HTML

Válságblog

A világválsággal kapcsolatos írások

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Opel Vectra 1.8 használt és új

Ennyire szépen öregszik egy Opel?!

2008.12.03. 01:32 Csikós Zsolt

Átültem a vadiúj Vectrából a kilométer-számláló szerint agyonhasznált másikba. És a hirtelen szürkeség felett érzett depresszión túljutva voltaképpen nem éreztem semmi különbséget. Ezt adnák harmadannyiért?

Vélemények az azonos című cikkünkről.

69 komment

Címkék: teszt opel összehasonlítás vectra

A bejegyzés trackback címe:

https://valsagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr32800868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zorrrrro 2008.12.03. 02:47:22

Szerintem eleve hülyeség új autót venni, kivéve persze annak akinek annyi pénze van, hogy már nem tudja mire értelmesen elkölteni. Prémiumautóknál pedig ez különösen igaz, egyrészt brutális az értékvesztés, másrészt jobb eséllyel lehet találni megkímélt állapotú példányokat, harmadrészt eleve kevésbé érződnek rajtuk az évek.
Valószínűleg most a válság kapcsán sokan rádöbbennek arra, hogy eddig tulajdonképpen a semmire dobták ki a péznt, mert egy jó állapotú használtautó is ugyanazt tudja nyújtani mint az új, csak épp fele annyiba kerül. Vagy kevesebbe.

Ciri 2008.12.03. 05:14:35

"Például azok, akik nemrég kiszemeltek maguknak valami jó kis autót, és nem túlságosan pofátlan, mondjuk harmincszázaléknyi befizetésre elegendő pénzzel a zsebükben elbattyogtak a szalonba, a biztos tudatban, hogy aláírt megrendeléssel jönnek ki onnan. Majd kiderült: nincs hitel."

Hűű, ezt ki mondta neked Zsolti bácsi, hogy így van? :D
Már csak azért is, mert kb 4,5 millás vételárig minden további nélkül kaphatsz hitelt akár 10%-tól is. Ez a kocsi szerintem még 20%-tól is elvihető.
Te is sokat nézed azertéelklub zseniális híradóit :D

„Tegnap még megbecsült, drága kuncsaft volt, ma kölcsönért esedező olcsójános.”
A valóságban (nem a te rózsaszín világodban) ez a kereskedőt sokkal jobban szokta zavarni, mint a vevőt. Én még soha nem láttam pityorgó ügyfelet, mert nem kapott hitelt a kocsira, sokkal inkább láttam telefonálgató,haját tépő, sík ideg, káromkodó kereskedőt, aki megpróbálja elintézni mindenáron az emberke hitelét. Ez, most a válság idején hatványozottan igaz. Illetve, hogy a bankoknál sem jók ez év végi számok, ezért az elmúlt két hónapban volt olyan jóváhagyott hitel (nem is egy), amit mondjuk Áprilisban biztosan nem fogadtak volna el…


„Alig hatéves, kétmillió forintnál picit többért.”
Mondjuk, tudott a csávó, ha tényleg 2milla felett vette 185 ezerrel :D
Harmad ennyi kilométerrel már van 5éves (még talán 4éves is) 2milla alatt….

Üdv, béke.

shaft 2008.12.03. 05:37:54

kíváncsi lennék most melyik félnek van igaza. csak már túl rég volt tegnap délelőtt..... nem bírok már utánanyomozni

tamaska 2008.12.03. 06:28:43

megint lesz 300 komment új autó kontra használt autó témában...
Én speciel az opel-ford párosból használtat csak családtagtól, ismerőstől vennék, mert ezekből kapsz jó eséllyel széttaposott, levetett cégest.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.12.03. 08:32:09

mondjuk a "semmire dobtak ki a penzt" dologbol nem kovetkezik-e a "feleslegesen kerestek meg azt a rengeteg penzt"?

Akinek van felesleges penze, az szorja csak, de nem lenne-e neki jobb, ha inkabb nem keresne annyit "feleslegesen"? Nem lenne-e neki jobb, ha inkabb a csaladjaval tolti az idejet, vagy ilyesmi?

Hat nyilvan nem. Mivel nem progne a gazdasag, nem lenne a sok csoro szalag mellett allo embernek munkaja, illetve nekem se informatikusnak, akinek nem akarna/tudna a szolgaltatoipar/bankszektor ennyi (vagy egyaltalan) fizetni.

Tehat keresse mindenki halalra magat, vegyen uj autot, bukjon sok penzt, mert az jo!

vwman 2008.12.03. 08:34:17

6milláért vectrát röhej bejön az insignia és 1évesen majd ér max 3at ez a bordó izé.

Csikós Zsolt 2008.12.03. 08:46:36

Ciri:

tévedsz, nem nézek RTL Klubot, tévét se, egyáltalán, nincs is bekötve semmi a húszéves ITT hátuljába, csak a DVD, amibe tényleg nem jön jel. Tíz éve lemondtam e csodás eszközről, csak filmeket nézünk rajta baromi ritkán, meg a gyerekek naponta mesét esténként. Rádió, internet, néha újság hardcopy.

Nem most nincs hitel 30 %-ra, hanem rövidesen nem lesz, nézd meg, napról napra romlik a hitelnyújtási kedvük (vagy lehetőségük), nemrég 30, most már 70 százalékát utasítják el a nagyobb, hosszú távú hiteleknek, és ez az autós szektorba is szépen belemászik majd.

És ha nem lesz hitel, hidd el, a vevő érzi majd magát kellemetlenül. Ahogy régen szokás volt kölcsönkérésnél...

A Vectra tényleg piaci ár fölött van, bele is tettem a cikkbe egy mondatot emiatt.

