HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Lesz-e még Saab? És hogyan?

2009.04.10. 00:01 Csikós Zsolt

Úgy tűnik, a hitelek meglesznek és kitartanak addig, és az új tulajdonos egy hosszú távon könnyen nyereségessé tehető cégbe ruház. Ehhez azonban át kell vészelni a következő két évet – aki tehát a svéd autógyártó megvételét fontolgatja, tegyen félre egy kis zsét 2011-ig.

Vélemények azonos című cikkünkről.

52 komment

Címkék: saab csőd

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr681056127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.04.10. 02:13:23

Ha hátsókerekes lenne, rég saab tulaj (is) lennék. Nagyon beleestem kölyökkoromban az OG-ba. Én drukkolok nekik.

lujo22 2009.04.10. 06:05:23

ezért a fejlesztésekben, biztonságban élenjáró márkáért kár lenne. ha sok pénzem lenne, akkor biztosan egy ilyet vennék, és nem egy bmw-t, mercedest, vagy audit, mint mostanéban sokan.

gromek7 2009.04.10. 06:46:30

Négyütemű motorok először a saab 96-ban jelentek meg 1967-ben. Ezek 1,5-ös v4 motorok voltak a Fordtól és 1980ig készültek. A Totalcar is tesztelt ilyent: auto.indavideo.hu/video/Totalcar_60_adas_2004_januar_24_-_Saab_96?action=video_site&video_title=Totalcar_60_adas_2004_januar_24_-_Saab_96%3Ftoken%3D0cd2efa49a20c59f565c69e971eb8f18

gromek7 2009.04.10. 06:47:25

Négyütemű motorok először a saab 96-ban jelentek meg 1967-ben. Ezek 1,5-ös v4 motorok voltak a Fordtól és 1980ig készültek. A Totalcar is tesztelt ilyent: auto.indavideo.hu/video/Totalcar_60_adas_2004_januar_24_-_Saab_96?action=video_site&video_title=Totalcar_60_adas_2004_januar_24_-_Saab_96%3Ftoken%3D0cd2efa49a20c59f565c69e971eb8f18

Unter Bahn (törölt) 2009.04.10. 07:26:05

Én meg azt hiszem, hogy ebben a világban, ahol "faji-etnikai" alapon dőlhet el, hogy melyik a jó autó (ld. német autó kontra minden más), ott reális döntés nem születhet.

Csinálhat a Saab meg a Volvo akármilyen jó autót, csak a fix vásárlói kör fogja ezeket a márkákat preferálni.

Könnyebb helyzetben van a "német autó" mert nagyon sok "csak az precíz, ami német" felfogású ember van, illetve könnyebb a neves, de nagy tömegben gyártóknak is (PSA-konszern, meg a távol-keletiek) mert - igaz leginkább más dimenziókban - de sok autót tudnak eladni olyan embereknek, akiknek nincsenek különösebb márka-kötődéseik.

Megjegyzem, hogy nem örülnék egyik márka eladásának sem, de a mai világban akkora összegeket ölnek fejlesztésbe az erős verseny miatt, hogy gyakorlatilag csak a tömegtermelést folytató vagy konszernbe tömörült márkáknak lehet esély a fennmaradásra, ráadásul ebben az anyagias világban egy konszern szívfájdalom nélkül kapcsol le az "életfenntartó gépekről" egy márkát akkor, ha nem hoz elég bevételt a közösbe, nem hogy még veszteséget is termel.

Amanitin2 (törölt) 2009.04.10. 07:32:32

Hát azt elképzelni nem tudom, hogy pont Európában hogy lettek nyereségesek. Ahol minden más helynél erősebb a márkasznobizmus.
Mindenesetre az új 9-5-öt remélem alaposan gatyába rázzák. 2009-ben egy prémium felsőközépben elsőkerékhajtás, 2.3l turbó sornégy csúcsmotor, ötsebességes váltó elég röhejes.

Csikós Zsolt 2009.04.10. 08:01:07

gromek7:

Persze, hogy akkor. Ott is van e cikk Saab 96-os képalájában. De nem részletes márkatörténeti beszámoló ez, hanem interjú, amihez van egy hézagos, az olvasót képbe helyező felvezetés.

