HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Hogyan hatott eddig a válság a használtautó-piacra?

Rogyadozik, de legalább stagnál

2009.01.29. 01:24 Csikós Zsolt

Napokon át készítettem a piacot áttekintő megatáblázatomat, néztem a tavalyi árakat, melléjük csaptam az ideieket. Aztán ültem a számítógép monitorja előtt, és nem láttam semmit. Itt egy kis mínusz, ott egy kis plusz, alig-alig egy kis dráma, foltokban. Aztán a kereskedő felnyitotta a szememet.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

51 komment

Címkék: használtautó

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr30909549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.01.29. 01:50:31

Vitatkoznék a cikk azon állításával, mely szerint ebben a helyzetben az átlagember eladja a hiteles kocsiját, és visszaül valami régibe. Ehelyett az lesz, hogy bemegy a kereskedésbe, kiválaszt egy kisebb, de vadiúj vasat, a régit beszámíttatja (akár iszonyatos buktával is), és újra vadiúj autóban ül, hasonló (vagy kicsit magasabb) részletek mellett, mint jelenleg. Mert "most *nagyon* olcsó az új", és "majd ezután is lesz valahogy".

A kereslet visszaesése ugyanakkor magával vonzza azt is, hogy talán picit tisztul az autópiac, a nepperek egy része visszamegy autószerelőnek, vagy ilyesmi. Ez megint egy pozitívum.

Hozzátenném továbbá, hogy véleményem szerint a zöld környezetvédelmi matricás őrületet előbb-utóbb minden megyeszékhelyen és nagyobb városokban át fogják venni, ami megintcsak kavar egy szépet a fenti állításokon.


megint 2009.01.29. 02:17:32

Rohadt hitelek jól megdrágultak, haverom 60000 ft-al fizet többet havonta mint eddig, szívja is a fogát rendesen, sok autó fog visszakerülni az biztos,
suzukik eladása drasztikusan csökkent, 1 km-e levő szalon, ami a harmadik helyen áll(t) az eladásokat tekintve az országban, is szarban van, alig adnak el egy párat, volt olyan, hogy 1 db újat adtak el, szervízből el lehet vegetálni, zöldkárty, eredetiség , fényezés, karosszéria....stb, fizetéseket csökkentették vagy 40000-50000 ft-al, eladni pedig lehetetlen a szalont, talán az audi zárt ismét rekordnyereséggel az idén egyedül, de ahogy olvasom azt is bezárják egy hétre, csodák nincsenek, külfölön ugyanez a helyzet, Németeknél még nagyobb kedvezmények vannak a raktáron lévő autókra. Használtautó piacra mondjuk ráférne egy áresés, mert szarabb állapotban lévő autókért ugyanannyit kérnek mint a németeknél egy jól karbantarottért.

Ciri 2009.01.29. 05:20:58

"Németeknél még nagyobb kedvezmények vannak a raktáron lévő autókra. "

Igen, csak az vicc, hogy rengeteg újautó megy ki (reexport) Németországba, amióta ilyen magas az Euro. Sok kereskedés hihetetlen mennyiségű kocsit ad így el...

A Toyota Yaris német szemmel nézve, a magyaroknál a legolcsóbb egész Európában...

Zsolt:
Azok a Suzuki hirdetések 2009-esek, ugye?

bigpond 2009.01.29. 05:39:14

a szavazas szerint az autok 2/3-an nincs hitel ami jo. sajnos az osszes tobbivel kapcsolatban igaza lehet Csikos ur.
tovabba, akinek megszunik a munkahelye annak mar tokmindegy ,h havi 20 ezerrel megno a torlesztoje, + az elbocsajtasok csak most kezdodnek, mivel a valsagnak nagyon az elejen tartunk.
mi az a zold matricas kornyezetvedelmi bigyo? elmondana valaki?

