HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Csődben a General Motors

2009.06.01. 20:31 Androczi Balázs

A mai napon csődvédelmet kért maga ellen a detroiti autógyártó

Vélemények az azonos című hírünkről.

10 komment

Címkék: amerika chevrolet cadillac államosítás csőd buick állami támogatás gm general motors gmc csődvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr211157583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LAPoska 2009.06.01. 20:55:30

En csak a dolgozo embereket salynalom, hogy mennyien munka nelkul maradnak...
De amugy meg nem kar a benzinpusztito amerikai szarokert, nem sokat ernek... Meg talan a Chevrolet tud autot csinalni, de a tobbi egy nagy kalap szar...

Kopi3.14 2009.06.01. 21:56:24

LAPoska: nem ment csődbe, nem szűnik meg a cég. Amerikában a csődvédelem egy érdekes állapot, ekkor van idő szépen áttervezni az adóságok fizetését, a hitelezőkkel megbeszélni, átszervezéseket áttekinteni, stb. Ez még nem a bezárás, szántás, só állapota.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.02. 08:51:04

Most "USA"-t játszik az állam (United Soviet America), államosítja a céget, részben kanadai meg egyéb tulajdonrészekkel.

Ottopappa 2009.06.02. 10:02:08

Vicc az egész! Porcukrozzák a szart!

Kopi3.14 2009.06.02. 12:12:59

Gee Halen: a GM-ben jelenleg még nicns magna tulajdon, az az opel. Akiknél a német állam is tulajdonos lett.

Ottopapa: nem tudom akkor is röhögnél-e, ha ezen múlna, hogy a lakóhelyed környékén hirtelen veled együtt lesz tizenezer munkanélküli- esetleg százezer- vagy pár évre elnyújtva, mindenkinek lesz ideje munkát találnia amikor oda kerül, hogy kitegyék.

lacza87 (törölt) 2009.06.02. 13:39:23

Kopi3.14: Szerintem arra gondolt h a kanadai államnak 12,5%-ot szánnak a GM-ből. news.bbc.co.uk/2/hi/business/8077255.stm

GM Powertrain Magyarország meg érdekes kérdés. Reméljük a legjobbakat.

Ottopappa 2009.06.03. 12:02:08

Kopi3.14: Szóval azt mondod, pár munkahely megóvása érdekében termeljük tovább a szart. Zseniális. Ja, és nem ott lakom...

lacza87 (törölt) 2009.06.03. 19:14:44

Ottopappa:
Óvatosabban azzal a "pár munkahely"-jel. Franciaországban pl.: (h ne csak mindig német példa legye, a német számokat majd mondja Kopi3.14) szóval Franciaországban pl a munkavállalók 10%-a dolgozik az autóiparhoz kötődő vállalatoknál. Az a teljes lakosságra vetítve 6 millió embert érint közvetve!A franciák tudják h mekkora dolog ez ld. pl Twingo gyártását hazavitték Szlovéniából, mert otthon ad a francia állam pénzt munkahely megőrzésre. Magyarországon is közel 100.000-en dolgoznak úgymond az autóiparban . Gondolj csak bele ha csak 2 eltartottal számolsz is. Már 300ezer ember érintett. Nem beszélve a kieső adóbevételekről. Persze korántsem az összes munkahely megőrzéséről szól, minden támogatásnál feltétel a racionalizálás stb.
A másik dolog a "termeljük tovább a szart" hát én pedig azt látom h az állam csak azokat a cégeket támogatja, amelyek vállalják. h környezetkímélő, versenyképes (kis fogyasztás stb.) kocsikat készítenek a továbbiakban. Csak ilyen jelelgű fejlesztésekre, átszervezésekre adnak hiteleket stb.
Huh hosszú voltam

Ottopappa 2009.06.05. 11:07:51

@lacza87: De legalább normális választ adtál. Teljesen megértem azt a szempontot, ahogy megközelíted a dolgot. Én viszont eleve más szempontból nézem. És azt vallom, hogy a szart semmilyen áron se szabad tovább gyártani. Igen, ez sok munkavállalót érint (nagyon), de azt a legutolsó szintű fémforgácsrugdosó Józsi bá is tudja, hogy válság van, bármikor ugorhat a munkahely, így készülnie kell, keresni, odafigyelni... Na jó ez is kissé utópisztikus, meg én is kissé radikális, de ha tovább fizetnek sokszázezer embert gyakorlatilag a semmiért, az biztosan nem fogja megoldani a válságot. (És ez a mondat eszembe juttatja drága politikusainkat is...)

Kopi3.14 2009.06.05. 12:05:20

Ottopapa: egyrészt annyira nem szar, pl az Opel nem roszabb Európában, mint más márkák- ha azt nézzük, hogy elvigyen A-ból B-be megázás nélkül, megbízhatóan- cska éppen nincs meg az a presztízse, az a designja, amit elvárnak a népek manapság. Egyébként az államnak olcsóbb ez, mintha a sok munkanélkülit nyögné.

Friss német infó: beszállítónak az ülésfejlesztő részleg európai, afrikai és dél-amerikai központjából (Burscheid, Németország) eddig elküldtek október vége óta kb 350-400 embert, ezek leginkább külsősök voltak. Most legfrisebbb infóként már száz saját alkalmazottat is lapátra tettek. Pedig ott van roncsprémium, midnen lófütty. De ha a jövő fejlesztései leállnak, nicnsenek új modellek, akkor nicns mit fejleszteni, s ez lesz. Nem véletlen a kurzareit sem a németeknél, állam fizeti egy részét a cég helyett a munkavállalók bérének- ami az eredeti kb 60%-a, kvázi munkanélküli járadék- ha nem rúgja ki őket n ideig. Mert így az állam is beljebb van, kisebb a feszültség a társadalomban, a munkaerőpiacon, ami most amúgy is katasztrofális, egyrészt a túlkínálat, másrészt a csökkent kereslet miatt.
süti beállítások módosítása