Kifordított kacagány 2009.04.10. 08:39:59

maradjon a SAAB, de a jövőt abban látni, hogy az eddigi 93e helyett 130-150e autót gyártanak, azért elég meredek. azokat az autókat el is kell adni, nem elég legyártani. miből gondolják, hogy a szűkülő piacon ekkora növekedést tudnak elérni?

msmester 2009.04.10. 09:10:13

A cikkben lévő rescuesaab link hibás - a helyes link itt:

www.rescue-saab.com/en/index.html

msmester 2009.04.10. 09:11:06

A cikkben hibásan szerepel a rescuesabb link, a helyes link:

www.rescue-saab.com/en/index.html

Humphrey 2009.04.10. 10:10:27

én a 'veszen a saab'ra kattintottam elsősorban a saab érdekében : /
A legujabb kori saabokat üres marketingbuboréknak látom, formai játéknak pocsék technikai alapon, amolyan pimpelt opeleknek. Nem véletlen, hogy sokan álmodoznak róla, de amikor eljön a pillanat, hogy kiadják a 40-50k €-t az uj autóért (a használtpiac nem tart el egy autógyárat) a legtöbbjük elpártol, nemcsak németre, ott a volvo, lexus. Nagyságrendekkel jobb autók (na jó,a volvo nem feltétlen) szimpatikus image ide vagy oda.
Ha meg nem kell senkinek (elég vásárlónak) menthetetlenül megy a levesbe - az alternativa, hogy csak brandként-designként maradjon meg, mint az Alfa-ahhoz viszont nagyon le kéne menni az árral, presztízzsel egyaránt, és sajnos nem elég erős a nimbusza.
Egyébként ez igy helyes: jó autót kell gyártani nem a mult dicsőségére építeni.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.04.10. 10:28:21

A kutatás-fejlesztés drága dolog. Pont ebben erős a SAAB. Van neki ugyanis ilyen kapacitása és elég izmos is. A GM-SAAB elszámolásnak pedig ez a kulcs területe. A cikk is írja, hogy a SAAB K+F részlege által kidolgozott technológiát építette be/használta fel a GM a többi márkéjánál is. Az elszámolásnál pedig, valamint a SAAB nettó értékének maghatározásánál pedig ez különösen fontos kérdés.
Ha tehát az amerikai piac nem fizeti meg ezeket a fejlesztéseket, akkor vagy saját maguknak kell előbb utóbb ezt előállítani, ha tartani akarják a színvonalat, vagy az autógyártást mozgásban tartó K+F képességükről mondanak le. Ez viszont az amerikai autóipar lassú de menthetetlen végét jelenti. Már most is masszív technológiai fölényben vannak velük szempen a japán és egyes más gyártók is.
Személy szerint úgy gondolom, hogy kár lenne a SAAB-ért. A túlélést szerintem pedig nem csak a példányszám, hanem a technológiák is jelenthetik. Például az európai szűkülő kőolaj hajtóanyag piacra gondolok, ahol a márka alternatív technológiája folyamatosan értékelődik fel.
Szerintem a verseny fenntartása szempontjából is érdemes lenne fenntartani a SAAB-ot például azért is, mert a cég létezése pont az ellen hat, hogy minden lényegi autóipari kérdést a kontinensen és néha azon is túl német szemüvegen keresztül nézzenek. (lásd károsanyag kibocsájtás - Európai Bizottság - német gyártók - Angela Merkel történetet)

Labancz 2009.04.10. 10:51:05

Helyesen: Trolhättan (ejtsd: Trolhetán)

Labancz 2009.04.10. 10:59:26

Az OG 900 igazi kultkocsi volt, nem csak Svédországban, máshol is. Aztán az új 900-asal megindultak lefelé a lejtőn. A 9-5 csak rátett erre egy lapáttal. Sajnos nem vették észre (vagy a GM nem engedte), hogy amit elfogadnak egy Vectraban az egy presztiszkocsiban megengedhetettlen. (Lásd: Jaguár Ford Mondeo kulccsal és kapcsolókkal.)
A Volvo sokkal jobban tudta a saját útját járni. Nem is rosszul. Elég ha csak a modelválasztékokat hasonlítjuk össze. Pedig a '80-as években nagyon közel voltak egymáshoz Volvo 240 - OG 900, Volvo 740 - Saab 9000. Persze Volvonak akkor is voltak másmilyen modeljei: 340, 440, 480(!).
Azért jó lenne, ha a Saab túlélné. A GM-et valami miatt nem tudnám sajnálni...