"Ehelyett az lesz, hogy bemegy a kereskedésbe, kiválaszt egy kisebb, de vadiúj vasat, a régit beszámíttatja (akár iszonyatos buktával is), és újra vadiúj autóban ül, hasonló (vagy kicsit magasabb) részletek mellett, mint jelenleg."

hat ezen sem lepodnek meg.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.01.29. 08:23:02

a zöd plakett renszámon lévő kis plktt szinét jelzi va sárga meg zöld,a vizsga plakett alatt,a sárga atrica nem jó a bevársban 5 hónapig.a fűtés szezon alatt

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.01.29. 08:24:05

érdekes hogy az olvsóknak alig van hitele.

vomit 2009.01.29. 08:36:39

egesz januarban 4e uj autot adtak el az orszagban.
tavaly 12e-t. ki lehet szamolni.

misi107 2009.01.29. 08:38:50

Éljenek az öreg romok!A többi mehet a sufniba...

loláb 2009.01.29. 09:51:23

Alapigazság a következő, ami esetén a hitel sem önygilkos választás:

Legyen akkora tartalék, ami LEGALÁBB fél évre megfelelő megélhetést nyújt a családnak, a korábbi életszinvonalon.

Az összes törlesztőrészlet ne legyen több, mint a fix, biztos (persze manapság mi az?) jövedelem 30%-a.

Hitelt csak lakással kapcsolatos dolgokra vegyünk fel, autóra csak akkor, ha az munkaeszköz.

Autóhitelre casco-t mindenképpen kell kötni, lopásra és baleseti kárra.

Az autó értéke nem legyen nagyobb, mint az 12-18 havi nettó kereset.

Az önrész pedig legyen 30%-nál magasabb, a futamidő pedig maximum annyi idő legyen, ameddig az autót használni tervezi valaki.

Ha ezeket a szabályokat betartja az ember, akkor még a munkahely elvesztése sem okoz AZONNALI anyagi csődöt, van ideje megoldást keresni a felmerülő problémára.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.29. 09:55:06

"Minden, hangsúlyozom, MINDEN autómárka 25-30 százalékos árengedménnyel árulja új autóit Magyarországon"

Mondjál néhányat. Konkrét árakkal.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.29. 10:00:15

"Mellesleg mostanában vettem egy 24 éves kombi Mercedest, és ahogy nézem az internetes autófigyelőmet, majdnem minden, alig három hete a parkolóba tett, általam megfigyelt hasonló öreg Mercit megvettek mára (12-ből 9-et), pedig némelyik elég romos állapotú volt, bottal nem piszkáltam volna azokat."

Nyilván a válság miatt. Mert ezek az öreg roncsok olyan keveset esznek, és olyan olcsó hozzájuk az alkatrész (ami soha nem is kell, mert nem romlik el semmi), hogy a fenntartásuk móka és kacagás.

Csubakka Junior 2009.01.29. 10:08:08

Hrzrasn 2009.01.29 09:55:06

Pl. új Renault Scénic, 3 millióért. Az ősszel 3,5 volt, 1 éve meg 4. Mégene Limousin 2,7 millióért, néhány hónapja még 3 volt, előtte meg 3,4 (igaz, itt az új). Ha megfeleződne az áruk, talán elgondolkodnék rajtuk. :) Sok esetben azt vettem észre, hogy csökkentek az árak, de amit lehet, azt kiszednek az autókból, és plussz pénzért adják azokat a cuccokat, amik előtte benne voltak az alapárban (pótkerék, hátsó fejtámla stb.). Azértt kíváncsi vagyok, hogy hány szalon fog bezárni, mert nincs meg a minimális haszna.

Faby 2009.01.29. 10:09:53

Ami másnak sötét jövő (borul a hitel, elmegy a csilli-villi autó), az nekem pont egy rózsaszín látomás:
Max fél éven belül kell vennem valami családi használt autót (öreg szarral járok, nem éri meg újra műszakiztatni), remélem dúskálni fogok a jobbnál jobb ajánlatokban. Legyen igazad Csikós!

loláb 2009.01.29 09:51:23 nagyon jól megfogalmazta, annyit tennék hozzá, az autó piaci értéke várhatóan _mindig_ legyen magasabb, mint a mindenkori hátralévő tartozás. Így egy lopás, gtk után sincs akkora gond.

A szavazás meg pont nem releváns, mert ennek az oldalnak a közönsége, a Totalcar és a Belsőség olvasói szerintem pont az ésszel gondolkodó, hitelre felelősen vásárló (ha egyáltalán hitelre) emberkékből kerül ki. A 0% befizetéssel, törlesztőt éppen csak fizetni tudó egyedek nem olvassák ezeket, nekik a Maunika só, Józsibarát a napi információforrás, ott meg nem éppen ezekről van szó.

