HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Nulla forintért elvihető használtautók

Autó ingyé’. Kell?

2009.02.25. 01:20 Csikós Zsolt

Aggasztó módon megszaporodtak az olyan autók a hirdetésekben, amiket bármikor szívesen hozzánk vágnak, csak vállaljuk már át a hitelt. Nem ütött-kopott, tizenéves hulladékokról van szó, hanem szép, új, hibamentes, tegnapelőttig imádott kocsikról.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

37 komment

Címkék: vélemény

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr46964370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bigpond 2009.02.25. 03:31:02

hat nem azert de ez pontosan ugyan az a sztori, mint az amerikai ingatlan hitel valsag. detto. ott az ingatlanok miatt doltek be a bankok itt meg a sok eladhatatlan hasznaltauto miatt fognak. szuper.
a sok felkegyelmut meg nem tudom sajnalni, aki onkent beleugrott a csapdaba. ismerek en is valakit aki soha nem tudott kijonni ho vegeig a fizetesebol(minimalber), hielt viszont kapott uj autora. a mai napig nem jottem ra hogy csinalta, de kapott 120 havi kolcsont.

Ciri 2009.02.25. 05:23:12

"a szóban forgó kocsik egy részén integrált casco van, ami csak az addig kifizetett összegre ad fedezetet."

Zsolt,ezt kifejtenéd?

Rocko- 2009.02.25. 07:41:19

"Meg kávéztam egyet Vályi kollégával, de ez nem tartozik ide."
:DDDDDDDDDD
egyébként igen, ezekre az autókra kell ráfeküdni, hitelt vhogy leszedni róla, és van egy szép "új" autónk, ócsóé'.

WP12 2009.02.25. 08:49:12

Mindenféle kárörvendés nélkül, ezeknek a szerencsétleneknek bizony fizetniük kellene azért, hogy valaki megszabadítsa őket az adósságuktól, hiszen autójuk kevesebbet ér, mint amennyi hitel van rajta. A banknak visszaadni pedig már a válság előtt sem volt érdemes visszaadni a hitellel terhelt autót, mert a bank csak elkótyavetyélte és az adósság egy jelentős része megmaradt.

Azért remélem nem lesz igaza Marx-nak és Leninnek, én nem kérek a kommunista világból.

WP12 2009.02.25. 08:50:18

Na ba'meg ezt má megint jól megaszontam :-)

ZYLO 2009.02.25. 09:07:05

Azért az Audi meg Bentley törlesztőrészlet erős túlzás. A CHF-re nem emlékszem, de az euró min 230 Ft volt, most 300. Szóval a törlesztőrészlet emelkedése max 30%, mondjuk havi 30 eFt helyett 40-et kell fizetni. Értem én, hogy ez rosszul esik, sőt sokaknak kezelhetetlen, de a 230 Ft-os euró meg jól esett, nem?

Átlag Béla egyszerűen hülye. Ennyire kicentizni a családi költségvetést felelőtlenség. Én inkább járok egy 12 éves autóval - semmi baja egyébként - minthogy hitelre autót vegyek, ami alig jobb a mostaninál, viszont 6-8-10 évre nyomorba dönt. Engem már az éves értékvesztéstől a guta kerülgetne.

Walter Melone (törölt) 2009.02.25. 09:10:01

Bizony, egyelőre még nem jó üzletek ezek az autók.

Az igazi őrület majd akkor jön, ha a szerencsétlen majd provident hitelt vesz fel, hogy ki tudja pótolni a kocsi értéke, és a hátralévő hitel közti különbözetet, hogy megszabadulhasson végre az autójától...

WP12 2009.02.25. 09:17:55

ZYLO 2009.02.25 09:07:05

A CHF mai MNB közép árfolyama 201,87 Ft és volt 140 Ft is. Január hónapban 180-190 Ft között mozgott, tehát a törlesztőrészlet további emelkedése várható.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.25. 09:18:43

Hát, ez az ingyentôl elég messze van. Ezekre a 120 hónapos hitelekre irózatos méretû kamatokat fizetni az a szerencsétlen (10 évig!), aki jó üzletet szagolva átveszi ôket.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.25. 09:21:19

Jól látom, a Piaggio-s tökkelütött 10 év alatt akart kifizetni egy *robogót*?

kalandrover 2009.02.25. 09:36:58

"Azért az Audi meg Bentley törlesztőrészlet erős túlzás. A CHF-re nem emlékszem, de az euró min 230 Ft volt, most 300. Szóval a törlesztőrészlet emelkedése max 30%, mondjuk havi 30 eFt helyett 40-et kell fizetni. Értem én, hogy ez rosszul esik, sőt sokaknak kezelhetetlen,"

Én azt a tételt nem vágom, hogy miért emelik fel a bankok a törlesztőt?