zajcev 2009.04.10. 11:23:00

az igen gyenge tavalyi eladásokat (93ezer), úgy hozta a cég, h lényegében csak a 9-3 volt húzónév, jól tudjuk mennyit ér a mai piacoan a közel 10 éves 9-5...
viszont amire feláll egy szélesebb modellpaletta (új 9-5, 9-4, 9-3, 9-1? ) akkor igenis tartható lesz a 130-150 ezres eladás. Amitöl félek az nem a rövid távú megélhetés, hanem az innováció hiánya, illetve az ahhoz szükséges pénz, új motorok új padlólemez stb ezek a legnagyobb pénzeket emésztik fel, és hiába jön ide a TATA, és támogatná a K+F-t, még ha megis van az a szakmai háttér ehhez, ezek nagyon sok pénzbe kerülnének. Senki ne akarja hogy a Saab saját váltót tervezzen(újra) mert abból jó nem születhet vagy saját dizelt, a nagy GM alatt sem sikerült egy értelmes nagyköbcentis dizelt megkapni. Sajnos még egy 10 éves 9-5 ciklust már nem élne túl a Saab( a facelift-et ne vegyük ide..), de most nagyon szoritok nekik!
ui: nagyon extrém, de én ebben hiszek, egy befektető mindkét svéd céget megvenné és afejlesztések egyböl talán a kifizetődő kategóriába tolódnának, Volvo a nyugodt svéd család, a Saab a sportos svéd család image-ét hordozná magán:)

=Daniken= 2009.04.10. 12:11:48

Nekem a Saabal semmi bajom, vezettem is párat, nagyon jó kisautók, csak a NAAAAGY svéd fejlesztések azért valahogy csak nem jöttek át a terméken, sokáig a gyenge konstrukciós turbós motorok, bicilklilánc vezérműlánc és vezérléscsere-ami egy bmw-nél fel sem merül 250-300k-ig-a folyton beszaró DI panel, a méregdrága alkatrészek, rendszeresen cserés szilentek, mindíg ott voltak amikor a márka szóba került.
Szóval nekem nem kéne. Mindazonáltal kell egy ilyen márka is, ahol a -kékvérű különc vagyok-kategória is megveheti az autóját és szívhat vele:-DD

Ha egyébként összességében a SAAB egy megbízható autó lenne, simán lehetne egy jó alternatíva.Már csak a kiemelkedő és kivételesen jó biztonsági jellemzői miatt is.
A GM egyébként szépen felemésztette a SAAB-ot, pont csak annyit csepegtetett, amitől életben maradt, igazi perspektívát sajnos nem kínált a SAAB-nak...

De sajnos, ha összeveted egy valóban mérvadó kategóriatárssal :Mercedes, BMW, Audi, akkor azért kibukik, hogy a SAAB eléggé le van maradva és csak a különcök vásárolják...

korzo 2009.04.10. 12:28:32

Amíg a GM bele nem köpött a levesbe, a saabok elég megbízhatóak és strapabíróak voltak ...

Hrzrasn (törölt) 2009.04.10. 13:17:24

@Unter Bahn: "Csinálhat a Saab meg a Volvo akármilyen jó autót"

De nem csinal. Sajnos a Saab-bol nem lett sved slagergyar, mint az Abba-bol, a mutatvany kimerult egy one hit wonderben a Saab 900 formajaban.

Nagy-Papa 2009.04.10. 13:27:20

Nekem most is Saab-om van. Nem mondom, hogy hibátlan (3. DI panel...), de nem rossz autó. Igaz használtan vettem, úgy már jó áron volt (bár azóta is esett nem keveset). Amit tud, azt ennyi pénzzért nem nagyon tudja más. És az is jó, hogy nem tucatárú, van akinek ez is számít (csak ezért persze nem venném meg). Ha kínai vagy india kézbe kerülne, biztos nem vennék többé Saab-ot, de pl. egy BMW tulajdonnak örülnék, és szerintem a Bömösék is profitálnának belőle. (egy más tipusú prémium márka, amit pl a Mini-vel is csináltak), és azért a fejlesztések se lebecsülendők, még ha GM korábban le is nyúlta azokat (pl. biztonsági fejlesztések, turbó, változó sűrítésű motor)
Szívem szerint: SAAB Forever! :)

Kopi3.14 2009.04.10. 13:28:32

a Saab minőségi problémáira ok lehet az opelt is megmérgező, eredetileg a franciáktól származó ürge, a beszerzési osztályon. Aki sok éven keresztül hajtotta a beszállítókat évről-évre olcsóbb alkatrészek felé, amik egy idő után már minőségileg nem voltak megfelelők. De akkor a cél a minél alacsonyabb beszállítói költség volt.
A Saabnak jót tehetne egy koreai házasság szerintem, a Hyunday elég erősnek tűnik a mostani helyzet túlélésére, és a CRDI motorjaik állítólag elég jók. Benzines motort meg tudnak fjeleszteni északon, etanolosat meg végképp.