Nowar · http://kurkuma.blog.hu/ 2008.12.03. 09:07:27

Köszi az írást, tapasztalat nálam is hasonló.
(hogy ne csak hitelről, válságról és pénzről legyen szó).
Szépen öregszik az Opel :-)

Damavend 2008.12.03. 09:20:21

"Nem most nincs hitel 30 %-ra, hanem rövidesen nem lesz,"
Ez mondjuk abszulúte nem így van.Azért mert néhány banknál megszünt a svájci frank alapú hitel még nem kell arról beszélni, hogy nincs hitel meg nem lesz hitel.
Sajnos az előző kommentelőnek tényleg igaza van és a lehető legtöbb médium a lehető legnagyobb nézettség miatt azt szajkozza belénk ,hogy nincs hitel.
Mégegyszer: ha valakinek nem "kamu" állása van és legtalább 100 e Ft bruttóval be van jelentve KAP hitelt.
Hála az égnek most már azok kezdenek kikopni ,akik 0% önerővel akarnak autóba ülni.
Ez mondjuk minden szempontből időszerű lett, mert a 0%-os hitellel elvitt autón csak bukta van.

berserker 2008.12.03. 10:00:39

Sok szerencsét ehhez a megoldáshoz, csak pár év alatt nehogy rá kelljen költeni a törlesztőrészletek többszörösét. Ez nagy lutri, bármennyire is átnézeted.
Nem mondom, hogy lehetetlen kifogni, de bennem állandóan az motoszkálna ennyi éves kocsival ki tudja hány valós km-rel hogy vajon mikor szaródik el valami.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.03. 10:37:12

Ez egy speciális helyzet.
Hány széttaposott rettenet fos jut erre az egy autóra?

loláb 2008.12.03. 10:38:57

"...Harmad ennyi kilométerrel már van 5éves ..."

Harmad ennyi kilóméterrel az órában...igen. Valahogy nehezen hiszem el azt, hogy aki cégautónak 6 milliós vectrát kap, az havonta csak 1000 km-t tesz meg. A 180ezer kilóméter legalább valós (2,5-3ezer km/hó, nálunk ennyi a benzinkerete egy vezetőnek), és mint látjuk egyáltalán nem sok.

Más kérdés, hogy aki vectra szintű autóban gondolkodik, az sem 1000-et akar beletenni, tehát egy-két év alatt összejöhet a 300 000 km, ami viszont biztosan látszani fog az autón. (Aki meg mégis csak ennyit vezet, annak tök fölösleges vectrát venni, szerintem)

Szerintem kevés pénzzel az kéne hogy legyen a kérdés, hogy ÚJ vectra hitelre, vagy ÚJ logan MCV kp-re.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.03. 10:39:46

Szerintem kevés pénzzel az kéne hogy legyen a kérdés, hogy ÚJ vectra hitelre, vagy ÚJ logan MCV kp-re.


Ott a pont.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.03. 10:40:09

Hemm, olyan jó az a használt Vectra mint a mese :)
Ha én lennék döntéshelyzetben, nem gondolkodnék hogy melyiket vegyem, a régi a befutó :)

A világos belső hiányolását nem tudom megérteni, szóval valahogy ha minden más stimmel, akkor a halált érdekelné az utastér színe... Amúgy még nem si volt olyan autóm amiben ne lett olna szürke minden - nem mintha nem lenne jó, csak olyan sikerült mindig. De a vásárlásnál ez a legutolsó szempont.

@berserker : Az új autók is behányhatnak, olvasható volt már sok helyen olyan sztori...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.03. 10:42:08

Én amúgy már ott tartok hogy inkább azt venném meg használtautóból, amire megmondják hogy céges volt, és ütötték-vágták... Az legalább őszinte.
Amire azt mondják hogy orvos, nem dohányzó - na attól kell menekülni :D

loláb 2008.12.03. 10:44:35

"...Az új autók is behányhatnak, olvasható volt már sok helyen olyan sztori... "

Sztori, az tényleg sok volt. A szűk ismeretségi körömben az elmúlt öt évben cirka 12-14 új autó, és 5 pár (4-8) éves használt fordult meg. Az újak közül egyiknek sem volt semmi komoly baja, a használtaknak közül pedig egynek nem volt, a többinek mind.

nexus500 2008.12.03. 10:44:43

Régi Vectra. 4 alufelni rá, és a kormányt bebőröztetni. Máris szerethető.
Vegye más meg az új autót, én majd megveszem tőle használtan, olcsón :-)

Kelemenn 2008.12.03. 10:48:03

Én tavaly néztem 3-4- éves haználtat.
Mondeo, Vectra, Octavia II közül az utóbbi nyert, mert abból jóval kevesebb a céges, így ki tudtam fogni belőle 2,7ért 53e-t futott egy gazdást, míg Vectra, Mondeo csak 150e felett futott lett volna.
Pláne, hogy ezekből eleve ritka a nekem megfelelő 5 ajtós, de így nem kell szenvedni a babakocsival.

Kelemenn 2008.12.03. 10:51:05

Nem beszélnék le senkit az új autóról, mert akkor mit fogok én megvenni használtan, olcsón? :-)

Rocko- 2008.12.03. 11:39:42

totál OFF:
melyik buszvégállomásnál lett fényképezve? :)

csabájé 2008.12.03. 13:00:45

természetesen kell mindig olyan hülye, aki megveszi újonnan, csak azért hogy az új szagot élvezze, de az én időm akkor jön el, mikor ezek 2-3 évesek lesznek

sokan a rendszámot nézik,mert az a presztizs, de lehet 2001-es járgány is LCC rendszámú, főleg ha kinti

gyz 2008.12.03. 13:27:59

nem feltétlenül hülye az, aki új autót vesz. Én is vennék, ha 3 gyerek mellett könnyen megengedhetném magamnak. Mivel azonban nem, megveszem ugyanazt négyévesen feleannyiért. Használom 4-5 évet, és már alig bukok rajta valamit.

Ciri 2008.12.03. 16:07:00

"És ha nem lesz hitel, hidd el, a vevő érzi majd magát kellemetlenül. Ahogy régen szokás volt kölcsönkérésnél.."