Pilgram (törölt) 2009.01.29. 10:30:04

Nem is olyan régen, valaki azt mondta nekem, hogy ma Magyarországon, szinte mindenki egyel nagyobb autóval jár, mint amit megengedhetne magának, és egyet kell vele értsek. Bécsben például a géppark szinte teljesen ugyanolyan, mint Pesten, ugyanakkor a fizetések, nos khm, egy kicsit mások. Semmivel sem több luxusverda, vagy felsőkategóriás autó szaladgál, mint a Nagyfaluban, és ezen nem ártana elgondolkodni.
Egy valamire jó lesz a válság: az emberek meg fognak tanulni ÉSSZEL választani, ésszel vásárolni, ésszel állni a pénzügyekhez. Az autó szerintem el fogja veszteni státusszimbólum voltát, mert a hitelek törlesztője már tényleg a napi megélhetést fogja veszélyeztetni, és akkor bizony már "anya" is kiveri a balhét otthon, ha a kölöknek TÉNYLEG nem tud enni adni.
Ha már valaki ennyire irtózik a BKV-től, tudom javasolni a mocit! Egy kellemesen jó példányt már 10-20% önerőtől el lehet vinni, a törlesztés pedig akár 5-10000 forintból is megvan. Kisebb, kevesebbet fogyaszt, a funfactor pedig egy autóhoz képest sokkal jobb!

Ciri 2009.01.29. 10:42:03

"Pl. új Renault Scénic, 3 millióért. Az ősszel 3,5 volt, 1 éve meg 4. Mégene Limousin 2,7 millióért, néhány hónapja még 3 volt, előtte meg 3,4 (igaz, itt az új). Ha megfeleződne az áruk, talán elgondolkodnék rajtuk. :)"
Menj be a szalonba és vegyél a saját igényeidnek megfelelő Scenicet 3 milláért. Nem fogsz kapni...

Ezen autók árai (komoly alku után is) korábban sem voltak voltak magasabbak, csak másképp voltak kommunikálva. Lehet, hogy használtautó beszámításra, vagy akár hitelkonstrukciós ajánlatokra volt kihegyezve a marketing.

Nem szabad azt elfelejteni, hogy az importőröknek a drágább euro miatt többe kerül egy gyári rendelésü autó, mint korábban. Gyakorlatilag mindenki emelt már árat Szeptember óta, legalább kétszer-háromszor. Az más kérdés, hogy ehez viszonyítva vannak raktrárkészlet akciók, amiket még tavaly 240-250 euros áron lettek kifizetve a gyárak felé, de azok akkor sem sem kerültek többe, mint most.
A Suzuki például komlett reklámkampányt indított azokra a beragadt autókra alapozva, amik azokból a kereskedésbekből (igencsak sokból) maradtak meg, amiket a válság közben bezártak.

Szóval szinte biztosra merem állitani, hogy ha most rendelsz egyedi gyártásu autót, valamivel többe fog kerülni, mint a mult év közepén.-itt most nem a suzira gondoltam-

Rocko- 2009.01.29. 10:49:28

jó cik, tetszett.

elsôként leszögezném, h aki autóra hitelt vesz fel, az hülye. de komolyan. csak ingatlanra szabad, semmi másra.

az, ami kimaradt a cikkbôl az az, h kik nyernek ezen. akik autót vennének. gizi és pisti összeszedte a 2008 szeptemberében 2.3 milliót x autóra. aztán kicsit ültek a pénzen, majd karácsony után vesznek autót. aztán a 2.3-as autó ára lejebb ment, 2.0-ra vagy 2.3-ért vezsnek hitelbôl vissza vett, öregebb, ám de felszerektebb kocsit. vagy újat, a kettô közt félúton felszereltségben.

Shadowbull 2009.01.29. 10:58:58

"Az autó értéke nem legyen nagyobb, mint az 12-18 havi nettó kereset."

A netto kereset semmit sem mond. Lenyegesebb szerintem, hogy az auto arat mennyi ido alatt tudna megsporolni az ember, minden koltseget/kiadast beleszamolva.

Az nem kellene hogy tobb legyen, mint kabe egy ev. Tehat ha az ember egy auto fenttartasa mellett felre tud tenni havi 50e forintot, akkor ev vegen befigyelhet egy 600e forintos hasznaltauto. Kabe ez realis is az anyagi helyzetehez merten.

Ha annyi ido alatt nem tud az ember egy hasznalhato autot osszesporolni, akkor marad a BKV, mert igy az auto hatalmas anyagi kockazatot jelent.