Carfan 2009.04.10. 13:34:24

Már 20 éve egy élő halott a SAAB. Régen egy jópofa különc autó volt manapság egy feltupírozott Opel. Nem gondolhatták komolyan, hogy erre van piacképes kereslet...

Csikós Zsolt 2009.04.10. 13:50:04

@Kopi3.14:
Találgathatok? Ignacio López?

Unter Bahn (törölt) 2009.04.10. 14:17:01

Azért kissé éredekes - nemde - hogy tengerentúli befektetők futtatják az európai márkát és fura módon a tengerentúlon mégsem fut, csak Európában...

Legyen az Ford vagy GM: két menő svéd céget hazavágtak... erre kérnék realisztikus magyarázatot!

Unter Bahn (törölt) 2009.04.10. 14:46:47

@=Daniken=: Ez a baja az összes többi "nem német" modellnek: egyrészt nem költhetett annyit a fejlesztésekre, másrészt az "ingadozókat" kurva nehéz megvásárolni a bajorokkal szemben, mert mindenki más "megbízhatatlan sunyi", csak a VAG+MB az autó:-(((

Lehetne megbízhatóbb a Saab???

Hát persze, az elektronika megvásárolható, a motor-erőátvitel megvásárolható... de a németekkel szemben egyenlőre nem versenyképes...

Úgy gondolom, hogy mivel "gyarló az ember," bármelyik gyártó előáll egy Q7 vagy X7 fölötti SUV-val vagy M3-M5 teljesítményét hozó családi kombival/limuzinnal, akkor válik teljesen összehasonlíthatóvá a márka....


Megjegyzem, hogy van egy személyes problémám: én azt látom - saját preferált márkámon belül is - hogy elszaladt a ló: igazából olyan autót már nem lehet kapni, amiben "csak a szükséges" dolgok vannak, egy alap Volvo is számos olyan összetevőt tartalmaz, amire nagyon sok autósnak nincs szüksége, sosem használja.

Ráadásul ezek a dolgok kissé túlértékeltek: a manuál klíma és digit klíma közötti különbség, az hogy a kormányról mit és hogyan vezérelhetünk...

...a napokban nézegettem egy SUV-ot.... az volt a végkövetkeztetésem, hogy menet közben biztosan belemennék valakibe, miközben a sok funkciót próbálgatnám...


Szóval jó nekem a tizenéves luxus is, sőt néha még az is sok: hajrá BX, hajrá 240 dízel:-)))

lujo22 2009.04.10. 15:42:22

Nekem a Saabról a tipikusan polgári középosztály jut eszembe, akinek van mit aprítania a tejbe -a szolid, megbízgató, tartós, erős kocsikat vesznek-, de nem akar hivalkodni a vagyonával. Amúgy uez jut eszembe a Volvóról is. Ha sok pénzem lenne -ami sajnos nincs-, nagy bajban lennék, melyik ujjam harapjan meg, azaz melyiket válasszam. Persze mindkettőből a legkisebb, sportos kombit választanám, de nem a leggyengébb, de nem is a legrősebb motorral szereltet választanám.

morcosboci 2009.04.10. 16:03:33

remélem csődbemegy és végleg eltűnik. Amilyen autókat most gyártanak, szégyent hoznak a SAAB-névre.