Amikor odadták a suskát, akkor azt a külföldi pénz eladójának forintban, napi áron kifizették. Onnantól költségük nem emelkedik-nem csökken.

Itt valakiket nagyon áttolnak, bár mindig azt mondják, hogy aki kölcsönt kér, az nincs alkupozícióban.

WP12 2009.02.25. 10:08:17

kalandrover 2009.02.25 09:36:58

A deviza alapú hitelnek az a trükkje, hogy azt a bank devizában tartja nyilván és a törlesztő részleteket is devizában számolja. Elméletileg az adós törleszthetne devizában is, de mivel az adósok jellemzően forint jövedelemmel rendelkeznek, ezért forintban törlesztenek, aktuális árfolyamon. Tehát, nem a bank emeli a törlesztőt, hanem a törlesztő részletek forintra átszámított összege az aktuális árfolyamtól függ.

kalandrover 2009.02.25. 11:06:24

Igen, ezt tudom.

De, amikor benyögtem annak idején, hogy én f@sza gyerek vagyok, és juróban szeretnék fizetni, akkor kiröhögtek. Én meg őket, mert kiraktam az asztalra a KP-t, oszt így járás van.:-)

Nyilván a különbözeten keresnek egy valag pénzt. Plusz most még hozzá jön a 20% leértékelés helyett van pofájuk 40-60 százalékkal meg toldani a csekkeket.

PanelProli 2009.02.25. 12:07:22

Az autó még hagyján, de egy rokonom lakáshitellel dől be mostanában :-((( Ott pedig nem a BKV az elternatíva, hanem a híd alja.

Pedig nem ő volt a hülye, hanem megvezette a bank. Jogosult lett volna a 4 %-os államilag támogatott lakáshitelre, de kb egy éve a bankban rábeszélték a CHF alapú jelzáloghitelre, mert annak a kamata csak 3,99 % volt. Akkor!!!

Most a törlesztőrészlete 50 %-al több, mintha a támogatott 4 %-os hitelt vette volna fel, ezt már nem tudja fizetni. A bank persze hallani sem akar arról, hogy áttérjenek a támogatott hitelre.

Szóval örüljön, akinek csak az autója válik köddé :-(((

kalandrover 2009.02.25. 13:17:38

Akkor én most kérjem a jutalékomat?

Kolléga házat vett. Kérdezte CHF, Ft? Há mondok Ft.

Mennyit gomboljak le róla? :-))

Csikós Zsolt 2009.02.25. 13:33:08

kalandrover:
Háááát... Nekem van hitelem a házon forintos is, svájci is, már vagy két és fél éve, a svájcinak most tart ott a törlesztője (a szörnyű romlás után), mint az államilag dotált forintos, amiből egyébként sokkal többet vettem fel, mint CHF-ből. Talán majd mostantól javul a mérlegem.

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.02.25. 13:33:55

A torlesztoreszlet nemcsak a forint gyengulese miatt emelkedik, hanem azert is, mert a hosszu lejaratu hiteleket, rovid es kozep bankkozi hitelekkel refinanszirozzak a bankok. Csak a magyar allamcsod kockazat miatt, megemelkedett a kamat is. A ketto egyutthatoja emeli a torlesztoket.

eddie.e 2009.02.25. 13:35:39

Tisztelt Zsolt!

Biztosan velem van a baj de én nem látom ebben a jó üzletet!Adnak hitelre egy autót-motort ami ér mondjuk 2.000.000Ft de a hitel már most 3.500.000Ft.És még használt is!Régebben is volt sok ilyen!Rájött otthon az elvtárs hogy eladtak neki egy 2.000.000Ft-o szuzit 3.000.000Ft-ért!Gratula!!Amúgy meg részemről nem sajnálom egyik kereskedőt sem!/persze kivétel mindíg van!!/Évekig pofátlanul sok pénzt kerestek átverve lehúzva mindenkit!Sztem csoda hogy eddig bírták!Bár ahol ennyi birka ember van mint ebben az országban!Na mindegy!Az autógyárak nem különben!Bár a dolgozók nem tehetnek erről!És főleg ők isszák meg a levét a dolognak!
A cikk amúgy jó!
Szép napot!

loláb 2009.02.25. 14:07:19

Kalandrover!

Igen, a devizahitelek devizában vannak nyilvántartva. Viszont a bank nem úgy köt refinanszírozást a hiteledre, hogy józsi vesz 10 évre 2 millióért autót, akkor ma fölveszi a 2 milliót tíz évre, hanem állományt refinanszíroz.
Felvesz 500 milliót, 3 hónapra, és kihelyezi, autóhitelre. Mivel az autóhitel nem 3 hónapos futamidejű, ezért a 3 hónap múlva a újabb hitelt kell felvennie a lejáró helyett, plusz a jövőbeni ügyletek forrásaként. Ha ezt a korábbiaknál drágább forrásköltséggel (azaz magasabb kamattal) kapja meg, akkor ezt IS továbbhárítja az ügyfelekre, ilyenkor szokott emelkedni a meglévő hitelek kamatlába.