Ezen szabaly betartasaval a hitel feleslegesse is valik, mert 1 evet mindenkinek tudni kellene sporolni.

sb

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.29. 11:01:11

Pilgram 2009.01.29 10:30:04

A hozzászólásod elsö részét megerösítem, a motoros rész viszont csak kompromisszumokkal müködik. Nekem is van egy robogóm, nyáron verhetetlen a nagyvárosban, de csak addig, amíg nem családdal vagy motyóval kell szervezkedni.

Ottopappa 2009.01.29. 11:06:28

HRZRASN!

Skoda Octavia Ambiente 1.4 tavaly 4 milka most 3,3.... Igaz, jön a ráncfelvarrott, de akkor is...

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.01.29. 11:13:09

Rocko- 2009.01.29 10:49:28

Nem feltétlenül nyernek vele. Ahol a visszavétel az autó sorsa, ott erőteljesen megkérdőjelezhető a visszavételt megelőző 1-2 évben elvégzett TMK-ok megléte, illetve minősége. Tele van a piac olyan autókkal, amiknek a gyári olajcsere-periódusa 20 - 30 000 km (vagy 2 év), sőt bele van írva a szervízkönyvbe, hogy városi használat esetén rövidül, ennek ellenére "anyagi megfontolásból" ez (mármint a gyakoribb sere) sokszor kimarad. Vagy lásd a szomszéd blogon a fékes posztot. Bele sem merek gondolni abba, hogy hány 5 év feletti autó van az utakon, gyári fék és hűtőfolyadékkal. ("merugye ez toyota, ebbe 8 évig csak tankoltam meg olajat cseréltem")

Szóval szerintem most lesz igazán necces a pár éves autók piaca.

lacza87 (törölt) 2009.01.29. 11:38:32

A cikk alpvetően a használt piaccal foglalkozik, de ettől nyilván nem elválasztható az új autó piac. a cikkben: "Minden, hangsúlyozom, MINDEN autómárka 25-30 százalékos árengedménnyel árulja új autóit Magyarországon "
Kicsit vitatkoznék a MINDEN-nel, megnézegettem a Mazdánál (tudjuk h a válság ellenére jól megy itthon nekik, tipikusan nem 0%önerő-120 hónapos autók stb.) forintra ugyanazok az árak a legtöbb modell esetén, mint tavaly szeptember-októberben sőt a Mazda6nál
1.8 CE 2008 ősz: 5,2 millió
2009 január: 5,94 millió
2.0 TE 2008 ősz: 6,72, most: 6,86 (ez tényleg nem sok különbség)
2,5 GTA 2008 végén: 7,72, most: 8,22 millió
2.0 CD (140LE-itt felhívnám a figyelmet h kifutó motorról van szó!)
2008 október: 6,35 millió 2009 január: 7 millió forint (igaz 2008ban CE, 2009ben TE felszereltség)
Tudjuk, h rengeteget esett a forint, de ez nominálértéken nyilvánvalóan nem, de reálértéken sem nevezhető 25-30%os árcsökkenéshez. Szóval a hangsúlyozott MINDEN szó szerintem nem helyénvaló.
Várom a reakcióitokat.

Ottopappa 2009.01.29. 11:49:54

Lacza 87!

Igazad lehet, de hát a Csikós is ember, ő is tévedhet, mint bármelyikünk. De maradjunk annyiban, hogy jópár márkánál valóban estek az árak.

Rocko- 2009.01.29. 12:05:04

Shadowbull 2009.01.29 10:58:58
jaja, valahogy így.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.01.29 11:13:09
"Vagy lásd a szomszéd blogon a fékes posztot. "
oké, megnézem. :DDDD
"Ahol a visszavétel az autó sorsa, ott erőteljesen megkérdőjelezhető a visszavételt megelőző 1-2 évben elvégzett TMK-ok megléte, illetve minősége."
inkább a szervízen múlik, hogyan végezte a munkáját. imho, egy max 3 éves, magánebertôl visszavett autónál nem lehet olyan orbitális probléma, kivéve a gyári hiba esetét. el nem tudok képzelni olyan esetet, h valaki 3 év alatt legatyázzon egy autót. az a fék pl. hosszú idôk alatt gyûlt össze, és ha nem területi képvéselô az ember vagy van olyen hülye, h naponta 100 kmerrôl jár be, közúton, akkor simán belefér.
szóval minimális rá az esély, h 3 évesen egy csotrogányt szedj össze. nem lehetetlen, de kicsi rá az esély.