berliner 2009.04.10. 16:42:01

Szerintem is vesszem a SAAB. Miért kellene sajnálni? Azért mert x évtizede egyedi dolgokat gyártottak? Elég sok - már nem létező - autógyár gyártott egyedi modelleket, de nem tudták tartani a versenyt, így elbuktak. A saabbal is ez a helyzet. Az elmúlt húsz évben lényegében semmit nem tettek le az asztalra.
Ebben a kategóriában ez a viszonylag kisszéria (tudom-tudom, messze nem olyan kicsi 100e autó) egyértelmű bukás. Ha nem a mennyiségre hajtanak, akkor drágábban kell adni igényesebb technikát. pl Jaguar. de az se az igazán jó példa, mert az sem bírt egyedül talponmaradni.
A saabnak a mennyiségi gyártás nem megy. De azért technológiában se bizonyítotak sokat az elmúlt években. Azért mert a 9-5-öt kétévente egy kicsit elrondíták, nem nevezhetők versenyképesnek. Egy-két átmatricázott valamin kivül új modellt nem sikerült bemutatniuk. Ha egy alsóközepes autót sem sikerül összelapátolniuk, akkor erősen megkérdőjelezhető a létük.
A Volvóért sokkal inkább kár lenne!

berliner 2009.04.10. 16:45:10

@Unter Bahn: Úgy gondolom, hogy mivel "gyarló az ember," bármelyik gyártó előáll egy Q7 vagy X7 fölötti SUV-val vagy M3-M5 teljesítményét hozó családi kombival/limuzinnal, akkor válik teljesen összehasonlíthatóvá a márka....

ki tiltja meg hogy előálljának? csináljanak ha tudnak. A saab egyelőre a 9-5-ös egyre rondábbá tételén kivül sokat nem csinált az elmúlt jópár évben. Ja bocs, még átmatricáztak egy pár konszernterméket. Hűha. nagy dolog. Igazán kár lenne ezért a márkáért:)

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.04.10. 17:08:01

„Hogyan áll a svéd közönség a Saab jelenéhez, jövőjéhez? ”
Na az erre adott válasz nem tetszett nekem.

Egyet értek azokkal, akik a GM-t vonják felelősségre a SAAB sorsát illetően.

Ázsiaiaknak eladni semmit nem szabad, mert annak nem lehet más következménye, mint az hogy piacképes autókat kezdenek gyártani, az európai autóipar kárára (gyengébb vagy közel azonos minőség tarthatatlanul alacsony áron). Kínában akár az is megtörténhet, hogy veszteséget termelő gyárat fenntart az állam, de itt Európában inkább elbocsátásokra lehet számítani, jobb esetben.

Én azt mondom, azt szoktam mondani, hogy ne vágjuk magunk alatt a fát.

zeugma 2009.04.10. 18:32:23

Arra azért kíváncsi lennék, abból mi lenne, ha jönne a mesebeli herceg (befektető), és megvenné a SAAB-ot meg a Volvót együtt. Lehet, hogy hosszútávon működőképes házasság lenne.
De hogy a Saab magában tömeggyártson... kis optimisták.

GGG77 2009.04.10. 19:04:28

"Svédország máshogy működik, mint a többi ország. Errefelé úgy vélekednek: kicsi az ország, nem kellene nekünk ennyi nyűg, tartanak ettől a sok ipartól. Amikor a Gripen lezuhant, az volt az általános vélekedés, hogy nem is kellene az országnak repülőt gyártania, az lenne a legegyszerűbb. Mostanában minden nap a hírekben vagyunk a Volvóval együtt, annyira azért nem drukkolnak nekünk."

És ez a mentalitás érződik minden svéd autóban. Vesszen, lehetőleg a Volvoval együtt.

GGG77 2009.04.10. 19:05:30

"Svédország máshogy működik, mint a többi ország. Errefelé úgy vélekednek: kicsi az ország, nem kellene nekünk ennyi nyűg, tartanak ettől a sok ipartól. Amikor a Gripen lezuhant, az volt az általános vélekedés, hogy nem is kellene az országnak repülőt gyártania, az lenne a legegyszerűbb. Mostanában minden nap a hírekben vagyunk a Volvóval együtt, annyira azért nem drukkolnak nekünk."

Ilyen ország nem érdemel autógyártást, ez érződik is a svéd kocsikon. Lélektelen sz@rok.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.04.10. 21:34:28

@GGG77: szerintem meg az érződik, hogy egyik sem a saját szerencséjének kovácsa, ez Volvónak a Ford a baja, a SAAB-nak meg a GM.

Szerintem a lélektelen sz@rok azok a japánok, a Lexussal az élen. Van kivétel, de ez az általános meggyőződésem.