Na ez az (nincs pénz a bankközi piacon, ami van, annál viszont "válogatni lehet", hogy mibe helyezzék ki a bankok, plusz a megnövekedő kockázat miatt drágultak a hazai bankoknak adott hitelek), ami miatt a hiteltörlesztések jóval nagyobb mértékben drágultak, mint amit kizárólag az árfolyamok emelkedése indokolt volna.

loláb 2009.02.25. 14:11:46

PanelProli!

Nem megbántani akarlak, de a rokonod volt a hülye. 0,01%-ért devizahitelt felvenni tipikus balf@szság.

Kivánom neki a legjobbakat, jöjjön ki hamar ebből a helyzetből, de könyörgöm: legközelebb, ha döntést hoz, kérdezzen meg valakit, aki ért is hozzá.

Szfinxy 2009.02.25. 14:43:20

Kalandrover!

Az ügyfél csak akkor törleszthet devizában, ha ezt a szerződésben külön kikötötték. Mert nem devizahitelt vett fel, hanem deviza-ALAPÚ-t.
Amikor a bank elfogadja a devizát is, akkor gyakorlatilag átváltja forintra Valuta-VÉTELI árfolyamon (mint ha eladnád egy pénzváltóban), majd azt fordítja FORINTBAN a törlesztésre. Természetesen a szerződés szerinti Deviza-ELADÁSI árfolyamon. Tehát még az átváltási különbözetet is lenyúlja...de úgy adja el, mintha törleszthetnél devizában is.

Önjáró Talajgyalu 2009.02.25. 16:32:44

Hanyan rohogtek ki, az ilyen uj auto "tulajok" kozul, hogy a 0Ft-os szuzuki helyett inkabb a negyedszazados felujtando romot vettem, amit hetvegenkent butykolok a parkoloban, mert jol esik. Es kozben elvisz A-B kozott tokeletesen. Most meg en rohogok, nem kicsit, hanem nagyon. Igy megy ez.

Tudod, ki mit lat az "oreg de ki van fizetve" orokigazsagbol. Sokan csak azt lattak "oreg". En meg azt "ki van fizetve". Hja kerem... De a karoromben legalabb nincs irigyseg.

soseleszekelső 2009.02.25. 17:36:56

Én azt gondolom, hogy akinek már most bedőlt a hitele, annak nem a devizaárfolyammal van a gondja, hanem azzal, hogy túlvállalta magát (leszámítva mondjuk azt, aki közben elvesztette a biztosnak tűnő munkáját).

Saját példám: nyár végén felvettem 2MFt-ot 4 évre CHF alapon. (Nem 0%-os hitel volt!)
Integrált cascoval (ami nem csak a bankot védi!) 60e törlesztőrészlettel. 142Ft/CHF árfolyamon. Most fizetek valamivel több mint 80-at. Ebből lejön kb 7-8eFt, mert akkor 310 volt a gázolaj, most meg 255. Mondjuk max 15e-rel vagyok rosszabb helyzetben. És elég magas törlesztőrészletem van, és a legerőssebb forintnál vettem fel.

Szerintem akinek ennyi havi többletkiadás nem fér bele, az ne is tartson autót. Mi van, ha elromlik?

Plusz nem biztos, hogy jól jár, aki most kimenekül belőle (előtörleszt, áron alul elad, stb) Mondjuk egy 10 évre felvett hitelnél megéri kiböjtölni a következő 1-2 évet, amig normalizálódik a helyzet, mint most, giga árfolyamon visszafizetni az egészet.

Más dolog, hogy a 2MFt-os tőketartozásom most kb 2,6MFt (142 helyett 200HUF/CHF), a kocsik értéke meg lement, úgyhogy ha TK-ra törném, vagy ellopnák, casco ide vagy oda, vihetnék még némi pénzt a bankba...

Az integrált cascoról még: Ha külön kötöttem volna a casco-t, kb 17e lett volna a legjobb piaci ajánlat. A hitelben egy jónevű biztosító 10%/100e önrészű cascoja van, havi 5eFt-ért. A kamat jelentős részét 'betudhatom' ebbe a különbségbe.

Dárdavető 2009.02.25. 18:17:24

Azt áruljátok el, hogy ki a modell lány a válságblogon!
Üt mindent.

yard (törölt) 2009.02.25. 19:09:05

Jó dolog ez az utolsó próbálkozás...0 induló.
Ehez már pofa kell..
Bár amíg lósz@r van, veréb is lesz.
Szegény bankok, gyűjtsünk nekik...