Hehe! Nem !
Maximum rádboritja az asztalt...:D

Az autós hitelek szigorítása tervben van. Csak tervben.Messze messze ne hasonlítsd őket az ingatlanhitelekhez!
Az egyik finanszírozó három hete beszüntette a CHF hitelt, helyette EUR és HUF alappal nyomták, lényegesen nagyobb törlesztőkkel persze.
Azóta senki nem kötött velük hitelt....
Ma újra aktív náluk is a CHF...

KawaBazsy 2008.12.03. 17:16:49

Én megvenném a használt Opelt, abban legalább nem tekergették az órát, ami itthon ritka. Én a céges Corollámat 175E kilométerrel adtam le 4.5 évesen. Nagyon vigyáztam rá, ugyanoda hordtam szervízbe (kizárólag) ahol vettem, kívül-belül folyamatosan ápoltam. Gyakorlatilag gyári állapotban váltam meg tőle, leszámítva néhány karcot, meg egy-két gyűrődést a vezető ülésen. Aki megvette, nem járt rosszul vele. S azóta csak mosolygok, ha 10-15 éves autót kínálnak hasonló futásteljesítménnyel, totál lelakott belsővel, mert pontosan tudom, h hogy kell(ene) kinézni így egy autónak.

gnme 2008.12.03. 18:13:07

Érdemes turkászni a tizenéves eladó autók között. Vannak olyan példányok amelyek csak látszatra vannak lehasználva.

pl. parasztizáló család autója volt stb. Látszatra elhanyagolt... de az ajtók jól záródnak, nem törött, néha volt olaj cserélve.

Apróságok vannak rajtuk cserére. Jóbarátom: saját magam, "a szarházi-lpopós gyerekek", maszek szerelők faluhelyen profin felszerelt garázzsal, vatera.hu

A tizensok éves magyarátlag autókhoz bagóért van minden. Lopott, bontott, utángyártott. Nem kell várni "majd pénteken telefonon szóljon ide". Hát a fa?omat már.



itti 2008.12.03. 19:13:18

Üdv!

Mi tinédzser kisautónkat számíttatuk be használt fiatalabba.

Tipp:

javaslom márkakereskedések használtrészében először szétnézni
full korrektek voltak, a km valós és abszolút leinformálható
alkudni is lehetett, kp. fizettünk,
szerelőnk átnézhette tetőtől talpig, semmi baja pedig céges gép volt, de valóban megkímélt.

Ez előtt viszont megnéztünk néhány "magán" díleres kereskedést, autót. mind problémás volt... vagy titkoltak valamit, vagy visszatekerték.

Én újra használtat vennék, kb. 3-5 év közöttit, azon már kevesebbet bukik majd az ember, és ha megfelelően át lett nézve, szerintem megvehetőek.

Máfelől meg a 10 éves Opel is lehet jó állapotban. Szüleimé motorikusan és minden szempontból rendben volt, csak rozsdásodott... Beszámíttaták.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.03. 20:12:25

Ilyen olcsók lennének a piacok a Vectrák? El se hiszem, hogy két misiért kapsz egy ilyen szép hároméves kombit. Igaz, hogy sok, de legalább valós és igazolt kilométerrel. (74000-re visszatekerve is örülne neki az egyszeri magyar vásárló) Hihetetlen!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.03. 20:14:48

itti 2008.12.03. 19:13:18

Ne bízz a márkakereskedésekben, ők is pénzből élnek. "Weltautó minőség" címszó alatt ne tudd meg, miket láttam. A neppereket is megszégyenítő okosságok vannak és természetesen az óratekerés (!), kárpitglancolás és a polír itt is jelen van, ahogy a szervizkönyv hamisítás (!!!) is. Igaz, ez utóbbit csak korlátozott mértékben tudják csinálni, az utolsó szervizig visszamenve.

itti 2008.12.03. 20:23:51

KuKori 2008.12.03 20:14:48

Köszi :)

Ezért vittem szerelőt. Akiben 100%-ig megbízom. Nekem a felszereltség és az autó megbízhatósága volt fontos szempont az ár mellett.

Egyébként igazad van, bárhol átvághatják az embert ha nem ért hozzá, a Weltautónál is... (volt szerencsém egy Weltautós márkakereskedéhez, oda is jött az ismerős...)

Én elmentem abba a márkaszervízbe, ahol a garancia lejárta után is vitték az előző tulajdonosék az autót. Minden számla megvolt, a bejegyzések stimmeltek.
Valószínű, hogy az én esetem a fehér holló a használtpiacon ;-)

WP12 2008.12.03. 22:16:06

"Mondjuk, tudott a csávó, ha tényleg 2milla felett vette 185 ezerrel :D
Harmad ennyi kilométerrel már van 5éves (még talán 4éves is) 2milla alatt?."

Igen, neked árulják nem dohányzó, hölgy tulajdonostól, sérülésmentesen :-DDD

A cikkhez pedig annyit, hogy ez az "új autóra nem kap hitelt a vásárló" helyzet nekem is sántít. A 0%-os önerő és a 10 éves futamidejű autóhitelek beszűntetését pedzegetik (hozzáteszem: jogosan), és valószínű komolyabb hitelképesség vizsgálatra lehet számítan. Aki viszont letesz 30 %-ot, az a továbbiakban is jó eséllyel próbálkozhat autóvásárláshoz hitel felvétellel.

WP12 2008.12.03. 22:18:10

Amúgy tök jó ötlet volt összehasonlítani a használt Vectra-t és az újat. Tetszik a cikk.

toce 2008.12.04. 00:44:03

Az a baj az ilyen írásokkal, hogy állandóan azt súlykolja az olvasóba, hogy használtautóval csak rábaszni lehet.