Kopi3.14 2009.04.10. 22:11:09

Csikós úr! Arra sem votl méltó, hogy a nevét megjegyezzem. :D Csak a flejegyzéseit égett volna el menet közben a sok cégváltás közben.

berliner: volt a Saabnál igen komoly innovációs kapacitás, ami a GM nagy rátenyerelése előtt remekül is teljesített. Csakhogy a GM mindent gyönyörűen hazavágott, midnenhova ugyanazt az egyentrágyát árulva. Csak a képzelt piaci helyzetnek megfelelő árcédulákkal a neveknél. Ettől a Saab még innovatív volt az elmúlt húszévben is, maximum nem olvastál eleget hozzá.

Pasas 2009.04.11. 02:33:56

Nekem egy 96-os az álmom.

Jamieson 2009.04.11. 12:03:20

A SAAB és a Volvo rendkívül innovatív, az, hogy az innováció nem kerül piacra az a GM hibája, a finansziális döntéseket az anyacég hozza és a sikertelen piaci szereplésért is az anyacég felelős. Ugyanaz a történet mint a Rover/BMW esetében, a fuzionáláskor egyforma piaci részt birtokolt a két cég (1994.) a BMW megtanult terepjárót gyártani, betört a kiskategóriába (Mini) a Rover, MG és számos tradicionális márkanév a süllyesztőbe került - bár utóbbi esetben ez forgatókönyv szerint zajlott.
Az ázsiai gyártók valóban nem innovatívak, semmi jelentős nóvum nem kapcsolható egyikhez sem, maximum mások fejlesztéseit viszik sikerrel piacra, ebben tényleg jók.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.11. 13:44:24

@=Daniken=: "csak a NAAAAGY svéd fejlesztések azért valahogy csak nem jöttek át a terméken"

Pedig ennek kene eladnia a termeket. BMWt pl a kutya nem venne, ha ugyanolyan erzes lenne vezetni, mint egy elsokerekest.

"Mindazonáltal kell egy ilyen márka is, ahol a -kékvérű különc vagyok-kategória is megveheti az autóját és szívhat vele:-DD"

Ezt a piaci rest mar reg kitoltotte az Alfa :))
Nekik viszont legalabb nem jellegtelenek az autoik.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.11. 13:53:11

@Unter Bahn: "Ráadásul ezek a dolgok kissé túlértékeltek: a manuál klíma és digit klíma közötti különbség, az hogy a kormányról mit és hogyan vezérelhetünk..."

Az miert van, hogy ezt kizarolag azok allitjak, akiknek meg sosem volt sem automata klimajuk, sem multifunkcios kormanyuk?

"az volt a végkövetkeztetésem, hogy menet közben biztosan belemennék valakibe, miközben a sok funkciót próbálgatnám..."

Akkor te tenyleg ne vegyel ilyen autot. A tobbi parmillio autovasarlo viszont tokeletesen elvan vele.

Ottopappa 2009.04.11. 21:34:48

@Unter Bahn: "Megjegyzem, hogy van egy személyes problémám: én azt látom - saját preferált márkámon belül is - hogy elszaladt a ló: igazából olyan autót már nem lehet kapni, amiben "csak a szükséges" dolgok vannak, egy alap Volvo is számos olyan összetevőt tartalmaz, amire nagyon sok autósnak nincs szüksége, sosem használja."

De, lásd: Chevrolet Spark. Ha meg tudod emészteni, hogy konkrétan ronda, és elférsz benne, akkor az egy elenpélda... Persze, az nem Saab, meg SUV kategória... :))