lacza87 (törölt) 2009.01.29. 12:15:06

Ottopappa!
Persze, igazad van, nem is az a cél, hogy Csikóst bántsam, ahogy leírta rettentő munka volt. De a "legtöbb márka" hitelesebb.
Egyébként az én véleményem is támadható, ugyanis más forrás híján listaárakkal és hivatalos akciókkal tudok csak számolni, de ha valaki azt mondja h ő ugyanolyan paraméterekkel (műszaki, esztétikai, pénzügyi) rendelkező Mazdát, ugyanazon kereskedőnél 25-30%-al olcsóbban vett(kínáltak neki) mostanában, mint 4-6 hónappal ezelőtt(akár dollárban/euroban/jenben kifejezett reálértéken számolva) akkor azt kézségesen elhiszem.

isti77 2009.01.29. 12:16:08

"Minden, hangsúlyozom, MINDEN autómárka 25-30 százalékos árengedménnyel árulja új autóit Magyarországon,..."

Persze, máshol is, csak ott nem az "eredeti" árat írják be utólag, hanem az "akciósat"... mondhatnánk, hogy ott nem a céltáblát viszik az ellőtt nyílhoz.

Rocko- 2009.01.29. 12:28:33

Shadowbull 2009.01.29 10:58:58
"Tehat ha az ember egy auto fenttartasa mellett felre tud tenni havi 50e forintot, akkor ev vegen befigyelhet egy 600e forintos hasznaltauto."
legyen az 500, át is kell iratni meg felkészíteni a használatra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.29. 12:40:43

Ehhez csak annyit tudok hozzátenni hogy okos ember addig nyújtózkodik amíg a takaró ér, szóval nullás, alacsony kezdős hitelre minek vett ennyi marha autót.
Vettek volna használtat, azt most nem kéne eladni, és a sajátjuk lenne.

Nem hülyeséget beszélek, van egy 17 éves autóm, de az rendben van tartva, elvisz bárhová és nem fizetek rá feleslegesen kurva sokat.

Kérem kapcsolja ki.

Alhazred 2009.01.29. 14:45:31

áldom a nagy eszemet, hogy háromszázé' vettem szamarát és nem voltam hajlandó hitelbe belemenni. a legviccesebb, hogy még mindig megkapom a kérdést hogy "miért nem hozol már ki egy jó ÚJ kocsit?"
azért mert ez is jó, és ez is elvisz ahova akarom, vicces összegért, az meg rég' leszarom, hogy lenézi a sznob magyar.

kalandrover 2009.01.29. 15:55:42

"szóval nullás, alacsony kezdős hitelre minek vett ennyi marha autót.
Vettek volna használtat, azt most nem kéne eladni, és a sajátjuk lenne."

Lehet, hogy onnan már megjöttek. Egy jó használtat kifogni, főleg 10 év felé komoly vállalkozás. Mindenképpen drága buli. Vagy a törlesztőt fizeti, vagy a javítás számláit. Nehéz ügy.

Shadowbull 2009.01.29. 16:07:19

"Mindenképpen drága buli. Vagy a törlesztőt fizeti, vagy a javítás számláit."

Egy tizeves autot egyreszt sokan meg birnak javitani, masreszt tutibiztos lehetsz benne, hogy nem fog havi 50-80-100e forintba kerulni.

Meg aztan ha nem javitod meg , akkor nincs semmi gond, jarsz busszal.

Ha a torlesztot nem fizeted, akkor az mar problema.

sb

Ottopappa 2009.01.29. 16:53:49

Alhazred!

Halleluja, minden szavaddal egyetértek. Nekem is Szamarám volt, ha nincs az asszonnyal a lakásprojekt, még most is meglenne. Imádtam, ha rendbe tartottad (tehát havi átlag 1000 Ft-ot "ráborítottál"), abszolút megbízható volt. És valóban eljárt átlag 6-7 literrel, normális használat mellett persze. A rohadásfanatikusoknak a Ladákkal kapcsolatban pedig csak annyit, hogy egy jó alváz+üregvédelem, valamint két hetente egy alapos mosás csodákra képes... (meg én havonta le is vaxoltam, az védte és jól is nézett ki!)

Shadowbull,

Nem hittem volna, de ezt is megértük, miszerint a fenti nyilatkozatodról csak annyi jutott eszembe: mintha én mondtam volna...