Több mint 4 éve vettem használt autót, ráadásul Citroen-t. Kereskedőtől, mégpedig olyat, ami elötte cégautó volt. Persze megnézettem 2 szervízben is, jónak találták. Azóta szinte minden nyugati és déli európai országban jártam vele, a legnagyobb tétel az új gumi és a vonohorog rárakása volt. Még 2-3 évig biztos elmegy, gond nélkül.

Minden neten művelődő ismerősöm vinnyogott, hogy nem szabad megvenni, nem szabad megvenni... Mert mindenhol ezt hallották, használt autó szíves, a Citroen különösen az...

Én persze megértem azokat is, akik új autót vesznek. Sok tekintetnben ennek nincs párja. Nem a probléma mentesség miatt első sorban, de azért sok esetben az új autók csomó új fejlesztést is tartalamznak. Gyakran olyanokat is pl. anyagtechnológiában, ami nem látszik elsőre. Finomabb összeszerelés, kezesebb elektronika, jobb futómű.

Én amúgy jobban figyelnék arra, hogy az adott model a modelciklus melyik fázisában készült, illetve, ahogy a cikkben is, mit lehet megtudni az adott típusról, motorról pl. a népítéletben...
Inkább egy új kifutó model, mint egy 3 éves használt, amelyik az első párszáz autó volt a gyártósoron...

toce 2008.12.04. 00:53:37

Ja, amúgy nálunk a céges Astrák és Vectrák 2/3-a nem megy 30e km-nél többet egy évben és mivel 3 év vagy 150eKm után cserélik őket, lehet 70-80eKm-el is jól felszerelt Vectrákat venni. Persze nem bagóért akarják eladni őket.

REndesen szervizelik az autókat és az ideiglenes "tulajdonosaik" sem feltétlen akarják szétbarmolni őket néhány hét alatt...

Azért mert bizonyos szint felett a cég alád teszi az autót, még nem azt jelenti, hogy ezek a közép és felső vezetők ráérnek egész nap autókázni. Nem azért fizetik őket!

Szóval csak azt a tévhitet szeretném árnyalni, hogy a cégautó csakis szar lehet...

Ciri 2008.12.04. 03:46:41

"Igen, neked árulják nem dohányzó, hölgy tulajdonostól, sérülésmentesen :-DDD"
Most kurva nagyot akartál mondani zsenikém...

"Weltautó minőség" címszó alatt ne tudd meg, miket láttam. A neppereket is megszégyenítő okosságok vannak és természetesen az óratekerés (!), kárpitglancolás és a polír itt is jelen van, ahogy a szervizkönyv hamisítás (!!!) is. Igaz, ez utóbbit csak korlátozott mértékben tudják csinálni, az utolsó szervizig visszamenve."

Pontosan!

Mayday 2008.12.04. 07:55:26

"Nem most nincs hitel 30 %-ra, hanem rövidesen nem lesz, nézd meg, napról napra romlik a hitelnyújtási kedvük (vagy lehetőségük), nemrég 30, most már 70 százalékát utasítják el a nagyobb, hosszú távú hiteleknek, és ez az autós szektorba is szépen belemászik majd.

És ha nem lesz hitel, hidd el, a vevő érzi majd magát kellemetlenül. Ahogy régen szokás volt kölcsönkérésnél..."


El vagy tévedve nem kicsit. A bank a hitelkihelyezésből él. Lesz hitel, de végre csak olyanoknak, akik garantáltan tudják fizetni. Az elmúlt 5 év akciói meg egyebei után ( "0%téháemcsakvigyedmáazújkocsidinnétmékkaszkósekell")
tökéletesen várható volt ez a pofára esés és én kicsit se sajnálom egyik bankot/autógyárat sem.

Hitel meg mindig lesz annak, aki TÉNYLEG képes fizetni. És olyan hitel lesz, amiben van esélye annak hogy a bank nem bukik ha bedől. Na most a 6-10 éves futamidjű autóhitelek tipikusan nem ezek voltak.

Egyébként is a kedves újságíróknak jó lenne már abbahagyni ezt a nagy pánikkeltést hogy jaj válság van, mert ezzel többet ártanak, mint bárki bármi mással.

Tipikus példa erre Izland, "jajdenagybajvan", egy ismerős kint volt akkoriban, mondta hogy kint SEMMI jele nincs a pániknak az igazi életben, itthon meg folyton csak a csapból is ez folyik.

Igen, gyenge a forint, igen, áll a gazdaság, de ennyi és nem több. Semmi olyan nem történik, ami az elmúlt 15 évben nem fordult volna elő, akkor minek ez a nagy hiszti ??

Ha meg tényleg válság van, akkor nem középkategóriás benzintemetőkről kell álmodozni, hanem egy 1.0-1.4-es akármiről. Ennyi. De a TC írásaiban az a kocsi, ami nem gyorsul 8 alatt 100-ra, már "nem megy", "lomha" és stb. Térjetek már észre !!!

Mayday 2008.12.04. 08:02:40

Pl:

"Nem mint xxxx, vagyis nem a sportosítások miatt, hanem mert komfortos, halk, nyugodt, konzervatív autó."

Mindezt egy 211 lóerős kocsira, ami 7.7 sec alatt gyorsul 100-ra. Átlagembernek ez egy rakéta és nem egy nyugodt autó. Nem mindenki próbálhat ám ki 3-4-500 lovas merciket és tsaikait, hogy aztán egy az átlagnál 2x erősebb kocsira leírhassa hogy nyugodt.

Nagyon el vagytok szállva magatoktól. Pár éve mégreális írásaitok voltak, de újabban a föld felett jártok olyan 1-2 méterrel. Az emberek 90%-a 2 millió alatti kocsival jár, és legalább 70%-a meg 120 LE alattival (= kb 1600 köbci; nem kell a szöveg hogy van ennél erősebb kocsi is kicsiben). Talán ilyeneket kellene tesztelni és ennek fényébenen megitélni hogy mi gyors, lassú, rugalmas, lusta, stabil, instabil. Ne az M5 legyen az alap, hanem mondjuk egy 1.2-es Fiesta.