Nincsis 2009.04.12. 00:10:03

Nosss, én nagy SAAB rajongó vagyok. Természetesen SAAB-om is van. Már gyerekkorom óta mindig SAAB-ra vágytam (meg, hogy busz sofőr legyek... ;-)) Sajnálnám, ha megszűnne a márka, sajnálnám, ha eladnák az indiaiaknak vagy a kínaiaknak (ebből az okból kifolyólag nem a Jaguárt választottam – ami a másik gyerekkori szerelmem volt...). Szeretem továbbá az olyan hozzászólókat, akiknek még sosem volt SAAB-juk, de nem is vennének ("Amanitin2" - Neked milyen autód van? „...2.3l turbó sornégy csúcsmotor, ötsebességes váltó elég röhejes...” Neked csak az S500 a prémium autó? Hová és mire használsz 500 lóerőt? Biztos a városban pöfékelsz vele...). Illetve szeretek olyan „különc” lenni, aki SAAB-bal jár. Sokkal jobban érzem magam a SAAB-ban, mint bmilyen német, illetve már-már kezdem azt mondani, hogy bmilyen japán autóban (ideértve az Infinity-t, Lexust is).
Nekem a SAAB-bal kapcsolatban két bánatom van. Az egyik, hogy a SAAB megcsinálta azt az autót, amivel talpon lehetne maradni. Úgy hívják Aero X (www.vettochetikett.info/SAAB_AERO_X/index.htm ; www.saabusa.com/aerox/US/en/index.jsp). Csak azt nem tudom, hogy mért nem kezdték meg a tömeggyártását; illetve miért csak a prototípusig jutottak.
A másik bánatom, hogy a bioetanolt erőltették/erőltetik, nem a hybid technológiát. Egy hybrid Aero X-et – ha évekig zsíros kenyeret is kéne ennem – biztos, hogy megvennék.
A jelenlegi palettáról tényleg csak röviden: a 9-3-mal szerintem nincs semmi baj. (Az enyémmel nincs, a többi meg nem is érdekel.) Akinek „bika” kocsi kell, ott a 9-3 Turbo X (24 szelepes, 2.8 literes, V6-os turbómotor; 280 LE; 400Nm és 5.7 mp alatt van 100-on – „Amanitin2” ajánlom szíves figyelmedbe!). A 9-5-re egy generál felújítás már tényleg ráférne. Aztán, aki a SUV-okat szereti, annak ott a 9-7X... Aztán a tervezőasztalon, tanulmányként, prototípusként létező a 9-X BioHybrid, a 9-2X és 9-1X kompaktok, a 9X-nek nevezett tanulmányt stb.
Szerintem, igen, szegényebb lenne a világ, ha ezen autók nem lennének befejezve, ha nem láthatnánk az utcán rohangálni Aero X-eket... – Szerintem...

Unter Bahn (törölt) 2009.04.12. 08:20:51

@Hrzrasn: "Az miert van, hogy ezt kizarolag azok allitjak, akiknek meg sosem volt sem automata klimajuk, sem multifunkcios kormanyuk?"

Ezt én hol írtam? Vagy jó szokásod szerint megint keresel valakit, akivel vitába bonyolódhatsz és pocskondiázhatod?

És "csak" a véleményemet mondtam el arról, hogy miként gondolkodom az "extra-hegyekről", erre Te lesajnálsz...

Nem, valóban nincs szükségem sem multifunkciós kormányra (amikor ilyen autókat vezettem, akkor sem használtam), sem négyzónás automata klímára, tökéletesen jó nekem a manuál, főleg ha nem új autód van (nyilván Neked az új autó az autó, de akkor ebben sem vagyunk egyformák) és magad szeretnéd a hibákat javítani, mert viszolyogsz a márkaszervizes tarifáktól (gondolom, Te véletlenül sem nyúlnál az autó koszos részeihez).


"Akkor te tenyleg ne vegyel ilyen autot. A tobbi parmillio autovasarlo viszont tokeletesen elvan vele."

Igen, mert nem zavarja a létezése. Szerintem akinek erre komoly igénye van, az a "pár millónak" egy csekély szelete... és ez csak egy vélemény, még mielőtt megtorló-különítményt küldenél:-)

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.04.12. 14:47:25

Én az extrákkal úgy vagyok, hogy ülésfűtés, elektromos ablak, klíma legyen, más nem kell. Meg jól szóljon az autórádió.

Tehát inkább az egyszerű, könnyű kocsikat szeretem, amilyet manapság a komolyabb gyártók nem gyártanak. Úgy van ahogy írta valaki (Unter Bahn), hogy az alapfelszereltség is tele van felesleges dolgokkal.

Ettől függetlenül szeretem pl. az S80-at, mert abban meg pont az a jó, hogy masszív.

Amanitin2 (törölt) 2009.04.12. 17:48:41

"Szeretem továbbá az olyan hozzászólókat, akiknek még sosem volt SAAB-juk, de nem is vennének ("Amanitin2" - Neked milyen autód van?)"

Sajnos a kérdés nem az, hogy szerintem milyen autó a Saab. Hanem az, hogy ahova pozícionálja magát (prémium), ott mi a helyzet. És ott az a helyzet, hogy a vevők nem szokták díjazni, hogy az autó egy fele annyiba kerülő, 'Proletár' márkájú másik autóval műszakilag megegyezik. Ez a 9-3.
A 9-5-ről ebből a szempontból beszélni sem érdemes, mert annak már az ára sem prémium. Konkrétan olcsóbb, mint a 9-3.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.14. 20:44:19

@Unter Bahn: "Ezt én hol írtam?"