=Daniken= 2009.01.29. 17:01:25

Ma beszéltem egy barátommal, Spanyolországban él egy éve. Olvasta a cikket, én meg épp autót keresek. Azt mondta, most semmiképpen se vegyek semmit, várjak mg 1-2 hónapot. Náluk (Mallorca) már ott tartanak, hogy 20%-al simán lejjebb vannak az autóárak és még "fizetnek is" csak vegyél már autót...Nem baj, ha majd éhendöglik pár magyar auutókereskedő, mert nem enged árat, vagy méginkább mert a bankok már megint akkora kamattal dolgoznak, hogy az már irreális, akkor majd elindulnak lefelé az árak...várhatunk még a csodára, de itt nem lesz.majd elrohad minden autó a telepeken. De ma olvastam -nincs politizálás részemről-, hogy MiniElnökünk majd rászól a bankokra, hogy elég a nyerészkedésből..na persze, oszt lesheti a politikai szféra, hogyan kap kamatmentes hitelt a villájára, 15 cégére:-))) kabaré.

=Daniken= 2009.01.29. 17:06:58

Plgram!

Én gondoltam rá.De azonnal el is vetettem. Egyrész legázolnak, másrészt eltaknyolsz, harmadrészt tél van, hideg és csúszósak az utak...megint perec és mondjuk ha ezt az Árpád-hídon játszod meg 70-nél, akkor úgy jársz mint a macska a forró kályhalappal...de menj el motorral bevásárolni mondjuk egy hétre....a családnak....???

faterpolo 2009.01.29. 18:24:21

Üdv mindenki!

Hát én is egyet értek a hitelt ellenzőkkel. 23 éves vagyok, és öt éve nézem, hogy a NEM NULLÁRA elhozott autónk mennyi pénzt elvisz itthonról még akkor i, ha be sem indítjuk a motort. Mára már szüleim is belátták, hogy túlvállalták magukat. Úgyhogy most mi is a megoldáson dolgozunk (a szokásos 42-45 000 forint helyett most 55-60 000 forint lett a törlesztőrészlet), az elmúlt napokban próbálom független pénzügyi tanácsadói mivoltomat kihasználva áttenni a hitelterheinket kedvezőbb szerződésekbe. Úgyhogy én már megtanultam egy életre, hogy az a jó autó, ami ki van fizetve. Az első kocsim szerintem legalább 15 éves lesz, viszont nem lesz rajta egy forint hitel sem, az biztos. Ha másra nem, erre a tanulságra jó volt ez a recesszió...

Szilizoli 2009.01.29. 18:30:51

Na végre egy jó téma!
Következő a helyzet: Barátom faterjától vettem a nyáron egy szívódiesel Partnert. 4 éven keresztül puszilgatta a garázsban a hiteles autóját, mire rájött, hogy nyugdíj mellett ez így nem túl jó bolt neki, ezért eladta nekem. A kocsi tényleg törésmentes egy karc sincs rajta, és mivel csak hétvégén, meg Tecsóba járásra használta 25.000 km volt benne. Tehát jó vétel volt, ráadásul Ő már bukott az árán másfél millát, mire hozzám került.
Sajna én is csak hitellel tudtam bevállalni. A mostani helyzetben begondolkodtam az eladásán, de jelenleg olyan szar a forint, hogy a hitelkifizetés után kb 5 kilóm maradna tisztán, abból meg normális használtautót nem kapnék.
Szóval még kivárok vele. :(
Azzal viszont egyetértek, hogy vagy szopsz egy öreg szarral hitel nélkül, vagy részletezel és nem rettegsz a reggeli kulcselfordításnál.

loláb 2009.01.29. 18:59:28

Shadowbull,

Jó lenne, ha mindenki olyan autóval járna, amit egy év alatt összespórol, jobban lehetne közlekedni budapesten. Ugyanis magyarországon az emberek 70%-a nem tud megtakarítani egy forintot se.

Másrészt, amit írtam, az a hitelre vásárolt autókra igaz. Ha össze van spórolva a pénz, akkor bármennyiért vehetsz autót, akár a tízéves megtakarításodat is elköltheted (persze ez f@szság, de nem pénzügyi önygilkosság) mert a kifizetett autónál csak a használattal arányos költségeid keletkeznek. (Körülbelül, a súlyadóba, meg a kfb-be nem szoktak belerokanni emberek, minden más költséged, pedig, ha nem használod az autót, mert épp nincs állásod, és spórolni akarsz, akkor nulla).