Mayday 2008.12.04. 08:06:54

Ja és a másik: a rendszeresen előforduló 10-20 éves kocsikat istenítő írások katasztrófák.

Hogy vagytok képesek ilyet leírni ?? Egy ilyen kocsiban a baleseti túlélés esélye nulla egy maihoz képest.

Ütköztettek pár éve egy 850-es Volvo-t egy új Twingoval frontálisan. Na és melyikben halt meg a bábu?? A Volvo-ban !!!!

Ezek után mér kell ajnározni a 20 éves merciket és a többi imbolygó potenciális koporsót?

Mérnem arra helyezitek a hangsúlyt, hogy aki teheti, járjon környezetbarát, kismotoros, 2, de inkább min. 3 csillagos kocsival ??

Mások és a gyerekeitek védelme, környezetvédelem, benzin/dízel spór ennyire nem számit ??

WP12 2008.12.04. 09:30:09

Ciri 2008.12.04 03:46:41

Olvasd már vissza mit írtál az első hsz-edben...

Kopi3.14 2008.12.04. 09:54:53

Mayday: csak nem a Topgearesekre gondolsz? Az Scenic volt, nem Twingo. Es valahgoy frucsan ures volt a csatt utan a Volvo motortere, pedig ott egy 2,3-as tombnek kellett volna lennie...

ipari_fostalicska 2008.12.04. 12:50:42

Peugeot 206 1.4 HDI rakteres. Ilyet használtam az előző cégemnél. 50.000km-rel vettem át kollégámtól 2005 nyarán és 250.000-rel adtam le idén nyáron. Ha nem két üléses rakteres lett volna, meg is vettem volna a cégtől. Hogy mit akarok ezzel mondani? Azt, hogy hiába a sok kilométer, folyamatosan volt hordva szervizbe, mindent megkapott, amit autó kaphat, hogy cserébe gondtalanul menjen. Úgyhogy szerintem is inkább a pár éves céges sok kilométerrel, mint egy bizonytalan eredetú 1-2 éves.

gyz 2008.12.04. 13:33:00

Mayday kritikájával nagyon egyetértek.

Lehet vki autóbuzi, de akkor mondja ki kerek-perec: szarok a környezetvédelemre meg a 18 literes fogyasztásra, nekem csak a Porsche kell. Így teszi a Top Gear is.

A TC ehelyett álszent módon úgy magyaráz sokszor, hogy 1,0 l-es motort azért nem szabad venni, mert azzal egyszerűen nem megy az autó.

Persze, dísznek rakták bele biztosan.
Városi autóba elég. Ahogy országútra is elég az 1.6-os. Akinek nagyobb kell, vegyen, de ne állítsuk már, hogy ilyen kocsik nem alkalmasak a normális, biztonságos polgári közlekedésre.

Kopi3.14 2008.12.04. 14:02:15

gyz 2008.12.04. 13:33:00

kiegeszitenem azzal, hogy autopalyara Mo-ra is eleg az 1,6, vagy inkabb teljesitmenyben mondva kb 120-150 LE. Mondjuk egy A4-es meretu jarmuig. Innent lehet aranyositani, hogy nagyobb verdaba kb mennyi kell a szabalyok betartasahoz.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.04. 14:32:29

Kopi3.14 2008.12.04. 09:54:53

Na, végre egyezzünk már ki a Renault Modusban és a Volvo 940 kombiban. Inkább tekintsétek meg:

www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.04. 14:42:52

gyz 2008.12.04. 13:33:00

Egyrészről igazad van, de másrészt nekik is.

A különbség az eltérő szemléletben látszik.

Elvileg elegendő az 1000 ccm-s motor, ha azt feltételezzük, hogy a polgárok valóban képesek felmérni az előzés lehetőségeit. Nem élményautó, de sokszor elegendő. A futóműről is: ha betartod a sebességatárokat, a legtöbb kocsi futóműve bőven a kezelhető kategória. Főleg nem leterhelve (1-2 személy, minimális csomag).

A TC abból indul ki (és sokszor átesik a ló túloldalára, pl.: egy 250 lóerős kocsi "nem megy"), hogy egy előzésnél szükség van az erőtartalékra, amit legalább egy 1.6-os motor képes produkálni, mert az átlagos vezető tökéletesen szarul méri fel a távolságot és az előzéshez szükséges időt. Vagy nem gondol bele, hogy az ezres motor négy személlyel már nem úgyanúgy cibálja a kasztnit, mint ahogy megszokta egyedül. Meg a leterhelt futómű is imbolygásra, felütésre hajlamos lesz.

Ez is relatív, mint minden. Rutinos olvasóként és sofőrként ki lehet szűrni a lényegtelen és lényeges információkat a tesztekből, mégha túlzóak is sokszor.

gyz 2008.12.04. 15:37:48

KuKori,

igen ez az adu ász, hogy előzésnél jobb, ha erősebb. Ez igaz is lehetne, de:

1. Az 1.0 l-es motort városi használatra írtam. Ja, és abból indulok ki, hogy a normális közlekedés a sebességhatárok és általában a szabályok betartását jelenti. Ez esetben városi használat esetén nemigen fordulhat elő olyan szituáció, amikor olyan rengeteg plusz lóerőre lenne szükség.

2. Sajnos az a tapasztalatom, hogy a kifejezetten nagy teljesítményű autók tulajdonosainál általában nem a biztonságos előzés a fontos, hanem az előzés bármi áron. Mert megtehetik. Ahogy mondani szokás: kapnak a kezükbe egy kalapácsot, és onnantól mindent szögnek néznek.
Egy 7 mp alatt 100-ra gyorsuló autóban kínszenvedés a sebességhatárok betartása, frusztráló, ha valaki 130-cal feltart az autópályán, és az ember kényszert érez a száguldozásra. És akkor meg megint ott vagyunk, hogy a nagy teljesítmény nem jelent biztonságosabb autózást. Még ha elméletben jelenthetne is.

joskafiser 2008.12.04. 15:39:31

Kivancsi lennek, van-e valami jogi szabalyozas arra a fajta hiszteria illetve panikkeltesre amit az index.hu vezetosege, hirszerkesztoi illetve most mar -mely sajnalatomra- a totalcar is muvel.
Megigerem, utananezek.