Tapasztalat, hogy nem azok tiltakoznak az extrák ellen, akiknek van. Nem beszél a szarásról az, akinek rendben van az emésztése.

"Vagy jó szokásod szerint megint keresel valakit, akivel vitába bonyolódhatsz és pocskondiázhatod?"

Senkit nem pocskondiáztam, kissé mintha paranoid lennél.

"És "csak" a véleményemet mondtam el arról, hogy miként gondolkodom az "extra-hegyekről", erre Te lesajnálsz..."

Nem sajnáltalak le, mindössze azt próbáltam jelezni, hogy az elképzeléseidnek köze nincs a fizetôképes keresletet jelentô újautó-vásárlók igényeihez.

"Nem, valóban nincs szükségem sem multifunkciós kormányra (amikor ilyen autókat vezettem, akkor sem használtam), sem négyzónás automata klímára, tökéletesen jó nekem a manuál"

Akkor nem rendelsz, nem kötelezô. Pont ezért találták fel a szabadon konfigurálható autót. Ebbôl viszont nem következik egyenesen az, hogy senki másnak sincs erre szüksége. Fôleg mivel az automata klíma már akkor észreveszi a párásodást az üvegen, amikor a szem számára még nem látható, az motor leállítása után 15 percig tud fûteni, észreveszi, ha tûz a nap, és még sorolhatnám. Nem a *semmiért* kérik a felárat.

"főleg ha nem új autód van"

Akkor meg mirôl beszélünk? Használt autónál nyilván nincs beleszólásod a konfigurációba.

"(nyilván Neked az új autó az autó, de akkor ebben sem vagyunk egyformák)"

Nekem minden 5 évesnél idôsebb autó veterán, ebbôl sosem csináltam titkot. Nem sznobizmusból, pusztán technikai szempontok alapján.

"és magad szeretnéd a hibákat javítani"

Ezt eleve elfelejtheted, mert még komplett hibatárat sem tudsz olvasni házilag, de tempomatot programozni sem.

"mert viszolyogsz a márkaszervizes tarifáktól"

Aki ki tud csengetni egy új autót, nem nagyon viszolyog, hacsak nem durván le akarják húzni.
Én az életben nem vinném valami sufniba szervizeltetni a másfél éves autómat, inkább kicsengetem az olajcserére (+ fékfolyadék + pollenszûrô + légszûrô + olajszûrô) a 340 eurót.

"(gondolom, Te véletlenül sem nyúlnál az autó koszos részeihez)."

Van itthon kesztyû meg szappan is, és rendszeresen szétkapom az autómat, ha hiányzik belôle valamilyen extra.

"Igen, mert nem zavarja a létezése."

Olyannyira nem zavarja, hogy ô maga rendeli meg és fizeti ki.

"Szerintem akinek erre komoly igénye van, az a "pár millónak" egy csekély szelete..."

Akkor nézd meg a munkaadódnál az egyes SA-khoz tartozó Verbauquote-t, hogy megismerkedj a valósággal :)

"és ez csak egy vélemény, még mielőtt megtorló-különítményt küldené"

Az miért van, hogy itt szinte mindenkinek van egy olyan kényszerképzete, hogy ha valakinek ellenvéleménye van, az csakis a személyes utálatból fakad?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.15. 00:59:27

@gromek7: "Négyütemű motorok először a saab 96-ban jelentek meg 1967-ben."

Garantáltan nem, mert 1954ben már közvetlen befecskendezéses, négyütemû motor volt a 300SL-ben, de már a Benz Patent-Motorwagenben is négyütemû motor volt 1886-ban.

lacza87 (törölt) 2009.04.15. 13:09:52

@Hrzrasn
helyesen: négyütemű motorok saab-ban először 1967-ben jelentek meg, ebben és ebben a típusban.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.04.15. 22:32:11

Hrzrasn 2009.04.15. 00:59:27

Ja, de annak ide nem sok köze van, mert SAAB-okról beszélünk.

Igaz, hogy az a négyütemű egy Ford motor volt, de SAAB-ban ez volt az első 4T. Építették 95-be és Sonett-be is, amúgy nem volt egy rossz motor.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.04.15. 22:58:48

Ja, már írták, hogy Ford, szóval ezzel nem mondtam újat.
süti beállítások módosítása