Dárdavető 2009.02.25. 19:24:43

Ki a faszt érdekelnek a verdák????
KI EZ A LÁNY???

Nores 2009.02.25. 21:33:16

"Suzukiiktól, Chevrolet-jeiktől, Fiatjaiktól és Citroenjeiktől"

akkor már Suzukijaiktól, nem-e?

LyukasBogrács 2009.02.25. 22:25:45

Így jár az, aki képtelen reálisan felmérni a saját és a szűkebb környezetének lehetőségeit.
Én nem érzek semmilyen sajnálatot a bedőlt hitelesek iránt. Senkinek nem volt kötelező vadiúj kocsiba ülni.

Nem megy a törlesztés? Viszi a bank a kocsit? Na, ez az igazi igénytelenség, nem a tízéves használt kocsi.

DonCiccio 2009.02.26. 10:26:16

Én a nyáron vettem egy új 1.3-as Coltot asszonynak. Az autókereskedésben mindenki lesajnálóan nézett, hogy forintalapú hitelt kértem 2 éves futamidőre. Az ügyintéző csaj nem is talált elsőre ilyen konstrukciót. Most békésen mosolygok.

papa33 2009.02.26. 15:56:25

Lehet írtam már. Egyszerűen a kereseti viszonyok és az autó/lakás ára olyannyira aránytalan, hogy ha kicsit rosszabb lenne, esélyünk sem lenne. Így van, a bankokon keresztül, de pofátlanok rettentő módon, pl veszek 1 millát néhány évre abból nekik másfél lesz. A fizumat utalják mert muszáj, ott úgy kamatozik nekik hogy jól járnak vele, de ez nem elég, minden műveletnél kaszálnak rendesen - ezért a sok szerencsétlen nyugdíjas a postán...
És a válságban nem osztoznak, mi az utcára, ők meg arany kilincses épületkomplexum, kis városunk főterén szó szerint egymást érik.

hamika 2009.02.26. 19:11:04

Ha most akarnék az asszonyomnak veni valami 3-4 éves autot ami kb 2 milla de csak a fele gubám van egyben.Akkor milyen alapu hitelt javasoltok.
A maradék 1 gurigát 24 honapra venném fel.

CsGergo 2009.02.26. 21:27:32

,,De, amikor benyögtem annak idején, hogy én f@sza gyerek vagyok, és juróban szeretnék fizetni, akkor kiröhögtek. Én meg őket, mert kiraktam az asztalra a KP-t, oszt így járás van.:-)" Ez mekkora eltom képzelni, póker arccal odatolja a zsetont. XD

CsGergo 2009.02.26. 21:35:48

"Hanyan rohogtek ki, az ilyen uj auto "tulajok" kozul, hogy a 0Ft-os szuzuki helyett inkabb a negyedszazados felujtando romot vettem, amit hetvegenkent butykolok a parkoloban, mert jol esik. Es kozben elvisz A-B kozott tokeletesen. Most meg en rohogok, nem kicsit, hanem nagyon. Igy megy ez.

Tudod, ki mit lat az "oreg de ki van fizetve" orokigazsagbol. Sokan csak azt lattak "oreg". En meg azt "ki van fizetve". Hja kerem... De a karoromben legalabb nincs irigység." NA ÉN IS ÍGY VAGYOK VELE.16 ÉVES LADA SZAMÁR,7 LITER VEGYESBE,TANKOLOM AZT MEGY.HA MEG BÜTYKÖLNI KELL NEM KELL RÁKÖTNI A GÉPRE H MI A BAJA, MILYEN HIBAKÓDOT DOB KI,NEM HÚZNAK LE A SZERVÍZBE 100EZREKKEL satöbbi-satöbbi. XD

soonó 2009.02.26. 21:54:30

CsGergő!

Az igazi poén az volt, hogy részletre szerettem volna, Ezért alacsonyabb ár került a megrendelő lapra, merugye a banki jutalékra bazíroztak, így az autó ára nekik már bukó volt.
Na, azt az arcot kellett volna látni, amikor fizetni kívántam az egészet egyben. :-))))

kakucsikl 2009.03.02. 10:21:53

Én is besültem volna a hitelemmel a 1,5 éves autómmal, de szerencsére a neten találtam egy jófej csapatot, akik bérletközvetítéssel foglalkoznak. Beadtam hozzájuk az autómat, és most legalább kitermeli a havi törlesztőmet. Az url annak akit érdekel: yesauto.hu/berbeadoknak Mindenkinek ajánlom aki hasonló cipőben jár mint én
süti beállítások módosítása