A tokom kivan azzal, hogy ha nincsenek "hirek" , robbantasok, valami "hu de megrazo", akkor ki van adva ezeknek a szerencsetleneknek, hogy irjanak valamit amiben bent a VALSAG szo (cimben 1x, cikkben 5x minimum).

Aztan termeszetesen, mivel a sok sok hulye naponta 30-40x kapja az arcaba, hogy valsag van, ezert beszarik, elkezd NEM vasarolni (tokeletesen fuggetlenul attol, hogy nagysagrendileg ugyanannyi mind a bevetele mind a kiadasa most mint tavaly) es innentol kezdve kezdi bedonteni a kiskereskedoket, akik meg a nagykereskedoket, akik meg a gyartokat. KOSZ index, kosz totalcar, hogy generaljatok a semmibol a szart !

Itthon nincs valsag! Autoseknal plane NINCS valsag, a benzin soksok eves melyponton van. 230 ft. Vicc. Alkatreszt eddig is es ezutan is kellett venni a kocsiba. Ugyanannyiert van mint eddig. Egyre jobban felszerelt, egyre beztonsagosabb autokat adnak egyre olcsobban. MO-n NINCS VALSAG !

Vajon Csikos Zsolt vallalja-e az esetleges buntetojogi felelosseget panikkeltesert?

Kopi3.14 2008.12.04. 16:09:37

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2008.12.04. 14:32:29

Nem vitatkozom, megnezni most nem tudom, de a kommentek eleg erdekesek, sot, a torott volvo orr is nagyon ures...

loláb 2008.12.04. 16:34:25

Weltautó garancia? Az apátok f.szát...
Egy barátom apja öt éve úgy döntött, lecseréli a régi feliciáját valami újabbra. Volt kb 2 milliója, klímás autót szeretett volna, de újat nem igen talált ennyiért (családi méretben). A használttól félt, de aztán rászánta magát és vett egy 20ezret futott, sérülésmentes egy éves tűzpiros seat ibizát a weltautótól, nem sokkal olsóbban, mint az újkori ára(mert ugye weltauto...)
Biológus a figura, nem ért az autókhoz, (de nem is érdekli), szóval nem vitt magával szerelőt, merthát ugye a weltautó garancia, meg minden...egy ronda esős novemberi napon észrevette, hogy az A oszlop mellet beázik az autó...elvitte egy szerelőhöz, kiderült, hogy borultak a sérülésmentesnek hirdetett autóva, és a 20 ezer km is ötven felett van valóságban.

Visszament, és kérte szép szóval, hogy akkor vissza a pénzt, vigyétek az autót. Természetesen nem adták...huzakodtak egy pár hetet, de a weltautó nem túl konstruktív hozzáállása miatt végül is felált, és mondta, hogy akkor viszlát a bíróságon.Na erre nagy nehezen belementek abba, hogy adtak egy ugyan olyan nula km-es ibizát, csakhogy elkerüljék a pert.

Szóval a weltauto garancia annyit ér, mint egy darab sz@r.

(Persze, az igaz, hogy az ürge nem tett meg mindent a származás elenörzéséért, sőt...de pont azért ment a weltautohoz, hogy ne kelljen bizonytalan előéletű autókkal foglalkozni, hanem mrgbízható minőséget vegyen, az autó használtpiaci áránál 20-25%-kal többért. Erre kiderül, hogy weltautó ugyanakkora simis tróger brigád, mint a legutolsó cigány autónepper a nagyörösi úton, csak még sokkal drágább is.)

zobold 2008.12.04. 17:41:48

Ezen jót mulattam. "az újon már gázrugós a motortér kitámasztás" Uram isten! Nekem 1995-ös autóm van és abban gázrugós van már ( és nem merci, jaguár, bmw, audi)
Eljutott az opel ideáig. "szuper".

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.04. 18:18:13

Zobold, pont visszafejlődik, mert az újban NINCS gázrugó már, ez van a cikkben is. Ismét egy költségcsökkentés. Hurrá.

Kopi3.14 2008.12.04. 19:59:45

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2008.12.04. 18:18:13
plusz egy tartosabb megodlas lett helyette, ami nem fog tonkremenni olyan konnyen.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.04. 22:01:31

De egyben igénytelenebb is, ha a megcélzott kategóriát és az elődöt nézed. Ennyi erővel térjünk vissza a manuális cirkulációs ablakemelőhöz :D

Csikós Zsolt 2008.12.05. 08:45:03

joskafiser:

Nincs kiadva. Képzeld, még belső vita is van belőle, hogy lenyúltuk az Index elől a válságblogot. Saját ötletem volt.

Remélem rövidesen bent csücsülök a börtönben büntetőjogilag.

Ha annyi eszed van, hogy azt hiszed, ilyen miatt bárkit felelősségre lehet vonni jogilag (utoljára talán a Rákosiék alatt lehetett volna), akkor megértem, hogy nem hiszed el, hogy válság van.

Mi szeretnénk segíteni abban, hogy autós vonalon mindenki ésszerűen fel tudjon készülni egy megváltozott helyzetre. Te vegyél csak benzint 230-ért, szerintem jobb, ha svájci hitelre gyorsan veszel valami drágább autót is. Hiszen most olcsóbb.

A benzin egyébként - megsúgom - azért drágább, mert az olyan rövidlátó országokon kívül, mint a miénk, másutt erősen visszafogták a népek az autóhasználatot. És most, érdekes módon, csökkent iránta a kereslet. Ilyenkor meg lemegy az ára, ahogy az mindig is lement hasonló esetben. Most annyit csökkent, hogy ilyen sokat ment le. Előtte meg kicsit mesterségesen felfújták. Egy lufi kipukkant, egy másik hatás érvényesült. Mondom, vegyed, vigyed, élvezd.