T-boy (törölt) 2009.01.29. 21:04:02

Új autót/általában, szerintem/csak az vegyen,aki pénzt keres vele.
Mondjuk havi 60000 törlesztés,kb.ugyanannyi értékvesztés nem
nagy üzlet.Nagy engedményekkel pedig szinte csak hitelre adnak el.
Egy használt+egy garázs ugyanennyiért.. És nem nézed az ablakból
hogy mikor barmolják szét a karcmentes "drágaságot".
Az meg a csúcs,valaki tanácsot kér,hogy mondhatná le hiteles
autóról a CASCO-t! Kis szerencsével,lakását,házát elbukhatja.
Hitelmentes kocsid elromlik,vagy megcsináltatod,vagy nem 0
kockázat.Persze ha 'munkagép',muszáj de az meghozza az árát.

zöldi 2009.01.29. 21:42:59

Hihi, magamra ismertem kicsit. Vettünk egy 2 éves kocsit, belettünk 30% önerőt, felvettünk 1.0 millió hitelt. Tudjuk fizetni, egyáltalán nem megterhelő, még most sem, hogy megugrott a törlesztő. Néhány hónapja kitaláltam, hogy eladom, mert automata kocsit szeretnék, hasonló árban, amivel a Párom is boldogul. Na, jött a pofáraesés, miszerint jelen helyzetben 1.5 milla a hiteltartozás rajta. Mivel a kocsinak semmi baja, kilométer is alig van benne, így marad. És vezek én.

mackokutya 2009.01.29. 21:55:47

Debrecenben van egy Suzuki márkakereskedés ami többször is elnyerte a legtöbb Suzukit értékesítő kereskedés címét. Egész egyszerűen a napnak nem volt olyan része hogy ne legyen tele vevőkkel a szalon. Sokat azon nevettünk, hogy több vevő van mint egy élelmiszer boltban. Erre mi van most? A fiúk a felhőket figyelik naphosszat, malmoznak, meg egyebek. Sírva közölték velünk, hogy amióta megszűnt a 0 %-os hitel a kutya sem megy be hozzájuk. Januárban 1 azaz egy autót adtak el a szokásos 50 helyett. Fasza!

misi107 2009.01.29. 21:58:34

Érdekes,hogy mindenki arra lyukad ki,hogy az öreg autó szar és mindig csak a gond van vele.Miért is?Úgy látom,a hitelesek kb. 40-60e között fizetnek.Ez nekem mondjuk 3 tank benzin (Ford Mondeo-16 éves).Gyakorlatilag csak városban használom,mondjuk másfél tank/hónap (Szeged).Ennyit költök havonta a verdára.Ha gond van vele és nem tudom megcsinálni,akkor is bőven belefér a keretbe a szerelővel való megnézetés..Azért egy új autó tulaja nemigen tudja ezt véghezvinni,nem?És nincs casco, nincs kuka márkaszervíz,új alkatrész közepes árfekvésű-kell jó ismerettség és pici pénzért is lehet kapni-bontott alkatrészt meg potom áron kapni hozzá.Ezt tuti nem tudja überelni senki egy új Suzukival v. Fabiával.Amíg össze nem töröm,tuti megmarad.És hitel rajta nulla.

mackokutya 2009.01.29. 22:00:51

Bocsi, nem 0%, hanem 0 kezdőrészlet.

Krisi 2009.01.29. 22:15:55

Szerencsére engem nem érint a dolog. Hétköznap felsőoktatásba meg melóba biciklivel járok, járműnek pedig ott van a motor (MZ), amit komámtól vettem nemrég. Jövő héten kifizetem neki a második részletet (bankot kihagytuk a mókából :), és onnantól kezdve már csak benzint kell ráköltenem.
Az pedig meg se fordult a fejemben, hogy hitelre vegyek járművet, pedig még bírtam is volna fizetni. Inkább járok egy régi vassal és esetleg szerelek néha a garázsban, mint hogy folyton azon görcsöljek, hogy nem lopták-e még el, nem töröm-e össze, tudom-e fizetni a következő hónapban is, stb.
Nem mondom, hogy hülyeség hitelre venni autót/motort, de nagyon meg kell gondolni a dolgot. Ha munkaeszköz, akkor nyilván más a helyzet, de akkor is észnél kell lenni.
A 0% önerő/120 hónap futamidős miautónk pedig sajnos rámutat, hogy mennyi pénzügyi analfabéta van, aki a marketing áldozata.

