonnan 4.8 millios Mazda3-at 3 eves koraban nagy kegyesen 2.4 millioert beszamitjak egy uj autoba. Ez a jo ertektartas?

Fiery 2009.01.17. 17:54:48

"Inkább egy Lexus, mint egy BMW vagy Audi!
Semmi baj nincs velük!
Nézd meg az X3-as BMW-t.....kopik a kormányáról a fekete festés."

A kormany kopasa alapjan valasztasz autot, akkor csak gratulalni tudok :) Az IS-nek a muszerfala zorog, az ulese nyikorog -- pont mint a Mazda3-amnak. Ja, es az IS kormanya minden tesztelo szerint elettelen, a belso dizajn leginkabb ocsmany mint szep (lasd rikito meggypiros mufabetet), es persze nem tudod olyan szabadon konfiguralni, mint az igazi premium markakat. Dizel IS automataval? Nincs.

Egyebkent a Mazda3-am borkormanya is erosen megkopott 3 ev es 60 ezer km alatt...

trigger187 2009.01.20. 13:18:13

""a mazda 3 a világ legjobb alsó-középkategóriás autója, akinek volt már (vagy vezetett egyet), az megerősíti."

Egy turot. Nekem volt. 2005-ben vettem ujonnan, tavaly adtam el vegre. Rengeteg kisebb-nagyobb hibaja volt az enyemnek, ezek kozul jo par konstrukcios/szeria hiba."

hát Te tényleg beleválasztottál... ezekről a hibákról nem hallottunk még túl sokat (én + más mazda 3 tulajok)... erre sajnos csak 1 nagyon profán magyarázat van, mégpedig a "vasárnapi gyártás". az innen származó autókat kellene mindenkinek messziről elkerülnie, de sajnos vásárlásnál nem lehet ez alapján választani. hogy mi is az a vasárnapi gyártás? a szabad- és ünnepnapokon legyártott autókról van szó. ugyanis a nagy autógyárak (a japánok főleg) nem szüneteltetik a gyártást egy napra sem (ez alól csak az állami ünnepnapok a kivételek, amikor "tilos" dolgozni). az oka az, hogy a gyártósorok leállítása és nem üzemeltetése is bizony pénzbe kerül, és ez a gyárak zsebét nyomja, mert nem térül vissza, ergó szeretik ezeket a "holt költségeket" minimalizálni. a dolgozók hozzáállását viszont nem lehet szabályozni, és ezeken a napokon kicsit flegmábban állnak hozzá a munkához. na, az ezekből a szériákból származó autóknál fordulnak elő olyan apró, ám annál idegesítőbb hibák, amiket Te is felsoroltál. tényleg antimázlista voltál, nem hiszem, hogy ezek a hibák általánosan előfordulnának mazda 3-nál. az enyémnek egy zörgése volt, mint kiderült, az utólag (természetesen a kereskedő által) beszerelt riasztó mozgásérzékelőjének a zsinórja verte az A-oszlopot belülről... 2 év alatt ennyi... ezt nem kell magyarázni, engem abszolút meggyőzött (főleg, miután volt már opelem, fordom, seatom...)!!!

Fiery 2009.01.20. 21:27:53

Nem hiszem, hogy pl. a radio tunerenek gyengesege vagy a hangszorok pocsek minosege a vasarnapi gyartas szamlajara lenne irhato.

Mellesleg a csaladba a Mazda utan 1 evvel kerult egy uj Yaris is, aminek 1 hetes koraban majdnem leesett az egyik ablaktorlo lapatja (a gyarban nem csavaroztak oda eleg alaposan); masfel eves koraban szoftverfrissites kellett a valtojahoz (MMT), 2.5 eves koraban pedig szetesett a valtoja, es garanciaban csereltek az egeszet (600 ezer Ft lett volna fel evvel kesobb, amikor a gar lejar).

Persze a Yarisra meg johet a szokasos szoveg, hogy "csigaevok rakjak ossze", de en igazsag szerint hatalmasat csalodtam a japan jarganyokban, es mindket autot nemet gyartmanyura csereltuk 2008 vegen. Azok sem tokeletesek, de eddig tobb orom volt bennuk, mint a japan vackokban.

Megjegyzem, arra nem gondol senki, hogy a Mazda mikent tudja kompetitiv aron adni a Japanban gyartott autoit? Baromi nagy a szallitasi koltseg (plane biztositassal egyutt), vamot vet ki ra az EU, raadasul a japan munkaero nem egeszen annyiert dolgozik, mint pl. a magyar vagy szlovak. Segitek: joval kevesebb es olcsobb anyagokbol van a Mazda osszerakva, mint pl. egy VW. Ez tetten erheto a hangszigetelesen (Mazda3-ban eleg gaz, Mazda6 II. mar turheto), a hangszorokon, a tuneren, az ules szoveten, stb.

trigger187 2009.01.27. 17:39:27

erre csak 1 dolgot tudok válaszolni... mutass 1, azaz egy autót, aminek a gyári tunere és gyári hangszórói jó minőségűek! :)))

és kérlek, ne hozd fel példának a Lexus Mark Levinson rendszerét, a Volvo Dynaudio-ját vagy a Bose-t a VW-csoport némely típusában... volt szerencsém hallani mindhármat (lexus ls460, volvo xc90, audi tt) - egyedül a lexus-mark levinson páros ér valamennyit... messze nem annyit, amennyit kérnek érte lexusék, de legalább szépen szól.