Csikós Zsolt 2008.12.05. 08:46:08

zobold:

tanulj meg olvasni. Nézd meg még egyszer a szöveget.

Apukámnak meg cascója van, bibibííí.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.05. 17:57:36

Csikós úr, most WTF? Ha blogként írom a címsorba, pár komment nincs ott, de a blog még él. Akkor most hogyan is van ez?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.05. 18:00:18

Ja, egy kis kérés: lehetne a neveket balra igazítani? Így elég borult kinézetű nekem, rosszabb is keresnem. (esetleg fehér alapon kiemelni már túl nagy kérés lenne?)

razsa 2008.12.06. 12:46:03

MayDay amit az új autókról írsz nagyon nincs igazad!

Nekem van dolgom új és használt autókkal is!!(nem nepperkedem :D)

Azt látom hogy a biztonságon kívül minden más egyéb dologgal ott spórólnak az új autóknál ahol tudnak! Ez jelenthet akár egy " facelift"-et is, ami a nem faceliftesbe még szövet volt, az faceliftesnél már műanyag és egyéb idegesítő dolgok..Ezen kívül a mai autóknál ha gond nélkül elmegy 150.000et az már hírérték! Egy 7-10 évvel ezelőtti autónál ez normális volt!Még távolabb menve 15-20 éves autók(88-93környékiek) valóban komolyabb gond nélkül viszik a 2-300.000kmereket. Ma meg fél-1 éves autóknál nem ritkák az elektronikai, és egyéb motorhibák,főleg az újabb dízeleknél porlasztó stb..A mai autók BIztonságosabbak(karosszéria,futómű),de ezen kívül ma már nem valódi autókat gyártakanak hanem egyenfogyasztásitömegcikkeket! Régebben még valóban autókat építettek , amelyek még ma is megállják a helyüket ,és zörgésmentesek, sok plüssel, szövettel, igényes belsővel, megbízható igénytelen motorokkal.Lehet hogy régen egy 2.0 motor nem volt 200 lóerős, de hogy elment gond nélkül több 100e t az tuti.Ennyit erről, én is használtautó párti vagyok!

Az a Volvós összehasonlításod pedig valóban alaptalan, abból a Volvóból hiányzik a motor!!

Ciri 2008.12.07. 06:57:52

loláb:

Egyik ügyfelem behozta tavaly, az akkor három éves Octaviáját,hogy számoljuk be egy új autóba.Weltautónál vásárolta egy éve, 63000km-rel, sérülésmentesen.Hívtam a neppert,hogy mennyit tudnánk adni érte,elég jó árat mondott,ki is jött megnézni. Már ott gond volt,amikor a komplett orrán 300 mikron feletti rétegeket mértünk. A tulajban már ekkor ment fel a pumpa.Kérdezték tőle a kilométert, ő pedig büszkén mondta a fent említett számot. Szervízkönyv? Persze,van valahol a kesztyűtartóban, vegye csak ki. A nepper kivette és lefehéredett. Alig egy hónapja volt a kocsi 250.000 km-rel szervizben! Arra lusták voltak a Weltautónál, hogy kidobják(!) a kocsiból. A tulaj meg annyira sötét volt,hogy valaha is megnézte volna!

Ciri 2008.12.07. 07:50:06

Zsolt:

Válság van és még nem is érezzük igazán, mert a java még csak most jön.Én csak arra utaltam,hogy ne sarkíts.Autós hitel van és lesz is, mert nélküle végképp bedőlne az autópiac, akár a használt, akár az új.
Az, hogy szigorítás lesz, az biztos, de ezt szajkózzák már a kereskedők régóta, függetlenül a válságtól. Hála Istennek, megszűnnek a nullás és 10%-os hitelek, illetve a 10év is Januártól. Max 96 hónap lesz és minimum 15-20%. Ez még gyökeresen nem fogja megváltoztatni a piacot, csak "biztonságosabbá" teszi a vásárlást.De egy átlagosan kereső emberkét 30%-al sehol nem fognak elhajtani, sőt még jobban fogják "segíteni" a kereskedők a hitelbírálat folyamatát, mint eddig, az biztos. Az ügyfél még jobban megbecsült kincs lesz, mint valaha és nem kerül olyan "kellemetlen" helyzetbe, ahogy említetted.
Alapvetően egyetértek azzal is, hogy 1-3éves használtat venni (okosan) a lehető legjobb megoldás. Viszont a helyzet az, hogy a beszámított használtautók majdnem 100%-a is hiteles (úgy értem, hogy használtként vették hitelre).Nos ehhez képest Suzukit venni 0% 120 hóra, majdnem okosabb dolog...
Szerintem nem az a kérdés, hogy használt vagy új, hanem az,hogy hogyan.

Krisi 2008.12.07. 10:46:27

Nekem az fájt nagyon a cikkben, hogy abból indul ki, hogy van valakinek kétmilliója autóra, és abból vesz egy kicsit több, mint kétmilliós gépet.

Ha lenne két millám autóra, akkor biztos, hogy nem vennék másfél milliónál drágább vasat. Rengeteg a plusz költség (el kell vinni szervizbe, biztosítás, átíratás, eredetiségvizsga, téligumik, casco, stb.)

Mayday: pár dologban tévedsz.

Egyrészt az a Top Gear-es új Renault vs. régi Volvo egy hatalmas kamu volt, kb egy fizetett reklám. Mint már írták, mintha nem lett volna motor a Volvoban...