glinolid 2009.01.29. 23:42:25

Öreg vasam van (15 éves). Átíratás és nagy szerviz után kb. 1 éves törlesztőrészletből kijött. 2 éve gyűröm, 35 ezret raktam bele és kb. 90-80 % -os vételi áron eltudom majd adni. Persze nem rakéta de városi loti-futizásra kiváló. Mellette fenntartok egy közel azonos értékű MTB-t (5 rugó), amivel tavasztól őszig járok melóba és persze a hegyekbe (ha fagy télen is). Na, ez utóbbira sokszor drágább egy-egy alkatrész mint a kocsimra.

A_szallito 2009.01.30. 01:07:45

Korrekt cikk, hozza a szerzotol megszokott magas szinvonalat! Annyit tennek hozza, hogy a hitelek bedolese mar a valsag elotti 2-3 evben is stabilan nott (a rossz minosegu hitelallomany novekvo szama miatt), tehat ezt a mar amugy is letezo trendet a valsag biztosan felerositi. Ezt a bankok reszben tudjak ellensulyozni azzal hogy megszigoritjak a tovabbi hitelek felteteleit, de a meglevo hitelallomanyon ez mar nem segit. Pelda lehet a munkahelyek elvesztese, ilyenkor mar nem a cikkben emlitett dontes kerdese hogy megy vagy marad az auto, hanem a bank viszi.

bigpond 2009.01.30. 05:40:53

koszi Gyurma73!

azoknak pedig , akik szerint magyarorszagon nem lehet 500.000-ert jo autot kapni: egy evig nem voltam kepes egy pug 309-et eladni, mindezt tokeletes motorral, valtoval, rozsdamentes kasztnival (2 evente olajfurdo az uregekben, 9 eves kora ota rendszeresen). 150ezerert volt hirdetve, a vegen mar majdnem nekem kellett fizetni ,h elvigye valaki.
egy kipufogocso es 2 lengescsillapito kellett hozza meg benzin.

persze egy ilyen auto mar nem trendi , sokan lesajnaljak az embert ,de meg mindig jobb mint egy robogo -10 fokban.
10ev es 110.000 km-t hasznaltam osszesen 80.000 ment el alkatreszre amig megvolt, a javitasokat en csinaltam. szoval aki tud szerelni annak igenis lehet jo valasztas egy oreg "rom".

egy uj auto nalam soha nem johetett szoba, mivel soha nem mertem bevallalni a reszleteket mondvan ki a picsa tudja mi lesz egy ev mulva. kozben valtoztak a dolgok, mar vehetnek akar 3-at is kp-re, de megszoktam a romokat, most is egy 16 eves kisautoval jarok es les#arom ki mit mond.

Kopi3.14 2009.01.30. 10:25:22

De miert nem latom a 34 kommentet, csak 3-4-et?

Kopi3.14 2009.01.30. 10:32:39

Definialnatok, mit ertetek azon, hogy penzt keres vele? Bejarashoz hasznalja az autot, vagy tenylegesen munkaeszkoz, mert azzal szallit arut, teruleti kepvieslo, stb? nagyon nem midnegy a valasz ugyanis sok szempontbol.

loláb 2009.01.31. 12:35:28

Én azt értem alatta, hogy az autó segítségével olyan többletjövedelemre tesz szert, ami legalább nagyrészt ellensúlyozza az autó fenntartásából eredő többletköltségeket.

Tehát pl ingázik, olyan messzire, ami tömegközlekedéssel nem lenne megvalósítható, viszont többet keres, mint az autó nélkül. Ide tartozik az is, ha valaki a zempléni kisfaluból, ahol nincs semmi munka, el tud járni miskolcra árut feltölteni reggel fél hatra.

ftibi 2009.01.31. 20:52:21

Annyiból örülök ennek a válságnak, hogy sok embert helyretesz.
Jobban meggondolják a következő autóvásárlást még a gyerekeik is.
Azonban még azt jobban remélem, hogy a gyártók is észhez térnek és nem három évre gyártanak egy autót, talán a minőség javításával próbálják a vevőket visszacsábítani.
Mindenesetre én nem aggódom a tehermentes MB 250D-mel és újszerű UNO-mal.
süti beállítások módosítása