na, ezért élnek meg oly szépen az autóhifis aftermarket gyártók... vajon miért van annyi hangszórógyártó, mint égen a csillag? mert viszonylag kis pénzből dimenziókkal jobb hangzást tudsz bármilyen autóba varázsolni... nem kell 400e ft-ot kidobni Bose-ra, 600e-t Dynaudio-ra, és pláne nem 1,3M-t a Mark Levinson-ra... én eddig az összes autómban kicseréltem a hifit, és amikor autócsere van, akkor a gyárit visszapakolom, az utángyártottat pedig viszem magammal. és amikor bekapcsolom, vigyorgok, mint a tejbetök... egyszerűen csak SOKKAL SZEBBEN szól. nem kell több.

a yaris-problémákra nem tudok mit mondani, nekem MAZDÁM volt, és maximálisan meg voltam vele elégedve!

andzsin 2009.01.29. 19:59:53

jó volt végigolvasni a kommenteket:) mindig tanul az ember: egy autó attól már hulladék, ha gyenge a tunerja, meg xar a spricckolója...hát soha nagyobb bajom ne legyen:)

a Yarishoz meg annyit: francia Yarisba akkor sem ülnék bele, ha fizetnének érte:( most adtam el a világ legmegbízhatóbb autóját 10 évesen, első generációs japán Yaris, azon kívül, hogy olajat, meg légszűrőt cseréltem benne, semmihez nem kellett hozzányúlni, hibája annyi volt, hogy elszállt a két oxigénszenzor így 10 évesen hát Istenem, ezt is megértem:), még a fékbetétek is eredetiek rajta, 130.000km után. pedig az érdi utakon kapott rendesen, nem keveset. az autószerelőmnek mindig tágra nyíltak a szemei mikor alánéztek, hogy ez hogyan lehet, hogy a lengőkarok, a gömbcsuklók, így teljesen egyben vannak...hát kérem Made in Japan. Ez a titok.

Öcsém angol Hondájával már sokkal több baj van...

Sajnos az MMT váltó nem a legjobban sikerült konstrukció, erre sok panasz van. Mindenki követhet el hibákat. Az okos ember meg úgy vesz autót, hogy előtte megkérdez legalább 3 embert aki ilyennel jár, és beszél legalább két szerelővel, aki szervizel ilyen autókat és aztán rájön, hogy ebből? soha.

Fiery 2009.02.01. 22:42:21

trigger187: A BMW-ben a Logic7. Egyebkent meg semmi rosszat nem mondanek a Mazda-fele audiora, ha lenne valasztasi lehetosege a vasarlonak. De ugye egy 1.6 TE Mazda3-ban van a gyari sz*r, es kesz. Se jobb minosegu tunert, se jobb hangszorokat nem lehet extrakent rendelni. Es mig a hangszorokat me'g csak-csak ki tudod csereltetni utolag, addig a tunert mar joval bajosabb.

andzsin: az MMT-nek ez mar nem az 1. generacioja (marmint amit a Yaris II-be szerelnekt). Egy Toyotatol elvarnam, hogy kiforrott cuccot szereljen az autoiba. De semmi gond, me'g egy gyarto, akitol soha tobbet semmit.

Fiery 2009.02.01. 22:50:42

trigger187: Me'g annyit, hogy a Yaris II Sol gyari audioja egeszen elfogadhato ahhoz kepest, hogy felarmentes es gyari cucc. Fenyevekkel jobban szol, mint a Mazda3-ban levo kacat.

Egyebkent probaltam a Mazda3 MPS-ben levo Bose cuccot is, hat az alig szolt jobban, mint az alap sz*r. Az MPS meg tipikus peldaja a tulfujt dolgoknak: 260LE az elso kereken, csak nyomod a gazt es kapaszkodsz a kormanyba, amit folyamatosan csavar ki a kezedbol a nyomatek. Kozben meg figyeled, hogy az ESP/kiporgesgatlo dolgozik, de hiaba, a teljesitmenyt keptelen a kocsi levinni az utra... Es ezt a Mazda is tudja jol, hiszen az elso 2 fokozatban nem is engedi az osszes nyomatekot kihasznalni :) Mekkora puder.

trigger187 2009.02.12. 12:16:24

logic7: 300e ft.... ennyi...
miből áll: 10 cm-es mélyközepek (7db), 21 cm-es mélynyomók (2 db), 28 mm-es magasak (4 db)
ezzel szemben a norma:
minden JÓ minőségű mélyközép 13-16 cm-es
mélynyomók: 25-30 cm (vagy még több)
miért? mert a hangszórók mérete nagyban befolyásolja az általuk kibocsátható, emberi füll által hallható hang minőségét és "mennyiségét"
szóval, 300e ft... gratulálok, sikerült találni még egy aránytalanul drága gyári hifit, ami ráadásul a "kevesebb néha több" kiváló példája

a mazda 3 gyári hifijét tök egyszerűen ki lehetett cserélni: a hangszórók passzoltak a gyári helyekre, a fejegységhez pedig kapható beépítőkeret, amivel a gyári méretet DIN1-esre lehet szűkíteni.

ENNYI

ps: a mazda 3 mps jelenleg a világ leggyorsabb elsőkerékhajtású szériaverdája, nem puhányoknak való. pontosan azért nem engedi a teljes nyomatékot 1-2. fokozatban, h az "átlagos képességű" autósok is a maximális gyorsulást tudják elérni vele. és igen, erős kézzel kell fogni a kormányt, mert az önzáró difi melózik ezerrel, ezt érzed a kormányon. de ha kézben tartod, az autó is tartja az irányt. kanyarban is. nem puhányoknak való...

trigger187 2009.02.12. 12:19:41

pfff... még valami... tényleg nem kell leszólni egy autót azért, mert fos benne a gyári hifi, mert ezek szerint a jelenleg gyártásban levő autók 99,9%-a egy rakás szemét.
süti beállítások módosítása