A másik meg a környezetvédelem: Mi károsítja jobban a bolygónkat: ha használnak egy autót 20 évig, vagy ha 3-4 évente újat vesznek? Egy új autó legyártásához rengeteg energia és anyag kell. Lehet, hogy 2-3 literrel többet fogyaszt, de legalább nincs benne sok felesleges dolog, ami meghibásodna és ki kéne cserélni.
Benzin vs. dízel fogyasztásról meg annyit, hogy akkor éri meg dízelt venni, ha nagyon sokat mész az autóval és hosszú évekig használod. Másik meg hogy a dízel kevesebb üzemanyagot éget el, de nézd meg egyszer, hogy mi jön ki hátul a kipufogóból egy nagyobb gázadásra, és gondold át újra a környezetvédelem dolgot.

A biztonság meg fontos, de nekem nem ez az első számú tényező. Ha ez lenne, akkor nem motoroznék :) Ha meg annyira rettegsz egy húsz éves autóban, akkor a legjobb, ha egyáltalán nem ülsz autóba, mert mi van ha belédjön egy Zil.
(Ez meg már OFF, de a 8éves Corsában nagyobb biztonságban vagyok bekötve, mint a vadiúj SUV-okban meg bálnákban a nem bekötött jómódúak, akik azt hiszik, hogy halhatatlanok, mert egy 5 csillagos autóban ülnek. Tollerék is azt hitték, hogy nem kell bekötni magukat, mert a Passat biztonságos autó. Hát majdnem...)

Az viszont tényleg vicces, amikor az írásokban a 220 lóerős kocsikra olyanokat írnak, hogy "nem annyira lomha" vagy hogy "egész normálisan megy". Tényleg nem az RS6-hoz kéne viszonyítani minden autót.

isti77 2008.12.07. 15:12:33

"Zobold, pont visszafejlődik, mert az újban NINCS gázrugó már, ez van a cikkben is. Ismét egy költségcsökkentés. Hurrá."

Elnézést a tudatlanságért, de mit számít, hogy gázrugós, vagy kitámasztós-e a motorháztető?
Még tavaly velem is ezen élcelődött az egyik szomszédom, amikor meglátta a Coltom "pálcáját", hogy bezzeg az ő Fordján gázrugós, nem olyan, mint a szar Mitsubishin.
A válaszom csak annyi volt, hogy ez azért van, mert a Mitsubishiét nem kell olyan gyakran nyitogatni, mint a Fordét. Élcelődés abbamaradt.

Atesz1987 2008.12.07. 21:48:53

Nem értem miért lenne hülyeség új autót venni. Van aki nem akar 4 évente autót cserélni, és számára az a 100 ezer kilométer, amivel megvenne egy használt példányt, az 4, de akár 5 évet is jelentene nála. Ráadásul a használton is közel annyit bukik az ember, mikor 4 év használat után megválik tőle. Szóval inkább használok egy új autót 8-10 évig, mert akkor tudom, hogy tettem tönkre, nem olyasvalaki, aki sem a rendes bejáratásról, sem rendszeres olajcseréről nem gondoskodott (értem ez alatt egy 1.5 DCi nevetséges 30 ezres olajcsere intervallumát. Jó az 15 ezrenként is, az elején 3 ezernél meg pláne, akkor talán nem hullik szét 100 ezernél...). És akkor még nem jött szóba az eszetlen használat, vagy a törés, vagy a romokból újjáépített jószágok. Szal, inkább a szűz új autó, mint a kockázatos használt. Azt viszont aláírom, hogy aki egy évben 10 ezer alatt megy, annak jó a használt is, ha sikerül kifogni. Ezenkívül, akinek 4 évente kínja van autót cserélni, az se vegyen új autót. De aki hozzám hasonlóan, évi 20-25 ezret rak egy autóba, és kibírja ugyanabban az autóban akár 8-10 évig is, annak megéri új autót venni. 200 ezret jobb esetben ki kell bírnia egy autónak, ha kezdetektől normálisan használták.

Atesz1987 2008.12.07. 21:51:02

Jah, és Én a 20 ezer kilométeres autókat tartom a legkockázatosabbaknak, mert ki az a barom, aki elad egy ilyen autót. Jó jó, lehet sorolni a kivételeket a fizetésképtelenségről, meg a ráunásról, de ez nem annyi, amennyit hirdetnek. Miért adna el valaki egy jó autót, főleg, ha bukik is rajta?...

yappari 2008.12.07. 22:02:41

Végig azon morfondíroztam, hogy lehetett azt a két kocsit úgy egymás mellé parkolni. de aztán rájöttem :)

Krisi 2008.12.07. 22:33:13

Atesz:
"Miért adna el valaki egy jó autót, főleg, ha bukik is rajta?... "

Az előző mondatodban meg is magyaráztad: kell a pénz. Ami meg tényleg kockázatos, azok a bérautók (Sixt, Budget, Europcar, ilyenek). Ezek elég hamar eladják az autóikat. Mondjuk amit kapnak ezek a gépek, nem is csodálom :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.09. 15:15:41

isti77 2008.12.07 15:12:33

Erre mondtam a manuális cirkulációs ablakemelő (azaz kurblis) példáját. Mert igényesebb. Tekerheted te is, de nem egy villanyos kivitelt vársz el? Na most 5-7-9 millióért meg ne a spórolás jeleit lássam. Egy 4-5 millió alatti kocsinak senki nem róná fel, de van az a kategória, ahol nem illik ilyen fillérbaszó megoldásokat láthatóvá tenni :)

mr.editor 2008.12.09. 16:10:31

Volt már több új autóm.
Én az 50% önerős, 5 éves hitelt választottam mindig, mert az autó 5 éves korára kb. az új ár felét éri, így tudtam hogy a havi törlesztő összege egyenlő azzal amennyi a bukta az autón.
Persze ez nem mndig igaz, de alsó-középkategóriában általában igen.

nov2016 2008.12.20. 09:19:50

Nem értem, ti hányadik másodpercnél láttok olyat a Fifth Gear-es videóban, hogy üres lenne a Volvo motortere??
süti beállítások módosítása